[Speeltopic] WvW #190 Verraders van Araluen

  • Topicstarter Deleted User - 2265087
  • Startdatum

Deleted User - 2265087

Guest
Verraders van Araluen

...........Aantal dorpen : 1
..........Aantal spelers : zo veel mogelijk, max. 25, al verwacht ik dat niet te kunnen halen.

...................Hints : nee

...............Klaagmuur : ja
..........Afscheidsbrief : nee

...................Jager : ja
....................Heks : ja, 1 met beide drankjes
.............Dorpsoudste : ja
............Beschemengel : ja, verliest zijn kracht bij de dood van de DO.
..................Ziener : nee
........Dodenfluisteraar : nee
.............Fluitspeler : nee

..................Cupido : ja, hoofdrol, koppelt zichzelf
.Geliefden kennen elkaar : ja
..Geliefden samen winnen : G/G wint met goedjes, G/S alleen.

..................Wolven : ja,
....................Welp : ja,
...........Infectie wolf : nee

........Eindtijd stemmen : 20:30
.......Tijdstip verhalen : zo snel mogelijk daarna

....Speciale Rollen naar : Capricorno en Cgrain, in PM, zeker niet via skype!
...Weerwolven Moord naar : Capricorno en Cgrain, in PM, zeker niet via skype!!
...................Lynch : In topic, in Rood en Dikgedrukt Een stem aanpassen doe je door er een streep doorheen te doen en een nieuwe te zetten, of door enkel een streep erdoor heen te doen: Capirorno ---> Cgrain

..........Inschrijvingen : zo veel mogelijk, ik wil er minstens 12, maar het liefste meer.

............Burgemeester : ja, wordt gekozen in topic in het blauw en dikgedrukt. Wijzigen doe je op dezelfde manier als een lynch stem. HIj kiest na zijn dood een nieuwe BM.

............Extra rollen : de oneven dorpsgek

.......Netwerken/Claimen : uit/aan

......Extra instellingen : Bij 2x achter elkaar niet stemmen dood, BM telt niet mee hierin. Bij 3x niet stemmen ook dood. BIj te weinig posts 1 een waarschuwing, bij de derde waarschuwing ook dood. Ik verwacht van iedereen activiteit, omdat ik niet heel erg veel deelnemers verwacht.

De dood van koning Duncan en Alyss

Will zegt gedag tegen Alyss, en geeft Ebben, hun hond, een aai over haar kopje, en fluit dan. Daar komt Trek, zijn eigen kleine paardje, aangehold. Hij stijgt op en begint zijn ronde over Araluen te maken. Een inspectie ronde die hij elke week doet, om te controleren of alles nog goed gaat.

Bijna aan het einde van zijn 1 daagse reis door het leen Araluen stopt hij plots, want hij ziet de struiken bewegen, terwijl het windstil is. Bovendien had Trek iets daarvoor een waaschuwing gegeven dat er iemand is, die hij niet kent.. 'Kom tevoorschijn, wie er ook in de struiken mag zitten!' roept hij, terwijl hij zijn boog pakt. Soepel legt hij alvast een pijl op zijn boog, al is dat niet eens nodig. 'IK geef je nog 1 waarschuwing, kom uit de struiken, of ik schiet je neer!' Onmiddelijk komt er een reactie. Maar geen reactie die hij had gehoopt en verwacht. Er komt iemand omhoog en in die zelfde beweging gooit hij een speer, die hard op Will afkomt. Die reageert nog sneller, en schiet de man neer, en geeft Trek snel het signaal. Trek doet een paar passen naar voren, en de speer mist Will. Dan kijkt Will goed rond, om te kijken of er nog meer mensen in de buurt zijn. Als hij die niet ziet stapt hij van Trek af, nog steeds met de boog in zijn hand. Trek gromt, hij vindt het altijd gevaarlijk als Will niet op zijn rug zit. Will loopt naar de man toe, en ziet een mes, met een bloed vlek, die nog een beetje nat is, duidelijk vers bloek. Will denkt na, er zijn 2 mogelijkheden. Of het is het bloed van een bewoner uit Wensley, vlak bij, of van 1 van de boerderijen in de buurt van kasteel Redmont. Hij besluit de man mee te nemen, en rijdt naar zijn huisje in het bos. En daar wordt hem duidelijk van wie het bloed komt. Want op het veldje bij zijn hut liggen 4 lijken. En in het midden ziet hij een lijk met een witte jurk. Angstig geeft hij Trek de sporen, waar hij ziet dat zijn ergste angst waarheid is. Alyss, vermoord! Hij valt neer, totaal van streek en in paniek.


In het bos bij kasteel Araluen loopt koning Duncan met een tevreden gezicht rond, hij heeft net een officiele delegatie gehad uit Picta, over een eventueel langdurig vredesverdrag. Want vanuit Picta is continu dreiging voor kasteel Macindaw, dat ligt aan de grens met Picta en Araluen. Plots ziet hij vanuit zijn ooghoek iemand op hem afkomen. Hij draait zich naar de man, die er onverzorgt uit ziet toe. Maar dan voelt hij, als een zesde zintuig dat er ook iemand achter hem is. En dat er een mes onderweg is, en hij probeert hem te ontwijken. Het lukte hem grotendeels, het mes snijd hem in zijn buik. Hij roept Arnaut, de beroemdste ridder van het rijk, die 30 meter verderop staat. Onmiddelijk pakt die zijn zwaard, maar het is te laat. Duncan voelt dat hij in zijn rug wordt gestoken, en bloed als een rund. Hij valt op de grond, niet eens meer in staat zijn lichaam overeind te houden. Binnen een minuut is hij dood.
Ondertussen heeft Arnaut de afstand overbrugt, en de 2 mannen eenvoudig onschadelijk gemaakt. Hij draait de man op zijn rug en herkent een onrust stoker in hem, die vertelde dat een nieuwe heer van het duister was opgestaan.


Halt, Pauline, koningin Cassandra en koning Arnaut, Will en Croweley houden een spoed beraad. Maar 1 ding is duidelijk, er is weer iets aan de hand, en er is chaos in het land, want niet alleen Alyss en koning Duncan zijn vermoord, maar ook de belangrijkste legerleiders, waaronder de vader van Gilan, zijn vermoord. En dat is precies wat die nieuwe heer van het Duister wil. En er leven ook een paar volgeling van hem onder de bewoners van Araluen, onrust stokers. En die moeten gesnapt worden!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 2265087

Guest
Rollen

GoedjesBurger:
Een rol zonder speciale krachten

Jager:
Mag bij zijn dood 1 iemand in het graf meenemen.
Als die dood gaat door valsspelen mag hij niet schieten.
Hij mag elk willekeurig moment veranderen wie hij wil vermoorden.
Heeft hij niemand doorgegeven, wordt er niemand dood geschoten.

Heks:
Heeft een levens en een doods drankje.
Met het levensdrankje kan het slachtoffer van de wolven weer tot leven worden gewekt. zichzelf redden kan niet!
Met het doodsdrankje kan iemand vermoord worden.

Dorpsoudste:
De dorpsoudste kan 1 lunch overleven.
Als hij dood gaat vervallen de krachten van de beschermengel

Beschermengel:
Mag elke nacht waken over 1 iemand. Als die persoon wordt geluncht, wordt hij/zij beschermt door de beschermengel.

Dorpsgek:
Mag elke oneven nacht 3 namen doorsturen.
De dorpsgek krijgt in willekeurige volgorde de rollen van die 3 spelers.
De dorpsgek kan 1 persoon niet meer dan 2x zien.
De dorpsgek kan 2 dezelfde personen niet meer dan 1x tegelijk zien.
De dorpsgek mag zichzelf niet opgeven om te zien.

Slechtjes

Wolf:
Ze mogen met z'n alle elke nacht iemand vermoorden.
Ze winnen als ze de helft van het totaal levende aantal spelers zijn.
Ook als de BM een goedje is, winnen de wolven. Dit om te verkomen dat er een bewezen speler is.

Welp:
Mag elke nacht proberen iemand te vermoorden door een bericht te sturen met daarin:
Ik denk dat ... deze rol heeft.
Hij mag enkel speciaaltje raden. Geen burgers dus.

Neutraaltjes
Cupido:
Koppelt zichzelf op dag 1 aan iemand anders.
Als de 1 dood gaat door het spelverloop sterft de andere van verdriet ook.
Als de 1 dood gaat door valsspelen, worden ze 'ontkoppelt' en blijft de ander leven.
G/G wint met goedjes, G/S wint alleen.
Is een hoofdrol.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 2265087

Guest
Deelnemers

1. Dark-Knight --> Lunch dag 3 --> Burger
2. Jodude --> Winnaar --> Dorpsoudste+Koppel Energy
3. Blueknife --> Winnaar --> Burger
4. Bappos --> Lynch dag 4 --> Wolf
5. Rukurt --> Winnaar --> burger
6. Flexibility --> Lynch dag 4 --> Wolf
7. Energy. --> Winnaar --> Cupido + koppel Jodude
8. Tove --> Overtreding --> wolf
9. nonkel jos --> uitschrijving dag 4 --> Burger
10. Kunjack --> Lunch dag 4 --> Heks
11. Quechua --> winnaar --> Jager
12. Ice sCream --> Winnaar --> Burger

13. PartOfTheGame --> Lynch dag 2 --> burger
14. Marwolaeth --> lynch dag 3 --> welp
15. Dream-About-It --> lunch dag 2 --> beschermengel
16. Angelino ---> regelovertreding dag 1 --> Burger
17. Empire of statement --> Winnaar --> Dorpsgek
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 2265087

Guest
Mededelingen

Vanavond is de BM stemming

Morgen is de eerste lynch/lunch/andere acties
De rollen komen er later nog bij, ik moet nu weg.
Lees de instellingen goed door.

En jullie mogen posten!!

Wie nog geen rol heeft, kan bij Cgrain vragen.
 

DeletedUser63648

Guest
Dit forum vereist dat je 60 seconden wacht tussen het versturen van privéberichten. Probeer het opnieuw in 30 seconden.
Heb geduld.
 

DeletedUser

Guest
Ik hoop dat ik niet n° 16 ben op de wachtlijst voor een rol?? :rolleyes: :p
 

DeletedUser

Guest
Hmm, geen ziener, BM's kunnen in dit potje dus wel erg interessant zijn voor de wolfjes, je stem moet dan wel veel vertrouwen dragen in die persoon. Gaat nog interessant potje worden! :)
 

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
Duidelijk idd pff kun je nu al zien idd:D
 

DeletedUser73803

Guest
Angie probeert niet eens te ontkennen dat hij wolf is :eek:
Veel plezier allemaal! :D
 

DeletedUser

Guest
Heb wel wat beters te doen dan me te verantwoorden op Kunjacks gezever. Als je er meteen een zootje van wilt maken voor de goedjes moet je vooral naar hem luisteren en mij eruit stemmen.
 

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
Heb wel wat beters te doen dan me te verantwoorden op Kunjacks gezever. Als je er meteen een zootje van wilt maken voor de goedjes moet je vooral naar hem luisteren en mij eruit stemmen.

Neem het sowieso met een korreltje zout atm;) Doe je goed idd.
 

DeletedUser

Guest
Heb wel wat beters te doen dan me te verantwoorden op Kunjacks gezever. Als je er meteen een zootje van wilt maken voor de goedjes moet je vooral naar hem luisteren en mij eruit stemmen.

Beetje benadrukken dat je goed bent?
 
Bovenaan