[Speeltopic] WvW #130

DeletedUser65747

Guest
vy8x9z.png


Zo ik wil eens proberen zelf een potje te leiden.
Er worden een aantal nieuwe rollen geintroduceerd aangezien ik denk dat wvw nieuw leven ingeblazen moet worden, en we aan vernieuwing toezijn.
De instellingen:
...........Aantal dorpen : 1
..........Aantal spelers : Aantal inschrijvingen.

...................Hints : Nee.

...............Klaagmuur : Ja.
..........Afscheidsbrief : Je mag er 1 schrijven, ligt aan de inhoud of ik toestemming geef.

...................Jager : Ja
....................Heks : Ja
.............Dorpsoudste : Nee
............Beschemengel : Ja
..................Ziener : Nee
........Dodenfluisteraar : Nee
.............Fluitspeler : Nee

..................Cupido : Nee
.Geliefden kennen elkaar : x
..Geliefden samen winnen : x

..................Wolven : Ja, verdeling ligt aan aantal inschrijvingen.
....................Welp : 1
...........Infectie wolf : 1

........Eindtijd stemmen : 22:00
.......Tijdstip verhalen : 22:00 - 23:15 Meestal gelijk 22:00

....Speciale Rollen naar : OrAsU
...Weerwolven Moord naar : OrAsU
...................Lynch : In het topic

..........Inschrijvingen : In het topic.

............Burgemeester : 1e dag in topic.

............Extra rollen :
Wisselaar:
Eigenschappen:

De wisselaar kan tijdens de nacht van rol wisselen met een zelfgekozen speler. De wisselaar krijgt dan de rol van deze speler en de gewisselde speler wordt wisselaar.
Als een wissel vanwege één van de onderstaande beperkingen mislukt kan de wisselaar de volgende nacht met iemand anders wisselen.

Beperkingen:
De wisselaar kan niet wisselen met slechte of neutrale personages en is dus altijd goed.
De wisselaar kan niet wisselen met zielsverwanten (extra rol).
Indien een gewisselde rol al eens gebruikt was (bvb beul die al gebeuld heeft) zal de nieuwe eigenaar van deze rol hem niet kunnen gebruiken.

Tijd van actie:
De nacht.

Wijze burger:
Eigenschappen:
De wijze burger kan aan de spelleider de volgende vraag stellen.
Hoeveel x zitten er in het spel?
voorbeelden:
Hoeveel burgers zitten er in het spel?
Hoeveel jagers zitten er in het spel?

Beperkingen:
De vraag mag niet anders gesteld worden, dus bvb niet: 'hoeveel x zitten er nog in het spel'.
De vraag kan slechts één maal gesteld worden en voor nacht drie.

Tijd van actie:
De dag.(Mag de hele dag in PM worden gevraagd. Antwoord komt z.s.m. Mag in het topic worden gezet, echter zonder print screen. (Fake vragen mag je ook in topic zetten))

Ooggetuige:
Eigenschappen:
De ooggetuige kan een zelfgekozen nacht een weerwolf betrappen tijdens een moord. Hij herkent dan de weerwolf en kan dus één speler met zekerheid aanduiden als weerwolf.
Ook als het slachtoffer opnieuw tot leven gewekt wordt door heks of grafdelver ziet de ooggetuige de moord.

Beperkingen:
De ooggetuige krijgt enkel te horen: 'persoon A was één van de weerwolven die de moord pleegden.' Hij krijgt dus niet de specifieke rol van persoon A te horen.
De wolven kunnen 1 nacht afschermen, als de ooggetuige juist die nacht inzend is het mislukt en zijn zijn krachten op.
Indien er geen dode valt (door bvb de beschermengel) kan de ooggetuige een andere nacht opnieuw proberen.
Indien de weerwolven geen dode opgeven kan de ooggetuige niet opnieuw proberen.
De ooggetuige ziet random één van de weerwolven. Dus niet per se de wolf die het slachtoffer in de PM heeft opgegeven.

Tijd van actie:
De nacht.

Zielsverwanten:
Eigenschappen:
Twee spelers die zielsverwanten zijn kennen elkaar. Deze spelers zijn altijd goed en kunnen niet geconverteerd worden. Ook de wisselaar kan niet met een zielsverwant wisselen.

Beperkingen:
Enkel goede spelers kunnen zielsverwant zijn.

Verhullende wolf:
Eigenschappen:
De verhuller kan éénmalig de rollen van gestorven personages (komende dag of nacht) verhullen, ze worden dan niet bekend gemaakt in het infotopic en blijven de rest van het spel onbekend.

Beperkingen:
Hij kan dit slechts éénmalig doen.
Wanneer hij instuurt krijgt hij pas de rollen van de 1na volgende nacht. niet de eerstvolgende dus.

............Claimen: Aan
.......Netwerken: Aan, maar er moet ook veel gepost worden, minder dan 4 posts per dag kan je dood betekenen.

Edit: Verhalen zijn kort en bondig, enkel de gebeurtenissen worden kort beschreven en de klaagmuur komt er in naar voren natuurlijk.

De nacht:
- Lynch
- Beschermengel
- Heks
- Verhullende wolf
- Lunch
- Infectie
- Ooggetuige
- Wijze burger
- Wisselaar
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser65747

Guest
Spelerslijst

1: cgrain Dag3
2: Bappos Dag3
3: simonyoda3 Dag2:zielsverwant met BERT - Zielsverwant
4: Anthraxxis Dag6: Lunch - Beschermengel
5: BlueKnife
6: BERT Dag2: Lunch - zielsverwant
7: Dame MAR
8: Yoriyari Dag1: Lynch - Welp
9: Anne. Dag3: Inactiviteit - Burger
10: Quechua dag4: Lynch - Ooggetuige
11: Wolfish Dag2: Lynch - Buger
12: Keizer Gerwin dag3: Inactiviteit - Burger
13: Evil big Dag1: Lunch - Wijze burger
14: Mooteman
15: -Genade- Dag6:Lynch: Burger
16: Oscar11 Dag3
17: marcoknight Dag5: Lunch - Heks
18: ll0ll King
19: Cold War Kid Dag3: Inactiviteit - Verhullende wolf
20: Slaro
21: Rukurt Dag5: Lynch - Infectiewolf
22: AntiPhoenix Dag6: Inactiviteit - Wijze burger
23: Awesome Party Dag3
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser65747

Guest
Rollen worden nu verdeeld! Er mag gepost worden. Leeg allemaal je inbox zodat er tijdens dit potje geen mensen zijn die geen PM kunnen ontvangen.
 

DeletedUser65747

Guest
Alle rollen zijn uitgedeeld!
Eerste deadline is vanavond om 22:30 Daarna is het gewoon de standaard tijd
 

DeletedUser

Guest
genade
Normaal gesproken is hij wel goed , hopelijk nu ook :D
EN die andere schrooiers verdienen het niet. :p
 

DeletedUser

Guest
Nou, bedankt.
In ieder geval heb ik geen idee en er zijn nu al 2 stemmen voor Genade ( :eek: ), dus uh...
-Genade- *shrug*
 

DeletedUser63354

Guest
ik stel voor dat ik burgemeester word.

Ik vertrouw erop dat BERT weer eens actief gaat wolvenjagen!

E: Ik wil graag netwerken! Voeg me toe op skype voor als je me nog niet hebt: twantdt
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser63354

Guest
Nou, bedankt.
In ieder geval heb ik geen idee en er zijn nu al 2 stemmen voor Genade ( :eek: ), dus uh...
-Genade- *shrug*

genade
Normaal gesproken is hij wel goed , hopelijk nu ook :D
EN die andere schrooiers verdienen het niet. :p

Dit gaat overigens wel erg snel terwijl genade hier nog maar 2\3 :eek: heeft meegespeeld en niet veel heeft bewezen.
Dus Marco, uitleg graag?
 

DeletedUser

Guest
Ik vind het ook vreemd. Slim opgemerkt!

Genade -> TheManWithItzBlueKnife

Van Marcoknight snap ik het overigens wel, omdat hij me vaker heeft meegemaakt op Grepolis. Yoriyari echter vind ik wel erg meeloperig overkomen, ook vanwege de manier waarop hij zijn tekst formuleert.

Yoriyari
 

DeletedUser63354

Guest
Ik vind het ook vreemd. Slim opgemerkt!

Genade -> TheManWithItzBlueKnife

Van Marcoknight snap ik het overigens wel, omdat hij me vaker heeft meegemaakt op Grepolis. Yoriyari echter vind ik wel erg meeloperig overkomen, ook vanwege de manier waarop hij zijn tekst formuleert.

Yoriyari

Ik wist echter niet dat Marco met jou op grepolis heeft gespeeld. Voor Yori is het echter zijn eerste potje, misschien dat hij daarom meeloopt? Uitleg?
 

DeletedUser

Guest
Voor netwerken: dame-mar :)

Blueknife, goed opgemerkt :) kandidaat BM?
 

DeletedUser

Guest
En ja, Yoriyari, zou goed kunnen dat hij meeloopt door eerste spelletje, ik weet ook dat ik toen niet wist wat doen :D
 

DeletedUser

Guest
Ik vind het ook vreemd. Slim opgemerkt!

Genade -> TheManWithItzBlueKnife

Van Marcoknight snap ik het overigens wel, omdat hij me vaker heeft meegemaakt op Grepolis. Yoriyari echter vind ik wel erg meeloperig overkomen, ook vanwege de manier waarop hij zijn tekst formuleert.

Yoriyari

Dus je vindt het pas verdacht, nadat iemand anders het verdacht vindt?
Dus je vindt het 'verdacht' dat Yoriyari meeloopt, terwijl je zelf 'meeloopt' met 'TheManWithItzBlueKnife' zijn mening.

Volgens die logica vind jij jezelf dus ook verdacht?
 

DeletedUser

Guest
Dus je vindt het pas verdacht, nadat iemand anders het verdacht vindt?
Dus je vindt het 'verdacht' dat Yoriyari meeloopt, terwijl je zelf 'meeloopt' met 'TheManWithItzBlueKnife' zijn mening.

Volgens die logica vind jij jezelf dus ook verdacht?
Nee.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb eens zitten denken over de rol van Wisselaar en ben tot de conclusie gekomen dat deze rol wel eens heel handig zou kunnen zijn. Ik durf zelfs te beweren dat de rol van Wisselaar ruimschoots compenseert voor het ontbreken van een ziener. Hoe moeten wij deze rol dan gebruiken?

De wisselaar wisselt met een andere speler en neemt contact met 'm op. De volgende nacht wisselt die andere speler weer met een volgende speler etc. Alle spelers die wisselaar zijn geweest, behoren elkaar te kennen en te netwerken in een apart groepje: het wisselgroepje! Omdat wisselaars alleen met goede spelers kunnen wisselen, zal iedereen in dit groepje bewezen zijn.
Een beperking hierop vormt de infectie, maar ik denk dat we het er op moeten wagen. Natuurlijk hoeven de leden van het wisselgroepje niet álles van elkaar te weten; als iemand ziener is, weten alleen de twee personen waarmee-ie zelf gewisseld heeft dat. Wel ben ik benieuwd of in nacht 3 de infectie of de wissel eerst plaatsvindt. Dat is van belang hoe we hier mee om moeten gaan; later kom ik daar op terug.

Als het een wisselaar niet lukt om met iemand anders te wisselen, is die persoon slechtje. In dat geval moet iemand anders uit de wisselgroep contact opnemen met iemand buiten de wisselgroep en die persoon te vragen om op het forum te plaatsen dat die persoon slechtje is.
Een beperking hierop vormt het bestaan van de zielsverwanten. Daarom moeten de zielsverwanten zich meteen na de infectie openbaar maken, zodat hier geen misverstanden over ontstaan. Vóór de infectie zijn ze handig omdat ze niet geïnfecteerd kunnen worden.

Wisselaars behoren te wisselen met personen die waarschijnlijk niet snel geluncht of gelyncht worden, zodat het groepje groot blijft. Ze moeten zeker niet wisselen met iemand die een te grote kans loopt om geïnfecteerd te worden, want een geïnfecteerde binnen het groepje is erg vervelend.

Zijn jullie het eens met dit gebruik van de wisselaar? Zie ik iets over het hoofd? Denk gerust mee! :)

Zelf hoef ik overigens niet toe te treden tot het wisselgroepje. Maar na de infectie graag!
 
Bovenaan