[WIELERPRONO] Luik-Bastenaken-Luik (25 april)

Reactiescore
561
ik vind dat calamus de overwinning verdient met 1 en 2 juist

ons puntentelling systeem moet herzien worden naar mijn mening

het feit dat je de winnaar / top 3 min of meer juist hebt zou zwaarder moeten doorwegen

wat vinden jullie?

gegroet

Calamus had een CHEATER in zijn ploeg staan met Carapaz. Hij mag blij zijn dat hij niet gediskwalificeerd wordt.
 

Deleted User - 487712853

Guest
ja maar als je de winnaar op 5 hebt en iemand die niet eens in de top 10 staat op 2, verdien je dan de overwinning meer dan iemand die de 1 en 2 volledig correct heeft?

Ik vind het volledig goed inschatten van 2 personen minder relevant dan het relatief goed inschatten van de top 10, al dan niet in een iets andere volgorde. Wel is het belangrijk dat het goed inschatten van winnaar en pak 'm beet top 5 meer punten oplevert. Dat wordt naar mijn mening prima bereikt met deze puntentelling.
 
Reactiescore
1.577
Blond is bovendien niet pienter genoeg om in te zien dat het wel degelijk extra punten oplevert om de winnaar te voorspellen.

Ik raad je aan deze smoking gun niet aan te raken blond, immers hebben illustere geesten als Benedictum, Glenn en mezelf zich jaren geleden over dit vraagstuk gebogen. En we kwamen tot de conclusie dat dit het beste systeem is. Een pretentieus ventje als jij komt nog niet aan de enkels van deze bazen.

Wie de winnaar voorspelt, wordt beloond via de multiplicator. Maar wie als enige een renner voorspelt die ook effectief de top 10 haalt, wordt eveneens beloond. Het is een goede balans tussen posities correct voorspellen en de juiste renners in je lijstje meenemen.

En vind jij het dan straffer om twee topfavorieten op de juiste plek te zetten (wat een beetje een loterij is natuurlijk) dan het voorspellen dat Benoot in de top 10 zal eindigen?

Maar goed, ik sta open voor suggesties. Dokter gerust een betere systeem uit. Ik zie het voorstel wel komen.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
998
je kunt ook een antwoord geven op een voorstel zonder hier en daar een onderhuidse sneer zoals "bovendien niet pienter genoeg" en "prententieus ventje" erin te steken, beste nonkel jos. :wink:
(om dan nog maar te zwijgen over het feit dat je jezelf een "baas" noemt.... hoe sneu kun je zijn)

als er een speler de top 2 juist heeft en bovendien op plaats 7 van de 9 staat in de eindrangschikking dan levert dat bij mij vragen op over de puntentelling, dus vandaar dat ik deze smoking gun nog even aanraak

echter merk ik dat de mensen hier redelijk snel op hun achterpoten staan bij een kritische opmerking / vraag, dus laat het dan maar zo, maakt mij niet uit
 
Reactiescore
1.577
als er een speler de top 2 juist heeft en bovendien op plaats 7 van de 9 staat in de eindrangschikking dan levert dat bij mij vragen op over de puntentelling, dus vandaar dat ik deze smoking gun nog even aanraak

omdat hij Valverde niet in staat achtte top 10 te rijden misschien? de rest heeft de renners in de top vijf gewoon voorspeld, alleen niet op de juist positie gezet

kijk eens wat verder dan je neus lang is aub
 
Reactiescore
998
ik vind de puntentelling prima, alleen vind ik dat de winnaar meer zou moeten doorwegen

momenteel krijg je 100 punten als je de winnaar in je lijst op plaats 1 hebt, 90 op plaats 2 en 50 op plaats 10

naar mijn mening is dit verschil te klein

mijn voorstel:

als je de winnaar correct voorspelt, en dus op plaats 1 zet in je lijst, krijg je 50 punten bonus

gegroet

ps: let op de woordkeuze "ik vind", "naar mijn mening", "mijn voorstel", voor je weer in een colère schiet
 
Reactiescore
998
kan ik dit interpreteren als "ik vind je voorstel prima maar aangezien ik dit niet wil toegeven reageer ik er niet inhoudelijk op en gedraag ik mij als een infantiel venteke" ?

zou je kunnen argumenteren waarom dit voorstel minder goed is dan de huidige puntentelling, naar jouw mening?
 
Reactiescore
1.577
het wordt al in rekening gebracht wanneer iemand de winnaar correct weet te voorspellen met een gepaste multiplicator

nog eens 50 punten bonus is gewoon los erover als je weet dat er soms maar 150-200 punten wordt gescoord
 
Reactiescore
1.577
maar goed ik gebruik een programmaake om deze scores te berekenen, deze is ingesteld op de huidige multiplicator en dus blijft het gewoon zo

ik ben namelijk niet digitaal geletterd genoeg om een nieuw programma te schrijven en glenn is ripkes
 
Reactiescore
998
het wordt al in rekening gebracht wanneer iemand de winnaar correct weet te voorspellen met een gepaste multiplicator

nog eens 50 punten bonus is gewoon los erover als je weet dat er soms maar 150-200 punten wordt gescoord


de multiplicator voor de winnaar te voorspellen is objectief gezien niet gepast aangezien de delta tussen 1 en 2 even groot is als tussen 3 en 4

maar goed, het was slechts een voorstel en sowieso is het vrij moeilijk voor mij om met een losgeslagen stier in gesprek te gaan.

echter ben ik wel blij dat er op het einde toch nog enige vorm van volwassen communicatie mogelijk was
 
Reactiescore
1.577
de multiplicator voor de winnaar te voorspellen is objectief gezien niet gepast aangezien de delta tussen 1 en 2 even groot is als tussen 3 en 4

maar goed, het was slechts een voorstel en sowieso is het vrij moeilijk voor mij om met een losgeslagen stier in gesprek te gaan.

echter ben ik wel blij dat er op het einde toch nog enige vorm van volwassen communicatie mogelijk was

blij dat je verzadigd bent in deze schreeuw om aandacht, blond
 
Bovenaan