[Speeltopic] Wie is de mol

DeletedUser66129

Guest
Het is weer tijd voor een legendarisch potje wie is de mol.

Spelers lijst is al volgt:

1. Pugnator -> -> test & executie 2
2. Draakje
3. Basboy11 -> test & executie 2
4. Bappos
5. MadnessMaster
6. Yube
7. Themanwithitzblueknife -> test & executie 2
8. Jessicavd
9. kwek20
10. Jojor -> test & executie 1
11. Freaker Play
12. Marwolaeth
13. Capricorno
14. OrAsU -> test & executie 1

Reserves: Agloven

Vergeet niet de instellingen door te nemen voor degene die dat nog niet gedaan hebben:

Instellingen 'Wie is de mol' editie 2 2016

Tijd voor weer een leuke editie van het leuke spel wie is de mol. Voor degene die niet bekend zijn met dit spel hier een aantal regels waaraan je dient te houden en aantal beschrijvingen wat je kan verwachten dit spel.

Het doel
Het doel van het spel is voor de bekende onder ons wel duidelijk, voor de nieuwe hier een korte beschrijving: Er spelen 16 (of 14) spelers mee aan deze editie. Van deze spelers is één iemand de mol. Bij elk spel doet iedereen mee om geld (premiumpunten) in de pot te krijgen, de deelnemers zullen zo veel mogelijk geld in de pot willen krijgen, de mol zo min mogelijk geld of zelfs geld uit de pot willen krijgen. De mol moet proberen zoveel mogelijk in het geheim te werken zonder dat de andere hem door hebben, zo kan de mol ook wel geld verdienen maar probeert uiteindelijk de pot zo laag mogelijk te houden. Elke ronde zal bestaan uit 2 spellen, na deze spellen zal er een test en executie komen. Bij de vragen is het doel om erachter te komen wie de mol is, je stemt op degene van wie jij denkt dat de mol is. Let op: je hoeft niet volop op één iemand te zitten, je mag splitsen. De testvragen zullen bestaan uit 15 vragen waaronder vragen over persoonlijkheid van de mol of spel gerelateerd bijvoorbeeld wat de mol gedaan heeft tijdens een opdracht. Iedereen behalve de mol moet deze test invullen, degene met de minste vragen goed ligt uit het spel. Bij gelijk aantal aan stemmen zal degene die eerder zijn test heeft ingeleverd voorrang krijgen, dus lever je vragen op tijd in via PM.

Spellen
Spellen worden altijd in topic geplaatst, maar onderdelen van spellen kunnen ook via PM gestuurd worden. Deze PM's mogen met niemand anders gedeeld worden mits anders aangegeven bij uitleg van het spel!. Bij vragen over het spel kan je altijd bij mij terecht zowel in het topic (laat duidelijk merken dat je mij nodig hebt) als via PM of via skype (richard.mulders75).

De mol
De mol zal voor elke opdracht alle uitslagen doorgestuurd krijgen, hij zal alle weggetjes en geheimen weten van elke spel. Hierdoor weet hij ook hoe hij andere op een vals spoor kan zetten. Uiteindelijk moet de mol proberen zo min mogelijk geld in de pot krijgen. De mol word overigens random bepaald!

De pot
Ook deze editie zal er een pot zijn, dit keer is het anders dan vorig potje. Ik ga het doen op de volgende manier om het voor de mol ook eerlijker te maken om geld te kunnen verdienen. Elke 75euro dat verdient word staat gelijk aan 1 premium punt, in totaal word er deze editie 400 premium punten verdeeld dus is een max van 30.000 euro. Alles wat de deelnemers minder krijgen komt in de pot van de mol, dus stel eind van het potje is de pot 15.000 dan zal de mol ook 200 premium punten verdienen en de winnaar ook 200. Per 75 premium punten dat verdient word krijgen de deelnemers dus 1pp meer en de mol 1pp minder.

Finaletest
Uiteindelijk zullen er nog 4 deelnemers overblijven na aantal tests, op moment dat er nog 4 deelnemers zijn worden er nog 2 eind spellen gespeeld waar nog volop geld verdient kan worden. Na deze spellen zal er een finale test komen. Hierin kan je vragen over hele potje door kunnen krijgen in alle details. Deze test bestaat uit 25 vragen. Degene die hier meeste vragen goed heeft over de mol wint deze editie!

Hints
Ik zal kijken of ik leuke en vooral moeilijke hints richting de mol kan plaatsen deze editie. Houdt hier dan dus rekening mee dat je hints kan treffen in mijn verhaaltjes, titels, whatever.

Netwerken
Het is toegestaan om met elkaar te netwerken en vertrouwensbanden ontwikkelen met andere, echter is het de vraag wie wel en wie niet te vertrouwen is. Je mag info met elkaar doorwisselen buiten de spellen om en eventueel ook jokers of andere items met elkaar te delen. Mocht je bijvoorbeeld een joker willen geven aan iemand anders, stuur dit dan in een PM naar mij. Bij sommige spellen is het toegestaan om te netwerken met elkaar, bij andere weer niet. Dit kun je bij elk spel terug vinden in de uitleg!

overige instellingen

Ik speel dit potje met aantal extra items die je kan treffen, ik zal een aantal kort toelichten. Deze items kunnen verdient worden tijdens spellen maar ook op andere manieren (waar je zelf wel achter kan komen uiteindelijk ;))

Joker Vrijwel bekend bij een ieder, de joker zorgt ervoor dat je een vraag meer goed hebt bij je testvragen. De joker mag alleen niet ingezet worden bij de finaletest!
Vrijstelling Ook wel bekend, de vrijstelling zorgt ervoor dat je automatisch door bent naar de volgende ronde, ook deze kan niet ingezet worden bij de finale.
Zwarte vrijstelling Deze zorgt ervoor dat alle ingezetten jokers en vrijstellingen vervallen bij de test, als de zwarte vrijstelling ingezet word gaat het dus enkel om wie de meeste vragen goed heeft (uitgezonderd als je je scherm niet te zien krijgt)
Geen scherm Bij geen scherm krijg je bij test en executie je scherm niet te zien, wel moet je de vragen invullen, maar als je normaal rood scherm zou krijgen krijg je hier geen scherm. Wel kan je dan te weten komen dat je dan normaal rood scherm zou hebben dus weet je dat je fout zat.
Pak af Bij de pak af kan je bij laatste spel een item van iemand afpakken, verschillend bij spel weet je soms wel wat de andere heeft en soms niet. Er word bekend gemaakt in het topic dat je de pak af hebt weten te benuttigen en mag dan in het topic zeggen van wie je zijn/haar gewonnen items wilt afpakken.
Hint opdracht Hierbij kan je een hint krijgen richting de volgende opdracht, deze hint zal wijken van waar het geld te vinden is, of waar extra items te vinden zijn. Of wellicht een hint richting de mol ;)

Zorg dat je je item die je inzet duidelijk inzet bij een test door het onderaan te vermelden van je test!

Ik hoop hiermee jullie genoeg te hebben geïnformeerd ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser66129

Guest
Belangrijk om door te lezen!

- De mol is compleet random gekozen via een randomizer. Ga er dus niet van uit dat de mol gekozen is door vriendjespolitiek of wat dan ook.

- Er kunnen hints in onze posts zitten, hier kan je je mee bezig houden. Deze hints kunnen wijzen naar de mol.

- De mol krijgt van te voren alle spellen opgestuurd met alle antwoorden etc. zodat hij weet waar hij de spellen eventueel kan manipuleren. Tijdens de spellen krijgt hij niet te horen wat de huidige stand van zaken is.

- Je mag netwerken met elkaar buiten de spellen om. In sommige spellen mag je ook netwerken met elkaar, dit zal dan aangegeven zijn in het spel!

- Zorg dat je je antwoorden etc. opstuurt naar zowel Sander als mij. Doe je dit niet kunnen wij niet garanderen dat je actie door komt.

- Elke test en executie zullen 2 mensen eruit gaan.

- Bij gelijkspel met aantal goede antwoorden zal degene die eerder de test inleverde doorgaan, wees dus op tijd!

- Spelleiding beslist wanneer er iemand vervangen zal worden, ga dus niet in tegenspraak als je waarschuwing krijgt maar wees dan gewoon actiever.


Succes!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser66129

Guest
Kamerindeling
Kamer 1: Basboy11 & TheManWithItzBlueKnife
Kamer 2:
Kamer 3: Dragonfriend723 & Yube
Kamer 4: JessicaVD & Madnessmaster
Kamer 5: Bappos & Kwek20
Kamer 6: Capricorno & Pugnator
Koningssuite: Marwolaeth & Freaker Play

adzkdp3o4ra.png


Gebeurtenissen

Dag 1
Opdracht 1A - Zoek je collega

Opdracht 1B - Zoek een kamer

Uitslag opdracht 1

Opdracht 2 - Waar zijn we beland

Uitslag opdracht 2

Test & executie 1 'De eerste afvallers'

Opdracht 3 - Vind je route

Uitslag opdracht 3/URL]

De pot
Winnaar ----------- De Mol
1400 euro = 18pp | 28500 euro = 782pp

(bij elke 75 euro dat verdient word komt er 2 pp bij voor winnaar en voor de mol gaat er dan 2 pp af.)
https://forum.tribalwars.nl/showthread.php?194259-Wie-is-de-mol&p=5975797&viewfull=1#post5975797
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser72524

Guest
Beste spelers,

Ik zou graag een ingevulde vragenlijst willen ontvangen voor A.s. Woensdag (30-03-2016) 18:00.
De ingevulde vragenlijst vind je hieronder en moet zowel naar mij als Netsky via pm worden verzonden!

Code:
1. Wanneer ben je geboren?
2. Wat is je favoriete kleur?
3. Hoeveel jaar speel je al Tribalwars? 
4. Wat was je eerste wereld?
5. Op welke wereld ben je momenteel het meest actief? (1 antwoord mogelijk en geen antwoord ook mogelijk)
6. Welke sport beoefen je nu het meest actief? (1 antwoord mogelijk en geen antwoord ook mogelijk)
7. Wie was jouw jeugdidool?
8. Wie is nu jouw voorbeeld?
9. Wat is jouw favoriete filmcategorie?
10. Wat is jouw favoriete muziekcategorie?
11. Als je één ding mag meenemen naar een onbewoond eiland, wat zal dat zijn?
12. Wat staat er bovenaan op jouw bucketlist?
13. Voor welke eigenschap heb jij een allergie?
14. Waar kan iemand jou 's nachts  voor wakker maken?
15. Wat vind jij jouw beste eigenschap?
 

DeletedUser72524

Guest
Opdracht 1A: Zoek je collega

Deel 1:
Deze opdracht zal uit 2 delen bestaan, we beginnen met deel één. Eentje die makkelijk uit te voeren is. Jullie zijn met 14 spelers, dit betekent dat jullie 7 tweetallen zullen moeten maken waarmee jullie op de kamer willen slapen. Bij deel twee komt de kamerindeling van toepassing. Voor dit deel wil ik dikgedrukt van beide spelers in het topic zien met wie ze op de kamer willen slapen, als beide hebben gereageerd dan betekent dat we een duo hebben. Voor deze oefening mag je met elkaar contact hebben op skype.

Deadline: Maandag 28-03-2016 22:00

Wordt deze deadline gehaald dan krijgt iedereen een bonus, wordt deze deadline niet gehaald dan is het bye bye bonus en maakt een randomizer de koppeltjes :)

Koppel doorgeven?
Voor de herhaling, dus beide spelers moeten in het topic een bevestiging geven in het dikgedrukt dat men met elkaar koppel wil worden. Als er 6 koppels zijn gemaakt is de 7e bepaald. Dus:
Sander14 zei:
Ik Sander14 wil koppel zijn met *Netsky
&
*Nesky zei:
Ik *Netsky wil koppel zijn met Sander14
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser52001

Guest
Die vragen met favorieten zijn verschrikkelijk overigens. Ik heb geen favo's ja :(
 
Bovenaan