WERELDPACT

DeletedUser77471

Guest
WERELD-PACT
Hallo allemaal, ik wil nog één laatste keer proberen om goede, duidelijke wereldafspraken te maken, iets wat Daan uit mijn stam al eerder heeft geprobeerd. Mocht dit niet lukken dan kunnen we dat denk ik definitief opgeven. In mijn ogen zonde want ik denk dat dit soort afspraken een wereld naar een hoger niveau kunnen tillen.

Introductie tot de afspraken
Wie heeft deze PM?
Deze mail is gestuurd naar alle leiders van alle TOP10 stammen en zal voor deze stammen én hun MB/DU stammen gelden. Wat er met andere stammen gebeurt is in mijn ogen irrelevant, omdat dit toch niet de stammen zijn die de wereld zullen bepalen. Mochten nieuwe stammen zich melden dan zal er natuurlijk worden gevraagd om zich hierbij aan te melden. Ik kies er bewust voor niet alle stammen erbij te vragen, omdat dit de discussie (en dus de kans van slagen) zou bemoeilijken.

Iets over mijzelf
Hallo, mijn naam is Erik, ik ben 20 jaar en speel TW vanaf wereld 5. Redelijk ervaren en, zoals wel meer van jullie, een oudgediende binnen het spel. Ik zie de laatste werelden steeds minder "klasse"-stammen en hoop dat we op deze manier de wereld toch weer wat meer leven in kunnen blazen.

Afspraken
Over de volgende onderwerpen zouden afspraken kunnen worden gemaakt, genummerd om de discussie iets te vergemakkelijken.

1. Katagebruik
Het gebruik van katapulten is altijd een discutabel punt: Tactisch gebruik wordt vaak goedgekeurd maar domweg naar 26p slopen wordt door veel spelers als een zonde gezien. In mijn ogen is het niet meer dan logisch. Daarom stel ik voor om afspraken te maken over het gebruik van kata's en dit te beperken tot:
- Uitkijktoren
- Verzamelplaats
- Marktplaats
- Boerderij
- Muur
Dit betekent dat alle andere gebouwen NIET worden belaagd met katapulten. Ik weet dat veel spelers liever ook niet de boerderij zien gebeuren, maar daar kunnen stammen dan onderling nog afspraken over maken (indien daar behoefte aan is). Ik heb er bewust voor gekozen om dat niet hierin op te nemen omdat ik het zonde zou vinden om deze afspraken zien af te ketsen op dat ene punt.

2. PP Gebouwen uppen
In mijn ogen gaat dit hand in hand met het maken van kata afspraken. Het uppen van gebouwlevels (en daarmee doel ik voornamelijk op boer en muur) is gewoon kijken wie het meeste geld (of zuurverdiende PP) kan smijten en kost iedereen uiteindelijk alleen maar veel PP. Daarom is het in mijn ogen slim om af te spreken dat geen enkele speler hier gebruik van zal maken. Dit is met wat rapportjes bovendien goed te berekenen en aan te tonen.

3. Clusterfucks met de Uitkijktoren
Clusterfucks vind iedereen irritant, helemaal met de uitkijktoren. Laten we daarom afspreken om GEEN barbarendorpen in elkaars cluster te edelen. Om een cluster te definieren stel ik het volgende voor: Als er een barbarendorp wordt ge-edeld moet dit binnen een 10 velden straal zijn van TWEE dorpen van de betreffende speler. Op deze manier kunnen randdorpen (in mijn ogen terecht) nog wel worden gepakt, maar zijn grote CF's met de uitkijktoren onmogelijk. Ik weet dat CF's soms ook via VV's of MB's worden gedaan maar deze wil ik buiten beschouwing laten, aangezien deze geen uitkijktoren kunnen neerzetten die voordeel heeft voor het grotere account.

Overige
Ik weet dat er over nog 10.000 andere dingen afspraken te maken zijn maar ik denk dat dit al een groot genoege uitdaging wordt. Ik stel voor dat we het hier daarom tot deze afspraken beperken en op deze manier de wereld voor iedereen een tikkeltje leuker maken.

Sancties
Het is moeilijk om sancties af te spreken, maar in mijn ogen is er maar één ding eerlijk:
Als een speler toch de regels overtreed zal deze het betreffende dorp moeten leegzetten en zal het worden neergekata'd tot 26p, alle stammen die instemmen met deze regeling zullen ook regelen dat de betreffende speler dit dorp NIET deft. "Indien het om een CF gaat zal dit dorp bovendien moeten worden afgestaan aan de verdedigende speler"(edit 3). Een harde maatregel maar in mijn ogen wel een eerlijke. Dit zal er voor zorgen dat dergelijke dingen niet gebeuren en laten we eerlijk zijn, het is echt makkelijk om je aan deze regels te houden dus een overtreding moet haast wel een bewuste zijn.

Resultaat
We kunnen hier de komende dagen over discussieren in chats van stammen onderling, op het AF en via PM, en op 20-2 zal ik elke stam opnieuw een PM sturen met de vraag of zij wel of niet meedoen aan dit pact. Een simpel JA/NEE zal het enige antwoord zijn en ik denk dat deze wereld (voor de stammen die akkoord zijn) een stuk leuker wordt.


Vragen/Opmerkingen:
Voor vragen/opmerkingen kun je De Bijlstrijder in-game een PM sturen, en reageren op hetgene dat hier staat. LET OP! Omdat ik evt fouten heb gemaakt/ er onduidelijkheden zouden kunnen zijn zal ik op het AF dit ook posten en kan er daar ook worden gediscussieerd. Gelieve dit niet vol te spammen met onzin maar te komen met dingen die bruikbaar zijn voor de hele spelwereld. PM's met (in mijn ogen belangrijke dingen) over dit onderwerp zal ik bovendien ook in dit topic posten.

Met vriendelijke groet,

Erik - [player]De Bijlstrijder[/player] - Leiding van alle [ally]Zooi[/ally]

EDIT 1: Om onduidelijkheid tegen te gaan: Deze afspraken zouden alleen gelden voor stammen die aangesloten zijn bij dit pact, en hun MB stammen. Wat iedereen verder uitvoert zal dus geen verschil maken.

EDIT 2: Het gaat om de volgende stammen:
5003059677888512.png


EDIT 3: Bij CF's zou het dorp natuurlijk naar de speler in wiens gebied deze ligt gaan, heb dit ook aangepast aan de post.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser63354

Guest
Ik ben benieuwd, ben het niet helemaal eens met een aantal dingen (ik vind dat de regels strenger moeten).
 

DeletedUser77471

Guest
En alsjeblieft probeer niet alleen maar te gaan gooien met verwijten en accepteer dat het verleden het verleden is, en dat dit iets is dat de toekomst voor iedereen leuker maakt ;-)
 

DeletedUser77471

Guest
Ik ben benieuwd, ben het niet helemaal eens met een aantal dingen (ik vind dat de regels strenger moeten).
Ik denk ook dat strengere afspraken beter zouden zijn, maar dat is denk ik onrealistisch. Deze 3 afspraken zijn haalbaar, controleerbaar en te doen voor iedereen en daarom heb ik het zo gedaan (en niet strenger).
 

DeletedUser63354

Guest
Ik ben van mening dat er niet gekata'd, niet abused en niet gecf't moet worden. Dat is duidelijk.

Kata's.

Enkel op muur, verzamelplaats & wachttoren.

Sanctie:
Verdedigende speler krijgt NAP van alle(!) aanvallende spelers voor 3 dagen.
Dorpen die verloren zijn gegaan na kata-actie worden teruggegeven.

PP-abuse.

Premium punten worden niet gebruikt om verdedigende acties te bevorderen.
Hiermee wordt vooral het halveren van muren bedoeld. Andere manieren (het kopen van vlaggen bijv.) kunnen niet gecontroleerd worden, maar worden niet toegejuicht en zijn dus toegestaan.

Sanctie:
Het dorp waar de muur gehalveerd is wordt zonder verweer afgegeven door de verdediger en mag een half uur na het veroveren pas van het dorp pas weer worden aangevallen.

Clusterfucken

Er worden geen dorpen ín het cluster van de tegenstander veroverd, met uitzondering van de dorpen die van de tegenstander of diens moraalbrekers/dorpenuitbouwers (dorpen die van hem zijn, indirect) zijn. Onder clusterfucks vallen dan barbarendorpen en dorpen van vreemde spelers.

Op de frontlinie mogen er wel dorpen van vreemde spelers veroverd worden, zolang de dorpen in kwestie maar niet achter de frontlinie van de tegenstander liggen. (ik weet dat dit voor veel mensen lastig gaat zijn, vandaar maar even zo).

Sanctie:
Dorpen worden, zonder verweer, teruggegeven aan de eigenaar van het cluster.


Dat is hoe ik het zie, maargoed. Dappere poging.
 
Reactiescore
222
Zeker eens. Net zoals hierboven mag het wel een stuk strenger.
Ik gebruik geen kata + geen pp. Maar als boer etc gesloopt word dan ga ik wel ff pp gebruiken. gezien het anders wachten is tot er edels komen.
Clusterfucks die hebben DS & plop genoeg bij ons, daar dus ook zeker voor.
 
Reactiescore
1.853
Een mooi streven dat de wereld alleen maar goed doet als dit gerealiseerd kan worden. Pablo doet in ieder geval ook mee.
 

DeletedUser61134

Guest
Een mooi streven dat de wereld alleen maar goed doet als dit gerealiseerd kan worden. Pablo doet in ieder geval ook mee.

Nu klink je als zo'n gangster waarvan de baas te lui(of geen tijd heeft) zelf op te dagen.
 

DeletedUser74396

Guest
Indertijd was het onmogelijk om algemene afspraken te maken die niet tot in de details was besproken.
Nu er terug een voorstel is, spreekt men direct van 'ik wil het strenger'.

Als er weer niemand water bij de wijn doet zie ik dit plan echt niet slagen. Ik had het swso al opgegeven.
Misschien zijn de meningen iets anders nu elke stam zich wel (met plezier of gedwongen) aan 1 of meer vergrijpen heeft schuldig gemaakt (en dus ook zelf de nadelen heeft ondervonden ipv enkel de voordelen). Maar ik betwijfel het.
 

DeletedUser69389

Guest
Wat een crapvoorstel. Wij zijn gelukkig niet gecontacteerd en ik zou hier ook niet mee akkoord gaan. Boer mag wel en AH niet? Als je slopen wilt toestaan doe dan AH i.p.v. boer. Want dit zorgt alleen maar voor ellende en verdriet.


Ik weet dat CF's soms ook via VV's of MB's worden gedaan maar deze wil ik buiten beschouwing laten, aangezien deze geen uitkijktoren kunnen neerzetten die voordeel heeft voor het grotere account.

Dit is ook bullshit. Mijn DU pakt een dorp, bouwt die uit en ik verover hem. Hetzelfde resultaat. Zo nodig je juist uit om du´s bb´s te laten pakken die daarna veroverd worden. Met andere woorden crap.
 

DeletedUser71210

Guest
Helemaal voor dit idee, het liefst de strengere opties die TheManWith geeft.
Maar ik ben helemaal voor!

Idd, ik zie, als er afspraken komen, ook liever de AH dan de Boerderij. maargoed
 

DeletedUser63354

Guest
Indertijd was het onmogelijk om algemene afspraken te maken die niet tot in de details was besproken.
Nu er terug een voorstel is, spreekt men direct van 'ik wil het strenger'.

Als er weer niemand water bij de wijn doet zie ik dit plan echt niet slagen. Ik had het swso al opgegeven.
Misschien zijn de meningen iets anders nu elke stam zich wel (met plezier of gedwongen) aan 1 of meer vergrijpen heeft schuldig gemaakt (en dus ook zelf de nadelen heeft ondervonden ipv enkel de voordelen). Maar ik betwijfel het.

Afspraken behoor je ook in detail te bespreken en daarom is ook niet gek dat 'men' (wauw) het strenger wil zien.
 

DeletedUser77471

Guest
Nogmaals: Strenger kan altijd nog, maar op dit moment is er helemaal niks. Daarom een vrij soepel voorstel, en mocht dat slagen (wat waarschijnlijk al een uitdaging zal blijken, dan kunnen we er altijd meer stammen en strengere regels van maken. Laten we gewoon eerst maar is kijken of we dit van de grond krijgen :p
 

DeletedUser69389

Guest
Nogmaals: Strenger kan altijd nog, maar op dit moment is er helemaal niks. Daarom een vrij soepel voorstel, en mocht dat slagen (wat waarschijnlijk al een uitdaging zal blijken, dan kunnen we er altijd meer stammen en strengere regels van maken. Laten we gewoon eerst maar is kijken of we dit van de grond krijgen :p

Moet je fatsoenlijke voorwaarden ontwikkelen, want jouw voorstel is niet meer dan een doekje voor het bloeden. Het lost niets op, maar het zorgt alleen maar voor verdere escalatie. Je inzet valt te prijzen, maar uitvoering is ruk.
 

DeletedUser50691

Guest
ik ben er ook niet mee eens ik laat niemand bepalen hoe ik speel ik bemoei me toch ook niet over jullie speelwijze

gejank altijd over kata

Kan beter de sims gaan spelen als we toch lief voor elkaar gaan wezen
Gebruik zoveel in je macht om te winnen (zolang het netjes blijft)
 
Bovenaan