Wereld 69 komt eraan!

Reactiescore
2.490
Ter info: De instellingen van deze wereld zijn nagenoeg volledig bepaald door InnoGames. Voor Wereld 70 hebben we vermoedelijk iets meer vrijheid.
 
Reactiescore
2.490
Reactiescore
182
- Weer een uitkijktoren, saaaaai.
- 125 gap tss aanvallen slaat ook nergens op
- Alweer 15 leden in een stam waardoor je alweer vroegtijdig een tweestrijd krijgt en diplomatiek weinig uit maakt
 
Reactiescore
2.444
- Weer een uitkijktoren, saaaaai.
- 125 gap tss aanvallen slaat ook nergens op
- Alweer 15 leden in een stam waardoor je alweer vroegtijdig een tweestrijd krijgt en diplomatiek weinig uit maakt

Gap en torens zijn jammer maar kunnen we weinig aan veranderen denk ik. Ledenlimiet van stammen lijkt me wel mogelijk te veranderen en lijkt me ook een erg goed idee.
 
Reactiescore
182
Gap en torens zijn jammer maar kunnen we weinig aan veranderen denk ik. Ledenlimiet van stammen lijkt me wel mogelijk te veranderen en lijkt me ook een erg goed idee.

10 leden max zou al een begin zijn, al zie ik zelf liever iets van 7 a 8
 
Reactiescore
428
Wat ik niet snap is dat er al zoveel werelden achter elkaar gevraagd word om het ledenlimiet eens lager te doen maar er gewoon niks mee gedaan word.
Worden dit soort dingen eigenlijk wel door gecommuniceerd naar innogames @Duckje ??
 
Reactiescore
983
Lager ledenlimiet aub!
Verder wel leuke wereld zo te zien :) éindelijk weer iets sneller
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
W70-75 zal sws wel ongeveer het einde van .nl betekenen neem ik aan?

Dat die toren steeds terug komt snap ik ook vrij weinig van, dat neemt het leukste van het spel juist weg. En idd een lager leden limiet zou het leuker maken :).

6-8 leden max, LH, 50- 100ms gap of seconden, geen oss buiten stam & geen toren zou voor mij aantrekkelijk zijn.
 
Reactiescore
2.303

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Die toren vind ik juist een goeie toevoeging. Sommige massa's zijn zelfs met de toren bijna onmogelijk deffen op jezelf.

Daarnaast wat minder druk op de incs, toch lekker hoor. Anders runnen spelers nog sneller dan ze nu doen.

125 ms gap was indd niet nodig maargoed, is te overzien.

Ledenlimiet zou ik ook graag op 10 zien, met 15 weet je dat het snel 1v1 wordt in praktijk, is opzich niet ernstig maar meerdere stammen en minder grote fusiemogelijkheden is wel leuk.
 
Reactiescore
1.454
Die toren vind ik juist een goeie toevoeging. Sommige massa's zijn zelfs met de toren bijna onmogelijk deffen op jezelf.

Daarnaast wat minder druk op de incs, toch lekker hoor. Anders runnen spelers nog sneller dan ze nu doen.

Ik vind het juist een enorm voordeel van aanvallen weg nemen. Vroeger kon je gigantische fake acties opzetten om ergens anders te blitzen. Het neemt juist tactische overwegingen weg en zorgt voornamelijk voor BLOCK OK.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Ik vind het juist een enorm voordeel van aanvallen weg nemen. Vroeger kon je gigantische fake acties opzetten om ergens anders te blitzen. Het neemt juist tactische overwegingen weg en zorgt voornamelijk voor BLOCK OK.

Of juist niet. Je kon vroeger ook uitputten door 5k fakes te gooien en dan iemand opedelen. Aanvallen is stuk meer een uitdaging geworden en je moet alles uit de kast halen (stammassas zeker, en gewoon goeie timings). Vind ik persoonlijk veel prettiger dan dat je zonder toren gewoon rete veel moet deffen omdat je daar veel meer waves kan gooien. Moet je ook constant nachten etc. Breekt je sneller op.
 
Reactiescore
1.454
Of juist niet. Je kon vroeger ook uitputten door 5k fakes te gooien en dan iemand opedelen. Aanvallen is stuk meer een uitdaging geworden en je moet alles uit de kast halen (stammassas zeker, en gewoon goeie timings). Vind ik persoonlijk veel prettiger dan dat je zonder toren gewoon rete veel moet deffen omdat je daar veel meer waves kan gooien. Moet je ook constant nachten etc. Breekt je sneller op.

Ja dat is dus het punt waarom mensen de toren niet een goede toevoeging vinden. Met de toren is het inderdaad uitdagender om te offen. Het is tot het punt gekomen dat wanneer je een goede deffer bent, het haast onmogelijk is om te verliezen. Als je ruim 10 uur minimaal al weet waar de clears komen, dan is het natuurlijk gigantisch makkelijk om te blocken. Daarnaast zijn Faketreintjes kansloos. Activiteit en skills worden door de toevoeging niet meer beloond. Gigantisch veel deff hebben wel.

De enige manier hoe je nog iemand kan breken is door een gigantische meerderheid te hebben ten opzichte van je tegenstander en dan wordt het nog steeds moeilijk aangezien je tegenstander (als die het slim doet), met 50 deff makkelijk 150 clears kan slopen, als het niet meer is. Zonder de torens, door slimme fake acties was het een stuk moeilijker en was er meer actie over en weer naar mijn mening.

Het voordeel voor de deffer is te groot wanneer de torens goed geplaatst zijn.
 

Deleted User - 697374

Guest
Ja dat is dus het punt waarom mensen de toren niet een goede toevoeging vinden. Met de toren is het inderdaad uitdagender om te offen. Het is tot het punt gekomen dat wanneer je een goede deffer bent, het haast onmogelijk is om te verliezen. Als je ruim 10 uur minimaal al weet waar de clears komen, dan is het natuurlijk gigantisch makkelijk om te blocken. Daarnaast zijn Faketreintjes kansloos. Activiteit en skills worden door de toevoeging niet meer beloond. Gigantisch veel deff hebben wel.

De enige manier hoe je nog iemand kan breken is door een gigantische meerderheid te hebben ten opzichte van je tegenstander en dan wordt het nog steeds moeilijk aangezien je tegenstander (als die het slim doet), met 50 deff makkelijk 150 clears kan slopen, als het niet meer is. Zonder de torens, door slimme fake acties was het een stuk moeilijker en was er meer actie over en weer naar mijn mening.

Het voordeel voor de deffer is te groot wanneer de torens goed geplaatst zijn.
Juist niet offen was in mijn ogen te makkelijk zonder toren waardoor de verdediger altijd in het nadeel was waardoor je meer activiteit vaak nodig had dan skill om te overleven. Nu is het de taak aan de aanvaller je zoveel werk te geven dat je het niet af krijgt waardoor je dorpen pakt of de verdediger juist te slim af te zijn. Ook top dat je niet dagelijks meer 2k fakes kan krijgen die je moet dodgen zonder ook maar 1 edel te zien.

Nu heb je ook nog minder runners die denken 2k inc i am out, wat alleen maar de strijd verlengt en dat is toch waar we allemaal tw voor spelen? Tenminste ik wel en speel niet om dagelijks een lading fakes te krijgen en die dan te moeten dodgen waardoor je het nogal snel zat bent. Al met al voor mij iets wat het plezier meer in het spel houdt. Daarnaast mag van mij de toren range wel wat kleiner zodat heel diep cfs edelen je niet een toren kunnen geven die hele massa's spotten.
 
Reactiescore
1.454
Juist niet offen was in mijn ogen te makkelijk zonder toren waardoor de verdediger altijd in het nadeel was waardoor je meer activiteit vaak nodig had dan skill om te overleven. Nu is het de taak aan de aanvaller je zoveel werk te geven dat je het niet af krijgt waardoor je dorpen pakt of de verdediger juist te slim af te zijn. Ook top dat je niet dagelijks meer 2k fakes kan krijgen die je moet dodgen zonder ook maar 1 edel te zien.

Nu heb je ook nog minder runners die denken 2k inc i am out, wat alleen maar de strijd verlengt en dat is toch waar we allemaal tw voor spelen? Tenminste ik wel en speel niet om dagelijks een lading fakes te krijgen en die dan te moeten dodgen waardoor je het nogal snel zat bent. Al met al voor mij iets wat het plezier meer in het spel houdt. Daarnaast mag van mij de toren range wel wat kleiner zodat heel diep cfs edelen je niet een toren kunnen geven die hele massa's spotten.

Ik vind je redenering wat vreemd om heel eerlijk te zijn. Iemand die het initiatief neemt zou in mijn opinie ook in het voordeel moeten zijn. Het is toch vreemd dat het voordeel momenteel bij de deffer ligt? De toren neemt zo gigantisch veel opties weg van de aanvaller dat je letterlijk op je luie stoel achteruit kan hangen als deffer. Ik vind dat tegen de hele intentie van het spel in gaan. Het doel was om elkaar aan te vallen en over te nemen. Terug aan te vallen. Tegenwoordig is het gewoon alles slopen en wachten op de volgende wave over twee weken.

Ik snap best dat het voor beginnende spelers leuk is en voor mensen die niet zoveel online kunnen zijn een uitkomst is, maar Tribalwars blijft een spel van activiteit, skills en doorzettingsvermogen. Voor deffen met een uitkijktoren heb je geen van deze karakteristieken nodig, slechts genoeg deff.

Jij mag er anders over denken natuurlijk, maar voor mij en vele andere neemt dit de charme weg van het spel.
 
Bovenaan