[Discussietopic] Weerwolven van Wakkerdam

Reactiescore
976
Wolfjes zijn idd wel in het voordeel met die jurysamenstelling want zij stemmen voor de jury gezamenlijk op elkaar, terwijl de goedjes meer in het wild stemmen en dus ook op wolven. Kans is groot dat er 3 wolven in de jury geraken en dat is redelijk overpowered als je maar met 7 in de jury zit.
 

DeletedUser76198

Guest
Wolfjes zijn idd wel in het voordeel met die jurysamenstelling want zij stemmen voor de jury gezamenlijk op elkaar, terwijl de goedjes meer in het wild stemmen en dus ook op wolven. Kans is groot dat er 3 wolven in de jury geraken en dat is redelijk overpowered als je maar met 7 in de jury zit.

Daarom is er netwerken
 

DeletedUser76198

Guest
Geen idee hoe netwerken dit kan beïnvloeden.

Nja, het is makkelijker om een inschatting te maken van iemand na een babbel.

Verder gaat het de hoedjes compleet kapot maken als we allemaal time en of BW stemmen. als de stemming meer verdeeld is over iets meer man kunnen de woffen zelf er moeilijker woffen bijboosten. We mogen het gewoon openlijk in het topic bespreken laten we daar gebruik van maken. 70-75% van de mensen zijn nu goedjes dus leg de stemmen bloot op tafel en zorg ervoor dat er geen cheaky extra woffen bijgezet kunnen worden.
 

DeletedUser74005

Guest
Wolfjes zijn idd wel in het voordeel met die jurysamenstelling want zij stemmen voor de jury gezamenlijk op elkaar, terwijl de goedjes meer in het wild stemmen en dus ook op wolven. Kans is groot dat er 3 wolven in de jury geraken en dat is redelijk overpowered als je maar met 7 in de jury zit.

Als iedereen zegt spelers A/B te vertrouwen en speler C komt in de jury, dan is dat juist opvallend toch? Daarbij weegt het stemrecht van goedjes zwaarder, aangezien zij met bijv 3x zoveel spelers zijn ofzo. Dat speler C dan in de jury komt, moet een reden zijn om als goedjes de volgende keer eensgezind op speler A/B te stemmen.

Daarbij stemmen de juryleden in het topic en kan dus iedereen zien op wie zij stemmen. Het is nog een hele kunst voor slechtjes om dan 'eenvoudig' een goedje eruit te stemmen hoor ;)

En het aantal punten dat de gekozen jury gekregen heeft, zal dus ook bekend gemaakt worden. Daaraan kun je zien of er gesjoemeld is met de stemmen ;) Stemmen mogen daarnaast ook gewoon in het topic geplaatst worden voor het overzicht/te kijken of spelers wel/niet de waarheid spreken.

Denk dus dat het eerder in het nadeel van de slechtjes kan gaan werken dan in het nadeel van de hoedjes ;) Maar de tijd gaat het ons leren.
 
Reactiescore
2.193
Het systeem is sws kut maar ik maak over algemeen wel overwogen beslissingen en ben ook geen wof dusja. Bloodwof wel wof daar heb je gelijk in.
 

DeletedUser76198

Guest
Het systeem is sws kut maar ik maak over algemeen wel overwogen beslissingen en ben ook geen wof dusja. Bloodwof wel wof daar heb je gelijk in.

Ik weet niet of je me trollt of het niet snapt? we kunnen als goedjes de jury nu zo goed mogelijk bepalen door het zelf te beslissen. uiteindelijk voorzitter moet natuurlijk meer stemmen krijgen, maar met een mooie verdeling van onze kant is er al een voorzitter als die 14 stemmen krijgt. Om dat niet uit handen te geven moeten we de voorzitter NU bepalen en die persoon 22-25 stemmen geven zodat de woffen niet een persoon kunnen aannaaien door een valse voorzitter neer te zetten.

Edit:

Door vooraf iedereen hun stemmen te laten zetten weten we ook waar een eventueel lek zit, de woffen kunnen dus niets anders doen dan meestemmen.
 

DeletedUser74005

Guest
Ik weet niet of je me trollt of het niet snapt? we kunnen als goedjes de jury nu zo goed mogelijk bepalen door het zelf te beslissen. uiteindelijk voorzitter moet natuurlijk meer stemmen krijgen, maar met een mooie verdeling van onze kant is er al een voorzitter als die 14 stemmen krijgt. Om dat niet uit handen te geven moeten we de voorzitter NU bepalen en die persoon 22-25 stemmen geven zodat de woffen niet een persoon kunnen aannaaien door een valse voorzitter neer te zetten.

Edit:

Door vooraf iedereen hun stemmen te laten zetten weten we ook waar een eventueel lek zit, de woffen kunnen dus niets anders doen dan meestemmen.

Moet in het speeltopic denk? xD
 
Bovenaan