[Speeltopic] Weerwolven van Wakkerdam #283: Dangerous Gamble

Reactiescore
358
Weerwolven van Wakkerdam #283:
Dangerous Gamble
I like trains.

a57cf0bce3.png



Hallo, mijn naam is Jason. Ik ben een ingenieur en heb de afgelopen jaren een sterke reputatie opgelopen door mijn revolutionaire ontwerpen voor vervoersmiddelen. Maar ongeveer een jaar geleden, ben ik gestopt met mijn job. Ik kreeg een kans dat ik niet af kon slaan, maar nu heb ik er elke dag spijt van. De beste advocaten ter wereld proberen mij de gevangenis in te werken, en ik vrees dat ik niet veel tijd meer heb op mijn verhaal te vertellen. Wat is er gebeurd?

Wel… Het begon allemaal met een afspraak met een man genaamd John Doe. Natuurlijk niet zijn echte naam, maar hij weigerde zijn echte naam op te geven. Aan zijn kleding zag ik echter dat hij enorm rijk was, dus ik kon zijn uitnodiging niet weigeren. Hij vroeg me een trein te ontwerpen. Een trein voor zijn soort – rijk, succesvol, intelligent en risicovol. Een trein voor de allerrijkste gokkers. Een trein voor zij die alles in durven zetten om de grootste mogelijke rijkdom te bemachtigen. Hij duwde mij een koffer met een voorschot. Meer geld dan ik ooit gezien heb.

Uiteraard accepteerde ik het, en begon ik aan mijn ontwerp. Een trein vol luxe. Grote slaapzalen, een diner- en keukenwagon waar de beste chefs in zouden werken en uiteraard een casinozaal waar de gasten zich kunnen uitleven naar genoegen. Alle casinogames waren er. Maar John wou een plek waar ze alles in konden zetten. Alles. Dus aan het uiteinde van de trein, ontwierp ik een martelkamer. Een kamer waarin de gasten, als ze er toe bereid waren, de grootste inzet konden plaatsen: hun leven.

Wat ik nooit had kunnen indenken, is dat toen de trein vertrok, er zo veel mensen deelnamen. Onmiddellijk werden er fracties gemaakt. Er waren enkele mensen die gewoon wat wilden pokeren en met meer geld afstappen dan waarmee ze aan boord kwamen, maar er waren ook anderen… Zij wilden dat niemand kon afstappen, ze wilden de martelkamer maximaal benutten en daarbij zorgen dat alleen zij deze treinrit zouden overleven.

Het resultaat was uiteraard afschuwelijk. Was ik in fout? Misschien. Ik had deze opdracht nooit mogen aanvaarden, maar ik had nooit kunnen voorspellen wat er gebeurde. Deze miljardairs zijn ziek, machtsgeil en onmenselijk. Eens de trein vertrok was er niets dat ik kon doen.

Alsjeblieft, je moet me geloven. Laat me je mijn verhaal vertellen, geef me je tijd. Misschien zal je dan inzien dat ik niet de schuldige ben, dat er echte monsters rond ons schuilen en dat er geen ontsnappen aan hen is.

Ik smeek het je.
-Jason.

Klaagmuur: Ja
Hints: Nee. In mijn verhalen gebruik ik typisch spelersnamen, deze zullen echter geen hints zijn.

Cupido: Mogelijk, koppelt iemand aan zichzelf
Geliefden kennen elkaar: Ja
Geliefden samen winnen: Standaard

Eindtijd stemmen: 22:00
Speciale Rollen naar: I like trains.
Weerwolven Moord naar: I like trains.
Lynch: Rood & vetgedrukt in topic

Burgemeester: Blauw & vetgedrukt in topic

Netwerken/Claimen: Nee/ja
Extra instellingen:

Zoals het verhaal al aangeeft, draait dit spel rond gokken. Hoewel het een spel van leven en dood is, zullen er enkele events random verholpen worden. Lees goed de rolomschrijvingen na!

Bij een gelijkspel bij een lynch geeft de BM mij een percentage voor iedere speler voor. Iedere speler dient minstens 5% te hebben. Met deze gewichten wordt dan een random nummer gerold om tot een lynch te komen. (Bv: Speler A en B krijgen elk 4 stemmen bij de lynch. De BM geeft mij 80% voor speler A en 20% voor speler B. Random.org geeft mij nummer 92, speler B sterft.) De BM mag maximaal 95% aan 1 speler geven, zodat er steeds een kans blijft dat het anders afloopt!

Rollen:

Goedjes:
Burger
  • Een burger is een speler zonder speciale krachten.
Jager
  • Neemt iemand mee in zijn dood
  • Deze persoon moet hij van te voren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment deze keus veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
Beul
  • De beul kan eenmalig een speler doden. Dit melt hij aan de spelleider.
  • Dit gebeurt overdag, dus iedereen kan zien we die beul is.
Dorpoudste
  • De DO overleeft een aanval van de wolven.
  • Als de DO de nacht erna wordt geluncht, zal deze wel sterven.
  • De beschermengel verliest zijn/haar krachten bij de dood van de DO.
Beschermengel
  • De bengel kan elke nacht iemand beschermen tegen de lunch.
  • De bengel mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen en iemand maximaal maar 2 keer.
  • Wanneer de DO dood is, zal de bengel zijn/haar krachten verliezen.
Muizenval
  • De muizenval kan elke dag iemand zien, hij weet alleen niet wie.
  • De muizenval geeft vooran een tijdstip aan voor de volgende dag. Hij heeft dan een 60% kans om de persoon die de eerste persoon die een stem na dit tijdstip plaatst te zien, een 30% kans voor de tweede persoon en een 10% kans voor de derde persoon.
  • Omdat ik lief ben, zal ik altijd 1 van de 3 personen vermelden die het niet kan zijn.
  • Afspraken maken over wanneer iemand moet stemmen is ten strengste verboden!

Slechtjes:
Weerwolf
  • Een wolf zonder extra krachten.
  • Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
  • Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
Saboteur wolf
  • Een wolf die een nacht de lynch en lunch uitslag mag saboteren.
  • Hij mag zelf bepalen welke rollen de lynch en de lunch krijgt.
  • Hij moet zijn actie voor 22:00 insturen.
Infectiewolf
  • Mag tijdens een nacht een speler infecteren.
  • De speler die geïnfecteerd is, verandert in een weerwolf en komt in de wolvenchat.
  • De oude rol vervalt.
  • Infectie is een nachtactie, samen met de lunch.
Slechte beul
  • De slechte beul kan eenmalig een speler doden. Dit meldt hij aan de spelleider.
  • Dit gebeurd overdag, dus iedereen kan zien wie de beul is.
  • De slechte beul heeft de kans om in de wolvenchat te komen bij het raden van 2 wolven. Elke dag mag de beul 2 gokken doen.
Rattenval
  • De rattenval kan elke dag iemand zien, hij weet alleen niet wie.
  • De rattenval geeft vooran een tijdstip aan voor de volgende dag. Hij heeft dan een 60% kans om de persoon die de eerste persoon die een stem na dit tijdstip plaatst te zien, een 30% kans voor de tweede persoon en een 10% kans voor de derde persoon.
  • De rattenval mag iedere dag 2 namen naar de spelleider sturen. Vanaf het moment dat hij 2 wolven correct geraden heeft, zal hij aan de wolvenchat toegevoegd worden.
  • Omdat ik lief ben, zal ik altijd 1 van de 3 personen vermelden die het niet kan zijn.
  • Afspraken maken over wanneer iemand moet stemmen is ten strengste verboden!

Bijrollen:
Cupido
  • Cupido schiet zijn pijl naar een persoon naar keuze voor de eerste lunch.
  • Hij vormt vanaf dan een koppel met deze persoon.
  • Dit houdt in dat ze samen moeten winnen en dat de andere geliefde ook doodgaat aan liefdesverdriet als z'n liefje sterft.
  • Goed/slecht koppel wordt derde partij, g/g en s/s winnen met hun respectievelijke groep.
Tunnelvisionair
  • Krijgt eenmalig de naam van een andere speler van de spelleider.
  • Hij wint als deze persoon gelyncht wordt.
  • Als zijn target op een andere manier sterft, vervalt zijn rol en moet hij winnen op de normale manier.
 
Reactiescore
358
Deelnemers:

8. .TimeForPlanB - burger/tunnelvisionair


18. Lyonn - burger - lynch dag 1
1. Tigor - wolf - zelfmoord dag 2
2. Hopeful - muizenval - zelfmoord dag 2
3. Dragonwoman - infectiewolf - zelfmoord dag 2
4. Jo han - burger - zelfmoord dag 2
5. Trelli - burger - zelfmoord dag 2
6. Laila - burger - zelfmoord dag 2
7. Castiel - wolf - zelfmoord dag 2
9. Westkip - rattenval - zelfmoord dag 2
10. BloodWolf14 - jager - zelfmoord dag 2
11. jessicavd - beul - zelfmoord dag 2
12. TUTM - burger - zelfmoord dag 2
13. Maroen1 - burger - zelfmoord dag 2
14. .TheOnlyPlanIsA - beschermengel - zelfmoord dag 2
15. thelightfighter - burger - zelfmoord dag 2
16. Loyal - dorpsoudste - zelfmoord dag 2
17. Nowhere in the sun - burger - zelfmoord dag 2
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
358
Toen iedereen in de volgende wagon plaatsgenomen had, kwam John Doe samen met de treinliefhebber Niels bij ons zitten. Niels keek wild om zich heen, enthousiast over de ruime, trein vol luxe. John sprak weer.

"Zoals ik tegen ieder van jullie gezegd heb, is er de mogelijkheid om alles in te zetten. Als je geld opgegokt is of als je meer wilt inzetten dan dat je hebt, kan je je ticket inzetten. Deze arme treinengek langs me, is geen miljonair. Heeft geen miljarden. Hij zou dus niet eens blad-steen-schaar met onze minimuminzet kunnen spelen. Maar ook hij krijgt een kans. Hij kan zijn ticket inzetten."

Tot mijn verbazing zette John Doe zelf een pokerchip van €5.000.000 in, in ruil voor het ticket van Niels. 5 miljoen, voor 1 spelletje blad steen schaar... Absurd. Maar, Niels verloor, en John sprak weer.

"Maar let wel op: wij tolereren geen zwartrijders. Als je geen ticket hebt... Ben je niet welkom op deze trein. En zoals ik al zei, we stoppen niet tot het spel is afgelopen."

2 gemaskerde mannen hadden Niels al in een houdgreep vastgenomen, met een hand op zijn mond. De mannen gebaarden dat we mee moesten komen, naar een lege wagon, met een glazen vloer zodat we onder de trein konden kijken. Zij gingen 1 wagon verder met Niels, we hoorden een schreeuw en... Voor een fractie van een seconde konden we Niels zien, onder de trein, voor hij verpletterd werd. John sprak weer:

"Dit is het lot van zij die alles inzetten, en verliezen. Niet iedereen zal op deze manier buiten gelaten worden, maar wees maar zeker dat jullie wel zouden willen dat het zo makkelijk zou zijn. En om het spannend te houden? Iedere nacht zullen enkelen onder jullie iemand uitkiezen om het ticket van af te nemen, dus als ik van jullie was, zou ik zorgen dat we georganiseerd zijn om deze spelers te vinden, en hun ticket af te pakken voor jullie het jouwe verliezen. Veel plezier!"

Het was stil. Heel stil. Maroen1 probeerde achter John aan te gaan, maar de deur naar de volgende wagon zat stevig op slot. Niemand durfde iets te zeggen, tot Jo Han de stilte verbrak:

"We hebben geen keuze, we moeten aan zijn wansmakelijk spelletje meedoen. Maar we hebben een leider nodig, iemand die op moeilijke momenten de knoop zal doorhakken, iemand die de mensen met slechte bedoelingen zal veroordelen en ons allemaal redden."

Er kwam instemmend gemompel, waarop Jessicavd het laatste woord had:

"We zullen er voor stemmen. Vanavond brengt iedereen zijn stem uit op wie hij of zij denkt dat een goede kandidaat zou zijn. Democratie is de beste optie."

Iedereen was het hier mee eens, en verspreidde zich over de wagons, sommigen om wat te pokeren, anderen gingen in stilte naar hun slaapwagon om na te denken. Ik observeerde.

En ik zag weinig goeds.
-Jason

De eerste deadline is vandaag om 22u: enkel voor BM. Eerste lynch en lunch zijn voor morgen.

Lees goed alle rollen na, er zitten wijzigingen in t.o.v. het standaardspel! Jullie mogen nu beginnen te posten, veel succes :)
 
Reactiescore
1.049
Ahaa,
Dit is voor de 1de keer dat het mij leuk lijkt BM te zijn.
Moet het een keer geweest zijn he :p
En heb er wel een leuke rol voor
E: Succes goedjes, Op een goed treinritje!
 

DeletedUser78666

Guest
Westkieken, hopelijk gaat hij weer lekker actief spelen.
 
Reactiescore
1.049
Castiel
Als goedje een goede toevoeging en goed te lezen, Als slechtje wel okee te lezen.
S dan minder gefrustreerd bij dingen die tegenzitten e.d.
 

DeletedUser78666

Guest
Castiel
Als goedje een goede toevoeging en goed te lezen, Als slechtje wel okee te lezen.
S dan minder gefrustreerd bij dingen die tegenzitten e.d.

Goed te lezen? Die gast geeft seminars over hoe jij wof moet zijn. Beetje een rare reden. TLF
 

DeletedUser78666

Guest
Ik zal een toevoeging geven bij mijn vorige stem, omdat men anders denkt dat ik troll. Ondanks dat ik tijdens mijn seminar heb gezegd dat een uitleg niet altijd slim is, ga ik het toch doen. Het is altijd tricky om een BM stem als verdacht te zien en daar vooral een stem op te baseren. Als wof is het het beste om niet veel waarde te hechten op een BM-stem en er ook geen waarde aan te hechten, omdat jij dit als hoedje ook doet. Vooral beginwoffen hebben echter altijd de intentie om hun BM stem goed te baseren en vooral logisch. Het goed lezen is de laatste potjes niet echt een beweegreden geweest, het feit dat TLF dit nu doet als beweegreden en precies ook nog toevoegt waar ik over viel bij Loyal, is voor mij een reden om mijn stem op hem te zetten.
 
Bovenaan