- Reactiescore
- 358
Weerwolven van Wakkerdam #283:
Dangerous Gamble
I like trains.
Dangerous Gamble
I like trains.
Hallo, mijn naam is Jason. Ik ben een ingenieur en heb de afgelopen jaren een sterke reputatie opgelopen door mijn revolutionaire ontwerpen voor vervoersmiddelen. Maar ongeveer een jaar geleden, ben ik gestopt met mijn job. Ik kreeg een kans dat ik niet af kon slaan, maar nu heb ik er elke dag spijt van. De beste advocaten ter wereld proberen mij de gevangenis in te werken, en ik vrees dat ik niet veel tijd meer heb op mijn verhaal te vertellen. Wat is er gebeurd?
Wel… Het begon allemaal met een afspraak met een man genaamd John Doe. Natuurlijk niet zijn echte naam, maar hij weigerde zijn echte naam op te geven. Aan zijn kleding zag ik echter dat hij enorm rijk was, dus ik kon zijn uitnodiging niet weigeren. Hij vroeg me een trein te ontwerpen. Een trein voor zijn soort – rijk, succesvol, intelligent en risicovol. Een trein voor de allerrijkste gokkers. Een trein voor zij die alles in durven zetten om de grootste mogelijke rijkdom te bemachtigen. Hij duwde mij een koffer met een voorschot. Meer geld dan ik ooit gezien heb.
Uiteraard accepteerde ik het, en begon ik aan mijn ontwerp. Een trein vol luxe. Grote slaapzalen, een diner- en keukenwagon waar de beste chefs in zouden werken en uiteraard een casinozaal waar de gasten zich kunnen uitleven naar genoegen. Alle casinogames waren er. Maar John wou een plek waar ze alles in konden zetten. Alles. Dus aan het uiteinde van de trein, ontwierp ik een martelkamer. Een kamer waarin de gasten, als ze er toe bereid waren, de grootste inzet konden plaatsen: hun leven.
Wat ik nooit had kunnen indenken, is dat toen de trein vertrok, er zo veel mensen deelnamen. Onmiddellijk werden er fracties gemaakt. Er waren enkele mensen die gewoon wat wilden pokeren en met meer geld afstappen dan waarmee ze aan boord kwamen, maar er waren ook anderen… Zij wilden dat niemand kon afstappen, ze wilden de martelkamer maximaal benutten en daarbij zorgen dat alleen zij deze treinrit zouden overleven.
Het resultaat was uiteraard afschuwelijk. Was ik in fout? Misschien. Ik had deze opdracht nooit mogen aanvaarden, maar ik had nooit kunnen voorspellen wat er gebeurde. Deze miljardairs zijn ziek, machtsgeil en onmenselijk. Eens de trein vertrok was er niets dat ik kon doen.
Alsjeblieft, je moet me geloven. Laat me je mijn verhaal vertellen, geef me je tijd. Misschien zal je dan inzien dat ik niet de schuldige ben, dat er echte monsters rond ons schuilen en dat er geen ontsnappen aan hen is.
Ik smeek het je.
-Jason.
Wel… Het begon allemaal met een afspraak met een man genaamd John Doe. Natuurlijk niet zijn echte naam, maar hij weigerde zijn echte naam op te geven. Aan zijn kleding zag ik echter dat hij enorm rijk was, dus ik kon zijn uitnodiging niet weigeren. Hij vroeg me een trein te ontwerpen. Een trein voor zijn soort – rijk, succesvol, intelligent en risicovol. Een trein voor de allerrijkste gokkers. Een trein voor zij die alles in durven zetten om de grootste mogelijke rijkdom te bemachtigen. Hij duwde mij een koffer met een voorschot. Meer geld dan ik ooit gezien heb.
Uiteraard accepteerde ik het, en begon ik aan mijn ontwerp. Een trein vol luxe. Grote slaapzalen, een diner- en keukenwagon waar de beste chefs in zouden werken en uiteraard een casinozaal waar de gasten zich kunnen uitleven naar genoegen. Alle casinogames waren er. Maar John wou een plek waar ze alles in konden zetten. Alles. Dus aan het uiteinde van de trein, ontwierp ik een martelkamer. Een kamer waarin de gasten, als ze er toe bereid waren, de grootste inzet konden plaatsen: hun leven.
Wat ik nooit had kunnen indenken, is dat toen de trein vertrok, er zo veel mensen deelnamen. Onmiddellijk werden er fracties gemaakt. Er waren enkele mensen die gewoon wat wilden pokeren en met meer geld afstappen dan waarmee ze aan boord kwamen, maar er waren ook anderen… Zij wilden dat niemand kon afstappen, ze wilden de martelkamer maximaal benutten en daarbij zorgen dat alleen zij deze treinrit zouden overleven.
Het resultaat was uiteraard afschuwelijk. Was ik in fout? Misschien. Ik had deze opdracht nooit mogen aanvaarden, maar ik had nooit kunnen voorspellen wat er gebeurde. Deze miljardairs zijn ziek, machtsgeil en onmenselijk. Eens de trein vertrok was er niets dat ik kon doen.
Alsjeblieft, je moet me geloven. Laat me je mijn verhaal vertellen, geef me je tijd. Misschien zal je dan inzien dat ik niet de schuldige ben, dat er echte monsters rond ons schuilen en dat er geen ontsnappen aan hen is.
Ik smeek het je.
-Jason.
Klaagmuur: Ja
Hints: Nee. In mijn verhalen gebruik ik typisch spelersnamen, deze zullen echter geen hints zijn.
Cupido: Mogelijk, koppelt iemand aan zichzelf
Geliefden kennen elkaar: Ja
Geliefden samen winnen: Standaard
Eindtijd stemmen: 22:00
Speciale Rollen naar: I like trains.
Weerwolven Moord naar: I like trains.
Lynch: Rood & vetgedrukt in topic
Burgemeester: Blauw & vetgedrukt in topic
Netwerken/Claimen: Nee/ja
Extra instellingen:
Zoals het verhaal al aangeeft, draait dit spel rond gokken. Hoewel het een spel van leven en dood is, zullen er enkele events random verholpen worden. Lees goed de rolomschrijvingen na!
Bij een gelijkspel bij een lynch geeft de BM mij een percentage voor iedere speler voor. Iedere speler dient minstens 5% te hebben. Met deze gewichten wordt dan een random nummer gerold om tot een lynch te komen. (Bv: Speler A en B krijgen elk 4 stemmen bij de lynch. De BM geeft mij 80% voor speler A en 20% voor speler B. Random.org geeft mij nummer 92, speler B sterft.) De BM mag maximaal 95% aan 1 speler geven, zodat er steeds een kans blijft dat het anders afloopt!
Hints: Nee. In mijn verhalen gebruik ik typisch spelersnamen, deze zullen echter geen hints zijn.
Cupido: Mogelijk, koppelt iemand aan zichzelf
Geliefden kennen elkaar: Ja
Geliefden samen winnen: Standaard
Eindtijd stemmen: 22:00
Speciale Rollen naar: I like trains.
Weerwolven Moord naar: I like trains.
Lynch: Rood & vetgedrukt in topic
Burgemeester: Blauw & vetgedrukt in topic
Netwerken/Claimen: Nee/ja
Extra instellingen:
Zoals het verhaal al aangeeft, draait dit spel rond gokken. Hoewel het een spel van leven en dood is, zullen er enkele events random verholpen worden. Lees goed de rolomschrijvingen na!
Bij een gelijkspel bij een lynch geeft de BM mij een percentage voor iedere speler voor. Iedere speler dient minstens 5% te hebben. Met deze gewichten wordt dan een random nummer gerold om tot een lynch te komen. (Bv: Speler A en B krijgen elk 4 stemmen bij de lynch. De BM geeft mij 80% voor speler A en 20% voor speler B. Random.org geeft mij nummer 92, speler B sterft.) De BM mag maximaal 95% aan 1 speler geven, zodat er steeds een kans blijft dat het anders afloopt!
Rollen:
Goedjes:
Burger
- Een burger is een speler zonder speciale krachten.
- Neemt iemand mee in zijn dood
- Deze persoon moet hij van te voren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment deze keus veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- De beul kan eenmalig een speler doden. Dit melt hij aan de spelleider.
- Dit gebeurt overdag, dus iedereen kan zien we die beul is.
- De DO overleeft een aanval van de wolven.
- Als de DO de nacht erna wordt geluncht, zal deze wel sterven.
- De beschermengel verliest zijn/haar krachten bij de dood van de DO.
- De bengel kan elke nacht iemand beschermen tegen de lunch.
- De bengel mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen en iemand maximaal maar 2 keer.
- Wanneer de DO dood is, zal de bengel zijn/haar krachten verliezen.
- De muizenval kan elke dag iemand zien, hij weet alleen niet wie.
- De muizenval geeft vooran een tijdstip aan voor de volgende dag. Hij heeft dan een 60% kans om de persoon die de eerste persoon die een stem na dit tijdstip plaatst te zien, een 30% kans voor de tweede persoon en een 10% kans voor de derde persoon.
- Omdat ik lief ben, zal ik altijd 1 van de 3 personen vermelden die het niet kan zijn.
- Afspraken maken over wanneer iemand moet stemmen is ten strengste verboden!
Slechtjes:
Weerwolf
- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- Een wolf die een nacht de lynch en lunch uitslag mag saboteren.
- Hij mag zelf bepalen welke rollen de lynch en de lunch krijgt.
- Hij moet zijn actie voor 22:00 insturen.
- Mag tijdens een nacht een speler infecteren.
- De speler die geïnfecteerd is, verandert in een weerwolf en komt in de wolvenchat.
- De oude rol vervalt.
- Infectie is een nachtactie, samen met de lunch.
- De slechte beul kan eenmalig een speler doden. Dit meldt hij aan de spelleider.
- Dit gebeurd overdag, dus iedereen kan zien wie de beul is.
- De slechte beul heeft de kans om in de wolvenchat te komen bij het raden van 2 wolven. Elke dag mag de beul 2 gokken doen.
- De rattenval kan elke dag iemand zien, hij weet alleen niet wie.
- De rattenval geeft vooran een tijdstip aan voor de volgende dag. Hij heeft dan een 60% kans om de persoon die de eerste persoon die een stem na dit tijdstip plaatst te zien, een 30% kans voor de tweede persoon en een 10% kans voor de derde persoon.
- De rattenval mag iedere dag 2 namen naar de spelleider sturen. Vanaf het moment dat hij 2 wolven correct geraden heeft, zal hij aan de wolvenchat toegevoegd worden.
- Omdat ik lief ben, zal ik altijd 1 van de 3 personen vermelden die het niet kan zijn.
- Afspraken maken over wanneer iemand moet stemmen is ten strengste verboden!
Bijrollen:
Cupido
- Cupido schiet zijn pijl naar een persoon naar keuze voor de eerste lunch.
- Hij vormt vanaf dan een koppel met deze persoon.
- Dit houdt in dat ze samen moeten winnen en dat de andere geliefde ook doodgaat aan liefdesverdriet als z'n liefje sterft.
- Goed/slecht koppel wordt derde partij, g/g en s/s winnen met hun respectievelijke groep.
- Krijgt eenmalig de naam van een andere speler van de spelleider.
- Hij wint als deze persoon gelyncht wordt.
- Als zijn target op een andere manier sterft, vervalt zijn rol en moet hij winnen op de normale manier.