DeletedUser70435
Guest
#160...
De Sprookjesboom...
De sprookjesboom, wie kent hem niet. Deze sprookjesboom is iets anders, en staat in het bos vlakbij het dorpje Wakkerdam.
Lieve kleine kindertjes komen overdag naar hem toe en hij vertelt hen leuke verhaaltjes, ook wel sprookjes genoemd. De kindertjes genieten er enorm van.
Ook vandaag, 6 januari 2014 waren er weer veel kinderen die naar de sprookjesboom gingen voor zijn leuke verhalen. Toen hij klaar was, en iedereen weer weg ging, bleek er 1 kind verdwenen te zijn. Niemand wist iets, niemand zag iets, niemand had iets gezien...
's Nachts bleek die sprookjesboom helemaal niet zo leuk, hij veranderde in een kwaadaardige boom, met vlijmscherpe tanden. Het kind dat hij die dag verstopt had tussen zijn bladeren, peuzelde hij lekker op...
De inwoners van Wakkerdam zijn flink geschrokken hiervan, en niemand durft meer naar het bos met zijn/haar kindertjes. Echter zal elke nacht iemand naar het bos moeten, maar niemand is veilig. 's Nachts klmt de grote boze wolf samen met zijn broers en zussen naar Wakkerdam en die wolven hebben ook honger! Pas maar op.....!
De Sprookjesboom...
De sprookjesboom, wie kent hem niet. Deze sprookjesboom is iets anders, en staat in het bos vlakbij het dorpje Wakkerdam.
Lieve kleine kindertjes komen overdag naar hem toe en hij vertelt hen leuke verhaaltjes, ook wel sprookjes genoemd. De kindertjes genieten er enorm van.
Ook vandaag, 6 januari 2014 waren er weer veel kinderen die naar de sprookjesboom gingen voor zijn leuke verhalen. Toen hij klaar was, en iedereen weer weg ging, bleek er 1 kind verdwenen te zijn. Niemand wist iets, niemand zag iets, niemand had iets gezien...
's Nachts bleek die sprookjesboom helemaal niet zo leuk, hij veranderde in een kwaadaardige boom, met vlijmscherpe tanden. Het kind dat hij die dag verstopt had tussen zijn bladeren, peuzelde hij lekker op...
De inwoners van Wakkerdam zijn flink geschrokken hiervan, en niemand durft meer naar het bos met zijn/haar kindertjes. Echter zal elke nacht iemand naar het bos moeten, maar niemand is veilig. 's Nachts klmt de grote boze wolf samen met zijn broers en zussen naar Wakkerdam en die wolven hebben ook honger! Pas maar op.....!
Instellingen:
...........Aantal dorpen : 1
..........Aantal spelers : Alle inschrijvingen
...................Hints : Nee
...............Klaagmuur : Nee
..........Afscheidsbrief : Nee
...................Jager : Ja
....................Heks : Ja
.............Dorpsoudste : Ja
............Beschemengel : Ja
..................Ziener : Ja
........Dodenfluisteraar : Nee
.............Fluitspeler : Nee
..................Cupido : Ja, koppelt zichzelf
.Geliefden kennen elkaar : Ja
..Geliefden samen winnen : g/g wint met goedjes, s/s wint met slechtjes, g/s moet samen winnen.
..................Wolven : Ligt aan aantal inschrijvingen
....................Welp : Ja
...........Infectie wolf : Ja, infectie op nacht 3, ipv de lunch
........Eindtijd stemmen : 21:30u
.......Tijdstip verhalen : Tussen 21:30u - 22:30u
....Speciale Rollen naar : Victorious. & Mooteman(Niet op skype!!)
...Weerwolven Moord naar : Victorious. & Mooteman (Niet op skype!!)
...................Lynch : Rood en dikgedrukt in het topic.
..........Inschrijvingen : Iedereen mag meedoen
............Burgemeester : Blauw in het topic.. Als de burgemeester sterft, kiest hij/zij zelf een nieuwe.
............Extra rollen :
- Sjamaan
- Wijze (bijrol, alleen bij burger)
.......Netwerken/Claimen : Netwerken AAN & Claimen AAN. Maar geen logjes, quotes uit pm's of printscreens!
......Extra instellingen :
Het is niet bekend hoeveel er van elke rol inzitten.
..........Aantal spelers : Alle inschrijvingen
...................Hints : Nee
...............Klaagmuur : Nee
..........Afscheidsbrief : Nee
...................Jager : Ja
....................Heks : Ja
.............Dorpsoudste : Ja
............Beschemengel : Ja
..................Ziener : Ja
........Dodenfluisteraar : Nee
.............Fluitspeler : Nee
..................Cupido : Ja, koppelt zichzelf
.Geliefden kennen elkaar : Ja
..Geliefden samen winnen : g/g wint met goedjes, s/s wint met slechtjes, g/s moet samen winnen.
..................Wolven : Ligt aan aantal inschrijvingen
....................Welp : Ja
...........Infectie wolf : Ja, infectie op nacht 3, ipv de lunch
........Eindtijd stemmen : 21:30u
.......Tijdstip verhalen : Tussen 21:30u - 22:30u
....Speciale Rollen naar : Victorious. & Mooteman(Niet op skype!!)
...Weerwolven Moord naar : Victorious. & Mooteman (Niet op skype!!)
...................Lynch : Rood en dikgedrukt in het topic.
..........Inschrijvingen : Iedereen mag meedoen
............Burgemeester : Blauw in het topic.. Als de burgemeester sterft, kiest hij/zij zelf een nieuwe.
............Extra rollen :
- Sjamaan
- Wijze (bijrol, alleen bij burger)
.......Netwerken/Claimen : Netwerken AAN & Claimen AAN. Maar geen logjes, quotes uit pm's of printscreens!
......Extra instellingen :
Het is niet bekend hoeveel er van elke rol inzitten.
Rollen:
Goedjes
Dwerg (Burger)
• Een rol zonder speciale krachten.
• Probeert elke dag met de lynch de wolven te lynchen
Roodkapje (Ziener)
• Mag iedere dag een rol opvragen, deze krijgt hij aan het eind van de nacht
• Ziener ziet geen bijrollen, als iemand dus zowel geliefde als heks is, ziet de ziener alleen heks
Sneeuwwitje (Beschermengel)
• Maakt iedere nacht iemand immuun voor de lunch van de wolven. Dat mag ook zichzelf zijn.
• Mag niet twee keer dezelfde persoon beschermen.
• Er wordt niet bekend gemaakt WIE er beschermd is als de lunch niet doorgaat
• Zijn krachten vervallen als de dorpsoudste sterft
Grootmoeder (Dorpsoudste)
• Overleeft één aanval van de wolven
• Bij zijn dood verliest de beschermengel zijn kracht
Jager (Jager)
• Neemt iemand mee in zijn dood. Deze persoon moet hij van te voren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment deze keus veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
Heks (Heks)
• Levensheks en Doodsheks zijn apart! Die kunnen dus allebei in het potje zitten!
• Met het doodsdrankje kan ze op ieder moment van de dag een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
• Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de heks tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
• Er wordt NIET bekend gemaakt wie er gered is door de heks.
Slechtjes
Broer van de Grote Boze Wolf (Weerwolf)
•Een wolf zonder extra krachten
• Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen
• Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes
De Grote Boze Wolf (Infectiewolf)
• Heeft giftige tanden waarmee hij een goedje wolf kan maken
• Dit gebeurt in nacht 3 in plaats van de lunch
• De geïnfecteerde verliest zijn oudere krachten en wordt een weerwolf
• Geliefdes blijven bestaan en kunnen niet verdwijnen door infectie
Prins op het witte paard (Sjamaan)
• Slechte variant van de ziener
• Kent de wolven niet aan het begin
• Telt dan ook niet mee als wolf, als hij alleen over is met de goedjes hebben de wolven toch verloren
• Sjamaan ziet geen bijrollen
Zoon van de Grote Boze Wolf (Welp)
• Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
• Welp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
• Welp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na nacht 3 wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.
Neutraaltjes
Doornroosje (Cupido)
• Cupido koppelt zichzelf vóór de eerste lunch aan iemand.
• Dit houdt in dat ze samen moeten winnen en dat de andere geliefde ook doodgaat aan liefdesverdriet als z'n liefje sterft.
• Goed/slecht koppel wordt derde partij
• Goed/goed koppel wint met goedjes, slecht/slecht met slechtjes
Burgemeester (Burgemeester)
• Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
• Heeft de doorslaggevende stem bij gelijkspel
• Kiest na zijn dood z'n opvolger
Bijrollen
Wijze
• Komt elkaar voor bij Burgers
• Kan op elk moment in het spel aan de spelleider vragen naar hoevaak een rol erin zit. Let op, dit kan maar 2x!
Credits naar Bappos voor dit lijstje.
Dwerg (Burger)
• Een rol zonder speciale krachten.
• Probeert elke dag met de lynch de wolven te lynchen
Roodkapje (Ziener)
• Mag iedere dag een rol opvragen, deze krijgt hij aan het eind van de nacht
• Ziener ziet geen bijrollen, als iemand dus zowel geliefde als heks is, ziet de ziener alleen heks
Sneeuwwitje (Beschermengel)
• Maakt iedere nacht iemand immuun voor de lunch van de wolven. Dat mag ook zichzelf zijn.
• Mag niet twee keer dezelfde persoon beschermen.
• Er wordt niet bekend gemaakt WIE er beschermd is als de lunch niet doorgaat
• Zijn krachten vervallen als de dorpsoudste sterft
Grootmoeder (Dorpsoudste)
• Overleeft één aanval van de wolven
• Bij zijn dood verliest de beschermengel zijn kracht
Jager (Jager)
• Neemt iemand mee in zijn dood. Deze persoon moet hij van te voren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment deze keus veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
Heks (Heks)
• Levensheks en Doodsheks zijn apart! Die kunnen dus allebei in het potje zitten!
• Met het doodsdrankje kan ze op ieder moment van de dag een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
• Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de heks tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
• Er wordt NIET bekend gemaakt wie er gered is door de heks.
Slechtjes
Broer van de Grote Boze Wolf (Weerwolf)
•Een wolf zonder extra krachten
• Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen
• Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes
De Grote Boze Wolf (Infectiewolf)
• Heeft giftige tanden waarmee hij een goedje wolf kan maken
• Dit gebeurt in nacht 3 in plaats van de lunch
• De geïnfecteerde verliest zijn oudere krachten en wordt een weerwolf
• Geliefdes blijven bestaan en kunnen niet verdwijnen door infectie
Prins op het witte paard (Sjamaan)
• Slechte variant van de ziener
• Kent de wolven niet aan het begin
• Telt dan ook niet mee als wolf, als hij alleen over is met de goedjes hebben de wolven toch verloren
• Sjamaan ziet geen bijrollen
Zoon van de Grote Boze Wolf (Welp)
• Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
• Welp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
• Welp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na nacht 3 wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.
Neutraaltjes
Doornroosje (Cupido)
• Cupido koppelt zichzelf vóór de eerste lunch aan iemand.
• Dit houdt in dat ze samen moeten winnen en dat de andere geliefde ook doodgaat aan liefdesverdriet als z'n liefje sterft.
• Goed/slecht koppel wordt derde partij
• Goed/goed koppel wint met goedjes, slecht/slecht met slechtjes
Burgemeester (Burgemeester)
• Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
• Heeft de doorslaggevende stem bij gelijkspel
• Kiest na zijn dood z'n opvolger
Bijrollen
Wijze
• Komt elkaar voor bij Burgers
• Kan op elk moment in het spel aan de spelleider vragen naar hoevaak een rol erin zit. Let op, dit kan maar 2x!
Credits naar Bappos voor dit lijstje.
Laatst bewerkt door een moderator: