[Speeltopic] Weerwolven Van Wakkerdam #117

DeletedUser52001

Guest
Weerwolven van Wakkerdam
By Marwolaeth
De verhalen zullen zich af spelen in de middeleeuwen

Algemeen

Aantal dorpen: 1
Aantal spelers: Ik kies uit de inschrijvingen
Hints: Nee
Klaagmuur: Nee
Afscheidsbrief: Nee
Eindtijd stemmen: 21:30. Verhalen zo snel mogelijk daarna.
Speciale Rollen/Weerwolvenmoord naar: Marwolaeth
Lynch: Rood en vetgedrukt in het topic.
Burgemeester: Blauw en vetgedrukt in het topic.
Netwerken/Claimen: ALLES is toegestaan, behalve printscreens.
Extra instellingen: Er wordt niet bekend gemaakt welke rol hoe vaak in het spel zit. Wees dus voorbereid op verassingen!

Mogelijke Rollen
Muizenval
Mag elke dag een tijdstip noemen. Hij krijgt de rol te zien van de eerste persoon die stemt na dit tijdstip. Het is verboden voor de muizenval om spelers hints te geven over de tijdstippen waarop ze moeten stemmen.

Wapensmid
Maakt geweren. Kan elke 3e dag iemand een jagersgeweer geven. Deze persoon wordt dus jager bovenop zijn huidige rol. Het zou dus ook kunnen dat een wolf een geweer krijgt. Hij blijft dan slechtje.

Jager
Mag iemand mee de dood in nemen als hij sterft. Let op! Dit moet hij vooraf hebben aangegeven.

Beschermengel
Kan elke dag iemand beschermen tegen de lunch. Mag niet 2x achter elkaar dezelfde persoon beschermen.

Heks
De heks is in het bezit van een doodsdrankje en/of een levensdrankje. Deze drankjes kunnen gebruikt worden om een speler te vermoorden of om een lunch te redden van de dood. Let op! De heks heeft nu ook de mogelijkheid zijn een van zijn drankjes(of beide, als hij deze heeft) weg te geven aan een andere speler.

Dorpsgek
Kan elke oneven dag 3 namen opgeven, en krijgt dan in willekeurige volgorde de rollen van deze personen. Mag niet 2x achter elkaar de zelfde naam opgeven.

Dorpsoudste
Is zo oud dat hij de lunch een eerste keer overleeft. Sterft dus pas bij de tweede keer dat hij gebeten wordt.

Normale wolf
de wolven mogen elke avond iemand lunchen.

Infectiewolf
Kan elk moment van de dag iemand infecteren. Infectie wordt niet bekend gemaakt.

Welp
De welp is een wolf in wording. In nacht 3 zal hij uitgroeien tot een volwaardige wolf. Voor die tijd mag hij elke avond een naam + een rol doorgeven. Heeft hij de rol goed geraden sterft deze persoon, heeft hij het fout geraden mag hij geen pogingen meer doen. De rol burger mag hij niet doorgeven. Een mislukte welpactie wordt niet bekend gemaakt.

Ziener/Sjamaan
Mag elke dag een naam doorgeven en krijgt de rol van de desbetreffende persoon te weten.

mythomaan
Moet dag twee een speler kiezen. Is deze een wolf, wordt hij wolf. Is deze speler een dorpsgek, dan wordt hij een dorpsgek. Is deze speler muizenval, wordt hij muizenval. Heeft de speler een andere rol, wordt hij burger.

Slaapschutter
Mag elke nacht iemand neer schieten die niet heeft gestemd bij de lynch van die dag. Stemt hij zelf niet, dan sterft hij. Hoewel de slaapschutter neutraal is en vooral tegen inactiviteit is, moet hij wel winnen met de goedjes.

Cupido
Cupido is een bijrol, een rol die dus op je huidige rol komt. Cupido koppelt zichzelf aan een andere speler. g/g moet met de goedjes winnen, s/s met de slechtjes en g/s moeten alleen overwinnen. De rol cupido is niet te zien als de rol van deze persoon wordt opgevraagd.

Priester/ketter
De priester en de ketter hebben een heiligdrankje dat ze elk moment van de dag over een speler naar keuze mogen uitgieten. Gooit de priester dit drankje over een heks of een wolf zal deze speler sterven. Gooit de ketter zijn drankje over een heks of een wolf gebeurt er niets.

Huurmoordenaar
De huurmoordenaar is een beul die niet bekend wordt, met een extra voorwaarde. De huurmoordenaar kan pas iemand vermoorden als een andere speler hem dat vraagt. Elke speler kan slecht eenmalig de huurmoordenaar een opdracht geven door de spelleiding een PM te sturen met daarin: Ik wil huurmoordenaar A speler B laten vermoorden. Is speler A dus huurmoordenaar, zal B sterven. De huurmoordenaar kan dus zelf niet kiezen wie hij wil vermoorden. Een huurmoordenaar kan maar eens in de 2 dagen iemand vermoorden.


Elke rol kan goed of slecht zijn. Let op! Als een speler gezien wordt is er niet bij te zien of deze speler goed of slecht is.

Nog vragen, stel ze maar :D


NOG NIET POSTEN!
Iedereen die post voor ik zeg dat het mag valt direct dood neer.
 

DeletedUser52001

Guest
Re: [Speeltopic] Weerwolven Van Wakkerdam #117

Volgorde dag/nacht

Deadline
Lynch
Slaapschutter
Lunch
Wapensmid
Welp
Doodsdrankje
Mytho
Dorpsgek/muizenval/ziener/sjamaan krijgen rollen

De volgende acties zullen worden uitgevoerd op het moment dat ze binnenkomen. Alle dingen die na de deadline binnenkomen gebeuren dus helemaal aan het eind.

Huurmoordenaar
Infectie
Priester/ketteractie
 

DeletedUser52001

Guest
Re: [Speeltopic] Weerwolven Van Wakkerdam #117

Deelnemerslijst

Rood = dood
Blauw = BM

1 OrAsU
2 BERT - Geinfecteerde huurmoordenaar - Lynch dag 5
3 Kahvi - Infectiewolf - lynch dag 2
4 Chagall
5 Rubisk - Burger - Huurmoordenaar dag 1
6 Raider x - Burger - Slaapschutter dag 2
7 Rukurt
8 king jonath - Burger - Doodsdrankje dag 2
9 Anne - Welp - Lynch dag 1
10 NITS - Burger - slaapschutter dag 1
11 Svennieboys - Dorpsoudste - Heks dag 2
12 WWG - Slaapschutter - lunch dag 1
13 2pro4speed - Burger - Vermoord door moordenaar dag 1
14 Raquila. - Burger - Inactief dag 2
15 Dashba - Burger - lynch dag 9
16 Bappos - Slechte dorpsgek - Lynch dag 10
17 thesmoker13 - Burger - Lynch dag 7
18 pr0sieeb - Dorpsgek - Lunch dag 4
19 Amycipatie
20 Heulsen
21 Anthraxxis - Mythomaan koos wolf - Jagerschot dag 3
22 quechua - Geinfecteerde wapensmid - Inactief dag 5
23 Moederkoek - Burger - Lynch dag 8
24 Yube - Muizenval - Lunch dag 7
25 ll0ll King - Muizenval - Liefdesverdriet dag 2
26 Eucalyptus Sunrise - Dorpsoudste - L
27 Cgrain - Slaapschutter #2 - Lynch dag 4
28 Batchieboy - Burger - lynch dag 6
29 Oscar11 - Burger - Lunch dag 9
30 Flatl - Slechte heks met doodsdrankje - Lynch dag 3
31 CI - jager - Lunch dag 3
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser52001

Guest
Re: [Speeltopic] Weerwolven Van Wakkerdam #117

Let op
Dit potje is pas afgelopen als ik het zeg. Niet als de wolven een meerderheid hebben. Want, er kan nog alles gebeuren. Discussiëren hierover heeft dus geen effect. Zelfs als de wolfjes in een reusachtige meerderheid verkeren gewoon doorspelen dus tot ik zeg dat het afgelopen is.

Let ook hier op;

Ik heb nu de hele dag de tijd dus ga ik beginnen xD

Voordat ik echter ga beginnen wil ik nog even iets duidelijk maken wat betreft de spelers die ik ga toelaten en de activiteit die ik verwacht.
Ten eerste ben ik de kwaadste niet en vind ik dat iedereen kansen verdient. Een aantal mensen (en die mensen weten dat zelf wel) zijn niet heel actief en er is me door meerdere mensen gezegd dat ik ze beter niet kan toelaten. Wat ik nu gaan doen is ook doe mensen een kans geven, maar wat mij betreft een laatste. Ik laat iedereen die zich heeft ingeschreven meedoen(Raquila is gecheckt en geen dubbel acc) en verwacht dan ook van iedereen activiteit. Om een wvw potje een beetje fatsoenlijk te spelen verwacht ik toch wel van iedereen gemiddeld 5 posts per dag. Dus dit is hoe ik het ga doen. Iedereen waarvan ik vind dat diegene niet actief genoeg is, zal ik een waarschuwing geven om actiever te zijn. Een dag later zal ik kijken of de persoon in kwestie naar de waarschuwing heeft geluisterd. Is dit niet zo, lig je er per direct uit. Een aantal mensen die het de vorige potjes al te bont hebben gemaakt zullen met die eerste waarschuwing beginnen en zullen er dus per direct uitliggen wanneer ze inactief zijn. (Dit houd dus in, na de eerste 2 dagen minder dan 10 posts? Dagdag.)
Omdat ik mijn perfect uitgedachte rollen niet in de war wil gooien zal iedereen die sterft aan inactiviteit sterven als een burger, is de persoon in kwestie geen burger zal deze rol dor worden gegeven aan een burger. Dat houdt dus in dat je de eerste drie dagen als burger opeens nog een andere rol kan krijgen (Wat het natuurlijk voor het netwerken alleen maar weer leuker maakt :p)

Conclusie: Iedereen doet mee.
Ik verwacht van iedereen minstens 5 posts per dag.
Ben je niet actief genoeg, krijg je een waarschuwing. Geen verbetering = dood.
Speciaaltjes die aan inactiviteit sterven zullen hun rol doorgeven aan een burger.

Ohja, mocht ik je dood laten vallen wegens inactiviteit dit potje dan kan ik je beloven dat ik er alles aan zal doen om er voor te zorgen dat je de komende 10 potjes niet mee doet. En dat meen ik. Ik vind het aardig genoeg van mezelf dat ik iedereen een kans geef nu, dus alsjeblieft, verpest die niet en bewijs iedereen dat je wel actief kan zijn. Ik heb er alle vertrouwen in. Maar als je mijn vertrouwen dus beschaamt dan ga ik elke keer weer proberen de spelleider van dat moment er van te overtuigen je niet mee te laten doen, en daar zal ik mijn best voor doen. Maar dat is hopelijk niet nodig dus :D

Je kan je natuurlijk altijd nog uitschrijven als je dit leest en denkt dat je de verantwoordelijkheid niet aan kan, no hard feelings :p
 

DeletedUser52001

Guest
Re: [Speeltopic] Weerwolven Van Wakkerdam #117

Deadlines voor BM en eerste Lynch liggen op woensdag 21:30.
 

DeletedUser52001

Guest
Re: [Speeltopic] Weerwolven Van Wakkerdam #117

Ohja. Toen ik de rollen aan het verdelen was heb ik niet heel goed opgelet waardoor een moordenaar kon ontsnappen uit een zwaarbewaakte gevangenis. (Ik heb per ongeluk de deur open laten staan, sorry) Dus daar moeten jullie voor oppassen.
De moordenaar is een bijrol. Deze kan elk moment een speler naar keuze vermoorden (1x) en zal niet bekend worden.
 

DeletedUser52001

Guest
Re: [Speeltopic] Weerwolven Van Wakkerdam #117

Alle rollen zijn verdeeld, jullie mogen posten!
En niet vergeten, lees alles goed door en wees actief!
 

DeletedUser

Guest
Re: [Speeltopic] Weerwolven Van Wakkerdam #117

Ik wil BM worden. Dat is de enige rol waarvan zeker is dat wat ie inhoudt volgens mij :eek:.

Dus.

En ik ga actief zijn en de slechtjes eruit halen. De wolven. Als dat een slechte rol is :confused:?

Dus ehm, als er wolven zijn die "Goed" zijn, naai je medewolven NU METEEN en zeg wie de wolven zijn dan lynchen we ze allemaal om de beurt :) :)

Zo is het als ik het een beetje snap.
 

DeletedUser20001

Guest
Re: [Speeltopic] Weerwolven Van Wakkerdam #117

Hallo allemaal,

Stem op mij als BM. Ik zal alle wolven eruit proberen te halen.

Met mij als BM winnen de goedjes zeker. Stem op Batchie!
 

DeletedUser63648

Guest
Re: [Speeltopic] Weerwolven Van Wakkerdam #117

Leuk dat er zo'n grote groep is!
 

DeletedUser

Guest
Re: [Speeltopic] Weerwolven Van Wakkerdam #117

Ik wil BM worden. Dat is de enige rol waarvan zeker is dat wat ie inhoudt volgens mij :eek:.

Dus.

En ik ga actief zijn en de slechtjes eruit halen. De wolven. Als dat een slechte rol is :confused:?

Dus ehm, als er wolven zijn die "Goed" zijn, naai je medewolven NU METEEN en zeg wie de wolven zijn dan lynchen we ze allemaal om de beurt :) :)

Zo is het als ik het een beetje snap.
mss kan jij me uitleggen waar de slechte burger en de slechte bengel voor dienen? En wat doet de slechte levensheks? Haar medeslechtjes pesten of lynchtarget redden ofzo?
 
Reactiescore
4
Re: [Speeltopic] Weerwolven Van Wakkerdam #117

Stemmen mogen naar mij , ookal verwacht ik niet dat die komen maar toch ^^.
Zie net dat Batchie ook BM wilt zijn LOL.
Kansloos ben ik dus niet helemaal :p

Alhoewel mijn stem wederom naar

Bert
Gaat
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser20001

Guest
Re: [Speeltopic] Weerwolven Van Wakkerdam #117

Wat is er mis met mij als BM, lijk me geschikter dan dat jij bent!
 

DeletedUser

Guest
Re: [Speeltopic] Weerwolven Van Wakkerdam #117

mss kan jij me uitleggen waar de slechte burger en de slechte bengel voor dienen? En wat doet de slechte levensheks? Haar medeslechtjes pesten of lynchtarget redden ofzo?

Ik heb zo'n vaag vermoeden dat jij een slechte heks bent ofzo? Ben je het? Dan wil ik het je wel uitleggen maar wil het niet voor niets doen dus :p
 

DeletedUser13565

Guest
Re: [Speeltopic] Weerwolven Van Wakkerdam #117

Ik kan jullie verzekeren dat ik goedje ben, en ik speel ook altijd goed, dus kom maar op met die BM stemmen.

Ik zal zometeen bewijzen dat ik inderdaad een goedje ben.
 

DeletedUser20001

Guest
Re: [Speeltopic] Weerwolven Van Wakkerdam #117

Maar mijn BM stem gaat naar Svennieboys. De reden hiervoor is dat ik vind dat Svennie altijd goed meedoet en altijd geod zoekt naar wolven. Bovendien wil ik een keer een andere BM dan altijd BERT en cohorten.
 

DeletedUser52001

Guest
Re: [Speeltopic] Weerwolven Van Wakkerdam #117

Ohja, vragen en/of opmerkingen graag in het discussietopic, inschrijftopic of via PM/Skype. Alle vragen en opmerkingen betreft het potje die in het topic staan zal ik niet opvatten als een serieuze vraag of opmerking maar als onderdeel van jullie (natuurlijk geweldige) speeltactieken.
 

DeletedUser13565

Guest
Re: [Speeltopic] Weerwolven Van Wakkerdam #117

Maar mijn BM stem gaat naar Svennieboys. De reden hiervoor is dat ik vind dat Svennie altijd goed meedoet en altijd geod zoekt naar wolven. Bovendien wil ik een keer een andere BM dan altijd BERT en cohorten.

Maak mij beter burgemeester!
 

DeletedUser

Guest
Re: [Speeltopic] Weerwolven Van Wakkerdam #117

Nog niet vaak gespeeld dus mijn stem gaat ook naar Bert.
 
Bovenaan