Wat als?

  • Topicstarter Barmhartige Samaritaan
  • Startdatum

DeletedUser

Guest
Ik denk dat ze gewoon on officeel samenwerken je kunt toch geen controle stellen of stammen samenwerken of niet.
ze vallen elkaar gewoon niet aan en vallen beide het zelfde target aan.

Dat is waar, vroeg me alleen af hoe het zou zijn zonder al die samenwerkingen.
 
Reactiescore
1.145
Beste manier om dat te realiseren is dat elke stam uit een ander land komt en niemand engels kan.
denk dat er dan juist erg weinig oorlog zal zijn omdat je je zelf benadeelt door een oorlog aan te gaan.
mocht 1 stam wat zwakker ogen zal deze meteen door alle omliggende stammen aangevallen worden.
en mocht er blijken dat 1 stam er ver boven uit steekt zullen de andere stammen waarschijnlijk tezamen op die stam gaan.
Dat kan dus een erg lang durende wereld worden beetje afhankelijk van hoe groot ie is aan het begin natuurlijk :p
 

DeletedUser

Guest
Beste manier om dat te realiseren is dat elke stam uit een ander land komt en niemand engels kan.
denk dat er dan juist erg weinig oorlog zal zijn omdat je je zelf benadeelt door een oorlog aan te gaan.
mocht 1 stam wat zwakker ogen zal deze meteen door alle omliggende stammen aangevallen worden.
en mocht er blijken dat 1 stam er ver boven uit steekt zullen de andere stammen waarschijnlijk tezamen op die stam gaan.
Dat kan dus een erg lang durende wereld worden beetje afhankelijk van hoe groot ie is aan het begin natuurlijk :p

Lijkt wel een beetje op spring/summer games op twmasters :p
 
Reactiescore
1.039
Wat als... Johan Cruyff Ajax de Barcelona stijl had geleerd ipv Barca
 

DeletedUser

Guest
Naar aanleiding van een post uit het topic 'Golden Awards'. Vond het wel een interessante stelling:

Team is bijna hetzelfde, enkel met wat uitbreiding, daarnaast maken de instellingen niet erg veel uit naar mijn mening. Iemand die het spelletje beheerst kan zich aanpassen naar alle instellingen die er zijn.

M.a.w. Wat als een speler top is op een bepaalde wereld, maakt dit hem automatisch ook top op een wereld met compleet andere instellingen? (Laten we de speeds hier wel even tussenuit ;) )
 
Reactiescore
1.145
hangt er van af hoe je de term top ziet als je het ziet als iemand die het goed doet op een wereld dan denk ik van niet.
maar als het echt een topper is heeft ie veel tactisch inzicht en zou die op elke wereld een topper moeten kunnen zijn.
dat wil niet zegen dat iemand op elke wereld succes behaald. maar als het een beetje mee zit en hij er voor gaat zou die op elke wereld een zelfde niveau moeten kunnen halen :)
 

DeletedUser68252

Guest
Naar aanleiding van een post uit het topic 'Golden Awards'. Vond het wel een interessante stelling:



M.a.w. Wat als een speler top is op een bepaalde wereld, maakt dit hem automatisch ook top op een wereld met compleet andere instellingen? (Laten we de speeds hier wel even tussenuit ;) )

Jammer dat mijn post direct veralgemeniseerd word, want iemand die hoog gerankt staat op een wereld is niet per definitie een top speler. Daarentegen moet iemand met een goed tactisch inzicht, als hij er voor gaat met een klein beetje geluk (wat nodig is op tw) elke wereld wel het zelfde niveau kunnen laten zien, ongeacht de instellingen.
 

Deleted User - 2075062

Guest
Jammer dat mijn post direct veralgemeniseerd word, want iemand die hoog gerankt staat op een wereld is niet per definitie een top speler. Daarentegen moet iemand met een goed tactisch inzicht, als hij er voor gaat met een klein beetje geluk (wat nodig is op tw) elke wereld wel het zelfde niveau kunnen laten zien, ongeacht de instellingen.

Ik sluit me hier dus bijna in zijn volledigheid bij aan. Klein puntje, ik vind dat geluk slechts een zeer kleine rol speelt in dit alles. Een topper zou op elke wereld hetzelfde niveau moeten kunnen laten zien.
 

DeletedUser

Guest
Het eerste wat ik doe op een nieuwe wereld is alle "toppers" in mijn gebied uitschakelen.
Dus nee een topper kan niet elke wereld hetzelfde niveau behalen, want stel je hebt 3 toppers in je 15x15 en je ziet jezelf ook als topper. Wat denk je dat hier gebeurt? Ik persoonlijk denk dat er minimaal 2 worden weg gespeeld. Het heeft hier niet alleen met inzicht te maken maar zeker ook de kracht om andere spelers voor je te winnen (oftewel sociale vaardigheden). Op welke criteria bepaal je in zo'n situatie wie de betere speler is?
 

DeletedUser

Guest
Jammer dat mijn post direct veralgemeniseerd word, want iemand die hoog gerankt staat op een wereld is niet per definitie een top speler. Daarentegen moet iemand met een goed tactisch inzicht, als hij er voor gaat met een klein beetje geluk (wat nodig is op tw) elke wereld wel het zelfde niveau kunnen laten zien, ongeacht de instellingen.

Je hoeft het niet als veralgemening van je post zien hoor. Door die post te lezen vond ik het gewoon interessant om het eens aan te kaarten. Persoonlijk acht ik ook wel wat belang aan geluk. Kleine zaken kunnen in het begin een bepalende rol spelen. Het verliezen van edels (op dit soort werelden toch), gespikete BBs,... Het zijn luttele verliezen die je net dat stapje achter kunnen zetten. Vanaf dan kan het snel gaan :). Hoewel je door sociale interactie idd ontzettend veel kan bereiken/goedmaken, mijn inziens
 
Reactiescore
1.039
Het eerste wat ik doe op een nieuwe wereld is alle "toppers" in mijn gebied uitschakelen.
Dus nee een topper kan niet elke wereld hetzelfde niveau behalen, want stel je hebt 3 toppers in je 15x15 en je ziet jezelf ook als topper. Wat denk je dat hier gebeurt? Ik persoonlijk denk dat er minimaal 2 worden weg gespeeld. Het heeft hier niet alleen met inzicht te maken maar zeker ook de kracht om andere spelers voor je te winnen (oftewel sociale vaardigheden). Op welke criteria bepaal je in zo'n situatie wie de betere speler is?
Ik denk dat de meeste "toppers" elkaar tegenwoordig wel kennen en er binnen no-time achter zijn wie waar speelt op een nieuwe wereld. In ons geval hadden we geluk dat we in de start een hele chille ligging hadden zonder toppers maar wanneer die er wel waren geweest durf ik te wedden dat we toch wel vrij strak contact gehad zouden hebben met deze persoon. Toppers willen bij start zo min mogelijk vertraging oplopen en als ze elkaar gaan proberen te edelen kost dit alleen maar tijd en dus groei. Mijn gevoel zegt me dat de meeste toppers eerst zullen gaan samenwerken
 

DeletedUser72763

Guest
Ik denk dat de meeste "toppers" elkaar tegenwoordig wel kennen en er binnen no-time achter zijn wie waar speelt op een nieuwe wereld. In ons geval hadden we geluk dat we in de start een hele chille ligging hadden zonder toppers maar wanneer die er wel waren geweest durf ik te wedden dat we toch wel vrij strak contact gehad zouden hebben met deze persoon. Toppers willen bij start zo min mogelijk vertraging oplopen en als ze elkaar gaan proberen te edelen kost dit alleen maar tijd en dus groei. Mijn gevoel zegt me dat de meeste toppers eerst zullen gaan samenwerken

Nier percé, als je de ander al kent van een vorige wereld en daar echt harde vijanden was :)

Al is dat wel leuk van TW; de werelden staan los van elkaar (of dat is toch de bedoeling) :) Je kan op de ene aartsvijanden zijn en op de andere PBG's :)
 

DeletedUser

Guest
Ik denk dat de meeste "toppers" elkaar tegenwoordig wel kennen en er binnen no-time achter zijn wie waar speelt op een nieuwe wereld. In ons geval hadden we geluk dat we in de start een hele chille ligging hadden zonder toppers maar wanneer die er wel waren geweest durf ik te wedden dat we toch wel vrij strak contact gehad zouden hebben met deze persoon. Toppers willen bij start zo min mogelijk vertraging oplopen en als ze elkaar gaan proberen te edelen kost dit alleen maar tijd en dus groei. Mijn gevoel zegt me dat de meeste toppers eerst zullen gaan samenwerken

Ben er toch niet mee eens, als ik naast een topper kom te liggen zal ik ze wss zo snel mogelijk proberen uit te schakelen.
Toppers maken over het algemeen van hun eerste dorp een full off dorp en dat betekent dat je de verliezen minimaal houdt om ze hier uit te schakelen.
Dit kan je op verschillende manieren doen, op W39 had ik samen met mijn buurman onze "dreiging" samen getreind (pakketjes wereld dus elk 2 edels timen).
 

DeletedUser73715

Guest
Ik denk dat de meeste "toppers" elkaar tegenwoordig wel kennen en er binnen no-time achter zijn wie waar speelt op een nieuwe wereld. In ons geval hadden we geluk dat we in de start een hele chille ligging hadden zonder toppers maar wanneer die er wel waren geweest durf ik te wedden dat we toch wel vrij strak contact gehad zouden hebben met deze persoon. Toppers willen bij start zo min mogelijk vertraging oplopen en als ze elkaar gaan proberen te edelen kost dit alleen maar tijd en dus groei. Mijn gevoel zegt me dat de meeste toppers eerst zullen gaan samenwerken

hier waren ze er niet achter hoor:eek:

zelfs nu weet niemand welke spelers er echt spelen op ons account:D
 

DeletedUser

Guest
Wat als driemaal is scheepsrecht voor Ghosts omgekeerd geldt :p
 
Bovenaan