Wat als elektriciteit niet bestond, ... (geen games, geen internet, geen films, ...)

DeletedUser73016

Guest
Re: Wat als elektriciteit niet bestond, ... (geen games, geen internet, geen films, .

En konden we de sterrenhemel zien door geen lichtvervuiling te hebben, waardoor onze kennis van astrologie misschien beter zou zijn?

dat vind ik erg jammer. we gaan nooit poollicht kunnen zien of zoals ze het in de middeleeuwen zei: vuurspuwende draken van de hemel.
 

DeletedUser65921

Guest
Re: Wat als elektriciteit niet bestond, ... (geen games, geen internet, geen films, .

Ik begin de indruk te krijgen dat deze eerder op het (echt) vrije forum thuis hoort.
Dus als de discussie niet serieuzer wordt verplaats ik hem morgen naar daar.
 

DeletedUser7072

Guest
Re: Wat als elektriciteit niet bestond, ... (geen games, geen internet, geen films, .

Ik zou zeggen open een geschiedenis boek en zie hoe de wereld er destijds uitzag. Als je bedoelt wat er zou gebeuren als nu spontaan de elektriciteit uitvalt, dan lijkt dat me duidelijk. Chaos en een economische neergang die zijn weerga niet kent. Zelfs hongersnood.
 

DeletedUser26555

Guest
Re: Wat als elektriciteit niet bestond, ... (geen games, geen internet, geen films, .

Ik kan me geen wereld zonder elektriciteit voorstellen, westerse landen zijn dat niet meer gewend. Ik zeg wel het is een goed voorstel maar dan is elke technologische vooruitgang die er nu was weg.

Aan de ene kant positief: mensen zullen zich gelukkiger voelen zonder altijd bereikbaar te zijn en het onwetende te hebben dat er nog zoveel miljard mensen leven. Iedereen leeft voor zijn eigen gezin en familie, wat nu minder en minder het geval is.

Aan de andere kant negatief: Gezondheidszorg zal nog altijd in beginstadia zitten, gemotoriseerde voertuigen zullen niet veel beter zijn dan bv 100 jaar geleden. Alle vooruitgang zal vertraagd zijn. Alle ontdekkingen van 30 jaar zullen teruggebracht zijn tot 1 procent van alle ontdekkingen.

Ik ben nog een jongere en ik kan niet zonder elektriciteit, maar dat ik daarom slecht ben volgens sommige mensen, omdat ik facebook heb. Hmm ik zou het niet weten. Ik heb een fobie die zorgt dat ik me om elke cent druk maak, ik denk heel ver vooruit. Dat maakt me dan ook een heel voorzichtige jongere die veel berekend wat er gebeurt als ik iets doe. Maar die fobie is wel gegroeid door de media en sociale media. Ik lees elke dag de krant online, ik lees overal op elke site wel iets.

Aan de andere kant,
Ik kan niet leven zonder muziek of films, die dingen zijn mijn dagelijkse ontspanning.
 
Bovenaan