waarom is bijna 3/4 van de forum topics gesloten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
Ik vraag me af wat de plaatselijke moderators er zo leuk aan vinden om bijna alle topics te sluiten..

1. Een forum dient om te discussieren, zorg er dan voor dat dit ook mogelijk is!
2. Als moderators bepaalde topics uit de weg willen gaan zijn er andere manieren dan op "het-icoontje-met-het-slotje" te drukken.
3. Ik bespeur hier een algeme arrogante houding vanuit de moderators die zich blijkbaar beter vinden dan alle onwetende en newbies onder ons, dit komt wel vaker voor bij dit soort fora.. beleeftheid vanuit beide kanten maakt de spelomgeving altijd leuker.

edit: Ik moet wel toegeven dat ik maar sinds recent op dit forum zit, maar het grootste deel van de topics die me wel intressant leken waren gesloten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Lees die topics dan ook ff?
Vaak zijn ze of al afgehandeld, of is het totaal niet on-topic meer.
Dan moet er toch gewoon een slotje op?
 

DeletedUser

Guest
Een topic moet altijd open blijven voor discussies, eventueel wil misschien iemand verder bouwen op het onderwerp. Zo zie je nu verschillende topics over de vertragingen op server 2, als je 1 topic erover laat openstaan zou zich dit niet voordoen. Als mensen ergens hun mening of hun klachten kwijt willen moet er ook een plaats voor zijn.
 

DeletedUser

Guest
Dat is onzin.. Als die topics open waren hadden ze nog nieuwe topics aangemaakt.
Ze zijn gewoon te lui om te zoeken. Search-functie is er niet voor niets, ofwel dan?
 
Reactiescore
2.491
over de vervallingen op W2 is ergens 1 topic open.

10 topics over 1 thema is overbodig.
Daarnaast zijn afgehandelde thema ( oa update W2 en dergelijke ) ook gesloten.
 

DeletedUser

Guest
ik heb nooit last van slotjes. en myrddin, jij bent nooit op het forum dus hoe kan jij het weten.
 

DeletedUser

Guest
@renc , je hoeft niet lui te zijn om de zoek functie niet weten te gebruiken, veel tribalwars spelers zijn gewoon casual gamers die waarschijnlijk niet eens weten hoe je hem moet gebruiken, als ze zelfs al weten dat hij bestaat.

ik heb nooit last van slotjes. en myrddin, jij bent nooit op het forum dus hoe kan jij het weten.

.. Ik was het forum aan het doorkijken en zag enkele intressante topics, merendeels dus gesloten, ik snap niet echt het nut er van. laat ze gewoon openstaan, de discussie is pas afgelopen als niemand meer reageert op het topic, en dan verdwijnt het wel vanzelf in het archief.
 

DeletedUser1095

Guest
geef dan een paar voorbeelden dan kunnen we het zien
 

DeletedUser

Guest
Kijk zelf, ik hoop dat je zelf ook wel ziet dat er hopen topics gesloten zijn, klik maar eens op een forum-onderdeel en kijk maar eens bij hoeveel er een slotje staat.

Ik heb er geeneen gevonden die onnodig gesloten is.
Dus geef is een voorbeeld als je er zo aan irriteert.

ik heb nooit last van slotjes. en myrddin, jij bent nooit op het forum dus hoe kan jij het weten.

Ze heeft vandaag pas geregistreerd en begint al meteen te klagen. lkkr gezellig.
 

DeletedUser

Guest
bv. deze : http://forum.tribalwars.nl/showthread.php?t=2199

Je kan dan wel zeggen "alle vragen zijn be-antwoord", als alle f*cking vragen zijn beantwoordt dan post er ook niemand meer in het topic, of is het de bedoeling om een paar bits op de database te besparen?
Het sluiten van topics is iets dat totaal nutteloos is, in plaats van te zeggen waarom je topics niet zou sluiten kan je je veel beter afvragen waarom je topics wel zou afsluiten!
En nee, ik ben er niet ge-irriteert door, het is gewoon een deel van mijn levensvisie, jammer genoeg kan niet iedereen vrijdenkend genoeg zijn om de subtiele "brainwashing" van de maatschappij te verwerpen.

--End of statement
 

DeletedUser

Guest
Je gebruikt het woord fucking, en je gebruikt uitroeptekens.
Ik denk dat je wel gefrustreerd ben.
 

DeletedUser

Guest
redenen dat een topic gesloten word zijn erg voor de hand liggend:

- de vragen zijn beantwoord
- men handeld niet meer over het topiconderwerp
- men antwoord niet meer in het topic
- een topic is niet volgens de regels
- er bestan al andere topics over dit onderwerp
- ....

Dat er sommige topics gelsloten worden is gewoon 100% normaal en geeft te maken met orde en overzicht.

wat je andere mogelijkheden betreft. bijvoorbeeld het topic verwijderen of laten staan:
- als je het verwijderd word eenzelfde vraag gewoon de dag erna opnieuw gesteld.
- als je het laat staan word het volgespamd en vind je er nooit meer iets in terug.
 

DeletedUser

Guest
En nee, ik ben er niet ge-irriteert door, het is gewoon een deel van mijn levensvisie, jammer genoeg kan niet iedereen vrijdenkend genoeg zijn om de subtiele "brainwashing" van de maatschappij te verwerpen.

--End of statement
Je draait nu wel erg door, vind je zelf niet?

Maak gerust een nieuw onderwerp aan als je brandende vragen hebt of iets substantieels aan het oude onderwerp toe kunt voegen.
Wij houden je niet tegen.
 

DeletedUser

Guest
ik heb het stukken erger gezien. hier zijn de mods redelijk gewoon. er komen nooit slotjes tenzij er om gevraagd word en niets meer te zeggen is.
 

DeletedUser

Guest
bv. deze : http://forum.tribalwars.nl/showthread.php?t=2199

Je kan dan wel zeggen "alle vragen zijn be-antwoord", als alle f*cking vragen zijn beantwoordt dan post er ook niemand meer in het topic, of is het de bedoeling om een paar bits op de database te besparen?
Het sluiten van topics is iets dat totaal nutteloos is, in plaats van te zeggen waarom je topics niet zou sluiten kan je je veel beter afvragen waarom je topics wel zou afsluiten!
En nee, ik ben er niet ge-irriteert door, het is gewoon een deel van mijn levensvisie, jammer genoeg kan niet iedereen vrijdenkend genoeg zijn om de subtiele "brainwashing" van de maatschappij te verwerpen.

er worden gewoon de hele tijd dezelfde vragen opnieuw gesteld.
na 2 reacties op een vraag krijg je dezelfde vraag weer. dus het was wel beter om hem te sluiten.
 

DeletedUser

Guest
Je draait nu wel erg door, vind je zelf niet?

Maak gerust een nieuw onderwerp aan als je brandende vragen hebt of iets substantieels aan het oude onderwerp toe kunt voegen.
Wij houden je niet tegen.

Dat laatste was misschien niet echt hier volledig van toepassing, maar het is wel iets dat me heel erg ergert, dat velen onder ons louter na-apen wat de media, omgeving etc hun voorschrijft.

@aron

Ik heb het hier niet meteen over be-antwoorde topics, een topic is naar mijn criterium pas beantwoord als er geen reply meer zijn. En topics sluiten omdat ze offtopic zijn vind ik onzin, het is toch de bedoeling van een forum om een vaste community op te richten? Waarom zou je dan discussies, over welk onderwerp dan ook onderbreken door op het magische knopje met het slotje te drukken?




En als dezelfde vragen blijven opkomen dan betekent dat dat er bepaalde onduidelijkheden zijn voor de speler, daarom is het de taak voor de moderators die ook deels dienen als costumers support om er indien nodig nog eens op te antwoorden, niet om de speler met zijn vragen te laten zitten, ookal zijn ze te lui om de zoek functie te gebruiken, of kunnen ze een forum niet effectief benutten.
 

DeletedUser

Guest
Dat laatste was misschien niet echt hier volledig van toepassing, maar het is wel iets dat me heel erg ergert, dat velen onder ons louter na-apen wat de media, omgeving etc hun voorschrijft.

Hallo? Gaat het daar nog wat? Dit is een forum over een spel, geen forum voor maatschappijkritiek, of je nu gelijk hebt of niet. Als je per sé wil "ranten", doe dat in het vrije forum.

1. Een forum dient om te discussieren, zorg er dan voor dat dit ook mogelijk is!
2. Als moderators bepaalde topics uit de weg willen gaan zijn er andere manieren dan op "het-icoontje-met-het-slotje" te drukken.
3. Ik bespeur hier een algeme arrogante houding vanuit de moderators die zich blijkbaar beter vinden dan alle onwetende en newbies onder ons, dit komt wel vaker voor bij dit soort fora.. beleeftheid vanuit beide kanten maakt de spelomgeving altijd leuker.

1. Het is al gezegd, maar als we topics sluiten is dat omdat er niets meer zinnig aan toegevoegd is gedurende lange tijd; of omdat er al tien andere topics bestaan over hetzelfde thema; of omdat er niets zinnig meer aan kàn toegevoegd worden - ja, dat is mogelijk; of omdat de discussie al lang afgeweken is van het onderwerp. Wat daar erg aan is? Dat oprecht geïnteresseerde mensen het topic overslaan omdat ze het kaf niet meer van het koren kunnen scheiden.
2. Waar je dat haalt is me een raadsel. Last van paranoia?
3. Waar in godsnaam haal jij je het recht vandaan om zomaar ergens binnen te komen en iedereen vanalles beginnen te verwijten zonder enige kennis van zaken noch degelijke argumentatie? Sterk van je: binnenkomen en meteen de mods beginnen flamen.

En over die search gebruiken: dat is een regel die geldt op alle fora op het internet. Al eens overwogen dat het probleem bij jezelf kan liggen ipv. bij de moderators? Of is vanuit je anarchistische ideologie moderator wezen genoeg om slecht te zijn? Pech voor jou, chaos proberen vermijden is waarom we hier zitten. Dat je dat niet snapt ligt aan jezelf. 't Is wat zoals politie. Geloof me, ze zijn niet m'n beste vrienden. Maar ze zijn nodig. Liefst ver uit m'n buurt, maar desalniettemin nodig.

Jezus Christus. Doe eens normaal.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ok dan, mischien was het wel een beetje een overreactie. En mischien heb ik wel last van paranoia, niettemin is het mij vaak voorgekomen dat moderators misbruik maken van hun positie, ik zeg niet dat het altijd zo is.. maar ik kan wel een hoop games opnoemen waar het wel eens voorkomt.
En ik zou je ook even willen duidelijk maken dat het feit dat ik naar anarchisme streef niks te maken heeft met chaos, anarchisme staat voor een unieke ontwikkeling van de geest zonder onderdrukking, zodat elk uniek mens zijn eigen bedrage heeft tot de maatschappij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan