W21: Write down the subject

DeletedUser

Guest
Write Down The Subject is een project door Secret Speech & Drokz ,
dit project zal op verschillende werelden actief zijn .


Wat doet Write Down The Subject?
Schrijven artikeltjes over W21, de stammen, de spelers, de oorlogen enz.
Dit zal zeker 1x in de week gebeuren!

Dit project houdt ook in dat de spelers zelf artikeltjes kunnen inzenden naar dit forumaccount .
Vervolgens worden die in dit topic geplaatst met een vermelding van je naam .




Artikelen

Ice-cold

Zo. Daar zijn we aanbelandt bij het eerste artikel van WID over W21. Zoals jullie gaan merken, zal ik een hele negatieve schrijfstijl gebruiken.
Zie het als dit: Het maakt niet uit op wat voor manier ze je noemen, zolang ze je maar noemen. Zolang dat gebeurt, betekend het dat je belangrijk bent. En nu het artikel.

Ice-Cool, ook bekend als I.C.E, heeft momenteel de nr. 1 positie op de stammenranglijst. Met een puntengemiddelde van iets onder de 300k, vallen zij buiten de top 3 van stammen met het beste puntengemiddelde. Daarnaast staat I.C.E 5de qua OD (Bron)

Dus of ze dan ook de nummer 1 plek waard zijn... Nee, in mijn ogen niet.

En dit klopt als je gaat kijken naar de geweldige overnames die ze hebben:

Zijde 1:
Stammen: I.C.E
Zijde 2:
Stammen: I.C.E, ICE-B

Timeframe: Laatste maand

Totale overnames:

Kant 1: 526
Kant 2: 568
Verschil: 42

chart


Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 103
Kant 2: 75
Verschil: 28

chart


Hierin zien we dus dat meer dan 1/5 van alle overnames interns zijn. De stamleiding had hierover het volgende over gezegd:

Het komt doordat er veel spelers van ons het erg druk hebben in real life. Ikzelf en mijn co ook, daarom zijn we nu bijvoorbeeld aan het fuseren met King Maarten. Hierbij ben ik nog een voormalig lid aan het overnemen (ook wegens te weinig tijd) en daarvoor heb ik ook nog een fusie gehad met een oud-oud lid, hij zou eerst mijn CO worden, maar heeft niks meer van zich laten horen (Proudmore) Er zijn ook nog een aantal andere fusies aan de gang, maar ik denk dat dit wel duidelijk is nu. - Snowcaster

Hier kan je dus 2 conclusies uit trekken:

1.) I.C.E heeft last van veel stoppers
2.) Heel veel spelers, waarvan sommige ook al een co hebben, gaan fuseren = internen.

Als we dan gelijk gaan kijken naar de verliezen van de laatste 2 dagen van I.C.E zien we ook gelijk iets interessants: 10 Verliezen tegen Sweet, waarbij er niets wordt terug gedaan. (Daar lijkt het in ieder geval op.)

Het tweede punt waar ik over ga beginnen is de MB-stam. In mijn ogen is een MB-stam enkel nuttig wanneer er goed gebruik wordt gemaakt van MB's.

"Opzich nog niet echt. We hebben deze leden dan misschien wel aangenomen als moraal brekers, maar tot nu toe hebben we ze nog niet erg veel gebruikt. Ik in ieder geval niet." - Snowcaster

Of te wel: Nutteloos.
Of toch niet?:

"Het zit zo: Iedereen in I.C.E een persoonlijke moraalbreker heeft, kan deze verwijzen naar onze mb-stam. Deze worden hierdoor gemarkeerd op de kaart, zodat andere spelers uit I.C.E ze niet per ongeluk overnemen." - Snowcaster

Maar wat heb je aan MB's als je ze niet gebruikt? Dan zijn het geen MB's, maar PBG's met noobjes.

"Verder is het ook gezellig als MB een stam te hebben. Voor het café etc." - Snowcaster

Hmm, right :eek: Ik denk niet dat ik hier een opmerking over hoef te maken.

En daarna ben ik begonnen over S.Inc. aangezien dit een grote concurrent is op de ranglijst, en met de dominatie van hun eigen omgeving.

Hiervoor gaan we dan eerst een kaartje bekijken: *Click

Een oorlog is onvermijdelijk. Als je de ligging dan bekijkt, dan zal I.C.E het winnen van S.Inc.
Maar iedereen weet dat de leden van S.Inc over meer kwaliteit bevatten, en als we het daarop gaan vergelijken, dan zal S.Inc winnen.

Hier werd het volgende over gezegd:

"Dit is zeker waar. In ons gebied staan we redelijk sterk tegen S.Inc, we hebben een goede basis en kunnen van daaruit mooi OS sturen naar de buitenste dorpen. Ze groeien als kolen, net als wij uiteraard, een waardige tegenstander. S.Inc ligt verspreid, wel ervaren spelers, maar gemakkelijk een voor een weg te spelen met wat goede samenwerking. Het zal erom gaan spannen :)" - Snowcaster

Inderdaad. Het zal erom spannen. Wie er gaat winnen op het moment dat deze oorlog uitbreekt? Als het aan S.Inc ligt, wint S.Inc. Als het aan I.C.E ligt, wint I.C.E, als het aan mij ligt, dan kan men deze oorlog niet winnen, enkel verliezen.

BLACKS

Na lang wachten, is daar eindelijk het tweede artikeltje. En deze keer over: BLACKS

Huh, BLACKS? Ja, dat was mijn eerste gedachte ook toen St. Jimmy deze aanbood om naar voren te laten komen. Natuurlijk had ik de naam wel is voorbij zien flitsen, maar ik heb me er nog nooit in geïnteresseerd.
Dus tijd om in te zoomen op het gebied van BLACKS.

Om dan gelijk maar met mijn commentaar te komen: Ook BLACKS ziet eruit als een intern+BB-noble-stam als ik de overnames ga bekijken: *Click

Met in totaal 78 Barbaren overnames en 34 interns komen uit van een percentage van bijna 50% aan overnames zonder tegenstand... Tsja, daar kan je niet echt trots op zijn.
Maar: Wanneer ik zelf wat verder in de stats ga kijken, zie ik ook dat ze een redelijke vooruitgang boeken tegen een van hun concurrenten: TCF.
Dit met momenteel een verschil van 11 dorpen. Wat nu nog weinig lijkt, maar aangezien de wereld nog niet zover gevorderd is, is dit kleine beetje als goed genoeg om te laten zien dat zij, BLACKS, een vervelende lastpost gaat worden in hun omgeving.

Nu we de overnames bekeken hebben, gaan we écht inzoomen op BLACKS. We pakken de wereldkaart erbij. We zoeken BLACKS, geven ze een blauw kleurtje, en dan zoomen we een klein beetje in:
*Click

Gelijk valt die speler op die helemaal in de core ligt. Hierover legt DORUS Says uit waarom deze in de stam zit:

"Omdat hij aardig is :) - DORUS Says"

Tsja, dit antwoord had ik niet verwacht... Als BLACKS recruut op aardige mensen, dan verwacht ik zelf niet zoveel van deze stam dan dat ik had gedacht, want waar zullen ze dan nog meer gaan recruteren? Of misschien nog leuker: Misschien wordt het wel een massastam, want er zijn zóveel mensen aardig...

Dit project is momenteel actief op W21/W22 .
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser37136

Guest
Dus als ik het goed begrijp gaan jullie stukjes schrijven, maar kunnen ook andere spelers stukjes inleveren? Of verzamelen jullie enkel verhalen van spelers?
 

DeletedUser

Guest
Klopt,
nieuwe schrijvers voor een nieuwe wereld kunnen zich ook melden.

Dus als ik het goed begrijp gaan jullie stukjes schrijven, maar kunnen ook andere spelers stukjes inleveren? Of verzamelen jullie enkel verhalen van spelers?

Oftewel:

Mensen mogen stukjes schrijven en inleveren. En als mensen serieus voor hun eigen wereld, elke week iets willen schrijven, dan kunnen ze zich aanmelden ^^
 

DeletedUser

Guest
De vast schrijvers zenden sowieso 1 artikeltje/week in .
De lezers kunnen artikeltjes inzenden naar dit forumaccount die dan gepubliceerd worden .
 

DeletedUser

Guest
en ingezonden/geschreven stukjes worden in dit topic gepost?

Is er dan mogelijkheid tot discussie op ingezonden/geschreven stuk?
Zie het natuurlijk alweer gebeuren dat er een leuk stukje komt waar vervolgens een week lang over gepraat/gespamd wordt want dat ga je krijgen met subjectieve stukken..
En vervolgens is er door de bomen het bos niet meer te zien als je begrijpt wat ik bedoel..


*Edit*
Vind het een leuk iniatief, ben wel heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken..

Veel succes in ieder geval!
 

DeletedUser38776

Guest
Van mij ook veel succes en misschien wie weet zal ik ook nog is een stukje typen ^^

mvg,

Alex
 
Bovenaan