W12, hoe actief is men nog?

DeletedUser26046

Guest
Beste w12 volgers, en niet-volgers,

Na aanleiding van het bekijken van de groei van War!, ben ik eens rond gaan kijken bij de andere stammen. Ik heb telkens gekeken wat hun groei was, in dorpen, niet gekeken naar interns of andere zaken. Eindelijk weer eens wat (zo objectief mogelijk) leesvoer :D!

Een overzichtje; voordat ik stammen apart ga bekijken:

stammen.png

Allereerst TNE:

tne.png

Voor een stam van 39 leden, doen ze het met hun 8 inactieve leden zeer goed. Komt dit doordat iedereen die niet actief is naar Foxhnd wordt gezet, of is de sfeer gewoon erg goed?

groeistammen.png

De groei bekeken zijn dit voor een deel interns, hoewel noord, zuid en oost er flink gegroeid word. Ook het laatste beetje rim wat er nog is wordt flink opgeëdeld.


En daarna Done!

doneo.png

12 van de 32. Een beduidend slechtere score dan die van TNE. Is de spanning weg bij, dat men niet meer groeit, of is de lol gewoon weg? De tijd zal wijzen wat het resultaat ervan is. Zodra er een flinke oorlog zal zijn, waarin Done! actief ipv passief (zoals nu) bij betrokken is, denk ik dat ze wel weer terugkomen.

groeistammen.png

De actuele groei is aan het front met D.S.S., en in het midden van hun cluster. Interns dus, en aan het enige echte front wat ze hebben. Ook het oude Vision deel groeit grotendeels lekker door. Wat me verder opvalt is dat ze bijna niet groeien aan hun westkant, op het 'eilandje' ex-Vision spelers na. Ze groeien alleen maar naar de rim toe, en richting DSS. War! wordt natuurlijk met rust gelaten.


De core eens bekijkend: War!

.
warw.png

Tja, 13 van de 26. De helft is inactief; terwijl de stam de oorlog heeft verklaard aan de rest van de wereld. Je zou toch denken dat dat de activiteit opkrikt. Of zijn ze eraan onder aan het gaan?

groeistammen.png

De enige groei die War! nog heeft, zijn pure interns. Aan het front met Mercy. wordt nog weleens wat geëdeld, maar erg noemenswaardig is het niet. Van TNE wordt er weinig tot niks geëdeld, en aan het front met Done! gebeurd (natuurlijk) niks. De enige echte 'elite' stam (een stam die het moet hebben van ± 25 leden gecombineerd met hoge activiteit) van de wereld is aan het ondergaan. Hoe kan War! het tij nog keren?


Als een-na-laatste: D.S.S.

dssy.png

D.S.S heeft 13 inactieve, van de 40 leden die ze hebben. Dat is een redelijk goede score, vergeleken bij de andere stammen. Wat mij erg opvalt hier, is dat ze geen enkele 'topper' hebben die inactief is. Bijna elke inactieve die ze hebben zit in de onderste regionen van de stam, en zal op langer termijn wel geïnternd worden en naar de moraalbrekersstam verhuizen (DSS*).

groeistammen.png

Ook hier wordt de rim op topsnelheid opgeëdeld. De rim en het noorden, die kanten groeien ze op. Het front met Mercy. en DAJ gebeurd helemaal niks.


Als laatste, de oudste stam van w12: Mercy.

mercy.png

Mercy. doet het met zijn 9 inactieve zeer goed. Meer kan ik er niet over zeggen, er valt niks op :eek:.

groeistammen.png

Ze edelen vooral rond C84 flink; het ex-War! / ex-FINI gedeelte. Denk aan spelers als 1Lt1. Verder edelen ze lekker door aan de rim, en vechten ze flink met War!. Ook hier valt weer op dat ze niks edelen van D.S.S.


Alle stats op een rijtje:

TNE: 39 leden, 8 inactief. (20,5 %)
Done!: 32 leden, 12 inactief. (37,5 %)
War!: 26 leden, 13 inactief. (50 %)
D.S.S.: 40 leden, 13 inactief. (32,5 %)
Mercy.: 33 leden, 9 inactief. (27,3 %)

Samenvattend: War! doet het zeer slecht; TNE en Mercy. daarintegen goed. Puur een resultaat van de oorlog, of is er een andere oorzaak?

ps, kom aub niet met opmerkingen als: 'Zaletio, jij bent ook nooit lang actief', want ik ben hier geen onderwerp ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser27685

Guest
't Is maar wat je inactief noemt. Zelf speel ik op 2meter, heb een klein front en 't staat helemaal vol gestackt. Dat er geen punten bijkomen wil niet zeggen dat er geen activiteit is.

Kijk liever eens naar de ODA en ODD

ODA TNE
ODA War!

ODD TNE
ODD War!

Dan vind ik dat we niet moeten onderdoen.

Zelf ben ik (2meter dus) op de ODA ranglijst gestegen van plaats 60 naar 40 op een maand tijd. Erg inactief he? :)

Maar je hebt wel gelijk dat er enkele accounts zijn die veel moeite vragen terwijl er geen eigenaar op zit en dat dit War serieus te parten speelt. Met een stam van 39 leden kan je al makkelijker een VV uitdelen dan in een stam van 26 leden. Hoort er nu eenmaal bij ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser49173

Guest
bij deze bebdy is alive and kicking (van dss) :)
ikzelf zit eerlijk gezegd op de oorlog wat te wachten, heb een redelijk mooi front maarja als war! mij over het oog ziet kan ik er niks aan doen ^^
 

DeletedUser36905

Guest
Lastig te zeggen aan de hand van zo'n lijstje natuurlijk, het aantal inactieven zie je iig niet daar aan ;)
 

DeletedUser15630

Guest
Lol, ik ben ook allesbehalve inactief hoor ;)

volgens mij de verkeerde bronnen om deze conclusie uit te trekken.
 

DeletedUser

Guest
In Done! kan ik 3 spelers zien die aan het fuseren zijn en daarom inactief zijn.

Verder zijn veel spelers zich klaar aan het maken voor een nieuwe aanvalsgolf.
Dus aan jou bronnen kun je niet altijd ontdekken of iemand actief of inactief is.

Slechte conclusies dus.
 

DeletedUser23188

Guest
mss oda lijstje er ook bijzetten van elke stam, en je mening nog eens herzien,
want sommigen sparen wss hun edels om dan bij een aanvalsgolf te gebruiken
 

DeletedUser

Guest
ik ben gewoon actief hoor alleen net als de meeste flink bezig met aanvallen waardoor groeien een stuk langzamer gaat.
 

DeletedUser

Guest
ODA en ODD erbij betrekken geeft een meer gedetailleerd beeld, en ondanks dat de resultaten en conclusies mij niet aanstaan toch leuk dat iemand zo'n analyse hier plaatst.
 
Reactiescore
0
Zonder al te veel stam-info prijs te willen geven toch even een reactie:

- Er zijn bij ons een aantal fusies gaande. Die spelers verliezen dus langzaam dorpen, maaar zijn zeker niet inactief.
- Een speler als NLlordking1 heeft in een week 25 dorpen gepakt, maar geeft evenveel dorpen net zo hard weer af aan een stamgenoot, omdat hij liever geen groot account wil beheren. Een soort super-MB dus. En allesbehalve inactief!
- Eén speler is de aanvalsleider voor het westelijke War! front. Erg actief, alleen niet met zijn eigen account.

Effectief heeft Mercy. 3 accounts die inactief zijn, en in alle gevallen betreft dat tijdelijke RL issues.
Accounts die echt inactief zijn en geïnternd worden die worden uit Mercy. verwijderd en in een intern-stam gestopt.

Overigens: Ik vind zo'n overzicht een leuk initiatief, maar had je niet gewoon beter eerst even aan de stamleiders om feedback kunnen vragen? :eek:
 

DeletedUser34763

Guest
Van dit verschiet ik eigelijk wel een groot stuk.. ;o
Maar het is niet , omdat ze ODA en ODD krijgen , dat ze wel online zijn. Het zou ook toeval kunnen zijn. Dat het permanente OS is en dat aanvallers erop aanvallen bij de ODD maar dat de aangevallen speler toch inactief is ? :D
 

DeletedUser

Guest
Dat het permanente OS is en dat aanvallers erop aanvallen bij de ODD maar dat de aangevallen speler toch inactief is ? :D

Snap je zelf nog wat je zegt?

Stamleiding van verschillende stammen vragen kan, maar er altijd overal een reden voor.
 

DeletedUser

Guest
Geweldig dit te zien ?

Maar zoals Magnar al zei klopt een deel waarschijnlijk gewoon onterecht niet haha.
Sjakie22 inactief ? haha, heb nog nooit zo'n grote spammer gezien op het forum :p
 

DeletedUser35523

Guest
tsss ik inactief hoe komen ze erbij........gewoon edels aan het sparen...:D
 

DeletedUser

Guest
Leuk dat je ervoor de moeite hebt gedaan.
Maar zoals al meerdere zeggen... je had beter ook de ODA/ODD erbij kunnen zetten.
Wanneer een speler geen dorpen pakt betekent dat natuurlijk niet meteen dat deze inactief is.
Bij Done! geldt, 2x gele bol en je ligt eruit rood = per direct. ;)
Dus zo inactief zijn die spelers niet.
 

DeletedUser

Guest
Sluit me bij de meeste aan, je had de ODA/ODD er ook bij moeten betrekken.
Ik vind het leuk dat je weer een beschouwing schrijft zoals eerder bij kopstukken, maar het lijkt er een beetje op dat het vluchtig in elkaar is gezet. Je had idd feedback kunnen vragen bij stamleiders en minder snel conclusies moeten trekken.
 

DeletedUser26046

Guest
Sluit me bij de meeste aan, je had de ODA/ODD er ook bij moeten betrekken.
Ik vind het leuk dat je weer een beschouwing schrijft zoals eerder bij kopstukken, maar het lijkt er een beetje op dat het vluchtig in elkaar is gezet. Je had idd feedback kunnen vragen bij stamleiders en minder snel conclusies moeten trekken.

Denk je nu werkelijk dat als ik met een PM aankom bij (bv) War! met:

'Persoon a, b en c groeien niet, waarom is dat?' , ik een eerlijk antwoord krijg?

Oké, ik had de ODA erbij moeten zetten, mijn fout. ODD zie ik niet als activiteit; aanvallen blocken met je off levert ook odd op, en dan ben je nog inactief ;).

Ik ga het vandaag nog aanpassen :D.
 
Bovenaan