W10 Priory Rankings

DeletedUser

Guest
nooit miertjes met van zo'n stukjes fruit ofzo zien lopen?

Dan zie je hoe sterk die zijn :D
 

DeletedUser

Guest
Even voor de duidelijkheid.

W10 is een pro wereld. Dus hier zijn helemaal geen noobs.
 

DeletedUser10875

Guest
Leuk dat je er energie insteekt, maar je beredenering slaat nergens op.

Ten eerste over het aantal punten per dorp.
Leuk dat je daar na kijkt, maar een hogere opbouw is echt niet direct noob en puntegeil.

Je noemt HQ, 20 is inderdaad voldoende voor edelmannen. Maar waar heg je dan nog meer waarde aan. Het sneller opbouwen kan, zoals eerder gezegd, tijdens aanvallen handig zijn. bij HQ 1 level hoger, 21 dus, scheelt dat alweer zoveel % van de bouwtijd. JdeVisser had dat toen een keer uitgerekend (msn). En hoeveel troepen scheelt dat?
17, woeptiedoe! 64 punten er bij als je dat doet.

Schuilplaats. Een zeer handig gebouw, reden is al aangeven. Muren direct kunne opbouwen, verzamelplaatsen opbouwen. En nee, de aanvaller heeft er geen profijt van. Je houdt namelijk altijd 2k van elk gs! En wat boeit die 8 plekken op de boerderij? Je hebt er welgeteld 26 punten bij gekregen! Wat een puntengeiler!

Adelshoeve, 3 is inderdaad overbodig. Heb zelf ook dorpen met lvl 3, was al zou tijdens het overnemen te lui om af te breken. Daarbij extra puntjes (123) (puntengeil) en het kost me maar 16 plekken. Ach, of ik nu 20817 of 20801 troepen kan maken per dorp. Maakt me toch een verschil! Donders!

Vervolgens kijk je naar het meeste dorpen. Allemaal leuk en aardig. Maar als ik 10 dorpen van 26 punten pak, vertekend dat behoorlijk het beeld het aantal dorpen.
Daarbij is 26 dorpen pakken pas zonde van je edels!

Daarna kijk je na het ODA en ODD. Prima om daar na te kijken. Je vergeet het feit dat ODD niet veel zeggend is door dat je dat niet zelf in de hand hebt.
Ik zelf sta nog niet eens in de top 200 met ODD, maar wel in de top 20 ODA. Samen net goed voor een top 40 plek OD. Maakt dat mij noob omdat ik minder voor men dorpen doe? Lijkt me niet. Ik clear wat ik kan clearen. Wordt helaas nooit aangevallen, vandaar men lage ODD.

Zoals ik al zei, leuk dat je er tijd in hebt gestoken.
 
Reactiescore
35
Yep, de topspelers na-apen is makkelijk. Er hoeft maar 1 noob in de top 10 te zitten met 10020 punten per dorp en iedereen begint spontaan lvl 3 adelshoeves te bouwen.

Ik ga nie speciaal gaan upgraden naar level 3 maar ik ben wel gestopt met level 3 adelshoeves af te breken, uiteindelijk maak je je edels een kwartier sneller aan in vergelijking met level 1 wat nog interessant kan zijn als je snel een edel moet maken voor een bepaalde incoming is of als je een bepaalde verstuurtijd moet respecteren.

Een beetje hetzelfde verhaal als hoofdgebouw opbouwen tot level 30 aan het front dat hier al vermeldt was. (Dat is dan iets dat ik niet doe, want het front schuift zo makkelijk op:D)

Priory:
Met werkplaats level 2 moet je er toch komen? Alles over level 5 breek ik af en toe eens af.
En ik sluit me aan bij de pro schuilplaats personen. Normaal laat ik dat staan op wat het stond toen ik het dorp overnam behalve voor front dorpen, daar bouw ik de schuilplaats verder uit.

Wat dus helemaal pro zou zijn is dat je in het midden van de stamcluster alle smederijen en HQ naar 15 afbreekt :D

Even voor de duidelijkheid.

W10 is een pro wereld. Dus hier zijn helemaal geen noobs.

Hehehe, je zegt het :)


Je noemt HQ, 20 is inderdaad voldoende voor edelmannen. Maar waar heg je dan nog meer waarde aan. Het sneller opbouwen kan, zoals eerder gezegd, tijdens aanvallen handig zijn. bij HQ 1 level hoger, 21 dus, scheelt dat alweer zoveel % van de bouwtijd. JdeVisser had dat toen een keer uitgerekend (msn).

Ik heb dat ook eens uitgerekend en kwam erop uit dat hoger hoofdgebouw eigenlijk niet de moeite is voor de muur sneller op te bouwen.
Als je aangevallen wordt op muur level 5 of 6, dat maakt toch geen verschil, je kan beter gewoon dodgen.

Het verschil in punten naar moraal en naar boederijplaats toe is ook echt marginaal. Veel "pro's" gaan idd afbreken maar het maakt eigenlijk geen zak uit :D
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser45413

Guest
HTML:
ik weet het niet het is geen goed idee om de spelers met de dorpen van 10.000 er uit te gooien want je moet een verschil hebben tussen aanvals dorpen en verdediging en dat kan ook in de pt zitten en daarom denkl ik niet dat het een goed idee is ooke
;);)
 

DeletedUser

Guest
HTML:
ik weet het niet het is geen goed idee om de spelers met de dorpen van 10.000 er uit te gooien want je moet een verschil hebben tussen aanvals dorpen en verdediging en dat kan ook in de pt zitten en daarom denkl ik niet dat het een goed idee is ooke
;);)

BlaBlabla
 

DeletedUser

Guest
Kijk, die rankings zijn gemaakt volgens hoe Priory dit ziet. Dus ik denk niet dat er fouten in zitten. Het is zijn visie van de ranglijst.
 

DeletedUser

Guest
tuurlijk zitten er geen fouten in :cool:

wel een leuk punt om aan te halen dat je punten ook soms hoger zijn dan noodzakelijk, puur omdat je dan aanvalsdorpen en verdedigingsdorpen niet kunt herkennen aan het punten aantal.
Normaal gesproken heeft een verdedigingsdorp minder punten omdat het minder gebouwen nodig heeft. Maar het gaat er dan om hoeveel punten je aanvalsdorpen hebben.

Geloof me, als je een zo groot mogelijk leger wilt hebben, en als je je dorp inricht zonder daarbij rekening te houden met het aantal _punten_ dat het dorp wordt, kom je niet aan de 10K.

Wel is het zo dat als je veel bb-dorpjes hebt ingenomen, of als je juist dorpen hebt overgenomen waar de gebouwenlevels hoger zijn dan jouw strategie, dat dit het beeld beïnvloed. Echter gaat het bij de topspelers om 400+ dorpen, en hebben ze net als iedere actieve speler continu een tekort aan edels. Het komt niet vaak voor dat men eventjes 40 barbarendorpjes overneemt. (Volgens mij doe ik dat alleen ;P ). Ofterwijl; de verstoring van het beeld heeft maar relatief weinig invloed op het totale beeld. Het gemiddelde van alle dorpjes. En daar komt bij dat de ene storende factor (dorpsovername met te hoge gebouwenlevels) het andere (overname met onvolledig uitgebouwde dorpen of bb-dorpen) als het ware compenseert.

Dus de vraag blijft werkelijk: hoe kom je in godsnaam aan 10K punten in een dorp? Ik heb hoofdgebouw op 20, kazerne max, stal max, adelshoeve op 2, marktplaats op 20, werkplaats op max 10, schuilplaatsen heb ik niet. Dit is allemaal beredeneerd. Het enige wat kennelijk discutabel blijft, is de schuilplaats. Zelfs als ik schuilplaats op max zet, en dus 26 punten erbij krijg, kom ik niet aan de 10K punten. Mijn aanvalsdorpen en verdedigingsdorpen hebben beiden hetzelfde aantal punten.

De beredenering die ik hier toch wel vaak heb gehoord is zovan: ja maar 1 level scheelt me maar 20 troepjes. Naja dat vind ik laks en nergens op slaan. 20 troepjes is beter dan 0 troepjes. En bovendien; vele kleintjes maken 1 grote. Nogmaals, dat is pure laksheid en het is alsof je zegt dat je liever 0 troepen hebt dan 20 troepen. Lijkt me niet toch? Dus is het een principe kwestie. Je hebt keuze uit A en B en je weet dat A beter is. Waarom zou je dan voor B kiezen? Omdat A meer moeite kost dan B? Prima, maar zeg dan niet dat jouw strategie beter is, maar dat jij je tijd liever in andere dingen steekt.
 

DeletedUser

Guest
p.s. ben ik nog op tijd met een disclaimer te plaatsen? dit is inderdaad puur mijn visie en heb het expres wat overdreven neergezet. Bedankt allen voor de goede reacties :D
 

DeletedUser10875

Guest
Je hebt werkplaats level 10. Naar mijn mening is dat overdreven. Ik heb werkplaats level 5 en mijn rammen zijn altijd eerder klaar.
Daarbij geeft 5 werkplaats levels meer punten als 10 schuilplaats, en kost meer boerderij plekken.

Je kan wel zeuren over het aantal punten, het gaat om de plek die je vrij hebt. Ik kom aan 20801 tropen per dorp. 208017 in de dorpen met adel 2.
Level 3 ga ik niet afbreken, inderdaad te lui voor. Heb wel betere dingen te doen zoals aanvallen.

Die 16 troepen maken echt helemaal geen verschil. 6 clears voor een vol dorp wordt met 16 troepen meer echt geen 5.

Iemand met een hoge markt heeft minder troepen en meer punten. Maar als hij zijn markt veel gebruikt worden zijn grondstoffen effectiever gebruikt, sneller edels, sneller nieuwe dorpen. So what's the point?

Nu de vraag natuurlijk, hoeveel troepen heb jij per dorp?
 

DeletedUser

Guest
Ah jongens, ik wil niet vervelend doen maar is dit geen voorbeeld van een nutteloze discussie ?


Ik vind het btw een beetje gek dat er op deze wereld (die al even aan de gang is) nog moet gediscusierd worden over punten per dorp ?


Even kort wat ik duidelijk wil maken: je kan een speler niet kwalificeren in een lijst van top spelers volgens zijn punten per dorp.
 

DeletedUser

Guest
Je hebt werkplaats level 10. Naar mijn mening is dat overdreven. Ik heb werkplaats level 5 en mijn rammen zijn altijd eerder klaar.
Daarbij geeft 5 werkplaats levels meer punten als 10 schuilplaats, en kost meer boerderij plekken.

Je kan wel zeuren over het aantal punten, het gaat om de plek die je vrij hebt. Ik kom aan 20801 tropen per dorp. 208017 in de dorpen met adel 2.
Level 3 ga ik niet afbreken, inderdaad te lui voor. Heb wel betere dingen te doen zoals aanvallen.

Die 16 troepen maken echt helemaal geen verschil. 6 clears voor een vol dorp wordt met 16 troepen meer echt geen 5.

Iemand met een hoge markt heeft minder troepen en meer punten. Maar als hij zijn markt veel gebruikt worden zijn grondstoffen effectiever gebruikt, sneller edels, sneller nieuwe dorpen. So what's the point?

Nu de vraag natuurlijk, hoeveel troepen heb jij per dorp?



je hebt gelijk ik ga m'n werkplaats omlaag gooien en ik schuif bijna nooit met gs dus die marktplaats gaat ook omlaag. Ik zit nu op 20702 troepen. Dat is dus niet geoptimaliseerd.

p.s. 208017 dat ga ik helaas niet redden ;-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ah jongens, ik wil niet vervelend doen maar is dit geen voorbeeld van een nutteloze discussie ?


Ik vind het btw een beetje gek dat er op deze wereld (die al even aan de gang is) nog moet gediscusierd worden over punten per dorp ?


Even kort wat ik duidelijk wil maken: je kan een speler niet kwalificeren in een lijst van top spelers volgens zijn punten per dorp.

Nutteloos? Er is nog nooit zoveel prijsgegeven over persoonlijke strategiën :p

p.s. je kunt ook nog tekstgrootte doen, dan valt je argument nog beter op.
 

DeletedUser

Guest
je hebt gelijk ik ga m'n werkplaats omlaag gooien en ik schuif bijna nooit met gs dus die marktplaats gaat ook omlaag. Ik zit nu op 20702 troepen.


Oh, ik kan 20860 troepen per dorp maken, dus ik ben pro'er ? :D

Nutteloos? Er is nog nooit zoveel prijsgegeven over persoonlijke strategiën :p

p.s. je kunt ook nog tekstgrootte doen, dan valt je argument nog beter op.

Het is niet eens een argument maar gewoon samengevat wat ik eigenlijk wil zeggen.
En bedankt voor de tip, was ik nooit op gekomen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser10875

Guest
je hebt gelijk ik ga m'n werkplaats omlaag gooien en ik schuif bijna nooit met gs dus die marktplaats gaat ook omlaag. Ik zit nu op 20702 troepen. Dat is dus niet geoptimaliseerd.

p.s. 208017 dat ga ik helaas niet redden ;-)

Jij hebt 9887 punten per dorp, ik 9865.
22 punten per dorp minder, en 99 troepen meer!
Volgens jou beredering ben je dus noob.

Zo zie je maar weer, je hele beredenatie is poep.

En zoals Diokhan bewijst, minder troepen zegt helemaal niets. Het gaat er om wa tje doet.
 
Bovenaan