W10 Priory Rankings

DeletedUser

Guest
Beste W10 spelers!

Hierbij een speciale editie van de ABSOLUTE toprankings van W10! Bij deze genaamd: de Priory Rankings ! :cool:

We beginnen eens met een lijstje van de 40 top spelers van W10, zoals deze te vinden zijn op de Rankings van Tribal Wars zelf. Gefeliciteerd met deze plek in de top 40 !

Totaal aantal punten.jpg


Een geweldige prestatie natuurlijk, maar wie is er nou ECHT TOP??

Kijk daarvoor moeten we even de absolute noobs eruit filteren. Laten we beginnen met de punten freaks. En doe eens gek, we strepen er gelijk 20 weg die het spelletje duidelijk NIET SNAPPEN.
Spelers die punten verzamelen door ontzettend DOMME redeneringen. Bijvoorbeeld: Hoofdgebouw zet ik op 30 ! Whoohoo! Gefeliciteerd freak; leuk voor je punten, maar dit kost je troepen.
De eerste les die noobs leren waardoor ze in 1 klap pro worden: Punten vechten niet; troepen wel.

Dus onderstaand een realistisch beeld van de top 20 spelers!

Top 20 Gemiddelde per dorp.jpg


Okee goed, van die noobs zijn we gelukkig af. Maar daarmee zijn we er natuurlijk nog niet. Op zoek naar een geschikt criteria om er nog eens 10 weg te strepen heb ik gekozen voor het aantal dorpen wat elke speler heeft.

Toen hield ik er 10 over.

Vervolgens ben ik met deze top 10 eens gaan kijken naar de andere prestaties. Want hebben ze wel echt gevochten voor deze dorpen?
Een top 10 verslagen tegenstanders geeft hier een redelijk goed beeld van.
En nu we toch al de meeste NOOB factoren hebben weggestreept, hebben ook de verzamelde punten waarde gekregen. Ook hiervan heb ik een top 10 samengesteld.

Deze 3 factoren, aantal dorpen, ODA+ODD en punten hebben een afzonderlijke ranking.
Sta je op de 1e plaats, krijg je van mij 10 punten. Sta je op de 10e plaats, krijg je 1 punt.

Top 10 ODDODADORPENPUNTEN.jpg


En dan is het even een kwestie van optellen hoeveel punten deze spelers bij elkaar hebben gesprokkeld.
Tenslotte heb ik even gekeken naar de stammen waar deze spelers zich in bevinden en dan heb je ook gelijk een overzicht van de top 5 stammen en de enorme gaten in pure skillz die er zitten tussen deze stammen.

Top 10 Priory Ranking.jpg


Sangu heeft een overweldigende 1e plaats, Apache komt VER daar beneden op een mooie 2e plaats. Met nog steeds twee keer zoveel punten als de stam die eronder volgt: Templar. R.S. HUH wat is dat nou weer voor een stam? Nou ja, in elk geval een stam die hoger genoteerd staat dan de stam Credo!

:D
 

DeletedUser

Guest
Slaat nergens op om mensen met dorpen van 10000 weg te strepen.
 

DeletedUser

Guest
noob

ik daag je uit om je gebouwen strategie te tonen en te verklaren waarom je bijvoorbeeld:
-Adelshoeve op lvl 3 hebt
-Schuilplaatsen hebt
-Hoofdgebouw hoger dan 20
 

DeletedUser

Guest
De koppen van de rijen staan een beetje slordig, verder vind ik dit inderdaad wel grappig om naar te kijken ;)
 

DeletedUser19801

Guest
noob

ik daag je uit om je gebouwen strategie te tonen en te verklaren waarom je bijvoorbeeld:
-Adelshoeve op lvl 3 hebt
-Schuilplaatsen hebt
-Hoofdgebouw hoger dan 20

Oke :D

Adelshoeve hoeft idd niet zo hoog, daar heb je gelijk in.

Schuilplaatsen: als je dorp is leeg geplunderd + muur naar lvl 0 gebeukt kun je binnen een kwartier een wall lvl 4 maken. Dit staat gelijk aan een def-bonus van 16%. hiervoor staat een verlies van 8 boerderijplekken per dorp. Op 100 dorpen zou dat dus 800 troepen schelen. Als je 1 defdorp (20.500 bevolking) daarna in dat dorp met level 4 zet, heb je 116*20500/100=23.780 werkelijke boerderijplekken. Als je geen schuilplaats hebt heb je 20500+800=21.300 werkelijke boerderijplekken. Tel uit je winst ;)

Bij frontdorpen kan het handig zijn je hq naar 30 uit te bouwen. Dit scheelt wel veel troepen alleen je bouwt je dorp( lees: muur) 15 %punt sneller op. Dit moet je in tegenstelling tot de schuilplaats alleen met frontdorpen doen, want in je cluster is het zinloos.

Je bent er trouwens nog twee vergeten, markt en werkplaats. Ik zet ze op respectievelijk 20 en 2.
 

DeletedUser7869

Guest
Leuk verzonnen,
maar het is complete onzin.

Voorbeeldje:
The prayer, is bij jou de nr.1, en dat terwijl jij zelf zegt de puntennoobs er uit te halen en dat je kijkt of mensen wel daadwerkelijk vechten.
Op deze kriteria zou the prayer afvallen, dit aangezien van de laatste 100 dorpen die hij heeft overgenomen er maar 5:eek: dorpen niet intern of barbaar waren.


En zo zijn er natuurlijk nog veel meer fouten in jou lijstjes.
want of je nu 10k punten hebt of 10.220 (wat het hoogste in de top 40 is) het maakt maar een paar ventjes verschil. dus dat boeit niets.
 

DeletedUser

Guest
Leuk verzonnen,
maar het is complete onzin.

Voorbeeldje:
The prayer, is bij jou de nr.1, en dat terwijl jij zelf zegt de puntennoobs er uit te halen en dat je kijkt of mensen wel daadwerkelijk vechten.
Op deze kriteria zou the prayer afvallen, dit aangezien van de laatste 100 dorpen die hij heeft overgenomen er maar 5:eek: dorpen niet intern of barbaar waren.


En zo zijn er natuurlijk nog veel meer fouten in jou lijstjes.
want of je nu 10k punten hebt of 10.220 (wat het hoogste in de top 40 is) het maakt maar een paar ventjes verschil. dus dat boeit niets.

9850 puntengemiddelde en in verslagen tegenstanders een 7e plek. Dat streept The Prayer dus toch niet echt weg of wel? Verslagen tegenstanders wordt ook gevormd door verdediging. Het kan wel zijn dat dit is behaald met troepen van anderen, maar goed; dat is helaas een factor waar je nooit achter komt. Eigenlijk is dit niet het argument wat jij aandraagt, jij kijkt naar z'n laatste 100 dorpen. Ok dan is hij de laatste tijd niet heel veel in gevecht, maar kennelijk heeft hij dan in het verleden dusdanig goede resultaten behaald, dat hij zelfs na het internen van 100 dorpen nog steeds enorm hoog staat in de ODA/ODD rankings.
 

DeletedUser

Guest
Oke :D

Adelshoeve hoeft idd niet zo hoog, daar heb je gelijk in.

Schuilplaatsen: als je dorp is leeg geplunderd + muur naar lvl 0 gebeukt kun je binnen een kwartier een wall lvl 4 maken. Dit staat gelijk aan een def-bonus van 16%. hiervoor staat een verlies van 8 boerderijplekken per dorp. Op 100 dorpen zou dat dus 800 troepen schelen. Als je 1 defdorp (20.500 bevolking) daarna in dat dorp met level 4 zet, heb je 116*20500/100=23.780 werkelijke boerderijplekken. Als je geen schuilplaats hebt heb je 20500+800=21.300 werkelijke boerderijplekken. Tel uit je winst ;)

Bij frontdorpen kan het handig zijn je hq naar 30 uit te bouwen. Dit scheelt wel veel troepen alleen je bouwt je dorp( lees: muur) 15 %punt sneller op. Dit moet je in tegenstelling tot de schuilplaats alleen met frontdorpen doen, want in je cluster is het zinloos.

Je bent er trouwens nog twee vergeten, markt en werkplaats. Ik zet ze op respectievelijk 20 en 2.

Op zich een leuke en interessante rekensom. Maar als jouw dorp onder aanval is komen te liggen, heb je al van te voren gebouwopdrachten in de rij kunnen zetten. Het hoeven ook echt maar 3 bouwopdrachten voor muren te zijn, want in de tijd dat die gebouwd zijn, heb je alweer genoeg GS om de volgende levels muren te bouwen, omdat muren zo goedkoop zijn. En bovendien kun je het ook voor je vijand zien. Stel hij neemt jouw dorp over, dan heeft hij dus nog de GS die in je schuilplaatsen stonden. Je vijand bedankt je hartelijk. Schuilplaatsen helpen jou net zoveel als dat ze je vijand helpen. Dus welke rekensom we ook maken om uit te rekenen wat ONS voordeel is; hetzelfde voordeel geniet je vijand.
Op zich gaat het met de schuilplaatsen om weinig punten, weinig verschil in troepen. Maar het gaat hier om het principe en of je wel hebt nagedacht over je gebouwenstrategie, of ergens toch sloppy bent geweest en punten belangrijker hebt gevonden dan troepen.

Markt en werkplaats; ik was ze niet vergeten, maar inderdaad dat zijn nog twee voorbeelden waarmee men fouten kan maken. Die markt; daar doe ik dan hetzelfde als jij, al ben ik er nog niet uit of het het echt waard is. Werkplaats op lvl 2 ... naja prima op zich. Ik heb meer gekeken naar hoe lang duurt het voordat je de rammen/kata's uit jouw ideale clear hebt gebouwd. Je wilt dat dit even snel gaat als het bouwen van bijlstrijders en lc van jouw ideale clear. Met lvl 2 werkplaatsen red ik dat niet. Mijn ervaring is dat lvl 7 - 10 toch wel noodzakelijk is. Alles boven lvl 10 is absoluut onnodig.
 

DeletedUser

Guest
Ik sta er alleen maar bij omdat ik in de rim zit(K68) ^^ waardoor mijn punten per dorp laag is.

Ik moet zelf zeggen dat mijn OD echt slecht is XD
 

DeletedUser

Guest
Ach ja,ik vind het op zich een leuke verstrooiing om eens door te nemen hier op het AF, het is maar vanuit welke hoek je het bekijkt zeker ;)

In principe zou ik helemaal niet in deze lijsten moeten voorkomen want 98% van mijn dorpen heeft 10k rond ptn.
Het is door die paar dorpen die nog in opbouw zijn dat mijn gemiddelde net onder de 10k ligt ;)
 

DeletedUser

Guest
Niks mee te maken, ik heb niet 10K als grens gebruikt, maar de top van gemiddeld aantal punten per dorp. Er zijn er dus bij die het NOG slechter doen ;-)
 

DeletedUser18135

Guest
En buiten dat ieder speelt op zijn/haar wijze.

Het is natuurlijk wel waar als je dorpen minder punten hebben omdat je troepen prefeleert boven uitbouw,je sterker bent in verdediging of aanval,maar als je wordt aangevallen,bouw je mss weer minder snel je troepen uit omdat bv kazerene of stal minder hoog staat,het is een keuze.

Echt kijken kan je pas als je 2 personen tegenover elkaar zet met een zelfde aantal dorpen maar een andere manier van opbouw,en tegen elkaar laat knallen met dien verstande dat ze ook nog beide evenveel tijd hebben om dit spelletje te spelen.
 

DeletedUser

Guest
En deze als toegift:

Hier heb ik geen aparte lijstjes voor Aantal Dorpen en Aantal Punten, maar gekozen voor een gecombineerde lijst van Gemiddeld aantal punten per dorp en daar alleen de factor OD aan toegevoegd.

Top 10 Priory Ranking Fake Results.jpg


Apache heeft dus de meeste loze punten danwel het minst gedaan om deze loze punten te verzamelen.
Ook Sangu kan er wat van.
Voor de rest zien we in de top 5 Temp en Credo, en tevens een stam waar we over het algemeen wat minder over horen: RnS. Deze 3 stammen delen dus de 3e plek in de top 5.

Stelletje bluffers zijn het !
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Dat wil zeggen dat deze spelers er echt helemaal niets van snappen. Ze vervuilen de lijst die wij allemaal zien als we klikken op "ranglijst". Ze staan er slechter voor dan bijvoorbeeld de spelers uit de lijst in m'n 1e bericht. Op zich respect als ze in de vervuilde ranglijsten dan hoger staan en kunnen blijven staan, want nogmaals: ze staan er slechter voor! Het zijn spelers van woorden en geen daden. Deze achterstand op de rest zullen ze moeten goedmaken met activiteit, skills en geluk, anders zullen ze hun positie in de ranglijsten uiteindelijk verliezen aan degenen die er beter voor staan.

Zegmaar een top 10 noobs onder de pro's. Yep. ^^
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser18135

Guest
zou kunnen idd!

Maar nogmaals 100 mensen 100 wensen.

Toch opvallend dat in de top 10 qua punten er dan relatief veel zitten met 10.000+ qua punten,mss prefereren die wel een snelle opbouw mits ze onder vuur zouden komen te liggen????

En passen ze dorpen aan op het moment dat ze dat nodig achtten?

Wie zou het zeggen?

Maar we hebben weer leesvoer,en discussie puntjes,waarvan acte!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Yep, de topspelers na-apen is makkelijk. Er hoeft maar 1 noob in de top 10 te zitten met 10020 punten per dorp en iedereen begint spontaan lvl 3 adelshoeves te bouwen.
Je moet wel goed eigenwijs zijn om zelf na te denken en anders te durven zijn. En in dit geval is "anders" dus simpelweg: "slimmer".
Er zijn meer mensen die niet eigenwijs zijn. Een hoop makke lammeren. Er zijn maar enkele echte herders. Gezien de lammeren puur kijken naar wie er bovenaan staat in punten, is het strelend voor hun ego om alles op alles te zetten om hoger in die rankings te komen. C.q. dan hoeven ze zichzelf niet naar zoveel andere lammeren te verantwoorden. De pro's houden over het algemeen hun mond wel; laat hun tegenstanders maar van die domme fouten maken ;-).
Dus zo kom je aan een hoog percentage spelers in de top 10 met 10K punten per dorp of meer.

:p
 

DeletedUser18135

Guest
Leuk te lezen dat je bent overtuigd van je eigen insteek,maar lees nou nog eens wat ik net schreef,ga dan nadenken en dan pas reageren!

Maar nogmaals(3e x nu denk ik),in alles zit een kern van waarheid,maar je kunt "dingen"aanpassen op verschillende momenten!

maar wie ben ik?

een noobje 1e klas wss
 

DeletedUser

Guest
Yep, de topspelers na-apen is makkelijk. Er hoeft maar 1 noob in de top 10 te zitten met 10020 punten per dorp en iedereen begint spontaan lvl 3 adelshoeves te bouwen.
Je moet wel goed eigenwijs zijn om zelf na te denken en anders te durven zijn. En in dit geval is "anders" dus simpelweg: "slimmer".
Er zijn meer mensen die niet eigenwijs zijn. Een hoop makke lammeren. Er zijn maar enkele echte herders. Gezien de lammeren puur kijken naar wie er bovenaan staat in punten, is het strelend voor hun ego om alles op alles te zetten om hoger in die rankings te komen. C.q. dan hoeven ze zichzelf niet naar zoveel andere lammeren te verantwoorden. De pro's houden over het algemeen hun mond wel; laat hun tegenstanders maar van die domme fouten maken ;-).
Dus zo kom je aan een hoog percentage spelers in de top 10 met 10K punten per dorp of meer.

:p

:rolleyes: ach ja het leuke is dat je ook een dorpsuitbouw van 9900 pt. en zelfs lager kan hebben met adelshoeve 3
Dus de zogenaamde filtering op de heilige 10.000 pt grens is ook maar een hoax
 
Bovenaan