Voorstellen voor een nieuwe wereld!

DeletedUser72071

Guest
Volgens mij was dat al eerder als niet mogelijk verklaard. Weet alleen niet meer waar ik het had gelezen
 

DeletedUser66265

Guest
Dat heb ik inderdaad ook ergens gelezen ja, dat dat niet mogelijk is.
 

DeletedUser

Guest
Mm jammer. Dan zou hoge boerplekken/kosten een goede optie ook zijn ja :)
 

DeletedUser10875

Guest
Duckje zei:
KPHS zei:
Duckje zei:
KPHS zei:
Beste Duckje,

Aangezien binnenkort er weer een nieuwe classic wereld komt. Was mijn vraag of het technisch mogelijk is om standaard troepen uit te zetten. Ik weet dat Boogschutters, bereden boogschutters en ridders niet moeilijk is, maar kan het ook met katapulten?

Zo ja, zou een wereld zonder katapulten echt geweldig zijn. In combinatie met boerderijregel helemaal.

Dan nog een vraag over ondersteuning buiten de stam. Classic 5 had een wereld waarin je niet kon ondersteunen buiten je stam. Echter bij het verlaten van de stam bleef de ondersteuning wel staan dacht ik. Is dit dus mogelijk:
Ondersteuning buiten de stam UIT, zodra je de stam verlaat gaan alle troepen automatisch terug.

Mvg,

KPHS

Zoals inmiddels aangekondigd:
standaard troepen uitschakelen is niet mogelijk (ridder/Boog is wel deactiveerbaar).

Ondersteuning buiten stam kan je wel nog een stapje moeilijker zetten (dat ze dus weggestuurd worden).

Bedankt voor je mooie instellingen! We hebben ze zo best mogelijk proberen om te vormen (een verdere wat anders is staat ook op de Blog.

Met vriendelijke groeten,
Duckje

Jammer dat het niet kan, maar wel begrijpelijk. De gebouwen opties aanpassen dan? Bijvoorbeeld geen boerderij als kata doel.

Bedankt voor het overnemen van de instellingen! Voel me vereerd.

Mvg

KPHS

Helaas ook dat is technisch niet haalbaar.

Groeten,
Duckje

Hopelijk dus wel het aanpassen van de bouwtijd/grondstoffen van kata's.
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.142
Als we nou eens gewoon aan het begin van de wereld een afspraak maken omtrent kata's? Ik weet dat niet iedereen zich daaraan houdt, maar het is opzich een mogelijkheid.
 
Reactiescore
2.039
Snorry



Of wat ik dacht dat je alleen kata op AH/Muur/VZ kan zetten en evt. boer. Meer niet.

Behalve boer prima ja. Boer plat gooien op een boerderijwereld (wat de klessiks meestal zijn) is nogal triest. Op een normale wereld overigens ook.
 

DeletedUser71523

Guest
Denk dat je bij die afspraken toch mensen gaat krijgen die zich er toch niet aan gaan houden. Of de mods moeten er gwn heel streng op zijn. Maar eigenlijk hoop ik dat kosten/boerderijplaatsen verhogen mogelijk is
 

DeletedUser66265

Guest
Ze kunnen kata's dus niet weghalen, maar misschien kunnen ze wel de aanvalssterkte ervan verkleinen?
Of zo instellen dat gebouwen boven een bepaald level niet gekata'd kunnen worden?

Of dat gebouwen per level een hogere basis defense tegen kata's krijgen?

Speed: 5
Troepenspeed: 2 (In vergelijking met normale snelheid 1, .4 wordt dat dus geloof ik ofzo)
Edelsysteem: Pakketjes zonder goedkoop nabouwen
Techsysteem: 3-level systeem
Nachtbonus: 1-8
Ledenlimiet: 5
Voorwaarden: 20% dominantie, 31 dagen behouden. Zodra de 31 dagen ingaan tribelock.
OS buiten de stam: Uitgeschakeld, en als dit er komt deze keer liefst wel correct ingesteld.

Dit + Boerlimiet + limited haul/no haul.

En dan nog de troepensnelheid naar 1 of 0,5
Dat lijkt mij ideaal :)
 

DeletedUser

Guest
Behalve boer prima ja. Boer plat gooien op een boerderijwereld (wat de klessiks meestal zijn) is nogal triest. Op een normale wereld overigens ook.

Ja boer om sommige mensen tegemoet te komen die minder moeite met kata'en hebben maar het liefst alleen vz/ah/muur ja.
(en standbeeld) :p
 

DeletedUser10875

Guest
Beste is gewoon ze onneuzel duur te maken dat het niet de moeite waard is.
 

DeletedUser22231

Guest
Iemand een idee wanneer de volgende ongeveer gaat starten? Nu met die kl*te wereld 41... Kan wss nog een maandje ofzo duren?
 

DeletedUser73090

Guest
Waarom zijn er zoveel mensen tegen het goedkoop terug bouwen van edels bij een pakketjes systeem?
Vind het niks dat je al die pakketjes opnieuw moet slaan bij het verliezen van een edel.

Voor mij zou een kopie van wereld 19 perfect zijn!
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.142
Edels maken me opzich niet uit, zolang die boerlimiet er maar is...... w19, god no.
 

DeletedUser

Guest
Edels goedkoop herbouwen zorgt ervoor dat je achteloos met edels om kan gaan. Op de classic word toch gezocht naar het hoogste niveau die je kan krijgen? Zorg dan voor een mooie gevecht waar edels snipen ook echt iets voorstelt.
 

DeletedUser10875

Guest
Anders krijg je weer HmR (cl5) praktijken. In 3 maanden tijd een adelslachter van 1k+.
 
Reactiescore
660
Ze kunnen kata's dus niet weghalen, maar misschien kunnen ze wel de aanvalssterkte ervan verkleinen?
Of zo instellen dat gebouwen boven een bepaald level niet gekata'd kunnen worden?

Of dat gebouwen per level een hogere basis defense tegen kata's krijgen?





En dan nog de troepensnelheid naar 1 of 0,5
Dat lijkt mij ideaal :)

je kan toch als mensen met zijn allen een bepaalde deal sluiten komop
op w1 kon het al
en vele mensen hielden zich er ook aan

geen katas gebruiken en niet in de nacht edelen

dat tweede is voor een classic niet van toepassing (alhoewel)

maar de mod die de voorstelling van de wereld doet, kan makkie er bij zetten dat kata's uit den boze zijn

en dan is het aan ons om dat te volgen

Overigens, stop met erover te zeuren mbt die 'stab' op de classic. Zo erg op jullie teentjes getrapt omdat jullie overklast werden? Get over it, jeez.


Een beetje een verkeerd beeld van de voorbije wereld weergeven. Wie was de winnaar?

:D
 

DeletedUser70476

Guest
Voor de volgende classic.

Instellingen
Speelsnelheid 4
Eenhedensnelheid 0,5
Gebouw afbreken Actief
Moraal Actief (niet op tijd gebaseerd)
Boerderijlimietregel ja
Basisverdediging 20
Milliseconden Actief
Minimumtroepenregel 2% van de dorpspunten
Ontwikkelingssysteem 3 lvl
Kerk inactief
Prestaties Actief
automatisch uitbouwende barbarendorpen Actief (maximaal 3000 punten)
Bonusdorpen geen
Tijd om de aanval af te breken 10 minuten
Tijd om de handelaren af te breken 5 minuten
Nachtbonus actief van 1:00 tot 7:00 uur
Bescherming van beginnelingen tegen vijandige aanvallen 3 Dagen
Vlaggen nee

Eenheden
Boogschutters inactief
Verkennerssysteem De verkenner kan troepen, gebouwen en grondstoffen verkennen.
Ridder Actief, geen items.
Burgerwacht Geactiveerd
Edelman
Stijgende prijzen edelmannen: pakketjes
Maximale loopafstand edelmannen 100 Velden
Daling van de toestemming door de edelman 25-35
Stijging van de toestemming per uur 1
Configuratie
Ledenlimiet per stam 10

Al die premium shit uitgeschakeld natuurlijk.
 

DeletedUser66265

Guest
je kan toch als mensen met zijn allen een bepaalde deal sluiten komop
op w1 kon het al
en vele mensen hielden zich er ook aan

geen katas gebruiken en niet in de nacht edelen

dat tweede is voor een classic niet van toepassing (alhoewel)

maar de mod die de voorstelling van de wereld doet, kan makkie er bij zetten dat kata's uit den boze zijn

en dan is het aan ons om dat te volgen




Een beetje een verkeerd beeld van de voorbije wereld weergeven. Wie was de winnaar?

:D

Ik denk dat je er ondertussen al wel achter gekomen bent dat de instelling van veel spelers t.o.v. vroeger verandert is?

Mondelinge afspraken werken steeds minder..
Er word niet voor niets steeds meer gestabt, en men hecht ook niet voor niet steeds minder waarde aan zijn/haar stam. Het resoect voor elkaar is gewoon voor een deel verdwenen, en zonder respect kun je geen afspraken maken.
 
Bovenaan