Voetbal

Reactiescore
1.498
Warempel, jij ook al terug.

Zekers! Geen idee hoe lang overigens, zie wel hoe lang het leuk blijft/tijd blijf houden.

Ik geloof in Kompany, ik geloof in zijn project en ik geloof in de talenten van Anderlecht. Ben niet eens RSCA supporter ofzo, gewoon een voetballiefhebber. Frank de Boer bij Ajax is nog zo'n voorbeeld, ook geen elftal zoals Real Madrid maar naar Nederlandse normen gewoon dik prima, same voor Anderlecht dat naar Belgische normen een dik prima elftal heeft.

Maar zoals je zegt het is logischer om van lager af te beginnen, maar het kan ook dus ook anders met succes. Pirlo doet hetzelfde nu ook, is enkel maar interessant. Wat mij betreft heeft die ervaring genoeg al.

Frank de Boer was wel eerst al een tijd jeugdtrainer bij Ajax en assistent bij Nederlands elftal. Die is niet zonder ervaring begonnen.
Ajax en Real overigens twee teams die met slechte trainers nog tweede worden in de competitie, dat is minder bij Anderlecht de laatste jaren.

Talentjes is natuurlijk altijd leuk, maar wel afwachten of ze een volledig seizoen op hoog niveau kunnen volhouden.
We wachten het af, maar ik had het risico niet genomen met Kompany.
 
Reactiescore
3.584
Frank de Boer was wel eerst al een tijd jeugdtrainer bij Ajax en assistent bij Nederlands elftal. Die is niet zonder ervaring begonnen.
Ajax en Real overigens twee teams die met slechte trainers nog tweede worden in de competitie, dat is minder bij Anderlecht de laatste jaren.

Talentjes is natuurlijk altijd leuk, maar wel afwachten of ze een volledig seizoen op hoog niveau kunnen volhouden.
We wachten het af, maar ik had het risico niet genomen met Kompany.

Frank de Boer had 0 ervaring als hoofdcoach. Zoals ik al zei is Kompany achter de scherm al een jaar trainer van Anderlecht dus een jaar ervaring en zowel bij City onder Guardiola als bij Belgie zetten hij mee de lijnen uit en doet hij al 16 jaar aan coaching op veld als je hem kent weet je dat.

Anderlecht heeft vorig seizoen vooral in het begin full op talent ingezet maar gaandeweg enkele door de mand gevallen of nog niet goed genoeg bevonden. Die fase zijn ze dus al voorbij, enkel de beste starten nog of mogen in de kern, derest is opgevuld door goede aankopen. Vind dat ze atm een zeer goede kern en basis 11 hebben en gok dat ze over een paar maanden helemaal mee bovenin draaien in het klassement. Maar we gaan het zien :p
 

Deleted User - 487971361

Guest
Wie moet de opvolger van Koeman bij Oranje worden?
Zelf zie ik van Bommel het wel goed doen met de invloed van zijn schoonpa van Marwijk. Maar ik las dat ten Cate ook nog op een lijstje staat en dat ze een oude rot willen hebben, dus die zou ik ook graag nog eens zien. Had hem al gewild voordat Blind in zijn plaatst werd aangewezen. Als het Wenger wordt ga ik nooit meer kijken in ieder geval.
 
Reactiescore
1.498
Van Bommel was bij psv ook waardeloos met Van Marwijk...
Dan eerder Peter Bosz, alhoewel die normaal gesproken een groep voor lange termijn nodig heeft om resultaat te halen.
 
Reactiescore
999
Ik was ook altijd verbaasd toen een oud-speler redelijk snel hoofdtrainer werd, maar de realiteit heeft aangetoond dat dit vaak een goede zet is. Om enkele voorbeelden te geven: Zidan is nu al een legende als trainer bij Real, Lampard doet het uitstekend bij Chelsea, Gerrard doet het uitstekend bij Rangers, Leko deed het uitstekend bij Club, Gattuso blijkt ook een degelijke trainer te zijn, net als de Inzaghi broeders en OGS doet het bij Man Utd ondertussen na een mindere start ook gewoon uitstekend. Ik zal er waarschijnlijk nog wel een paar vergeten.

Het pakt inderdaad niet altijd fantastisch uit, maar een oude "gevestigde" waarde als trainer ook zeker niet. Kijk maar naar Setien, Sarri en Mourinho momenteel. Een voordeel van zijn jonge trainer die vaak een clubicoon is, is ook dat, zoals eerder aangehaald, hij vaak een pak meer krediet krijgt dan een oude trainer die het maar weer even moet komen oplossen. Kortom: ik denk dat Kompany bij Anderlecht zeker een goede zet kan zijn, maar zijn eerste periode als speler-trainer was in elk geval een drama en ik moet ook zeggen dat de manier waarop Frank Vercauteren nu is buitengeknikkerd ook een beetje laag is.
 
Reactiescore
1.277
Van Bommel was bij psv ook waardeloos met Van Marwijk...
Dan eerder Peter Bosz, alhoewel die normaal gesproken een groep voor lange termijn nodig heeft om resultaat te halen.
Eens van bommel is incompetent gebleken. faalde opzichtig op het gebied van team gevoel en keuzes uitleggen aan spelers. (juist de belangrijkste taak in oranje) daarnaast blijf hij maar vast houden aan een tacktiek ipv zich aan te passen aan de tegenstander. iets waar koeman nu juist wel succes mee boekt.
 
Reactiescore
328
Meteen doen. Heeft geen clubvoorkeur hier, heeft geen connecties met kranten/journalisten, kan er neutraal instaan, heeft een positieve opvatting over voetbal. En beter dan de Nederlandse trainers die beschikbaar zijn.
 
Reactiescore
1.804
Meteen doen. Heeft geen clubvoorkeur hier, heeft geen connecties met kranten/journalisten, kan er neutraal instaan, heeft een positieve opvatting over voetbal. En beter dan de Nederlandse trainers die beschikbaar zijn.
wie the fuck ben jij en wat kom je hier doen?
 
Reactiescore
1.498
Ik was ook altijd verbaasd toen een oud-speler redelijk snel hoofdtrainer werd, maar de realiteit heeft aangetoond dat dit vaak een goede zet is. Om enkele voorbeelden te geven: Zidan is nu al een legende als trainer bij Real, Lampard doet het uitstekend bij Chelsea, Gerrard doet het uitstekend bij Rangers, Leko deed het uitstekend bij Club, Gattuso blijkt ook een degelijke trainer te zijn, net als de Inzaghi broeders en OGS doet het bij Man Utd ondertussen na een mindere start ook gewoon uitstekend. Ik zal er waarschijnlijk nog wel een paar vergeten.

Het pakt inderdaad niet altijd fantastisch uit, maar een oude "gevestigde" waarde als trainer ook zeker niet. Kijk maar naar Setien, Sarri en Mourinho momenteel. Een voordeel van zijn jonge trainer die vaak een clubicoon is, is ook dat, zoals eerder aangehaald, hij vaak een pak meer krediet krijgt dan een oude trainer die het maar weer even moet komen oplossen. Kortom: ik denk dat Kompany bij Anderlecht zeker een goede zet kan zijn, maar zijn eerste periode als speler-trainer was in elk geval een drama en ik moet ook zeggen dat de manier waarop Frank Vercauteren nu is buitengeknikkerd ook een beetje laag is.
Lampard is niet bij Chelsea begonnen en Gattuso ook niet bij Napoli hè.
 
Reactiescore
293
Ik ben aardig benieuwd wie de de nieuwe trainer gaat worden van het Nederlands Elftal.
Misschien is Peter Bosz een optie voor het Nederlands Elftal?
 
Bovenaan