Vlaggen pakket, hoe zit het precies?

Met alle controverses over lootboxen en het online "gokken" tegenwoordig ben ik ook erg benieuwd hoe het precies zit met het vlaggenpakket in Tribalwars. Veel bedrijven en softwaredovelopers geven duidelijkheid over wat precies de kansen zijn bij het aanschaffen van zo'n lootbox. In Tribalwars wordt de volgende informatie er over gegeven:

Je kunt een pakket kopen dat een rode, gele en groene vlag bevat. Je hebt een kans van 25% dat een van deze vlaggen een hoger level heeft!

Hierbij vraag ik mij dan af hoe de kans curve er precies uitziet zodra we in deze 25% zijn gevallen. Stel dat mijn groene vlag die ik gegarandeerd zou krijgen een hoger level krijgt toegewezen omdat ik in die 25% ben gevallen, heb ik dan even veel kans om een donkerblauwe vlag te krijgen als een zwarte vlag? Dit lijkt mij niet, maar er staat nergens aangegeven hoe het dan wel precies zit.

Zou INNO hier meer inzicht over kunnen verschaffen? Of, indien dit al is besproken in een ander topic mij hier op wijzen? (Ik kreeg het na even spitten in het AF en google niet gevonden).