Verslag gesprek Community Vertegenwoordiger en Community Management!

DeletedUser

Guest
Verslag gesprek met de Community Vertegenwoordiger


Beste spelers,

Hieronder het verslag van het gesprek met community-management en community-vertegenwoordiger.

We hebben besloten de volledige log publiek te zetten zodat je alles terug kan lezen. Een alternatieve versie (zonder spoilers) is gemaakt door Killergast en kan je: In dit topic vinden.

Discussiëren over het verslag of over het project kan in het discussieforum (linkje)

Veel leesplezier:

Met vriendelijke groeten,
Het TribalWars.nl Team

Inhoud Deel 1:
  1. Intro en uitleggen "macht" CoMa
  2. Gespreksinstellingen
  3. Algemene uitleg
  4. Opmerkingen Amokro en toekomst CV
Inhoud Deel 2:
  1. Tijden Support
Inhoud Deel 3:
  1. Strafmaten en openbaarheid van straffen
Inhoud Deel 4:
  1. Beledigingen melden
Inhoud Deel 5:
  1. Speed
Inhoud Deel 6:
  1. Instellingen Werelden
  2. Afsluiten W1 en eindspellen algemeen
Inhoud Deel 7:
  1. Punten CoMa naar CV
  2. Afsluiting
  3. ToDoList

19:01 -19:16
tw|Duckje is het misschien handig, als we eerst even een uitleg doen wat wel en niet binnen de 'macht' van een community-manager valt; het lijkt me wel zo dat je veel voorstellen gekregen hebt waar ook wij niets aan kunnen doen.
Amokro ow ja, dat beperkt mss het aantal ideeen wat ik krijg die voor het ideeen forum zijn
tw|Duckje hadden we misschien veel eerder moeten doen ja , maar al doende leren we
- Pauze voor gespreksinstellingen
19:13
tw|Duckje Ontopic mbt community-management
tw|Duckje wij beheren alles binnen de tribalwars.nl community, het forum (welke fora waar komen, welke regels, welke richtlijnen tot moderatie) etc
tw|Duckje worden in grote lijnen door ons bepaald
tw|Duckje Het spel kunnen we ons enkel focussen op de support (en de manier waarop die geleverd wordt) en de spelregels
tw|Duckje in-game zaken zoals bootjes, vlaggenschepen, nieuwe eenheden
tw|Duckje is not our cooky en is dus niet voor ons.
tw|Duckje waar we wel tot op zekere hoogte invloed op hebben is de wereldinstellingen
19:16
tw|Duckje maar, natuurlijk beheren we het enkel... het eindbeslissingsrecht blijft bij InnoGames

19:07 – 19:16
Amokro kan je mss ook even uitleggen waarom mensen niet kunnen praten
tw|Duckje goed idee
Amokro dat scheelt mij mss 30 query's
19:08
tw|Duckje Mensen kunnen niet praten omdat dit een gesprek is tussen community-management
tw|Duckje en community-vertegenwoordiger, zelfs de teamleden mogen niet praten
tw|Duckje Dit is zo om het gesprek overzichtelijk te houden
tw|Duckje Sorry, maar 300 mensen die op elke zin 1 commentaar geeft kan niet ^^
19:09
tw|Duckje dus hebben we het met een kanaalmode zo gezet dat enkel diegene met een @ of + kunnen praten
tw|Duckje Jullie zijn nu dus enkel toeschouwers tussen community-management en jullie verkozen community-vertegenwoordiger
tw|Duckje wel heel fijn om te zien hoeveel mensen hiernaar zijn afgezakt
tw|kaneel we hadden net bijna 400
Amokro ja wel minder fijn dat ze zo spammen met hun joins en quits
tw|Duckje ja, vanaf een andere pc zie ik ze niet staan, dus ik gok dat dit enkel voor de +jes is om te zien
tw|kaneel oh ik hoop het
tw|Duckje Al krijg ik nog wel pm’s binnen, dus ik ga even kijken wat we nog kunnen doen
tw|Duckje alvast even een korte uitleg vanuit community-management
Amokro ok, kan je verder gaan met je uitleg over mijn bevoegdheden dan
tw|Duckje Even tussendoor
19:12
tw|Duckje voor de mensen die gebruik maken van de webchat
tw|Duckje druk linksbov en op het icoontje (naast status) met een pijltje naar beneden
tw|Duckje ga naar options
tw|Duckje en vink het vakje: HIDE JOINS/PARTS/QUITs (10de op de lijst) aan, dan saven
tw|Duckje en dan kan je het gesprek prima volgen zonder alle joins en quits
tw|Duckje de in-game reclame is ook al weggehaald wat ervoor zou moeten zorgen dat er minder mensen joinen en quitten.
19:13
Amokro ok, en voor Mirc
tw|Duckje dat zoek ik zo even op
tw|kaneel mirc uitleg tegen joins/quits: Druk met de rechtermuis op het kanaal #tribalwars.nl, dan op Events en dan zet je de events op "hide".

19:17 – 19:26
tw|Duckje Wij kunnen niet zeggen dat we een bepaalde regel invoeren zonder hiervoor toestemming te krijgen vanuit InnoGames
tw|Duckje denk bijvoorbeeld aan de farmscripts
tw|Duckje De community-vertegenwoordiger is iemand die verkozen is door de community
tw|Duckje die in essentie de stem is van de community, van en voor jullie heeft hij feedback verzamelt
tw|Duckje die hij hier vanavond zal brengen, waarop wij zullen reageren en kijken wat haalbaar is
19:18
tw|Duckje dit om zo de community met zijn allen te verbeteren
tw|Duckje Want uiteindelijk werken we met zijn allen aan de community en is het niet enkel aan community-management.
tw|Duckje Voor de mensen die nog steeds problemen hebben met het verbergen van alle mensen die in de chat komen en gaan contacteer even tw|Simeco
tw|Duckje al hoor ik dat Marlin|MMS en Sietse|MMS het ook niet erg zouden vinden
tw|Duckje Okay, dat was dan mijn uitleg

19:18-19:26
tw|Duckje Amokro, jij nog opmerkingen / uitleg die je graag wilt geven vooraf ?
Amokro nuja, buiten het hoge aantal individuele support tickets en de vele "ideeen" die ik kreeg zitten er best een aantal bruikbare en nuttige dingen tussen de feedback
Amokro enkel ik had zelf wel verwacht dat het meer zou zijn
Amokro ik kan geen tickets zien, dus er ook niet op ingaan
tw|Duckje Dus, de hoeveelheid bruikbare feedback is minder dan je had verwacht?
tw|kaneel via tickets zijn er niet veel aanvragen gekomen afaik
tw|Duckje Zou het nuttig zijn om dit project langer te laten doorlopen / meer reclame voor te maken of verder uit te werken?
Amokro gezien de animo voor de kandidaten topics had ik gedacht dat er wel een hoop zou binnen komen
Amokro maar wat niet is kan nog komen uiteraard
tw|Duckje Denk je dat het nuttig is om dit project naar de toekomst te herhalen?
19:24
Amokro je bedoelt een chat, of het aanstellen van een CV
tw|Duckje aanstellen / behouden / chat
tw|Duckje het gehele project dus
Amokro ik had zelf gedacht dat een chat eens in de maand een prima idee is
Amokro mits er voldoende feedback is
19:25
Amokro ik heb geen idee wat de looptijd is per CV eigenlijk
tw|Duckje Met constructieve ideeen en vooruitgang is dat inderdaad een mogelijkheid
19:26
Amokro nuja, in het geval er dingen aangegeven worden kan je dan ook terugkomen op eventuele oplossingen
Amokro want ik begrijp heus dat je niet overal direct een antwoord op weet
tw|Duckje Precies, dus zeker iets waar we het na de meeting nog eens over moeten hebben
tw|Duckje Maar zullen we doorgaan tot de echt verzamelde puntjes
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Re: Meeting Community Vertegenwoordiger en Community Management

Rapportje Gesprek CoMa/CV Part 2

19:48 -20:07
Amokro ga ik door met mijn volgende hot item
19:49
Amokro een hoop spelers zijn ervan overtuigd dat de strafmaten per willekeur veranderen
Amokro een veel gehoorde vraag
tw|Duckje Leg nader uit
19:50
Amokro is het mogelijk dat de strafmaten openbaar worden
Amokro voor welke overtreding krijg je welke straf
Amokro ik ben zelf een lieve knul ingame, dus daar heb ik zelf geen ervaring mee, maar wel voorgehad dat stamgenoten voor dezelfde overtredingen
Amokro een totaal andere straf kregen
tw|Duckje Nou, hieromtrent hebben we al vaker gesprekken gehad
19:51
Amokro in dit geval gingen ze voor een bewuste ban
tw|Duckje vanuit wie ik ben en vanuit mijn opleiding kan ik hier alleen maar achter staan.
tw|Duckje Het punt is dat de huidige straffenlijst zo gespecificeerd dat deze boom publiek stellen voor meer verwarring dan helderheid zou zorgen.
tw|Duckje MAAR
tw|Duckje Nu ik ook lees, dat jij dit punt veelvoudig gekregen hebt en ik er zelf ook voorstander voor ben is het misschien een middenweg om de grove structuur van de straffenboom publiek te maken
Amokro ja, het zou het gezever op het forum over bans enorm verminderen, en ook niet onbelangrijk verdenkingen over corruptie nogal afzwakken
tw|Duckje Het probleem wat blijft bestaan is dat een volledig publieke lijst de mogelijkheid tot afwijken teniet doet
tw|Duckje en dat is ook iets waar wel regelmatig om gevraagd wordt
Amokro ik snap dat er bij een hoop overtredingen verschillende straffen mogelijk zijn
19:53
tw|Duckje bijvoorbeeld vanuit spelers die al 10000 dorpen hebben en al zo langs spelen
tw|Duckje verdienen vaak volgens stamgenoten een mildere straf
tw|Duckje een publieke straffenboom zou dit onmogelijk maken
tw|Duckje Het enige dat we dan kunnen doen is de groffe structuur publiek maken
tw|Duckje de minima en maxima tot op zekere hoogte publiek maken
tw|Duckje en binnen dit raam wel de mogelijkheid behouden tot afwijkingen
tw|Duckje Zodat wij ook in bepaalde gevallen kunnen afwijken
tw|Duckje wat ook wel eens noodzakelijk is.
Amokro nuja, minima en maxima zijn dus afhankelijk van de vermeende opzet, of het humeur van de mod?
Amokro dus als je een vlotte babbel hebt kan het uitmaken?
tw|Duckje In dit geval snijdt het mes aan 2 kanten.... het is makkelijk voor mensen maar het maakt ook mensen makkelijker om straffen ' net' niet te krijgen bijvoorbeeld
tw|Duckje of 'net' een andere straf te krijgen.
tw|Duckje Je kan er niet omheen dat je in bepaalde gevallen een andere straf moet opgelegd krijgen of toch er een afwijking mogelijk moet zijn
tw|Duckje want anders kunnen we niet anders dan enkel binnen de door ons bekende feiten
tw|Duckje een bekende straf op te stellen
19:56
tw|Duckje en is het voor ons onmogelijk om naar het verhaal te luisteren, als je begrijpt wat ik bedoel?
Amokro wel, dan zal je of de minima en de maxima niet te ver moeten laten afwijken van elkaar
Amokro want anders wordt het alsnog als willekeur opgevat
Amokro ik zou dat zeker doen in elk geval
tw|Duckje Daarin bestaat dan de moeilijkheid :) (moeilijkheid voor ons dan)
tw|Duckje al ben ik hierin zeker te vinden
tw|Duckje maargoed, natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die net niet de regels breken of juist bewust de regels zullen breken voor een bepaalde straf
19:57
Amokro njah, hoe kleiner je speelruimte hoe groter de effectiviteit in dit geval
tw|Duckje het lijkt me dat we hierop dan ook bepalingen mogen in het leven roepen om ook dit gedrag tegen te gaan? :)
Amokro mensen die bewust regels overtreden, vertegenwoordig ik hier niet
19:58
tw|Duckje Kijk, even een kort voorbeeldje
tw|Duckje tijdje geleden komen een aantal speeders naar me toe mbt de speedwerelden
tw|Duckje er was geen speed, hadden ze zin in
Amokro ja toen was ik toevallig hier
tw|Duckje hierop is toen die avond nog een speed gestart waarin ik duidelijk naar alle aanwezigen kenbaar had gemaakt dat die vanwege een gebrek aanchatmods niet gemod zou worden
tw|Duckje natuurlijk, je bent vertegenwoordiger je bent er altijd ;) je moet overal zijn
tw|Duckje maargoed, die speed is met veel gejubel onthaald
19:59
tw|Duckje en is ook met veel plezier gestart
tw|Duckje nu kwamen we er wel nadien achter dat er hierop bewust valsgespeeld is
tw|Duckje terwijl de duidelijke afspraak was: speel niet vals anders krijg je geen speed. (zo was er specifiek uitgelegd wat wel en niet mocht)
tw|Duckje en toch gebeurde het.
20:00
Amokro tjah, zeg tegen een kleuter dat ie niet aan de koekjes op de tafel mag zitten
Amokro en ze zijn ook op als je je omdraaid eh
tw|Duckje Terug naar de straffen: Tijdens die speed is duidelijk aangegeven dit zijn de straffen tegen dit... en juist met die kennis werd er alsnog valsgespeeld
20:01
tw|Duckje (ik heb niet gezegd dat ik niet zou controleren tevens, dat heb ik ook gedaan ;)) er werd gezegd dat er op dat moment geen support geleverd zou worden.
Amokro nuja mijn idee zou zijn speed wereld meteen nooit meer openen
Amokro maar goed, dat zal niet echt een oplossing zijn
tw|Duckje Het is dan jammer dat een beperkt aantal spelers het zou verbrodden voor de rest ;)
Amokro joah weet ik
tw|Duckje maargoed, ook genoeg positieve voorbeelden dat straffen publiek helpt
20:02
tw|Duckje dus het is zeker iets waar ik vanuit mezelf en dus ook als community-manager altijd achter heb gestaan
Amokro maar goed, wat zijn de standpunten van inno hier in?
Amokro want dat zal je via hun moeten spelen neem ik aan?
tw|Duckje Ik weet van enkele andere communities die dit gedaan hebben en hier ook toestemming voor gekregen hebben
20:03
Amokro ok, dus zo lastig te realiseren zal het niet zijn
Amokro mooi zo
tw|Duckje Wat kunnen we hierover afspreken dat wij tegen de kerstvakantie een grove boomstructuur neerzetten met daarin minima en maxima op elke regelovertreding
20:03
tw|Duckje Denk jij, als vertegenwoordiger, dat dit een goede tegemoetkoming zou zijn?
20:05
Amokro zijn er zoveel straffen dat het tot aan de kerst moet duren dan?
Amokro lijkt mij dat je die boom intern al hebt
tw|Duckje neen, maar je hebt vast nog wel een lijstje van dingen die gedaan moet worden ;) Er is meer dan alleen de dingen van community-vertegenwoordiger... we moeten wel even realistisch blijven ook mbt de RL planningen.
tw|Duckje Ik kan je zeggen dat ik het eerder zal proberen, maar dat kerst de uiteindelijke limiet is
tw|Duckje of wij het eerder zullen proberen
20:06
Amokro ah de minima maxima regel
tw|Duckje ik zeg pas kerst omdat InnoGames ook nog akkoord moet gaan met de uiteindelijke post lijkt me, en ik het ook graag met hun bespreek
tw|Duckje We doen natuurlijk ons best om het eerder e doen, zaken die gedaan geraken voor de deadline zijn altijd leuk ^^
20:07
Amokro ja bedoel je dan wel kerst 2011?
tw|Duckje ik dacht dat kerst 2012 een realistischer schema was :p
tw|Duckje neen, kerst 2011 ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Re: Meeting Community Vertegenwoordiger en Community Management

Rapportje Gesprek CoMa/CV Part 3

19:48 -20:07
Amokro ga ik door met mijn volgende hot item
19:49
Amokro een hoop spelers zijn ervan overtuigd dat de strafmaten per willekeur veranderen
Amokro een veel gehoorde vraag
tw|Duckje Leg nader uit
19:50
Amokro is het mogelijk dat de strafmaten openbaar worden
Amokro voor welke overtreding krijg je welke straf
Amokro ik ben zelf een lieve knul ingame, dus daar heb ik zelf geen ervaring mee, maar wel voorgehad dat stamgenoten voor dezelfde overtredingen
Amokro een totaal andere straf kregen
tw|Duckje Nou, hieromtrent hebben we al vaker gesprekken gehad
19:51
Amokro in dit geval gingen ze voor een bewuste ban
tw|Duckje vanuit wie ik ben en vanuit mijn opleiding kan ik hier alleen maar achter staan.
tw|Duckje Het punt is dat de huidige straffenlijst zo gespecificeerd dat deze boom publiek stellen voor meer verwarring dan helderheid zou zorgen.
tw|Duckje MAAR
tw|Duckje Nu ik ook lees, dat jij dit punt veelvoudig gekregen hebt en ik er zelf ook voorstander voor ben is het misschien een middenweg om de grove structuur van de straffenboom publiek te maken
Amokro ja, het zou het gezever op het forum over bans enorm verminderen, en ook niet onbelangrijk verdenkingen over corruptie nogal afzwakken
tw|Duckje Het probleem wat blijft bestaan is dat een volledig publieke lijst de mogelijkheid tot afwijken teniet doet
tw|Duckje en dat is ook iets waar wel regelmatig om gevraagd wordt
Amokro ik snap dat er bij een hoop overtredingen verschillende straffen mogelijk zijn
19:53
tw|Duckje bijvoorbeeld vanuit spelers die al 10000 dorpen hebben en al zo langs spelen
tw|Duckje verdienen vaak volgens stamgenoten een mildere straf
tw|Duckje een publieke straffenboom zou dit onmogelijk maken
tw|Duckje Het enige dat we dan kunnen doen is de groffe structuur publiek maken
tw|Duckje de minima en maxima tot op zekere hoogte publiek maken
tw|Duckje en binnen dit raam wel de mogelijkheid behouden tot afwijkingen
tw|Duckje Zodat wij ook in bepaalde gevallen kunnen afwijken
tw|Duckje wat ook wel eens noodzakelijk is.
Amokro nuja, minima en maxima zijn dus afhankelijk van de vermeende opzet, of het humeur van de mod?
Amokro dus als je een vlotte babbel hebt kan het uitmaken?
tw|Duckje In dit geval snijdt het mes aan 2 kanten.... het is makkelijk voor mensen maar het maakt ook mensen makkelijker om straffen ' net' niet te krijgen bijvoorbeeld
tw|Duckje of 'net' een andere straf te krijgen.
tw|Duckje Je kan er niet omheen dat je in bepaalde gevallen een andere straf moet opgelegd krijgen of toch er een afwijking mogelijk moet zijn
tw|Duckje want anders kunnen we niet anders dan enkel binnen de door ons bekende feiten
tw|Duckje een bekende straf op te stellen
19:56
tw|Duckje en is het voor ons onmogelijk om naar het verhaal te luisteren, als je begrijpt wat ik bedoel?
Amokro wel, dan zal je of de minima en de maxima niet te ver moeten laten afwijken van elkaar
Amokro want anders wordt het alsnog als willekeur opgevat
Amokro ik zou dat zeker doen in elk geval
tw|Duckje Daarin bestaat dan de moeilijkheid :) (moeilijkheid voor ons dan)
tw|Duckje al ben ik hierin zeker te vinden
tw|Duckje maargoed, natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die net niet de regels breken of juist bewust de regels zullen breken voor een bepaalde straf
19:57
Amokro njah, hoe kleiner je speelruimte hoe groter de effectiviteit in dit geval
tw|Duckje het lijkt me dat we hierop dan ook bepalingen mogen in het leven roepen om ook dit gedrag tegen te gaan? :)
Amokro mensen die bewust regels overtreden, vertegenwoordig ik hier niet
19:58
tw|Duckje Kijk, even een kort voorbeeldje
tw|Duckje tijdje geleden komen een aantal speeders naar me toe mbt de speedwerelden
tw|Duckje er was geen speed, hadden ze zin in
Amokro ja toen was ik toevallig hier
tw|Duckje hierop is toen die avond nog een speed gestart waarin ik duidelijk naar alle aanwezigen kenbaar had gemaakt dat die vanwege een gebrek aanchatmods niet gemod zou worden
tw|Duckje natuurlijk, je bent vertegenwoordiger je bent er altijd ;) je moet overal zijn
tw|Duckje maargoed, die speed is met veel gejubel onthaald
19:59
tw|Duckje en is ook met veel plezier gestart
tw|Duckje nu kwamen we er wel nadien achter dat er hierop bewust valsgespeeld is
tw|Duckje terwijl de duidelijke afspraak was: speel niet vals anders krijg je geen speed. (zo was er specifiek uitgelegd wat wel en niet mocht)
tw|Duckje en toch gebeurde het.
20:00
Amokro tjah, zeg tegen een kleuter dat ie niet aan de koekjes op de tafel mag zitten
Amokro en ze zijn ook op als je je omdraaid eh
tw|Duckje Terug naar de straffen: Tijdens die speed is duidelijk aangegeven dit zijn de straffen tegen dit... en juist met die kennis werd er alsnog valsgespeeld
20:01
tw|Duckje (ik heb niet gezegd dat ik niet zou controleren tevens, dat heb ik ook gedaan ;)) er werd gezegd dat er op dat moment geen support geleverd zou worden.
Amokro nuja mijn idee zou zijn speed wereld meteen nooit meer openen
Amokro maar goed, dat zal niet echt een oplossing zijn
tw|Duckje Het is dan jammer dat een beperkt aantal spelers het zou verbrodden voor de rest ;)
Amokro joah weet ik
tw|Duckje maargoed, ook genoeg positieve voorbeelden dat straffen publiek helpt
20:02
tw|Duckje dus het is zeker iets waar ik vanuit mezelf en dus ook als community-manager altijd achter heb gestaan
Amokro maar goed, wat zijn de standpunten van inno hier in?
Amokro want dat zal je via hun moeten spelen neem ik aan?
tw|Duckje Ik weet van enkele andere communities die dit gedaan hebben en hier ook toestemming voor gekregen hebben
20:03
Amokro ok, dus zo lastig te realiseren zal het niet zijn
Amokro mooi zo
tw|Duckje Wat kunnen we hierover afspreken dat wij tegen de kerstvakantie een grove boomstructuur neerzetten met daarin minima en maxima op elke regelovertreding
20:03
tw|Duckje Denk jij, als vertegenwoordiger, dat dit een goede tegemoetkoming zou zijn?
20:05
Amokro zijn er zoveel straffen dat het tot aan de kerst moet duren dan?
Amokro lijkt mij dat je die boom intern al hebt
tw|Duckje neen, maar je hebt vast nog wel een lijstje van dingen die gedaan moet worden ;) Er is meer dan alleen de dingen van community-vertegenwoordiger... we moeten wel even realistisch blijven ook mbt de RL planningen.
tw|Duckje Ik kan je zeggen dat ik het eerder zal proberen, maar dat kerst de uiteindelijke limiet is
tw|Duckje of wij het eerder zullen proberen
20:06
Amokro ah de minima maxima regel
tw|Duckje ik zeg pas kerst omdat InnoGames ook nog akkoord moet gaan met de uiteindelijke post lijkt me, en ik het ook graag met hun bespreek
tw|Duckje We doen natuurlijk ons best om het eerder e doen, zaken die gedaan geraken voor de deadline zijn altijd leuk ^^
20:07
Amokro ja bedoel je dan wel kerst 2011?
tw|Duckje ik dacht dat kerst 2012 een realistischer schema was :p
tw|Duckje neen, kerst 2011 ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Re: Meeting Community Vertegenwoordiger en Community Management

Rapportje Gesprek CoMa/CV Part 4

20:07 – 20:23
Amokro nog iets wat ik een paar keer kreeg dan
Amokro als je een belediging meldt, krijg je daar nooit wat op terug
20:08
Amokro dus de melder weet niet wat er met zijn melding gebeurt
Amokro nou weet ik dat de straffen daarvoor vaak aanvalbare bans zijn
Amokro en het dus ook totaal niet opvalt
tw|Duckje Ook daar haal je weer een goed punt aan
20:09
tw|Duckje het is inderdaad zo dat straffen op basis van beledigingen aanvalbaar zijn (en vaak ook tijdelijk)
Amokro maar het kan best frustrerend zijn als iemand die naar jou een stam vernoemt met erbij het altijd gezellige je moeder is een hoer
tw|Duckje het is natuurlijk niet zo dat we spelers moeten melden
Amokro je er wat pissig van bent als je dat een maand later nog ziet staan
tw|Duckje je kan deze speler nu x aantal dagen aanvallen zonder restricties ;)
20:10
Amokro op het forum krijg ik altijd van die standaard mailtjes bij een vermeende overtreding
Amokro is dat niet mogelijk voor het beledigingen melden?
tw|Duckje Het is zo dat tegenwoordig het een neiging is om oorlog te voeren mbt support
tw|Duckje van zodra er ook maar iets gezegd wordt (bijvoorbeeld pannenkoek)
tw|Duckje wordt er al een melding van belediging gemaakt
tw|Duckje en het is een moeilijke grens om te trekken waar het een belediging is en waar niet...
Amokro mhh ja
tw|Duckje Want, pannenkoek kan net zo beledigend aankomen dan hoer ;)
Amokro laf mietje mag ook niet, weet ik uit ervaring
20:11
tw|Duckje maargoed, waar het op neer komt is dat al die meldingen (en dat zijn er best wat) binnenkomen en deze creeren een werkdruk bij het team (zie puntje 1)
Amokro nuja, ik begrijp dat de grens lastig is, maar dat was mijn punt ook niet helemaal
tw|Duckje Men weet tegenwoordig dat met een melding een account wel eens geblokkeerd kan worden... het is een ideale manier om je vijand uit te schakelen; zijn posts te melden.
20:12
tw|Duckje Of toch: proberen uit te schakelen
Amokro ja of zijn dorpnamen te melden, ook ervaring mee ja
tw|Duckje of zijn oorlogsverklaringen waarin enkel 'hoi' staat
20:13
tw|Duckje maarja, ik begrijp dat het soms interessant is om feedback te horen mbt meldingen van beledigingen
tw|Duckje enkel gaat dat in tegen het principe ervan, want dan krijg je naast een straf ook nog eens massale aanvallen over je heen waar je niets aan kan doen.
tw|Duckje Terwijl je toch enkel de straf krijgt ;)
20:14
Amokro tjah een aanvalbare ban is niks waard als je niet aangevallen wordt
Amokro of waar is de straf anders voor uitgevonden?
tw|Duckje Omdat er op dit moment zoveel 'misbruik' gemaakt wordt van deze melding is het volgens mij niet zo zinvol om dit ook direct te melden....
Amokro mss moet je dan de straf veranderen?
tw|Duckje De aanvalbaarheid is op basis gesteld dat mensen het soms wel eens zelf uitlokken
tw|Duckje zo zou jij iemand kunnen uitschelden om zo aanvallen te voorkomen (gevolg: aanvalbare blokkering)
20:15
tw|Duckje Het is hier zo dat beide principes elkaar tegenwerken... langs de ene kant is het een aanvalbare blokkade voor een reden (aanvallen door te kunnen laten gaan) en langs de andere kant is het zo dat het niet de bedoeling is bewust mensen te melden om een paar dagen all-out te kunnen gaan.
tw|Duckje Helaas is dit ook iets wat wij vanuit tribalwars.nl niet kunnen veranderen.
20:16
Amokro ik neem toch aan dat de mods snel genoeg kunnen zien of het schelden is om een ban op te lopen
Amokro ze kunnen de aanvallen zien lijkt me
tw|kaneel als je een belediging meld en zeker weet dat het een belediging is en je ze niet om 3 uur in de nacht meld, dan kan je zelf ook een beetje inschatten of/wanneer/hoelang de speler eventueel een blokkering heeft denk ik
Amokro of dat een ban wordt aangenaaid om iemand te kunnen aanvallen
tw|kaneel als we daar nu nog een melding van geven ... is het ook niet meer eerlijk.
tw|Duckje Het is zo dat dit 2 onafhankelijke tools van elkaar zijn, en het voor een moderator dus per melding ruwgesteld 3 minuten extra werk is om te kijken of er aanvallen lopen of niet ;)
20:17
Amokro lijkt mij dat een aanvalbare ban enkel nut heeft in zake het eerste
Amokro dus je zou kunnen stellen een aanvalbare ban enkel als er al aanvallen lopen
tw|Duckje In zake het tweede ondergaat hij een identieke schorsing als dat het een niet aanvalbare zou zijn
20:18
tw|Duckje maar dat zijn zaken die we vanuit onze kant niet kunnen veranderen.
tw|Duckje Misschien dat we dit naar InnoGames kunnen doorspelen en kijken wat hun mening hiervan is
20:19
tw|Duckje Al bedenk ik me daar wel meteen bij dat er mensen misbruik zullen maken (als er nog geen aanvallen lopen maar wel weet van is al een belediging opsturen, (al dan niet naar stamlid)
20:20
tw|Duckje Als we het systeem zouden veranderen zoals je zelf aangeeft denk ik dat dit zal leiden tot meer misbruik
20:21
Amokro nuja, mss iets om eens een balletje over op te gooien bij inno, of op het forum
Amokro ik gok niet dat we daar nu iets bruikbaars uit gaan halen
tw|Duckje neen, maar wel een brainstormpuntje
Amokro buiten de discussie erover
tw|Duckje wat als je hierover een forumtopic opent
20:22
tw|Duckje en peilt naar ideeen / opties / feedback van spelers?
tw|Duckje en we op basis daarvan kunnen kijken wat mogelijk is.
Amokro wel, technisch gezien is deze chat mijn laatste daad als CV toch :p
tw|Duckje Nou
Amokro maar ik zal dadelijk een topic erover openen :p
tw|Duckje ik heb het net even met kaneel besproken
tw|Duckje en eerder in het gesprek hebben we het hier ook al over gehad
tw|Duckje misschien dat het handig is als we je nu alvast nog even aanhouden
20:23
tw|Duckje mensen nog steeds toelaten om feedback te geven
tw|Duckje en we later dit gesprek kunnen evalueren en kijken wat er nu extra bijkomt en nog haalbaar is
tw|Duckje Maar omtrent de specifieke details daarover hebben we het misschien best later prive in plaats van in een gesprek met 200 anderen? :)
Amokro lijkt me prima
 

DeletedUser

Guest
Re: Meeting Community Vertegenwoordiger en Community Management

Rapportje Gesprek CoMa/CV Part 5

20:24 – 20:37
Amokro enkel wat mogelijke discussie punten, de hot items heb ik nu wel gehad denk ik
tw|Duckje Ik zou zeggen, schiet van wal
20:25
Amokro ik kreeg het verzoek eens te opperen om meer mensen free op de speed toe te laten, omdat men hoopt dat meer spelers, meer plezier en minder eentonigheid in de winnaars zou opleveren
Amokro nou ben ik zelf niet heel bekend met speeden
Amokro maar ik heb aan een ex speeder, een groot kampioen in zijn tijd (sorry Yero)
20:26
Amokro eens gevraagd wat hij ervan dacht; wel hij is gestopt omdat het een grote naai en backstabberij is
Amokro nu heb ik geen idee hoe dat uit te bannen
20:27
Amokro maar dat is dus de discussie die dan opgestart moet worden
Amokro maar zoals ik al zei, mijn kennis van speeden is vrij nihil
tw|Duckje Om alvast te reageren op het eerste punt
tw|Duckje Het is onmogelijk om het aantal gratis mensen op de speed te veranderen
Amokro mss dat Masterslayer daar een idee over heeft
tw|Duckje dit is een richtlijn vanuit InnoGames waar we niets aan kunnen of mogen veranderen
20:28
tw|Duckje Op de sfeer / mentaliteit op de speed moet ik je opnieuw gelijk geven
tw|Duckje Er is een beperkte groep speeders (de harde kern) die helaas de speed 'domineren' om het zo te zeggen
tw|Duckje waarin nieuwe speeders weinig tot geen kans krijgen
tw|Duckje Voor zover ik opgemerkt heb (en mijn excuses als ik hiermee speeders voor het hoofd stoot)
tw|Duckje is het zo dat de speederkernspelers een eigen groepje zijn
tw|Duckje die voor eerst tegen al de rest gaan (De nieuwen, casual speeeders, ....)
tw|Duckje en dan omdat dit externe groepje vrij snel weg is tegen elkaar gaan
Amokro is dat omdat de speeds te dun bevolkt zijn, of omdat de overige deelnemers gewoon te slecht zijn?
tw|Duckje Nieuwe spelers maken weinig tot geen schijn van kans
tw|Duckje omdat ze de eerste zijn om weggevaagd te worden
tw|Duckje dat is helaas de mentaliteit:
tw|Duckje eerst de niet bekenden, dan de bekenden
20:30
tw|Duckje vergelijk het even met een zandbak waarin 3 kinderen zitten
tw|Duckje die drie kennen elkaar, vinden elkaar niet aardig maar hebben elk hun hoek
tw|Duckje er komen 3 andere kinderen bij
tw|Duckje en die 3 die er al zaten denken: wacht eens even, zo werkt dit niet
tw|Duckje dus die gaan eerst samen die andere 3 wegwerken
tw|Duckje waarna ze weer met elkaar ruzie gaan maken
tw|Duckje en het liefst met de schepjes en emmertjes van de andere....
20:31
tw|Duckje Dit is helaas iets waar bijna elke community last van heeft en wat bij ons al heerst sinds speed 2
tw|Duckje Iets waarover al meermaals topics gestart zijn
tw|Duckje opties geprobeerd zijn en mogelijkheden uitgezocht zijn
Amokro bodemloze put dus
20:32
tw|Duckje (excuses voor de speeders die ik hiermee tegen het hoofd stoot) maar ja, een bodemloze put
tw|Duckje we zijn op zoek samen met de mod die de speeds plant (Masterslayer)
tw|Duckje naar oplossingen
Amokro dus feitelijk zeg je, discussies genoeg over geweest
Amokro maar nog geen idee wat tot een oplossing kan leiden
tw|Duckje nou, meerdere discussies kunnen wel ;)
20:33
tw|Duckje maar tot op heden is er nog geen idee geweest dat geleid heeft tot een oplossing
Amokro nuja, het is makkelijker er 1 van te maken
Amokro is het overzichtelijker
tw|Duckje het enige dat tot op heden een beetje geholpen heeft is de 1 ip per account regel
Amokro 1 te houden zal het dus worden en dan wel vv
tw|Duckje Dit stond het team toe om makkelijker en efficienter op te treden (want hey... 5 personen op 10 minuten op je account en 1 ervan heeft de regels overtreden en volgende speed zitten alle 5 op een andere account is ook geen beginnen aan)
20:34
Amokro je komt er pas na een speed achter dat de regels zijn overtreden?
tw|Duckje tijdens ;)
tw|Duckje maar nieuwe ronde = nieuwe kansen
20:35
Amokro nuja, we weten allemaal wat een global ban inhoud
tw|Duckje En we weten ook allemaal in hoevere een ip-wijziging snel gedaan is
Amokro dat je gewoon kan spelen zolang je maar niet zegt dat jij het bent
Amokro precies, zelfs ik kan dat
Amokro maar goed, deze discussie lijkt me niet verder voor nu en hier
tw|Duckje De enige manier waarop de straf effectief werkt is als ze global krijgen hun account dichtgaat op alle werelden... en mensen met een global krijgen hun premium niet terug.
20:37
tw|Duckje Waar het toe leid dat als je op de speed valsspeelt we meteen zouden over moeten gaan tot global en dus ook je normale account met pa zou moeten dichtgaan
tw|Duckje dat is tot nu toe de enige straf gebleken die werkt
tw|Duckje maar de meeste harde kern speeders spelen niet meer op normale werelden
tw|Duckje moeilijke materie dus ;)
Amokro joah, dat is al wel langer bekend ook
tw|Duckje maarrgoed, we kunnen de speeds niet openstellen voor meerdere gratis spelers. De huidige mentaliteit is iets waar we het op dit moment mee moeten doen maar wel iets waar we aan blijven werken en blijven zoeken naar oplossingen.
 

DeletedUser

Guest
Re: Meeting Community Vertegenwoordiger en Community Management

Rapportje Gesprek CoMa/CV Part 6
20:40 – 21:07
Amokro het verzoek om een wereld gelijk aan w1 te starten, omdat die qua instellingen vrij simpel is
20:41
Amokro met als achterliggende gedachte dat de algemene mening is dat het "niveau" op tw erg achteruit gaat
Amokro daar heb ik wel een theorie over
Amokro we zijn 24 werelden onderweg en de 1e is nog niet klaar
Amokro alles wat goed is, zit verdeeld over al die werelden
Amokro geen tegenstand, zorgt voor nog meer stoppers
20:43
- korte pauze door andere discussie –
20:49
tw|Duckje (20:42:54) (Amokro) w1 is vrij simpel qua instellingen om tw snel onder de knie te krijgen
tw|Duckje Hieromtrent het volgende
20:50
tw|Duckje w24 is ergens in de loop van vorige week aangekomen en toegevoegd
tw|Duckje we zijn nog even in gesprek omtrent de specifieke startdatum met InnoGames
tw|Duckje maar de instellingen zijn wel al bepaald
tw|Duckje Het is zo dat we niet onder een bouwtijdhalvering uit komen
tw|Duckje en w24 dus zeker met bouwtijdhalvering zal starten
20:51
tw|Duckje ik ben er zelf geen grote voorstander van maargoed ;)
tw|Duckje Het is zo dat ik als community-manager wel achter een betere beginnersbescherming sta (de ratio verdediger/aanvaller instelling die niet toestaat spelers x keer kleiner/groter dan jou aan te vallen
20:52
tw|Duckje omdat zoals je zelft zegt dit voor werelden waar het makkelijk is om tw onder de knie te krijgen wel handig is ;)
Amokro je beodeld die 20: regel?
tw|Duckje ja
Amokro wat ervoor zorgt dat je mensen die buiten de start nooit meer inloggen niet kan farmen
tw|Duckje niet voor de eerste x dagen neen.
Amokro en je buren die minder snel groeien kunnen die wel farmen
tw|Duckje is een beetje onbedoeld ;)
Amokro nee das wel lekker eerlijk ja
20:53
tw|Duckje ik had ook niet verwacht dat je het ermee eens zou zijn ;)
Amokro nee, de regel is nutteloos
tw|Duckje Maargoed, ik zal het nog even overleggen met InnoGames hieromtrent :)
tw|Duckje De rest van de instellingen zal overeenkomen met wereld 1 instellingen
Amokro omdat de dorpen die eronder vallen geen potetiele spelers zijn
20:54
Amokro en dus ook geen extra noobie protection nodig hebben/ verdienen
20:55
tw|Duckje Ik denk dat het een mooi moment is om ook nieuwe spelers kennis te laten maken met de basis van het spel
tw|Duckje zonder alles wat erbij is gekomen, en er dus ook eerst de basis geleerd wordt
tw|Duckje alvorens dat de extra zaken aangeleerd worden
Amokro ja dat was ook de achterliggende gedachte van de inzender
tw|Duckje precies :)
tw|Duckje w24 zal binnen nu en 2-3 weken starten
20:56
tw|Duckje is een beetje afhankelijk van mijn collegerooster
tw|Duckje aangezien ik als community-manager aanwezig moet zijn en dit even ingepland moet worden met InnoGames.
Amokro ow en dan komt je "no haul" droom wereld zeker met de kerst :p
tw|Duckje hehe, I wish ...maar neen ;)
tw|Duckje Ik vind een no-haul wereld een ideale instelling voor vlak voor de zomer
20:57
tw|Duckje maar zoals we al kenbaar gemaakt hebben doen we dit enkel op basis van een positieve stemming van spelers
Amokro ik vind het een ideale instelling om nooit in te voeren, maargoed
tw|Duckje hehe :p
tw|Duckje waar we het eerder over hadden met betrekking tot de speed
tw|Duckje is ook iets war op normale werelden terugkomt
tw|Duckje waarin het op een gegeven moment zo is dat nieuwe spelers weinig tot geen kans krijgen of hebben
Amokro nah
tw|Duckje ook iets waar wij als tribalwars.nl weinig aan kunnen veranderen
20:58
tw|Duckje maar wel iets waar we graag iets aan kunnen doen ;)
tw|Duckje als je daaromtrent ideeen ziet of hebt horen we die ook graag.
Amokro de harde kern speelt elke wereld in een andere samenstelling
Amokro en ik weet dat die zichzelf moeilijk meer kunnen motiveren
Amokro omdat het toch elke wereld hetzelfde gaat
Amokro maar dat brengt mij meteen bij mijn laatste punt en dat is dan een persoonlijke
20:59

Amokro de variatie in instellingen is vrij klein
Amokro hoewel UK een zeer kleine community is hebben ze daar wel een aantal werelden gehad met ontzettend leuke instellingen
21:00
Amokro is het mogelijk om eens een overzicht te geven van wat exact de mogelijkheden zijn en zo eens iets anders te doen
Amokro dan kerk speed 1
Amokro kerk speed 2
Amokro geen kerk speed 1.5
Amokro geen kerk speed 1
21:01
tw|Duckje Het is zeker mogelijk om hierover een overzicht te geven (al is dat vrij uitgebreid)
Amokro ja dat moet ook
21:02
Amokro er zal nooit een wereld komen die iedereen hardstikke tof vind
Amokro maar verandering van spijs doet eten
tw|Duckje Nop, met de start van wereld 24 willen we wel de start van variatie starten :)
tw|Duckje ik ben zeker pro een aantal dingen die .co.uk doet
tw|Duckje bijvoorbeeld werelden met specifieke end-data of overwinningsvoorwaarden
tw|Duckje (zeker iets wat we ook overwegen voor w24)
Amokro ja geen moraal, adels voor de prijs van 1, dat soort win instellingen
21:04
tw|Duckje het is zeker iets waar we naar kunnen kijken, en mooi punt waar onze feedback naar jou terug kan gaan... wellicht dat deze verandering van spijs (dus je laatste puntje) ook de mentaliteit binnen de community kan veranderen. En wellicht dat men weer kijkt naar mogelijkheden in plaats van obstakels (zoals dit project)
tw|Duckje Waarin dat er geen kloven meer zijn, maar bruggen :)
tw|Duckje Hier en daar met een bordje: no trespassing
21:05
tw|Duckje de doelstelling van community-management is het leuk houden voor iedereen en ook iedereen te laten helpen met de opbouw, uitbouw en behoud van de community
tw|Duckje iets waarvoor dit project opgesteld is en een functie die je vandaag heel goed uitgeoefend hebt ;)
tw|Duckje concreet mbt wereld 24 zullen we in overleg gaan met betrekking tot overwinningsvoorwaarden
21:06
tw|Duckje of specifieke einddata (overleg met Inno)
Amokro ik ben wel vergeten te klagen over alle mods die mij infractions geven trouwens, bij deze xd
21:07
tw|Duckje Verder mbt toekomstige werelden denk ik dat we zeker meer variatie moeten inbouwen
tw|Duckje en zeker de mogelijkheden in zijn geheel moeten bekijken en out of the box moeten gaan denken
Amokro ik hoop het ook
tw|Duckje okay

20:43 – 20:49
tw|Duckje omtrent 1 van je opmerkinen wou ik eerst op ingaan
tw|Duckje (20:41:30) (Amokro) we zijn 24 werelden onderweg
tw|Duckje (20:41:35) (Amokro) en de 1e is nog niet klaar
tw|Duckje Het is zo dat ik naar het einde van dit jaar zeker werelden wil beginnen te sluiten
tw|Duckje ik heb op de meeting al aangekondigd dat we een .net gelijkaardig systeem qua edelhalveringen willen inbouwen
20:44
tw|Duckje (cq: Op 500 spelers worden de kostprijs voor edels gehalveerd, op 250 spelers nog is, .....
tw|Duckje om zo vooral de oudere werelden te sluiten
Amokro dat geld voor de laatste 500 en 250 spelers op een wereld
tw|Duckje .net heeft een ietwat uitgebouwd systeem hierover
20:45
tw|Duckje 1000 = edelprijs gedeeld door 2
tw|Duckje 500 / tot 1/3 originele prijs
tw|Duckje 200 = 1/5 van originele prijs
Amokro ah ja
tw|Duckje van zodra een stam circa 75 / 85% van een wereld heeft
tw|Duckje zullen we de wereld sluiten
tw|Duckje denk erom
tw|Duckje DIT ZIJN .NET richtlijnen
20:46
tw|Duckje en NOG niet diegene voor ons
Amokro je wilt de wereld afsluiten door de grootste interner te laten winnen
tw|Duckje het is zo dat we werelden niet kunnen laten doorgaan helaas :(
Amokro of verwacht je dat er iemand is die al die adels ook kan begeleiden met clears?
tw|Duckje ik hoor graag een idee van je hoe je werelden op een leuke manier wilt eindigen (waar ook de rest van de wereld het mee eens is :p)
20:47
Amokro wel, ik heb daar al eens een mail over gestuurd: verzin een eindspel
tw|Duckje jij en nog een aantal anderen ;)
Amokro en nee, je moet ze niet laten stemmen of dat er al moet komen
Amokro je beslist dan en dan start het eindspel
tw|Duckje Maargoed, met name dit onderwerp moet in samenspraak met InnoGames waar we dit ook mee bespreken ;)
tw|Duckje Er is voor nieuwere werelden zeker een eindspel in de maak
tw|Duckje alleen voor oudere werelden is het moeilijk
20:48
Amokro maar goedkopere adels lijken mij niet echt een optie
tw|Duckje en is het naar mijn mening niet zo'n goede optie om zelf iets te bedenken en dit in te voeren
tw|Duckje (zonder keuzemogelijkheid van spelers)
Amokro maar goed, w1 is toch al lost zonder mij xd
20:49
Amokro dan had ik in aanvulling op het vorige punt
tw|Duckje Ik denk dat omtrent het topic van eindspellen we eerst nog eens met InnoGames in gesprek gaan
tw|Duckje wacht even :p, moet nog ergens op reageren zo
tw|Duckje want ik begrijp je punt dat oudere werelden wel gesloten moeten worden
tw|Duckje en dat het nu toch echt de tijd daartoe wordt.
Amokro nuja het is geen garantie dat die spelers ergens anders weer gaan beginnen
 

DeletedUser

Guest
Re: Meeting Community Vertegenwoordiger en Community Management

Rapportje Gesprek CoMa/CV Part 7
21:07 – 21:22
tw|Duckje Ik wil jou ook nog een aantal werkpunten meegeven naar de community toe
tw|Duckje wij, community-management, werken de punten uit die we vanavond besproken hebben. Ook wij hebben een vraag naar jou (en de community) toe, aangezien jij vertegenwoordiger bent mag jij dit realiseren.
21:10
tw|Duckje Voor alle bovenstaande punten is naast een verandering in mindsetting van community-management ook een verandering van mindsetting binnen de community nodig.Bijvoorbeeld het tribalwars.nl team. Wij zouden graag willen weten wat men motiveert om wel tot het tribalwars.nl team toe te treden en ook wat motiveert om het niet te doen. Maar ook wat de sfeer bepaalt binnen de community.
tw|Duckje Community-projecten: nodig / niet nodig... fora: groot genoeg / divers genoeg / kan beter
Amokro lees ik het nou goed, moet ik op zoek gaan naar mods? xd
21:11
tw|Duckje Neen neen neen ;)
tw|kaneel haha
tw|Duckje Als ik jou dat moet laten doen :O
Amokro piuew, ik dacht al
tw|Duckje Jij vertegenwoordigt de community. We merken dat het aantal sollicitaties voor het team, alsook de sfeer binnen de community verandert is op al die jaren tijd (weet je zelf ook goed genoeg, je was er zelf bij ;))
21:12
tw|Duckje Veel kloven liggen tussen speler - team alsook tussen speler w1 - speler w2 - .....
Amokro ik ken overigens genoeg mensen die zich ooit hebben aangemeld en er nooit wat van terug gehoord hebben
Amokro nou heb ik geen idee wat de criteria zijn
tw|Duckje Wij hebben gemerkt dat met jou toetreden als community-vertegenwoordiger spelers het gevoel hebben gekregen dat ze een stem hebben (iets wat ze altijd hebben maar kom :p) ditmaal een collectieve stem
21:13
tw|Duckje wij zouden graag gebundeld dus collectief willen horen hoe de community hierover denkt
tw|Duckje we zien dat jou aanstelling (afgezien enkele negatieve reacties) wel een eenheid gevormd heeft
21:14
tw|Duckje een eenheid die vanavond massaal hier aanwezig was (en is)
tw|Duckje maar ook vragen heeft gesteld aan ons / jou
tw|Duckje jij hebt dit mooi gebundeld, mooi verwoord (nogmaals dank)
21:15
tw|Duckje dus in kort en concreet:
Amokro mhh, ik denk dat als ik een topic open over waarom wel of geen mod wil worden men denkt dat ik aan het trollen ben :$
Amokro ja je weet waar de pa heen kan he
tw|Duckje Mbt het team zouden we inderdaad graag willen weten wat men motiveert om wel tot het tribalwars.nl team toe te treden en ook wat motiveert om het niet te doen.
tw|Duckje Waarom wil iemand niet tot het team behoren
21:16
tw|Duckje (dit kan bijvoorbeeld ook een negatief imago van het team zijn)
tw|Duckje (zo gaat bijvoorbeeld meteen Amokro rellen als je teamlid wordt....)
tw|Duckje En diezelfde vraag mbt de rest van de community
21:17
Amokro ik rel enkel tegen mods die aantonen niet geschikt te zijn
Amokro helaas waren dat er in een recent verleden best veel
Amokro maar goed, ik heb de laatste weinig slechte ervaringen
Amokro dus het kan ook anders dan toch
21:18
tw|Duckje We hebben allemaal onze werkpuntjes lijkt me, ook het team en community-management
Amokro dan heeft mijn kritiek in zekere zin toch effect gehad, hoop ik dan te denken xd
tw|Duckje het is ons doel om ervoor te zorgen dat de community het nog zolang uithoudt als hij het uithoudt :) en ik denk dat jij ons op dit moment daarin zeker kan helpen
21:19
tw|Duckje zeker omdat mensen jou zien als hun collectieve stem
Amokro het is te hopen dat ze dat denken
tw|Duckje dus ik denk zeker dat we dergelijke gesprekken moeten blijven herhalen
Amokro zodat ik bij een eventueel volgend gesprek totaal andere materie kan aanvoeren
tw|Duckje en dat je in de mate van jou mogelijkheden ook feedback moet blijven verzamelen
21:20
tw|Duckje Laten we dan dit eerste gesprek afronden en met de verkregen feedback aan het werk gaan
tw|Duckje ik denk dat 1 maand net iets te kort is om het opnieuw te doen
tw|Duckje wellicht begin/midden november een nieuw gesprek?
Amokro ik heb overigens nu al 8 meldingen over waarom men zich niet aanmeld voor moderatie
tw|Duckje om ingevoerde punten te overlopen, status van punten te melden en nieuwe punten aan te halen
tw|Duckje super, ik stel voor dat je deze bewaart en later met ons deelt :)
21:21
tw|Duckje prima?
Amokro november lijkt me prima
Amokro moest ik overlopen met feedback, kan het altijd vervroegd worden
tw|Duckje Prima, dan wil ik jou (en alle andere aanwezigen) bedanken
tw|Duckje natuurlijk :)
Amokro ja bedankt voor je tijd
21:22
tw|Duckje ik hoop dat jij (en alle anderen) een fijne avond hebben gehad en ietwat opgestoken hebben.

21:22 – 21:25
tw|Duckje even samenvattend in het kort:
tw|Duckje Tegen morgenavond bekijk ik de teksten bij bans / supportaanvragen
tw|Duckje en krijg je hierover per mail feedback voeg ik dit toe in het publiek verslagje
21:23
tw|Duckje Tegen kerst de groffe boomstructuur van de straffenlijst (met minima en maxima)
tw|Duckje Speed kunnen we helaas weinig aan veranderen al kan je daaromtrent ook feedback verzamelen
21:24
tw|Duckje Ik zal met InnoGames brainstormen omtrent gemeldde beledigingen en de mogelijkheid tot feedback daarop
tw|Duckje Wereld 24 zal binnenkort starten op oude wereld 1 instellingen om zo nieuwere spelers de basis van het spel te leren voordat de andere elementen erbij komen
21:25
Amokro ok, dan ga ik nu effe farmen
tw|Duckje Oudere werelden zullen gesloten worden, en dat was het lijkt me :)
Amokro anders loopt mijn co straks weg
tw|Duckje Dan zet ik het kanaal nu van moderated af
tw|Duckje en kan iedereen weer praten
tw|Duckje bedank ik jullie allemaal nogmaals voor de avond
tw|Duckje en ren ik heel even naar het wc.

To Do List
  • Opstellen 'macht' CoMa
  • Toekomstplan CV (Wanneer gesprekken ed)
  • Begeleidende tekst supporttickets aanpassen met waarschuwing over de wachtrij (deadline: 21 september 22:00)
  • Publliek maken algemene straffenboom (Deadline: Kerst 2011)
  • Overzicht verschillende mogelijkheden als instellingen
  • Overleggen met InnoGames:
    1) Aanvalbare bans bij beledigingen
    2) 20:1 regel​
  • Starten W24 :D
  • Voor CV: motivatie wel/niet lid worden van het Team (Deadline: november 2011)
 
Bovenaan