Verslaafd aan Tribalwars

DeletedUser

Guest
''Beau, waar blijf je nou? We wachten al meer dan een kwartier op je. Zit je alweer de godganse dag achter je computer dat suffe spel te spelen? Nerd die je bent!’’

Je vrienden laten wachten voor het uitgaan, alleen maar om die aanvalletjes op tijd te versturen. Huiswerk afraffelen om de dagelijkse bezigheden van je account te doen. Later gaan slapen om je farmrondje af te maken, en voordat je naar school gaat je account checken op inkomende aanvallen. Zo kan ik nog wel even doorgaan; de laatste tijd deed ik niet anders.

Als je erover nadenkt is het gestoord wat ik deed, maar ik was naïef. Ik wilde simpelweg niet geloven dat ik een serieus probleem had. Tribalwars was een deel van m’n leven geworden. Ik deed het niet omdat ik het spel nou zo leuk vond, integendeel. Meer omdat ik het zonde vond om een sterk account zomaar kapot te laten gaan, en ik het streven had om beter te blijven dan de concurrentie. Bovendien dacht ik dat ik het niet kon maken tegenover m’n (aanstaande) Co’s

Op een gegeven moment begon zelfs m’n vriendin zich eraan te ergeren: ‘’wat wil je liever doen deze middag: dat stomme spel spelen of chillen met mij?’’ Dat was voor mij de druppel, toen realiseerde ik me dat ik verslaafd bezig was en moest stoppen.

Wat de een hardnekkige verslaving noemt, noemt de ander op een hoog niveau Tribalwars spelen. Persoonlijk vind ik een goede indicator voor gameverslaving als het spelen van een bepaald spel een deel van je leven is geworden. Bij mij was dat (helaas) het geval, en ik wilde dat simpelweg niet meer.

Het doel van Tribalwars is om een zo groot mogelijk rijk op te bouwen. Met tactisch spelwerk en heel veel geduld kun je dat bereiken zonder verschrikkelijk te ‘’no lifen’’. Enkel werd ik misselijk van het feit dat ik dag in, dag uit met het spel bezig was. En doordat Tribalwars ook makkelijk op een mobiel te bespelen is, kun je op ieder moment van de dag online komen. Dat is nodig om echt goed te worden, maar daar werd ik op een gegeven moment goed gek van. Ik besloot op dat moment om te minderen met spelen, maar dat was niet echt gelukt. Waarom bleef ik dan toch doorspelen?

Om die vraag te beantwoorden: Tribalwars is een heel sociaal spelletje. Dat sociale aspect werd helemaal naar voren gebracht toen mijn stam gebruik ging maken van een skypechat. M’n stamgenoten begon ik toen als een soort vrienden te zien.

Leg dan maar eens uit dat het spelletje je al langere tijd de strot uit komt en je enkel voor hun hebt doorgespeeld. Ik kon dat niet, dus ik werd inactief, verzon een lulsmoes, en gaf het account weg.

Met deze post wil ik aangeven dat Tribalwars een spelletje is, en moet blijven. Sommigen kunnen het jaren volhouden en voor hun is dit spel spelen een gewoonte, zover heb ik nooit willen gaan. En het erge is… heel Quiem! is nog steeds zo. Zij zijn gemiddeld meer tijd kwijt dan een topsporter traint per dag.

Aan Nick(odinho): ‘’Wanneer stopt jouw chronische verslaving?’’ Je bent een toffe gozer, maar jouw leven draait letterlijk alleen maar om dit spel. Hoe lang ga je nog zo door?

Get your old life back, so did I

Bedankt voor het lezen!
 
Reactiescore
20
ik weet niet hoe het met de rest van Quiem zit, maar ik speel gewoon omdat ik het een leuk spel vind, ik snap echt niet waarom je door zou spelen als je het niet meer leuk vind?
 

DeletedUser

Guest
Er zit een verschil in tussen op zijn tijd een spelletje spelen en ''hardcore gamen''. Toen het bij een spelletje bleef heb ik het spel leuk gevonden, daarna speelde ik door om het account waar veel tijd in heeft gezeten niet kapot te laten gaan. Stom, maar goed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Nogal melodramatische post maar je hebt wel gelijk natuurlijk. Vind het jammer dat ik er ooit mee in aanraking kwam :p
 

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
Ik ben ook verslaafd:p

Mocht ik onder het blowen sterven, mocht ik onder het blowen vergaan, laat men dan op mijn grafsteen zetten: ik ben te stoned om op te staan:D
 

DeletedUser64683

Guest
lolz, mijn leven hangt hier niet vanaf als ik niet kan loggen ahja pech ghad dan maar :)
het is ook maar spel is gewoon voor wat tijd te verdoen meer niet ^^.
 

DeletedUser

Guest
seg maateke --'
vind het echt stom dat je uit de stam chat bent hoor kom eens terug :D
 

DeletedUser

Guest
jup:

* 24/24 & 7/7 online
* Loop ganse dagen te freaken
* Ik heb geen leven buiten TW

So keep out, nickodinho is dangerous :cool:

Bedankt om mij te vermelden :D
 

DeletedUser

Guest
Aaaaaaargh, IK BEN NIET VERSLAAFD!!!!
Hij bedoelde sowieso met Quiem! mij maar beau enkele woorden voor jou: ik weet niet hoe het met jou zit maar een leuke groep spelers op het account en alles wordt zoveel chiller... Ik drink, ik sport, ik studeer, ik ga uit, ik ga naar de les, ik ga weg met familie, heb tijd zat.... Maar ik freak nu wel even dat jij aankomt met deze post.
Zoek gewoon een account met 3 spelers en dan heb je tijd met hopen want 2 co's is leuk, 3 co's is gewoon f****** luxe.

Adios en amuseer je nog irl!

Greetz,

Je ex-stamleider
 

DeletedUser36258

Guest
Lol moet hier wel een beetje om lachen :eek: Weet niet hoor, maar heb 2 top 5 accounts en ik ben niet verslaafd? Ik fitness/sport 5x per week, ik doe een studie, heb genoeg vrienden/vriendinnen.. Mij lukt het wel en waarom jou niet?
Je hoeft echt niet nolife te zijn, om in dit spelletje goed te zijn;) Zoek een leuk team, zoals wat ik heb @ allebij de accounts :D Natuurlijk ben ik soms wat inactief ( Vraag maar aan milan haha), maar dat hoort er ook bij. Als je het even wat druk met school heb, of druk heb met je vriendin.. Dan ga je daar toch heen, in plaats van dit spelletje spelen?

Maar goed succes irl :)
 

DeletedUser

Guest
Ik begrijp hem wel hoor maar dat zijn nu eenmaal de online games van tegenwoordig, als je goed wilt worden is er veel activiteit vereist. Jammer!

En ontkennen dat het geen echte verslaving is, dan is je tijd nog niet rijp om te stoppen. Zelf zie ik vaak spelers zeggen, ik stop en uiteindelijk zie je ze zich terug aanbieden of een account opstarten op een nieuwe wereld.

Met TW ben ik nu al een tijd gestopt, toch voel ik het soms nog kriebelen en denk ik zelfs om opnieuw te starten. Zwaar verslaafd was ik nu niet bepaald want had het niet moeilijk om te stoppen aangezien ik buiten TW ook nog een leven had. Sommige TW spelers geven hun real life op voor een online game en is de stap des te groter om te stoppen.

En dan over het feit van 'spelen met co's'. Natuurlijk goed maar er zijn zeker ook nadelen aan verbonden. Sommige co's zullen pushen om dan online te zijn of je zal jou meer verplicht voelen om eens te loggen + meer te farmen en ga zo maar door.
Je bent een goede CO als je veel tijd hebt en deze tijd dan ook eens in het account steekt.

Zou dit topic niet naar discussie mogen verplaatst worden? Een toffe discussie voor daar lijkt mij!
 

DeletedUser

Guest
Heb het uit solidariteit op het stamforum in W30 gezet. Ze moeten het allemaal eens lezen voor in de toekomst! :)
 

DeletedUser61408

Guest
Maak de geketende, slapende leeuw in zijn kooi niet wakker. Zijn blinde slaap is zoeter dan het pijnlijk besef van gevangen te zijn; en daar doet hij het voor. Hij heeft hemzelf tenslotte niets voor niets vastgeketend aan zijn eigen verlangens.
 

DeletedUser64131

Guest
Ben ook maar eens in de voetstappen van deze eenbaas gestapt ;)

Het was leuk op ammumu
 

DeletedUser74005

Guest
Ik ben ook verslaafd:p

Mocht ik onder het blowen sterven, mocht ik onder het blowen vergaan, laat men dan op mijn grafsteen zetten: ik ben te stoned om op te staan:D

Martin heeft in zijn ruim 30.000 posts toch wel één keer een mooie opmerking gemaakt. Geweldig!

Excuses voor de bump, maar vond het 'm wel waard.
 

Amber Heard

Forum Personality of The Year 2017
Reactiescore
627
Haha das lang geleden :D:D
 

DeletedUser5312

Guest
elke ochtend een lijntje tribalwars door mn neus heen boren
 
Bovenaan