Verkiezingen Engeland

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.279
Voor degene die het volgen:

UK POLLING REPORT
Con: 33
Lab: 34
LDem: 8
UKIP: 14
Green: 5

1427979871117.jpg


Waar zouden jullie voor stemmen?
 

DeletedUser

Guest
libdem of groentjes
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser62766

Guest
Die debatten zijn daar veel slimmer ingedeeld dan in Nederland.
 

DeletedUser

Guest
In Nederland noemen ze enkel hun partij programma op, die we zelf ook wel kunnen vinden en verder dat de andere jokken over cijfers. Thats it.
 

DeletedUser62766

Guest
Nederlandse zijn geen ruk aan, maar dat komt ook door de opzet. In 2 uur tijd moeten 16 thema's behandeld worden waardoor je inderdaad niet verder komt dan je partijprogramma opsommen. Daarom: Engelse opzet invoeren
 

DeletedUser

Guest
De meeste van mij Engelse vrienden gaan niet stemmen. Ze hebben geen vertrouwen in de politiek.
 

DeletedUser

Guest
Aantal stemmen per verkregen zetel:

SNP - 26.444
Conservatives - 34.342
Labour - 40.232
Groen - 121.216
LibDem - 289.262
UKIP - 3.767.137

#districtenstelsel
 
Reactiescore
1.367
Aantal stemmen per verkregen zetel:

SNP - 26.444
Conservatives - 34.342
Labour - 40.232
Groen - 121.216
LibDem - 289.262
UKIP - 3.767.137

#districtenstelsel

Linkje?
 
Reactiescore
1.367
Wel verkracht dat britse systeem...?
Bijna 4mil stemmen en maar 1 zetel...
 

DeletedUser

Guest
Ik denk dat de Britten ons systeem met geen partij boven de 20%, resulterende in monsterverbonden, ook 'verkracht' zullen vinden.
 
Reactiescore
1.367
Ik denk dat de Britten ons systeem met geen partij boven de 20%, resulterende in monsterverbonden, ook 'verkracht' zullen vinden.

Ja, dat is ook wel weer waar, maar dan krijg je tenminste dat de partij waar op gestemd word ook daadwerkelijk een even groot aantal zetels krijgt als dat het stemmen krijgt
 

DeletedUser

Guest
Ja maar het is allesbehalve democratisch. Partijen hier halen hun stemmen op en vormen dan een debiele coalitie die totaal niet werkt.

Engelse systeem is misschien wel nóg minder democratisch. Beter keren we terug naar de tijd van voor de partijenpolitiek, sluit beter aan op de seculiere, ontzuilde samenleving.
 

DeletedUser

Guest
Hoezo is dat 'allesbehalve democratisch'? Lijkt mij juist uitzonderlijk democratisch in tegenstelling tot dat idiote districtensysteem.
 

DeletedUser

Guest
Omdat politieke partijen beloftes maken, zetels binnenhalen, en vervolgens een regering gaan vormen waarbij ze gigantische concessies doen en waarbij vaak andere grote partijen(denk aan de PVV) volstrekt genegeerd worden. Zo maak je al hun stemmers monddood. De PvdA en VVD in een regering, dat werkt gewoon niet. Mensen die PvdA stemmen en vervolgens zien hoe die in een regeringskabinet met de VVD zichzelf compleet te kort doen, is wat mij betreft niet langer democratisch. Het is niet meer relevant. Politieke partijen staan allang niet meer voor groepen in de samenleving, behalve voor de middenklasse en de bovenklasse. En dan wordt de middenklasse nog regelmatig buitenspel gezet.
 

DeletedUser

Guest
Ja maar die miljoenen stemmers die op een andere partij hebben gestemd maak je nu ook monddood in GB. Dat is om het even.
Dan heb ik liever een partij die wel vertegenwoordigd is in de kamer.
 

DeletedUser63648

Guest
Pff onzin hoor kunjack. Dit is juist democratisch, alleen PvdA is misschien nu een slecht voorbeeld. Dit is ook goed, want nu worden capabele mensen aangesteld (als het goed is). Als we steeds zouden doen wat het volk wil (aka easy way) werkt dat ook niet. Je hebt juist een leider met visie nodig.
 

DeletedUser

Guest
Er zitten gigantische gaten in dit systeem, maar dat valt ook nog wel uit elkaar.
 
Bovenaan