Vascos scepter

DeletedUser

Guest
hallo,

Vascos scepter:

Een edelman verlaagt de toestemming van het aangevallen om tenminste 30 punten. Bovendien wordt de gevechtskracht van je troepen om 30% tijdens de aanval en 20% in de verdediging verhoogt.

dit telt alleen als je de ridder mee stuurt of niet?
En gaat de aanval en verdediging van de troepen ook alleen omhoog als je ze met een edel meestuurt? of alleen als je je ridder mee stuurt? (dus zonder edel):confused:
 

DeletedUser9556

Guest
Volgens mij klopt de beschrijving van het wapen niet, zo heb ik het toch gehoord.
Het wapen geeft enkel en alleen de kracht om bij een edelactie minimum 30% van de loyaliteit af te doen.
 

DeletedUser

Guest
Volgens mij klopt de beschrijving van het wapen niet, zo heb ik het toch gehoord.
Het wapen geeft enkel en alleen de kracht om bij een edelactie minimum 30% van de loyaliteit af te doen.

Ik heb het toch zo gekregen toen ik hem vond!
 

DeletedUser5025

Guest
Ja Mazzeltof goed gezegt,
Ja Cede Maiori goed gezegt.

Ik ken jullie allebei dus ik weet niet wie ik gelijk moet geven :p
Ik weet het zelf ook niet.. Dus ik kan lekker geen antwoord geven :D
Ookal zit je nu hier naast me, dan vind ik het nog leuk om antwoord te geven :D
 

DeletedUser

Guest
een medelid van mijn stam (Fancy) had dit al gevraagd aan het mod-team en dit was het antwoord, dan is het voor iedereen duidelijk

Bericht
24.01.08 16:55
Problemen: hij doet niet echt iets in de simulator, ik weet niet of jullie dat dus door hebben...

ik vroeg mij dus af of hij wel zou werken als je andere dorpen aanvalt

Oorzaak:steek troepen in de simulator en klik het item aan!
en kijk dan nog eens zonder item, geen verschil...
Duckje 24.01.08 18:16
Beste Fancy,

Dit is een foutje in de beschrijving, dit zal bij volgende update gefixed worden.

Met vriendelijke groeten,

Seppe (Duckje)
Leiding tribalwars.nl
 

DeletedUser

Guest
Dat van die toestemming met minimaal 30 punten werkt volgens mij alleen als je de ridder mee stuurt inderdaad. Is wel logisch hè bij alle andere eenheden moet je ook de ridder meesturen wil het effect hebben.
 

DeletedUser

Guest
Dus is het item eigenlijk niet zo vet, aangezien je geen 3 ridders kan maken, kan het dus moeilijk zorgen om het dorp in 3 maal te edelen...

Dus geen edeltreintjes van 3 edels...
Spijtig
 

DeletedUser4254

Guest
Maar je kan wel met de laatste edelman je ridder meesturen zodat je treintje bijna altijd slaagt;)
 

DeletedUser

Guest
Je kan hem beter met je laatste meesturen en hem dan een ander item laten vasthouden... Zo heb je direct een deffence bonus ^^
 

DeletedUser8065

Guest
4e edels is het beste

stel je doet hem bij je 1e..
toestemming >68
toestemming >34
toestemming >-1
overgeedeld

bij de 4e edel:
toestemming 78
toestemming 44
toestemming 9
toestemming -21

niet overgeedeld dus
mischien is het niet zo heel duidelijk uitgelegd maar jullie moeten tog wel begrijpen wat ik bedoel ;)
 

DeletedUser

Guest
k heb de kansen eens berekent zonder de scepter en met de scepter.

Zonder (4 edels in trein): 40/60 = 66% kans dat je t dorp met deze trein edelt.

Met: 40/50 = 80% kans.

Dus een aanzienlijk verschil (14%) als je je ridder meestuurt met de laatste edel.
 

DeletedUser

Guest
k heb de kansen eens berekent zonder de scepter en met de scepter.

Zonder (4 edels in trein): 40/60 = 66% kans dat je t dorp met deze trein edelt.

Met: 40/50 = 80% kans.

Dus een aanzienlijk verschil (14%) als je je ridder meestuurt met de laatste edel.
Zeker dat ze niet hoger liggen? Mag ik je berekening is zien..
 

DeletedUser

Guest
'Normale' edeltrein: 4 edels kunnen @ random 20-35 T eraf halen. Dus tussen de 80 (20x4) en 140 (35x4) T in het geheel. 140 - 80 = 60.
Als je de 100 passeert, ben je blij, anders niet, dus 20 T is niet en 40 T is wel.
Omdat dit @ random is, is het gem. 40/60 = 66%

Klopt toch? :rolleyes:

Zelfde voor 'verbeterde' edeltrein:
3 edels kunnen @ random 20-35 T en laatste 30-35 T eraf halen. Dus tussen 90 (20x3 +30) en 140 (35x4) T in het geheel. 140 - 90 = 50.
Zelfde liedje weer: 100 T of hoger is goed, anders slecht.
@ random, dus gem. 40/50 = 80%

Klopt ook toch?

Zo niet, dan ga ik terug naar klas 4 of zo, om mn kansrekening weer op te halen...:p
 

DeletedUser

Guest
die 66% klopt sowieso. 1/3e kans dat een edel minder dan 25 (minder dan 1/4e) toestemming omlaag brengt. Dus 2/3e dat hij dit wel doet dus 66% kans dat je bij elkaar 100 omlaag brengt.
 

DeletedUser

Guest
Mja het probleem dat ik zie is ervaring... 2/3 kans zou betekenen dat mij treintjes 1/3 keer falen, dat is dus absoluut niet het geval, het empirisch resultaat ligt dus anders dan de kansrekening..
 

DeletedUser

Guest
'Normale' edeltrein: 4 edels kunnen @ random 20-35 T eraf halen. Dus tussen de 80 (20x4) en 140 (35x4) T in het geheel. 140 - 80 = 60.
Als je de 100 passeert, ben je blij, anders niet, dus 20 T is niet en 40 T is wel.
Omdat dit @ random is, is het gem. 40/60 = 66%

Klopt toch? :rolleyes:

Zelfde voor 'verbeterde' edeltrein:
3 edels kunnen @ random 20-35 T en laatste 30-35 T eraf halen. Dus tussen 90 (20x3 +30) en 140 (35x4) T in het geheel. 140 - 90 = 50.
Zelfde liedje weer: 100 T of hoger is goed, anders slecht.
@ random, dus gem. 40/50 = 80%

Klopt ook toch?

Zo niet, dan ga ik terug naar klas 4 of zo, om mn kansrekening weer op te halen...:p

Dit klopt gewoon. You lucky bastard...


4e edels is het beste

stel je doet hem bij je 1e..
toestemming >68
toestemming >34
toestemming >-1

overgeedeld

bij de 4e edel:
toestemming 78
toestemming 44
toestemming 9
toestemming -21

niet overgeedeld dus
mischien is het niet zo heel duidelijk uitgelegd maar jullie moeten tog wel begrijpen wat ik bedoel
Aha, en 35 komt natuurlijk zo vaak voor, net als 34 :rolleyes:
HET KAN DUS OOK VOORKOMEN DAT DE TOESTEMMING MET MINDER DAN 30 DAALT! ;)

Maar in principe heb je gelijk:
Scepter bij laatste edel geeft minder KANS op over-edel.
Bovendien heb je je riudder er natuurlijk, wat de troepen sneller maakt bij het terugsturen (toch? :confused:).
En de def-bonus... ;)
 

DeletedUser

Guest
Mja het probleem dat ik zie is ervaring... 2/3 kans zou betekenen dat mij treintjes 1/3 keer falen, dat is dus absoluut niet het geval, het empirisch resultaat ligt dus anders dan de kansrekening..

Dat heeft dan misschien niets met de berekeningen te maken maar met het feit dat random sowieso al niet bestaat bij computers en dat de random functie hier dus misschien wat hoger uitvalt.
 

DeletedUser

Guest
Natuurlijk bestaat @ random bij pc's... ;)
De kans is ook min. 66%, oftewel 66% kans dat je het red. Dat is aardig wat, dus is het idd zo dat je edeltrein meer de positieve kant op neigt dan de negatieve.

Als je een steekproef zou houden naar het oneindige, zou dit rond de 66% moeten liggen, anders zit er een bug in het systeem of is dit systeem slecht ingesteld.

Maar goed, Vascos scepter gebruiken bij je laatste edelaanval is gewoonweg een goed idee en je hoeft nauwelijks meer bang te zijn dat je er te weinig toestemming afhaalt. ;)
 
Bovenaan