[Afgekeurd] Uitkijktoren "aanval in zicht"

  • Topicstarter Deleted User - 487776907
  • Startdatum

Goed idee?

  • Ja

    Stemmen: 48 70,6%
  • Nee

    Stemmen: 20 29,4%

  • Totaal aantal stemmers
    68
  • Enquête gesloten .

DeletedUser77130

Guest
Laten we dan ook alle scripts verbieden, FA en AM uitschakelen, geen reistijden meer weergeven in een pop-up als je premium hebt, en allerlei andere dingen weghalen.

FA en AM zijn irrelevant voor deze discussie. Het gaat hier sec om de uitkijktoren, die al OP is.
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.526
Laten we dan ook alle scripts verbieden, FA en AM uitschakelen, geen reistijden meer weergeven in een pop-up als je premium hebt, en allerlei andere dingen weghalen.

Waarom begin je over dingen weg halen? Als je niets nuttigs te vermelden hebt houd dan aub stil. Het gaat hier over functies toevoegen maatje
 

Deleted User - 24028

Guest
De gat lik brigade is er weer hoor... Nog steeds niet goed in het noemen van ogische redenen en argumenten zie ik. Dit is het wereld forum niet waar je iets kan afdwingen gewoon door met een aantal man hard te liggen roepen. De peiling hier boven zegt genoeg, 15 nee stemmen waarvan er 8 van 1groep gelinkte mensen komt (als het er niet meer zijn), jullie hebben er met jullie geroep dus maximaal 7 overtuigd. Terwijl er 39 zijn die voor stemmen zonder dat daarvoor overdreven gepromoot wordt. Maw mensen trekken zich niks aan van jullie geroep en getier, en terecht !

Dat mensen tegen de uitkijktoren zijn kan ik verstaan, ik was / ben ook geen enorm voorstander. Maar als hij er toch is kan het even goed volledig en goed geïmplementeerd zijn. Voor dit idee dus een dikke JA. Mensen die tegen de uitkijktoren zijn zijn te laat met hun commentaar, richt een topic op met als doel hem zo veel mogelijk te meiden of zelfs weg te krijgen. Maar reageer je frustratie niet af op goede ideeën die het spel verbeteren.
 

DeletedUser77130

Guest
De gat lik brigade is er weer hoor... Nog steeds niet goed in het noemen van ogische redenen en argumenten zie ik. Dit is het wereld forum niet waar je iets kan afdwingen gewoon door met een aantal man hard te liggen roepen. De peiling hier boven zegt genoeg, 15 nee stemmen waarvan er 8 van 1groep gelinkte mensen komt (als het er niet meer zijn), jullie hebben er met jullie geroep dus maximaal 7 overtuigd. Terwijl er 39 zijn die voor stemmen zonder dat daarvoor overdreven gepromoot wordt. Maw mensen trekken zich niks aan van jullie geroep en getier, en terecht !

Je toetert als een Turk na een gewonnen voetbalwedstrijd, terwijl je het roeptoeteren benoemd van...wie...eigenlijk? Interessante wending, maar zonde van de tijd, getikte ruimte en moeite.

Dat mensen tegen de uitkijktoren zijn kan ik verstaan, ik was / ben ook geen enorm voorstander. Maar als hij er toch is kan het even goed volledig en goed geïmplementeerd zijn. Voor dit idee dus een dikke JA. Mensen die tegen de uitkijktoren zijn zijn te laat met hun commentaar, richt een topic op met als doel hem zo veel mogelijk te meiden of zelfs weg te krijgen. Maar reageer je frustratie niet af op goede ideeën die het spel verbeteren.

Warre....als je tegen een plan bent kun je niet half om half tegen een plan zijn, maar dan druk je een stempel. Dan zeg je niet "dit bevalt me niet, maar nu het er toch is gaan we het helemaal verneuqeratief maken". Sorry, maar dan maak je jezelf gewoon belachelijk.
 

DeletedUser56689

Guest
FA en AM zijn irrelevant voor deze discussie. Het gaat hier sec om de uitkijktoren, die al OP is.

FA was ook overdreven handig toen het ingevoerd werd, zelfde geldt voor AM. Daar zijn mensen ook aan gewend en die worden ook gewoon verbeterd, zodat ze nuttig bruikbaar zijn. Lijkt me ook een logisch vervolg voor de wachttoren.

Waarom begin je over dingen weg halen? Als je niets nuttigs te vermelden hebt houd dan aub stil. Het gaat hier over functies toevoegen maatje
Als je de rest van mijn post in het vervolg ook leest (dus ook de citaten die ik heb gedaan), dan snap je misschien wat ik bedoel. Ik wacht wel even.
 

DeletedUser77130

Guest
FA was ook overdreven handig toen het ingevoerd werd, zelfde geldt voor AM. Daar zijn mensen ook aan gewend en die worden ook gewoon verbeterd, zodat ze nuttig bruikbaar zijn. Lijkt me ook een logisch vervolg voor de wachttoren.

Met een AM of FA kun je niet door een linie lezen door 1x in te loggen.
 

DeletedUser61134

Guest
Balans aanval-Verdedigen is al helemaal mislukt.

Verdedigend kan je amper nog verlies maken.
 

DeletedUser71618

Guest
De gat lik brigade is er weer hoor... Nog steeds niet goed in het noemen van ogische redenen en argumenten zie ik. Dit is het wereld forum niet waar je iets kan afdwingen gewoon door met een aantal man hard te liggen roepen. De peiling hier boven zegt genoeg, 15 nee stemmen waarvan er 8 van 1groep gelinkte mensen komt (als het er niet meer zijn), jullie hebben er met jullie geroep dus maximaal 7 overtuigd. Terwijl er 39 zijn die voor stemmen zonder dat daarvoor overdreven gepromoot wordt. Maw mensen trekken zich niks aan van jullie geroep en getier, en terecht !

Dat mensen tegen de uitkijktoren zijn kan ik verstaan, ik was / ben ook geen enorm voorstander. Maar als hij er toch is kan het even goed volledig en goed geïmplementeerd zijn. Voor dit idee dus een dikke JA. Mensen die tegen de uitkijktoren zijn zijn te laat met hun commentaar, richt een topic op met als doel hem zo veel mogelijk te meiden of zelfs weg te krijgen. Maar reageer je frustratie niet af op goede ideeën die het spel verbeteren.

Het idee is van mijn eigen stamgenoot. Zelfs binnen onze stam zijn de stemmen 50/50 verdeeld. Goed argument dus, en ontzettend bedankt voor je inbreng.

Verder is het natuurlijk ook ontzettend raar dat mensen die samen spelen dezelfde visie op het spel kunnen hebben. Dat zal vast niet zo ontwikkeld zijn na werelden samen gespeeld te hebben hè. Laten we dat maar afschuiven op gatlikken, enige verklaring ervoor toch? Dus ook nog eens bedankt voor je volledig misgeslagen opmerking, het wordt enkel duidelijk gemaakt dat er mensen tegen het idee zijn. Geroep en getier, heerlijk, wat een opmerkingen je erbij haalt.

Laten we dan ook alle scripts verbieden, FA en AM uitschakelen, geen reistijden meer weergeven in een pop-up als je premium hebt, en allerlei andere dingen weghalen.

Vrij zwakke reactie, en zelfs de vergelijkingen slaan het punt mis. De uitkijktoren versimpelt het deffen enorm aangezien je kan weten wat de tégenstander stuurt, en dus het hiervoor enige onbekende element van het spel uitgeschakeld hebt. Ik ben daarom altijd tegen de uitkijktoren geweest, die al een vrij groot voordeel geeft. Als je dan functies inbouwt die de uitkijktoren nóg toegankelijker maken, kan ik niet anders dan weeral tegen zijn. Aangezien het nog een extra schep bovenop de al bestaande functies van de uitkijktoren doet.

Natuurlijk niet, maar ook die updates veranderden het spel op ingrijpende manieren. Ook die updates zijn aangepast tot ze voor iedereen goed bruikbaar waren.

En dat is dus precies wat ik probeer te voorkomen met een nee-stem, ik wil niet dat het voor iedereen goed bruikbaar is. Het liefst dat het voor iedereen net zo onduidelijk is.
 

Deleted User - 24028

Guest
En dat is dus precies wat ik probeer te voorkomen met een nee-stem, ik wil niet dat het voor iedereen goed bruikbaar is. Het liefst dat het voor iedereen net zo onduidelijk is.

Je vind het niet eerlijk dat een OP gebouw de onrust verstoort tussen offence / defence, maar je bent wel voorstander dat niet iedereen het gebouw even goed kan gebruiken. Zelf een manier / trucje gevonden om eenvoudig zaken uit te rekenen en bang dat een idee als dit jou trucje teniet doet... Maw het gebouw mag enkel voor jou MEGA OP zijn en niet voor iedereen :oops:

Zoals ik al zei, als je tegen het gebouw zelf bent, doe er dan wat aan ;)
 

DeletedUser77130

Guest
Natuurlijk niet, maar ook die updates veranderden het spel op ingrijpende manieren. Ook die updates zijn aangepast tot ze voor iedereen goed bruikbaar waren.

Er is een verschil tussen gebruikersgemak en een feature van het spel, het "kunnen" deffen zodanig eenvoudiger te maken door zo'n patch te sponsoren dat TW haar gewone servers gaat verknallen.

De uitkijktoren is nu al redelijk OP, iedere update zal ervoor zorgen dat de verhouding tussen een zeer goede aanvaller en een sullige verdediger schever trekt. Eén voordeel van die uitkijktoren is dat het aantal bewust gespamde 1c fakes afneemt, maar daar is imo alles mee gezegd.
 

Deleted User - 24028

Guest
Als een zeer goede aanvaller wordt tegengehouden door een sullige verdediger omwille van de uitkijktoren dan is 1 van de 2 beschrijvingen niet correct he. Het zal misschien wat meer moeite kosten aan de aanvaller, of een rondje meer duren...

Maar een tijd geleden was het enkel maar gezeur van iedereen omtrend dat de verhouding tussen aanvallen en verdedigen niet eerlijk was omdat je zo snel veel kon aanvallen. Aanval was dus in het voordeel. En Fan steekt inno er iets in dat deffen gemakkelijker maakt en nu is dat weer te eenvoudig tegenover aanvallen. Het hangt allemaal van de situatie en het soort speler af of aanval / verdediging in het voordeel is. Het gelijktrekken is onmogelijk ;)

Btw er is een topic voor w56 instellingen. Het is daar dat jullie moeten wezen. Laat de uitkijktoren gewoon deftig en volledig geipmlementeerd worden (dit idee) en zorg er door zulke topics voor dat er genoeg werelden komen zonder uitkijktoren zodat je altijd een wereld hebt waar jij kan spelen zonder er last van te hebben.
 

DeletedUser77130

Guest
Als een zeer goede aanvaller wordt tegengehouden door een sullige verdediger omwille van de uitkijktoren dan is 1 van de 2 beschrijvingen niet correct he. Het zal misschien wat meer moeite kosten aan de aanvaller, of een rondje meer duren...

Definitie van een sullige verdediger: "Komt hoogstens een half uur online om wat extra def aan te trekken, omdat hij weet waar over een paar uur de clears precies aan gaan komen en verder geen reet hoeft uit te voeren." Oftewel: Weinig moeite, hoog rendement.

Dan die goede-tot-excellente aanvaller. Gezien de uitkijktoren de eerste clear tot diep in zijn cluster al kan zien aankomen als rood of bruin bijltje vecht hij tegen een feature die zwaar tegen hem in weegt.

Warre, ga jij nu jouw katamassascript illegaal verklaart is en je daarmee een competitief voordeel verloren bent, een script verdedigen waardoor verdedigen makkelijker word? De ironie!!

Maar een tijd geleden was het enkel maar gezeur van iedereen omtrend dat de verhouding tussen aanvallen en verdedigen niet eerlijk was omdat je zo snel veel kon aanvallen. Aanval was dus in het voordeel. En Fan steekt inno er iets in dat deffen gemakkelijker maakt en nu is dat weer te eenvoudig tegenover aanvallen. Het hangt allemaal van de situatie en het soort speler af of aanval / verdediging in het voordeel is. Het gelijktrekken is onmogelijk ;)

Omdat het voornamelijk 1C spammen geworden was. Nu kun je maximaal 5 commando's per seconde per account de deur uitgooien. Dat scheelt al een batterij aan 'gezeur', zoals jij het beschrijft. Innogames kan gerust energie steken in een deffeature, zoals:
- Een ridder on steroïden;
- Verschillende verdedigingsitems die te verzamelen zijn met events of te koop zijn;
- Kijken of een muurlevel of productiesnelheid kunnen worden aangepast op gewone werelden. De uitkijktoren is een infantiele feature die het verdedigen van "kunst" heeft verlaagd tot een niveau waarin iedere noob die troepjes kan aanroepen met een uitkijktoren zich al 100% zou moeten kunnen redden.

------

Btw er is een topic voor w56 instellingen. Het is daar dat jullie moeten wezen. Laat de uitkijktoren gewoon deftig en volledig geipmlementeerd worden (dit idee) en zorg er door zulke topics voor dat er genoeg werelden komen zonder uitkijktoren zodat je altijd een wereld hebt waar jij kan spelen zonder er last van te hebben.

Dit gaat over de uitkijktoren. Verwijzen naar W56 is een niets-zeggend, niet-relevant en totaal niet-valide reden om over instellingen te praten van een spelfeature die algemeen gebruikt wordt op recent geïntroduceerde werelden.
 

Deleted User - 24028

Guest
Definitie van een sullige verdediger: "Komt hoogstens een half uur online om wat extra def aan te trekken, omdat hij weet waar over een paar uur de clears precies aan gaan komen en verder geen reet hoeft uit te voeren." Oftewel: Weinig moeite, hoog rendement.
Dat is jouw definitie... Weinig moeite, hoog rendement.. dat is exact wat elk TW speler probeer te bereiken ;)

Dan die goede-tot-excellente aanvaller. Gezien de uitkijktoren de eerste clear tot diep in zijn cluster al kan zien aankomen als rood of bruin bijltje vecht hij tegen een feature die zwaar tegen hem in weegt.
Als die "goede-tot-excellente aanvaller" deze functie niet aan kan terwijl die gebruikt wordt door een "sullige verdediger" dan zegt dat meer over de aanvaller dan over de functie.

Warre, ga jij nu jouw katamassascript illegaal verklaart is en je daarmee een competitief voordeel verloren bent, een script verdedigen waardoor verdedigen makkelijker word? De ironie!!
Haha leuke poging dit, jammer dat alle feiten je tegen spreken he ;) Ten eerste ben je zo naïef als maar zijn kan als je denkt dat mijn aanvalstool geëindigd is met het illegaal verklaren van die versie. Ten 2de heb ik altijd verdedigende scripts gepromoot. Bewijs daarvan is het feit dat ik geen enkel aanvalsscript heb gepubliceerd in het verleden maar wel een defensief script (Pre DEFFING Pack). Ik promoot ze dus niet alleen, ik maak ze beschikbaar. Ik promoot het niet pas sinds mijn aanvalstool er uit ligt, ik heb het altijd gepromoot. Waarom ? Omdat aanvaller altijd al een streepje voor had sinds 1C ed en ik de balans een beetje wou herstellen. Dus ja ik ben blij dat TW dit nu zelf probeert, of dat lukt en of ze het in sommige gevallen niet ombuigen in de andere richting is een ander verhaal.

Omdat het voornamelijk 1C spammen geworden was. Nu kun je maximaal 5 commando's per seconde per account de deur uitgooien. Dat scheelt al een batterij aan 'gezeur', zoals jij het beschrijft. Innogames kan gerust energie steken in een deffeature, zoals:
- Een ridder on steroïden;
- Verschillende verdedigingsitems die te verzamelen zijn met events of te koop zijn;
- Kijken of een muurlevel of productiesnelheid kunnen worden aangepast op gewone werelden.
Whahaha nu wordt het duidelijk waarom jij een probleem hebt met de toren. Jij kan er offensief niks tegen omdat je gewoon niks van dit spel weet. Deze opmerking is gewoonweg ge-wel-dig. NU kun je maximaal 5 commando's per seconde per account de deur uit gooien... Tenzij je met NU bedoelt de laatste 5 jaar (als het niet veel meer is), het is zo goed als altijd zo geweest dat je maar 5 aanvallen per seconde de deur uit kon en mocht doen. Er is dus helemaal niks veranderd en niet geschroefd aan het aanvallend voordeel, behalve dan met de uitkijktoren.

De uitkijktoren is een infantiele feature die het verdedigen van "kunst" heeft verlaagd tot een niveau waarin iedere noob die troepjes kan aanroepen met een uitkijktoren zich al 100% zou moeten kunnen redden.
Mooi, dan kan zelfs jij mee draaien tegenwoordig :D

Dit gaat over de uitkijktoren. Verwijzen naar W56 is een niets-zeggend, niet-relevant en totaal niet-valide reden om over instellingen te praten van een spelfeature die algemeen gebruikt wordt op recent geïntroduceerde werelden.
Nee hoor. Dit gaat over een specifieke aanpassing aan de uitkijktoren. Niet over de uitkijktoren in het algemeen, maar het was al wel duidelijk dat jullie dat niet snapte. Jullie opmerkingen zijn dus net zo off topic als die laatste van mij, met het verschil dat jullie denken dat die van jullie on topic zijn en ik bewust off topic ging om jullie te helpen door jullie te leiden naar de plaats waar je moet zijn om in de mate van het mogelijke te krijgen wat je wilt.
 

DeletedUser77130

Guest
Dat is jouw definitie... Weinig moeite, hoog rendement.. dat is exact wat elk TW speler probeer te bereiken ;)

Ik ;) gaf ;) een ;) definitie ;) van ;) hoe ;) makkelijk ;) het ;) verdedigen ;) geworden ;) is, ;) niet ;) wat ;) een ;) goede ;) verdediger ;) maakt ;) of ;) probeerd ;) te ;) te bereiken.


Als die "goede-tot-excellente aanvaller" deze functie niet aan kan terwijl die gebruikt wordt door een "sullige verdediger" dan zegt dat meer over de aanvaller dan over de functie.

Dan zegt dat meer over de desbetreffende functie dan over de aanvaller.


Waarom ? Omdat aanvaller altijd al een streepje voor had sinds 1C ed en ik de balans een beetje wou herstellen. Dus ja ik ben blij dat TW dit nu zelf probeert, of dat lukt en of ze het in sommige gevallen niet ombuigen in de andere richting is een ander verhaal.

De balans herstellen zal iedere speler wel zijn of haar mening over ventileren en is tot op zekere hoogte acceptabel te noemen. Met een OP-gebouw die ook nog eens uitgebouwd gaat worden verlegt de grens van OP naar super OP, naar ultra OP naar galactisch OP. Dat is de grens opschuiven en je weet dondersgoed dat dit de tweede stap ernaartoe is om het spel lam te leggen in plaats van het actief speelbaar te houden.

Whahaha nu wordt het duidelijk waarom jij een probleem hebt met de toren. Jij kan er offensief niks tegen omdat je gewoon niks van dit spel weet. Deze opmerking is gewoonweg ge-wel-dig. NU kun je maximaal 5 commando's per seconde per account de deur uit gooien... Tenzij je met NU bedoelt de laatste 5 jaar (als het niet veel meer is), het is zo goed als altijd zo geweest dat je maar 5 aanvallen per seconde de deur uit kon en mocht doen. Er is dus helemaal niks veranderd en niet geschroefd aan het aanvallend voordeel, behalve dan met de uitkijktoren.

Ik gebruik geen 1C in aanvallend opzicht en heb meerdere accounts recentelijk naar de top 3 van de eindranglijst geleid. Vorig jaar is pas de "5 commands per seconde"-regel ingevoerd. Dus wat je hierboven zegt geeft niet het beeld van de werkelijkheid weer.

Daarnaast negeer je de suggesties en ideeën om verdedigen makkelijker te maken omdat je ze niet goed genoeg vind of, omdat je er zelf te slecht mee om kunt gaan.

Mooi, dan kan zelfs jij mee draaien tegenwoordig :D

Dat kon ik al voor de infantiele ding werd ingevoerd.

Je maakt je echt belachelijk met bovenstaande opmerking.

Nee hoor. Dit gaat over een specifieke aanpassing aan de uitkijktoren. Niet over de uitkijktoren in het algemeen, maar het was al wel duidelijk dat jullie dat niet snapte. Jullie opmerkingen zijn dus net zo off topic als die laatste van mij, met het verschil dat jullie denken dat die van jullie on topic zijn en ik bewust off topic ging om jullie te helpen door jullie te leiden naar de plaats waar je moet zijn om in de mate van het mogelijke te krijgen wat je wilt.

Nogmaals, Mr. verwarrend:
"om over instellingen te praten van een spelfeature die algemeen gebruikt wordt op recent geïntroduceerde werelden." Oftewel: Een aanpassing/update van een spelfeature.

Precies wat ik zei herhaal je nog even, omdat je te dom, lui of irritant wilt overkomen.
 

Deleted User - 24028

Guest
Vorig jaar is pas de "5 commands per seconde"-regel ingevoerd. Dus wat je hierboven zegt geeft niet het beeld van de werkelijkheid weer.
Jah dat zei je eerder al dat je dat dacht. En zoals ik al zei is dat helemaal niet waar. Vorig jaar is de 5 acties per seconde doorgevoerd in het algemeen. Maar 5 aanvallen per seconde is al zo sinds het begin van tw (of allesinds na korte tijd er na). Maw ze hebben de regel voor aanvallen per seconde doorgetrokken voor alle acties. Geloof je me niet ? Vraag het gerust aan he CM, de mods en elke deftige tw speler ;)

Tot zo ver jou motivatie dat ze reeds hebben gesleuteld aan het aanvallen / verdedigen evenwicht. De eerste poging daar toe is dit nieuwe gebouw. En ik zal nog eens herhalen dat ik niet weet of dit een goede keuze was of dat het idd te OP is. Aanvankelijk was ik ook tegenstander, ondertussen speel ik er al een tijdje mee en vind ik het voorlopig wel mee vallen, zien wat de toekomst brengt dus.

Ik ben altijd voorstander van het implementeren van nieuwe zaken in een volledige en uitgebreide vorm. Ofwel doe je het niet, ofwel doe je het wel. Maar niet half zijn gat.

Edit: oh kijk wat ik vind op 10 seconden zoeken via Google: https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/aanvallen-per-seconde.37159/ Ik wist niet dat het momenteel 2010 was :rolleyes2:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 24028

Guest
Naar aanleiding van dit topic heb ik in afwachting van innogames hun aanpassing een script ontwikkelt dat doet wat hier gevraagd werd.
Meer informatie via volgende link: WatchtowerEnhancer. Enjoy :)
 

DeletedUser71618

Guest
Je vind het niet eerlijk dat een OP gebouw de onrust verstoort tussen offence / defence, maar je bent wel voorstander dat niet iedereen het gebouw even goed kan gebruiken. Zelf een manier / trucje gevonden om eenvoudig zaken uit te rekenen en bang dat een idee als dit jou trucje teniet doet... Maw het gebouw mag enkel voor jou MEGA OP zijn en niet voor iedereen :oops:

Zoals ik al zei, als je tegen het gebouw zelf bent, doe er dan wat aan ;)

Als jij het zo wil zien, best joh. Interpreteer het zoals je wil. Ik zal echter niks tegen de toren zelf doen aangezien dat toch geen zin heeft, en voor mij al helemaal niet. Ik speel w52 en daar wordt de functie echt niet ineens uitgeschakeld; nieuwe (reguliere) werelden start ik sowieso niet meer.
 
Bovenaan