Toppers afgelast ivm politiestakingen

DeletedUser974

Guest
Beetje laat, maar toch

De wedstrijden Feyenoord-AZ van zaterdagavond en Ajax-PSV van zondagmiddag gaan definitief niet door. Door het tekort aan politie wegens de aangekondigde stakingen kwamen de burgemeesters van Amsterdam en Rotterdam, respectievelijk Job Cohen en Ivo Opstelten, om de duels niet te laten doorgaan. Klik hier! Vrijdagavond stelde de voorzieningenrechter, nadat Rotterdam, Amsterdam en minister van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst een kort geding tegen de politie hadden aangespannen, de laatstgenoemde partij in het gelijk. Hierdoor kregen zij toestemming om tijdens de twee topwedstrijden met acties te komen.

De financiële schade voor de vier ploegen in kwestie zou kunnen oplopen tot een aantal ton. De KNVB stelde zelfs dat het verbieden van de wedstrijden 'desastreuze gevolgen voor de competitie' zou kunnen hebben.
Bron: Voetbalzone



Door wat politie die aandacht tekort hebben, zijn de topduels Feyenoord - AZ en Ajax - PSV dus afgelast.

Wat vinden jullie hier van?
Ik vind het heel jammer, miljoenen voetballiefhebbers zijn hiermee dus 2 topduels door de neus geboord :(

Er zijn meer mensen die er niet blij mee zijn, bijv. de competitieleider, die weet geen andere datum om de duels in te halen.
Ook de KNVB en Jaake snappen er nix van, en misschien worden de wedstrijden wel in een 0-1 omgezet
 

DeletedUser

Guest
schandalig vind ik het, als ze slim waren, hadden ze morgen gaan staken, dan hadden ze denk ik eerder het volk achter zich gehad dan nu, en als het werk ze niet aanstaat zoeken ze maar ander werk :mad:
van mij mogen ze alle schade kosten op die politie organistaties schuiven hoor, pech als die failiet gaan:mad:
 

DeletedUser

Guest
schandalig vind ik het, als ze slim waren, hadden ze morgen gaan staken, dan hadden ze denk ik eerder het volk achter zich gehad dan nu, en als het werk ze niet aanstaat zoeken ze maar ander werk :mad:
van mij mogen ze alle schade kosten op die politie organistaties schuiven hoor, pech als die failiet gaan:mad:

De politie kan niet failliet gaan, dat is van de overheid, als de politie failliet gaat, is Nederland failliet :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Ik vind het geheel terecht dat de politie staakt. Anders zal er namelijk nooit een moment zijn dat zij kunnen staken. Zoiezo heeft de vakbond toegezegd dat mochten de wedstrijden doorgaan en er calamiteiten zijn dat politie dan alsnog zou optreden. Ik vind het schrikbarender dat er rond voetbalwedstrijden altijd politiemachten aanwezig zijn om te zorgen dat supporters elkaar niet in de haren vliegen. Zolang dat gebeurd vind ik eigenlijk dat ze niet mogen klagen dat wedstrijden worden afgelast als de politie een keer wil staken omdat ze vinden dat ze onderbetaald worden.
 

DeletedUser

Guest
geheel terecht. als de supporters zich zouden gedragen zou er helemaal geen politie bij hoeven te zijn. En zo trekken ze lekker veel aandacht ;)
 

DeletedUser

Guest
gerechtigheid, als de clubs meer geld zouden investeren in beveiliging ipv het overbetalen van hun spelers, dan hoeft er helemaal geen politie ingezet te worden.

jammer voor de voetbal liefhebbers, maar het is al triest genoeg dat voor het mogelijk maken van een commercieel evenement de belastingbetaler voor de beveiligingskosten moet opdraaien.

Als de huidige topspelers nou eens 50% van hun loon in de politiekas stoppen, dan houden ze nog belachelijk veel over en de politie heeft gelijk de gewenste loonsverhoging voor elkaar:)
 

DeletedUser

Guest
De politie kan niet failliet gaan, dat is van de overheid, als de politie failliet gaat, is Nederland failliet :rolleyes:

die vakbonden van de politie, niet de politie zelf :rolleyes:
de regering staakt toch niet :rolleyes:
dat doet de politie en die vakbonden van ze, laat die maar opdraaien voor de kosten :mad:
 

DeletedUser

Guest
gerechtigheid, als de clubs meer geld zouden investeren in beveiliging ipv het overbetalen van hun spelers, dan hoeft er helemaal geen politie ingezet te worden.

jammer voor de voetbal liefhebbers, maar het is al triest genoeg dat voor het mogelijk maken van een commercieel evenement de belastingbetaler voor de beveiligingskosten moet opdraaien.

Als de huidige topspelers nou eens 50% van hun loon in de politiekas stoppen, dan houden ze nog belachelijk veel over en de politie heeft gelijk de gewenste loonsverhoging voor elkaar:)

wat denk jij, als jij bijna geen vrij kan krijgen van je werk, je neemt een dag vrij en koopt kaartjes voor die wedstrijd, wat moet jij dan he?!
 

DeletedUser

Guest
wat denk jij, als jij bijna geen vrij kan krijgen van je werk, je neemt een dag vrij en koopt kaartjes voor die wedstrijd, wat moet jij dan he?!

geld terug vragen + rechtzaak beginnen om vergoeding voor die vrije dag te krijgen ?

als de clubs gewoon voor de ordehandhaving betalen gebeuren dit soort dingen niet.
bovendien is de politie een van de weinigen die niet mogen staken, behalve met toestemming van een rechter, wat in dit geval ook is gebeurd.
 

DeletedUser5662

Guest
Ik ben in dit geval ook voor de politie
en op deze manier krijgen ze ook de aandacht die het probleem verdient.

het feit dat er zoveel politie aanwezig/paraat moet zijn is op zich al absurd..

neem nou het WK rugby, daarbij waren geloof ik nog geen 50 politieagenten ingezet, en daarop kwamen net iets meer toeschouwers af als deze 2 wedstrijden, de voetbalwereld zit gewoon niet helemaal goed meer in elkaar :confused:

en als het werk ze niet aanstaat zoeken ze maar ander werk :mad:

dus als jij een leuke baan hebt gevonden wil je daar voortaan ook nog maar een minimale vergoeding voor???
 

DeletedUser

Guest
@ Chagall

1 Staken moet je doen op een moment dat het effect heeft dus op een druk moment Staken op een moment dat niemand hier hinder van ondervind is onzinnig

2 het feit dat die matchen moeten afgelast worden is niet de schuld van de politie maar van een gedeelte van de voetbalfans en voetbalploegen zelf
als er geen voetbalrellen zouden zijn zou het feit dat de politie staakt geen probleem zijn
andere sporten hebben geen last van de staking omdat zij niet een paar gevechtseenheden van de politie nodig hebben om te zorgen dat de halve stad niet wordt afgebroken

3 je zegt dat de politie moet opdraaien voor alle geleden schade
mischien kunnen ze het geld dat op deze avond bespaart is als extra bonus krijgen
de schade die niet aangebracht is aan de treinen, bussen, geparkeerde auto's met de foute supportersticker, brievenbussen van omwonende
de extra lonen van al die politiemensen die deze avond niet hebben gewerkt en dus niet moeten uitbetaald worden
Al het groot matrieel zoals waterkannonnen e.d. dat niet heeft moeten uitrijden
Als we dat allemaal optellen hebben ze de nederlandse belastingbetaler een dienst bewezen met te staken
 

DeletedUser

Guest
@ Chagall

1 Staken moet je doen op een moment dat het effect heeft dus op een druk moment Staken op een moment dat niemand hier hinder van ondervind is onzinnig

2 het feit dat die matchen moeten afgelast worden is niet de schuld van de politie maar van een gedeelte van de voetbalfans en voetbalploegen zelf
als er geen voetbalrellen zouden zijn zou het feit dat de politie staakt geen probleem zijn
andere sporten hebben geen last van de staking omdat zij niet een paar gevechtseenheden van de politie nodig hebben om te zorgen dat de halve stad niet wordt afgebroken

3 je zegt dat de politie moet opdraaien voor alle geleden schade
mischien kunnen ze het geld dat op deze avond bespaart is als extra bonus krijgen
de schade die niet aangebracht is aan de treinen, bussen, geparkeerde auto's met de foute supportersticker, brievenbussen van omwonende
de extra lonen van al die politiemensen die deze avond niet hebben gewerkt en dus niet moeten uitbetaald worden
Al het groot matrieel zoals waterkannonnen e.d. dat niet heeft moeten uitrijden
Als we dat allemaal optellen hebben ze de nederlandse belastingbetaler een dienst bewezen met te staken


ben ik het compleet mee eens, waarom de agenten de schuldigen? zij willen betere omstandigheden voor zichzelf
en als de agenten staken hoeft in princiepe de wedstrijden niet gestaakt worden, dat die domme relnichten van een nepvoetbalsupporters niet normaal kunnen reageren op verlies en winst is hun probleem
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
28
ja in principe ben ik het daar ook mee eens.
stakingen hebben pas effect als je er (veel) volk mee raakt. Maar ik vind het wel spijtig dat er zoveel mensen moeten boeten omdat de politiebonden meer geld willen verdienen (of ging het daar niet over?)

en laten we nou wel wezen, jullie willen toch heus niet dat die wedstrijden doorgaan zonder politie??? Dat zou nogal wat geven..
 

DeletedUser

Guest
Het is toch erg dat er geen voetbal wedstrijd gehouden kan worden zonder politie! Een beetje rellen om een sportwedstrijdje. Belachelijk! Bij hockeywedstrijden noch tenniswedstrijden noch golfwedstrijden is er politie nodig...
 

DeletedUser

Guest
Ik ben in dit geval ook voor de politie
en op deze manier krijgen ze ook de aandacht die het probleem verdient.

het feit dat er zoveel politie aanwezig/paraat moet zijn is op zich al absurd..

neem nou het WK rugby, daarbij waren geloof ik nog geen 50 politieagenten ingezet, en daarop kwamen net iets meer toeschouwers af als deze 2 wedstrijden, de voetbalwereld zit gewoon niet helemaal goed meer in elkaar :confused:



QUOTE]

ze moeten niet zeuren over paraat heid ect ect, want daar hebben ze zelf immers voor gekozen, dan moeten ze maar een ander baantje zoeken!
 

DeletedUser

Guest
Het is toch erg dat er geen voetbal wedstrijd gehouden kan worden zonder politie! Een beetje rellen om een sportwedstrijdje. Belachelijk! Bij hockeywedstrijden noch tenniswedstrijden noch golfwedstrijden is er politie nodig...

van mij mogen ze als iemand loopt te klote in het stadion een levenslang stadion verbod geven en een boete van een paar duizend euri hoor, maar dat doet men niet, en trouwens, de politie moet de regering hebben niet het volk, waarom mag als de politie het volk laat lijden is het goed, maar als leerlingen het doen door dingen te vernielen is het slecht, ik ben overigens tegen de vernieligen hoor.
maar als ze staken, doe het na deze wedstrijden en ga dan naar den haag ofzo.
 

DeletedUser

Guest
van mij mogen ze als iemand loopt te klote in het stadion een levenslang stadion verbod geven en een boete van een paar duizend euri hoor, maar dat doet men niet, en trouwens, de politie moet de regering hebben niet het volk, waarom mag als de politie het volk laat lijden is het goed, maar als leerlingen het doen door dingen te vernielen is het slecht, ik ben overigens tegen de vernieligen hoor.
maar als ze staken, doe het na deze wedstrijden en ga dan naar den haag ofzo.

Tja, nu krijgen ze wel extra veel aandacht door dat iedereen gaat zeuren over dat de wedstrijden afgelast moeten worden.
 

DeletedUser

Guest
Tja, nu krijgen ze wel extra veel aandacht door dat iedereen gaat zeuren over dat de wedstrijden afgelast moeten worden.

negatieve aandacht uhu,
maarja als je politie man bent ben je in mijn ogen zowiezo eikel, het leuk vinden om mensen een bekeuring aan te naaien :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
van mij mogen ze als iemand loopt te klote in het stadion een levenslang stadion verbod geven en een boete van een paar duizend euri hoor, maar dat doet men niet, en trouwens, de politie moet de regering hebben niet het volk, waarom mag als de politie het volk laat lijden is het goed, maar als leerlingen het doen door dingen te vernielen is het slecht, ik ben overigens tegen de vernieligen hoor.
maar als ze staken, doe het na deze wedstrijden en ga dan naar den haag ofzo.



neen wat er moet gebeuren is laat de voetbalploegen zelf opdraaien voor de kosten in plaats van daar belastingsgelden voor te gebruiken
op die manier zullen ploegen sneller geneigd zijn die kleine groep relschoppers te weren

de politie moest op dit moment staken om de gemeenschap te confronteren met het feit hoe onmisbaar ze soms zijn voor kleine dingen

en staken is niet hetzelfde als dingen vernielen
de leerlingen hadden het recht en de plicht om actie te ondernemen tegen de 1040 uren maar vernielingen horen niet thuis in die reactie en doen zelfs onbegrip ontstaan moest dat niet gebeurd zijn er zouden meer mensen achter hen staan
kijk naar het wit protest in Belgie na Dutroux en het spaghetti arrest
 
Bovenaan