Top/Flopstammen

Reactiescore
2.878
Ge edeld worden is enkel een afgang als je het slecht gedaan hebt, niet als je tegenstander het goed gedaan heeft.


Screenshot_20201001-114135_Tribal wars.jpg

Bovenstaand bericht zijn er meer van. Verder is er bij ons 1x gesniped op 3 treinen en nog vol op de AS ook..

Afgang dan toch?

EDIT: Misschien doet bovenstaande post Interdictum te kort of komt hij hard over. Begrijp me niet verkeer, respect dat je er vanochtend was. Ga ook niet stellen dat ik alles had kunnen snipen, sommige waren ontzettend strak en er was blijkbaar weinig def voor handen maar een pre noble/recap had wel gemogen, toch? Of uberhaupt de off c snipen/laten staan ipv dodge ok of als recap laten lopen terwijl het dorp eerder wegvalt is wel twijfelachtig.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
3.540
Zonder gekheid, ik had verwacht na het cluster van Tyrant en het volume wat ze nu al hebben dat het een eenzijdige strijd ging worden deze wereld, maar de andere premade laat ook wel het een en ander zien met die stammassa's. Bovendien internen ze er genoeg volume bij om de achterstand wat te verlagen (bedoel hier niet mee te zeggen dat een premade meer internt dan de ander, zeg alleen dat het gelijkgetrokken is).
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Zonder gekheid, ik had verwacht na het cluster van Tyrant en het volume wat ze nu al hebben dat het een eenzijdige strijd ging worden deze wereld, maar de andere premade laat ook wel het een en ander zien met die stammassa's. Bovendien internen ze er genoeg volume bij om de achterstand wat te verlagen (bedoel hier niet mee te zeggen dat een premade meer internt dan de ander, zeg alleen dat het gelijkgetrokken is).

Hoezo dacht je dat?

De pre-Made van René heeft aanzienlijk meer accounts dan wij hebben en werft aan alle kanten spelers/interns erbij?
 
Reactiescore
3.584
Bekijk bijlage 23583

Bovenstaand bericht zijn er meer van. Verder is er bij ons 1x gesniped op 3 treinen en nog vol op de AS ook..

Afgang dan toch?

EDIT: Misschien doet bovenstaande post Interdictum te kort of komt hij hard over. Begrijp me niet verkeer, respect dat je er vanochtend was. Ga ook niet stellen dat ik alles had kunnen snipen, sommige waren ontzettend strak en er was blijkbaar weinig def voor handen maar een pre noble/recap had wel gemogen, toch? Of uberhaupt de off c snipen/laten staan ipv dodge ok of als recap laten lopen terwijl het dorp eerder wegvalt is wel twijfelachtig.

Ik zit op werk dus zal daar kort op reageren. Het nadeel van op bijna elk dorp edels te krijgen in dezelfde minuut is dat alle dorpen elkaar moeten indekken. Als 1 snipe op een def dorp mislukt vallen er andere snipes weg evenals recaps. Dit geeft een kettingreactie waarin snipes en recaps wegvallen.

Alle edels waren afgewerkt namelijk. Weinig def zeker om grote snipes te zetten zoals sommige aanvallers kunnen zien zin er wel degelijk wat snipes geveegd zonder de edel net niet dood ging. Ook werden soms nog last min snipekillers gezet terwijl de snipe al liep.

Wil ik best dieper op ingaan. Al zal iedereen dit begrijpen.
 
Reactiescore
3.540
Hoezo dacht je dat?

De pre-Made van René heeft aanzienlijk meer accounts dan wij hebben en werft aan alle kanten spelers/interns erbij?

Meer accounts maar niet meer punten. Ik had het ook over de openingsfase, en dat het inmiddels is rechtgetrokken qua punten, en dat ze waarschijnlijk al meer hebben nu. Dan ben ik ook nog niet 100% overtuigd van de kwaliteit van Rene's premade, zitten paar accounts tussen waar ik persoonlijk geen goede ervaring mee heb, dat hoeft niet persé een probleem te zijn aangezien er ook zat accounts zitten die dat wel rechttrekken, maar zo'n zwakke schakel kan je later de das om doen. Bovendien is het cluster van Tyrant gewoon perfect, en dat valt niet van Rene's premade te zeggen.
 
Reactiescore
2.878
Ik zit op werk dus zal daar kort op reageren. Het nadeel van op bijna elk dorp edels te krijgen in dezelfde minuut is dat alle dorpen elkaar moeten indekken. Als 1 snipe op een def dorp mislukt vallen er andere snipes weg evenals recaps. Dit geeft een kettingreactie waarin snipes en recaps wegvallen.

Alle edels waren afgewerkt namelijk. Weinig def zeker om grote snipes te zetten zoals sommige aanvallers kunnen zien zin er wel degelijk wat snipes geveegd zonder de edel net niet dood ging. Ook werden soms nog last min snipekillers gezet terwijl de snipe al liep.


Begrijp ik allemaal maar een edel op OK zetten waarvan je verwacht dat een snipe van 4k pop door een oranje AS en edel loopt vind ik iets te opportunistisch.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
271
Meer accounts maar niet meer punten. Ik had het ook over de openingsfase, en dat het inmiddels is rechtgetrokken qua punten, en dat ze waarschijnlijk al meer hebben nu. Dan ben ik ook nog niet 100% overtuigd van de kwaliteit van Rene's premade, zitten paar accounts tussen waar ik persoonlijk geen goede ervaring mee heb, dat hoeft niet persé een probleem te zijn aangezien er ook zat accounts zitten die dat wel rechttrekken, maar zo'n zwakke schakel kan je later de das om doen. Bovendien is het cluster van Tyrant gewoon perfect, en dat valt niet van Rene's premade te zeggen.

Lol

Tyrant heeft geen enkel moment voorgestaan op kwantiteit.

Zelfs nu de meeste hoofdaccounts in HELP! zijn gegaan zijn er nog steeds stammen zoals Noctem, TS en NWO die volzitten met (toekomstig) hoofdaccs en boosts wat een overduidelijke kwantitatieve voorsprong met zich meebrengt.
Niet voor niets dat Melvin telkens aandrong op de transparantie van die premade omdat deze in omvang een stuk groter is dan men zich realiseert. Iets wat interdictum en Baken misschien niet in wilden zien, gezien de naive manier van rooftochten uitzenden en account opbouw zoals Jannes al aangaf. Baken zal na deze actie al op korte termijn hierop moeten reageren, wrs door diplomatie te zoeken voor de kwantiteit om dan die belangrijke rim veilig te kunnen stellen.
Ik weet dat er hier mogelijkheden voor zijn maar het is aan Baken om de keuzes te maken en goed om te gaan met de gemaakte keuzes.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Zeveraar, wij zijn niet degenen die verschillende accounts/spelers zielig aanspreekt om in de rim te starten voor ons.

Haha you sure?
 
Reactiescore
3.584
Begrijp ik allemaal maar een edel op OK zetten waarvan je verwacht dat een snipe van 4k pop door een oranje AS en edel loopt vind ik iets te opportunistisch.

Al onze off erdoor jagen is te opportunistisch voor mij. Met de beschikbare def die we hadden zo hoog mogelijke snipes proberen te zetten. In de hoop een edel mee te pakken. Om vervolgens als de snipes hoog genoeg waren te kunnen counteren met de beschikbare off.

Als je uw off overal mee had ingezet waren de toestemmingen overal laag en hadden we geen off meer. Dan ben je ronde 2 alsnog gezien. Oranje edel kan 5k zijn, kan ook 1k zijn. Weet wel lc niet voor maal 4 telt.

Uiteindelijk is het dan de afweging maken tussen off inzetten of niet. Indien wel had ik mss een .. dorp meer behouden. Dorpen die ik later dan sws weer verlies omdat overal alles stacken onmogelijk is. Dan kies ik liever voor de optie om off in leven te houden met het risico het weg valt enkel indien dat niet het geval is kan je wel een stevige counter opzetten om de druk langs 1 kant fel te minimaliseren wat voor mij de beste overlevingskansen waren.

Alles staat of valt natuurlijk met of de snipes het houden of niet.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
Meer accounts maar niet meer punten. Ik had het ook over de openingsfase, en dat het inmiddels is rechtgetrokken qua punten, en dat ze waarschijnlijk al meer hebben nu. Dan ben ik ook nog niet 100% overtuigd van de kwaliteit van Rene's premade, zitten paar accounts tussen waar ik persoonlijk geen goede ervaring mee heb, dat hoeft niet persé een probleem te zijn aangezien er ook zat accounts zitten die dat wel rechttrekken, maar zo'n zwakke schakel kan je later de das om doen. Bovendien is het cluster van Tyrant gewoon perfect, en dat valt niet van Rene's premade te zeggen.

Hmmmm, ik denk dat de premade van Rene iets gestructureerder aan de wereld is begonnen, meer spelers, meer accounts en over de breedte gewoon kwalitatief erg goed.

Denk dat geen van beide stammen enig moment een duidelijke voorsprong heeft gehad, niet voor de wereld begon niet in de afgelopen weken en niet nu. Kan een mooie strijd worden.
 
Reactiescore
1.962
Gewoon goed opgezette aanval, complimenten daarvoor. Ik zag de bui eerlijk gezegd al een tijdje hangen met onze ligging.. Jammer maar niks aan te doen. W76 is gewoon een mooie wereld qua instellingen dus afscheid nemen zal lastig zijn:biggrin:
 
Reactiescore
301
Lol

Tyrant heeft geen enkel moment voorgestaan op kwantiteit.

Zelfs nu de meeste hoofdaccounts in HELP! zijn gegaan zijn er nog steeds stammen zoals Noctem, TS en NWO die volzitten met (toekomstig) hoofdaccs en boosts wat een overduidelijke kwantitatieve voorsprong met zich meebrengt.
Niet voor niets dat Melvin telkens aandrong op de transparantie van die premade omdat deze in omvang een stuk groter is dan men zich realiseert. Iets wat interdictum en Baken misschien niet in wilden zien, gezien de naive manier van rooftochten uitzenden en account opbouw zoals Jannes al aangaf. Baken zal na deze actie al op korte termijn hierop moeten reageren, wrs door diplomatie te zoeken voor de kwantiteit om dan die belangrijke rim veilig te kunnen stellen.
Ik weet dat er hier mogelijkheden voor zijn maar het is aan Baken om de keuzes te maken en goed om te gaan met de gemaakte keuzes.


Als je ergens niets van weet, kan je er het best gewoon over zwijgen.

X
Joren
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.789
Goed om te lezen dat mijn topics op 73 nog altijd zo relevant zijn. Neem ze vooral als voorbeeld hoe het niet blijkt te moeten. Je probeert wat hè, muntje had evengoed de andere kant op kunnen vallen. Uiteindelijk kregen we gewoon wat we wilde; (meer dan) genoeg uitdaging en een levendig AF en wereld.

Misschien moeten we toch even Roald rekruteren!

Nee bedankt :wink:

Toch wint deze downie w73 van je

Met het slechtst presterende account binnen Spread en een account dat slechter heeft gepresteerd dan het grootste deel van de tegenpartij. Be proud! Spijtig dat je aanvallend überhaupt nooit iets gedaan hebt vanaf NTD en dat Spread zijn dominantie gaat behalen op rimnoobjes in plaats van op de tegenpartij. In mijn optiek devalideer je daar je je winst mee, ook de kans (kwantitatief groot voordeel) om wat 'grote jongens' een keer te kloppen laten jullie schieten. Zal men verder niet lastig vallen met '73.

Have fun hier.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan