Top/Flopspelers

Reactiescore
151
En tijdens die 5 weken blijft Speer met 5 main plus 2 grote PBGs spelen waardoor ze zowel noord als zuid geen dreiging hebben, nu sluiten we een BG af en pakken we wat gratis dorpen richting het front met jullie en is het huilen op het AF. Wat had je verwacht dat we niks zouden ondernemen en de wereld klaar was over 10 dagen zonder enige vorm van tegenstand voor Speer?

Nouja beetje zeilig is het wel he. Met zoveel boosts starten en dan nog moet je via vv's troepen gooien terwijl je ze zelf internt, complete accounts internen, etc.

Terwijl je ondertussen zanikt als Speer wat dan ook doet? Met hun 6e acc wat al vanaf voor de wereld erbij zit en 1 ander account juist om naar het front te groeien?

Is een groot verschil tussen al die dingen doen en gewoon de nummer 2 of 3 stam erbij halen om tegen speer te gaan. Dat is prima, maar huilen dat je de groei niet bij kan houden terwijl je je halve acc intern hebt gekregen is wat anders.
 
Reactiescore
980
En tijdens die 5 weken blijft Speer met 5 main plus 2 grote PBGs spelen waardoor ze zowel noord als zuid geen dreiging hebben, nu sluiten we een BG af en pakken we wat gratis dorpen richting het front met jullie en is het huilen op het AF. Wat had je verwacht dat we niks zouden ondernemen en de wereld klaar was over 10 dagen zonder enige vorm van tegenstand voor Speer?

Je bedoelt we zijn met onze premade gestart en hebben ons gebied daarmee gedomineerd, hebben vervolgens 1 PBG extra afgesloten om niet geflankt te worden en daardoor beter met een phalanx richting de core konden optrekken. Dat we met onze premade 2 continenten per direct wouden domineren verplaats één is zelfs een uitdagendere keuze geweest dan volledig op één te concentreren.

Je doet het af alsof het een diplomatische keuze was dat onze 6 accounts zo hoog gerankt staan, en dat is gewoonweg niet de zaak. dat is geen gevolg geweest van diplomatieke spelletjes of keuzes, we waren gewoon beter. Lastig om dat te veroordelen als niet eerlijk.
 
Reactiescore
470
Tijdens die 5 weken hebben wij goed gespeeld en daardoor hebben wij zon grote voorsprong gekregen, daarnaast hebben jullie ook met genoeg accounts gespeeld om onze groei bij te houden. Ook konden jullie front krijgen zonder dat jullie hoefden te internen(Pepper boven, Illu onder). Samenwerken is alleen maar logisch, maar zulke debiele tactieken gebruiken, omdat jullie zelf zo slecht spelen is gewoon zielig.

Tijdens die 5 weken hebben jullie 0 tegenstand gehad, noobjes weg gespeeld en interns gepakt. Front pakken door interns een debiele tactiek? Is dat niet precies wat Ground zero heeft gedaan bij Pepper met reden om nog iets van front te willen pakken voor de eindstrijd, die gasten dumpte ook hun troepen op ons maar nu het bij jullie zelf gebeurd is het ineens een debiele tactiek?
 
Reactiescore
980
Welke tegenstand hebben Illu en Pepper dan precies gehad? Beseffend dat de ODD ranking van elke stam vrij treurig is, staat Pepper zelfs op een rank 10... Zo weinig tegenstand, en vervolgens klagen dat er te laat front is gekomen. Speer heeft een stuk meer initiatief genomen om richting de core te groeien dan Pepper. Als Pepper en Speer geen eindstrijd krijgen, kunnen jullie je slechts je zelf op aankijken. Het te laat richting core te groeien, interne wanbeleid ten top.
 
Reactiescore
1.094
0 tegenstand maar in de tussentijd zie ik alleen maar screenshots voorbij komen hoe Pepper tegen de 70 dorpen edelt met 29k verslagen tegenstanders, en of in de skype chat van cl23 dat Speer het vijf-voudige aan ODA de afgelopen dagen vergaard. Een hele boeiende stelling, ga je dat ook nog onderbouwen?
 
Reactiescore
108
Welke tegenstand hebben Illu en Pepper dan precies gehad? Beseffend dat de ODD ranking van elke stam vrij treurig is, staat Pepper zelfs op een rank 10... Zo weinig tegenstand, en vervolgens klagen dat er te laat front is gekomen. Speer heeft een stuk meer initiatief genomen om richting de core te groeien dan Pepper. Als Pepper en Speer geen eindstrijd krijgen, kunnen jullie je slechts je zelf op aankijken. Het te laat richting core te groeien, interne wanbeleid ten top.

Wat betreft Illu. Beginfase flinke tegenstand gehad daardoor pas laat serieus gaan groeien. Midgame was niet spannend, eens. Matige tegenstand van I. en een beetje van Tax2. (aageepee, dex en hornp). Het is dat jullie (Speer) zo snel groeien maar voor ons moest endgame echt nog gaan beginnen. Helaas lijkt het erop dat dat niet gaat lukken.
 
Reactiescore
417
0 tegenstand maar in de tussentijd zie ik alleen maar screenshots voorbij komen hoe Pepper tegen de 70 dorpen edelt met 29k verslagen tegenstanders, en of in de skype chat van cl23 dat Speer het vijf-voudige aan ODA de afgelopen dagen vergaard. Een hele boeiende stelling, ga je dat ook nog onderbouwen?
Heb je alles gelezen, was vandaag echt een hele lap aan tekst (ook veel ongerelateerd aan deze wereld)
 
Reactiescore
980
Wat betreft Illu. Beginfase flinke tegenstand gehad daardoor pas laat serieus gaan groeien. Midgame was niet spannend, eens. Matige tegenstand van I. en een beetje van Tax2. (aageepee, dex en hornp). Het is dat jullie (Speer) zo snel groeien maar voor ons moest endgame echt nog gaan beginnen. Helaas lijkt het erop dat dat niet gaat lukken.

Vraag me af in hoeverre dit eerder kan gezien worden als tegenslag en niet optimaal gestart door sommige dan echt zware tegenstand. Zie zo uit de stats al paar die als eerste dorp een 1k dorp pakken, daarmee kan je op een pakket wereld ook niet snel doorpakken. Tja, dan maak je het jezelf ook wat lastiger als stam als een deel niet sterk uit de startfase komt.

Het is dan ook niet dat alles per direct vlot verliep, op Minty en Boris na. Zo kreeg 4K constant aanvallen en kata's, werden ze bij hun 2de dorp geloof ik recapped. Wij liepen onze clear eerste dag al dood bij de edelfase op random ondersteuning, Ground was zijn clear doodgelopen als ik het goed herinner. Een iets lastigere start zou imo niet het overgrote verschil moeten maken.
 
Laatst bewerkt:

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.788
Beseffende dat Rob enkel rim ging edelen en geen front ging pakken, maar enkel veranderd is als antwoord door de diplomatiek die pepper voert
 
Reactiescore
470
0 tegenstand maar in de tussentijd zie ik alleen maar screenshots voorbij komen hoe Pepper tegen de 70 dorpen edelt met 29k verslagen tegenstanders, en of in de skype chat van cl23 dat Speer het vijf-voudige aan ODA de afgelopen dagen vergaard. Een hele boeiende stelling, ga je dat ook nog onderbouwen?

Vergelijk de ODA van Speer account Minty bijvoorbeeld eens met het ILLU account 6legolas waarover ik hierboven zoveel gezeik lees van Speer dat die teveel interned : 6legolas momenteel 1075k ODA en 64 dorpen , Minty had 779k ODA na 67 dorpen .

Puur omdat Speer accounts veel groter zijn en de afgelopen week veel ODA pakken betekend het niet dat ze tegenstand hebben gehad. Def noobs geven ook ODA en is imo geen tegenstand . Of ga jij me vertellen dat ze tegenstand hebben gehad met PBGs in zowel de noord als zuid rim waardoor de flanken beschermd zijn en er in de core nu pas front wordt gemaakt?
 
Reactiescore
490
En tijdens die 5 weken blijft Speer met 5 main plus 2 grote PBGs spelen waardoor ze zowel noord als zuid geen dreiging hebben, nu sluiten we een BG af en pakken we wat gratis dorpen richting het front met jullie en is het huilen op het AF. Wat had je verwacht dat we niks zouden ondernemen en de wereld klaar was over 10 dagen zonder enige vorm van tegenstand voor Speer?
Wij hebben tevens net zo veel tijd gehad als jullie. waarom hebben wij wel op tijd front kunnen pakken, zonder 70% te internen (shameless face hihaho) en hebben we gewoon allen een goed aantal punten? dat jullie tot vorige week, bezig waren al jullie side accounts weg te werken en nu op de valreep in alle paniek snel front willen pakken wijst enkel op intern wanbeleid.
 
Reactiescore
108
Vraag me af in hoeverre dit eerder kan gezien worden als tegenslag en niet optimaal gestart door sommige dan echt zware tegenstand. Zie zo uit de stats al paar die als eerste dorp een 1k dorp pakken, daarmee kan je op een pakket wereld ook niet snel doorpakken. Tja, dan maak je het jezelf ook wat lastiger als stam als een deel niet sterk uit de startfase komt.

uh ja zou kunnen. Persoonlijk lagen we met Legolas tegen 3 'zuster' stammen aan die alles op ons gooide. De rest lag verder weg waardoor het pittig was.

Er is ook niemand die zegt dat Illu dit meer verdiend ofzo. Alleen zonder dat iemand van Illu hier op het forum actief is/was krijgen we ineens allerlei verwijten die niet geheel terecht zijn. Die verdedigen we.

Dat we het jammer vinden dat er geen decent endgame komt is logisch maar dat zegt niks over hoe Speer heeft gespeeld. Ik heb alles gelezen en nergens zien staan dat Illu Speer van alles verwijt.
 
Reactiescore
19
Vergelijk de ODA van Speer account Minty bijvoorbeeld eens met het ILLU account 6legolas waarover ik hierboven zoveel gezeik lees van Speer dat die teveel interned : 6legolas momenteel 1075k ODA en 64 dorpen , Minty had 779k ODA na 67 dorpen .

Puur omdat Speer accounts veel groter zijn en de afgelopen week veel ODA pakken betekend het niet dat ze tegenstand hebben gehad. Def noobs geven ook ODA en is imo geen tegenstand . Of ga jij me vertellen dat ze tegenstand hebben gehad met PBGs in zowel de noord als zuid rim waardoor de flanken beschermd zijn en er in de core nu pas front wordt gemaakt?

Mooi dat je 6legolas als voorbeeld neemt, want hij is een van de weinig die dit niet heeft gedaan(ik heb alleen de stammen beschuldigd, niet individuele gevallen). Kijk eerder bij Nameless, stevenh, xuonra, percy, ... vergelijk hun stats met die van ons en je zult zien dat er een degelijk verschil is
 
Reactiescore
180
Wij hebben tevens net zo veel tijd gehad als jullie. waarom hebben wij wel op tijd front kunnen pakken, zonder 70% te internen (shameless face hihaho) en hebben we gewoon allen een goed aantal punten? dat jullie tot vorige week, bezig waren al jullie side accounts weg te werken en nu op de valreep in alle paniek snel front willen pakken wijst enkel op intern wanbeleid.

ze zijn nog steeds bezig met sideaccounts te pakken hoor, enkel raken hun edels op :eek:
 
Reactiescore
108
Vergelijk de ODA van Speer account Minty bijvoorbeeld eens met het ILLU account 6legolas waarover ik hierboven zoveel gezeik lees van Speer dat die teveel interned : 6legolas momenteel 1075k ODA en 64 dorpen , Minty had 779k ODA na 67 dorpen .

Puur omdat Speer accounts veel groter zijn en de afgelopen week veel ODA pakken betekend het niet dat ze tegenstand hebben gehad. Def noobs geven ook ODA en is imo geen tegenstand . Of ga jij me vertellen dat ze tegenstand hebben gehad met PBGs in zowel de noord als zuid rim waardoor de flanken beschermd zijn en er in de core nu pas front wordt gemaakt?

ik denk inderdaad dat als je verder terugkijkt het verschil nog veel groter is. Eerlijk gezegt denk ik niet dat ze Legolas bedoelen maar eerder enkele andere accounts in de stam. Daar wil ik niet over oordelen maar voor mezelf geldt dat ODA niet zo slecht is als men beweert.

Na 34 dorpen is het Legolas 900k en minty 300 ODA
1615474813739.png1615474835491.png
 
Reactiescore
980
Vergelijk de ODA van Speer account Minty bijvoorbeeld eens met het ILLU account 6legolas waarover ik hierboven zoveel gezeik lees van Speer dat die teveel interned : 6legolas momenteel 1075k ODA en 64 dorpen , Minty had 779k ODA na 67 dorpen .

Puur omdat Speer accounts veel groter zijn en de afgelopen week veel ODA pakken betekend het niet dat ze tegenstand hebben gehad. Def noobs geven ook ODA en is imo geen tegenstand . Of ga jij me vertellen dat ze tegenstand hebben gehad met PBGs in zowel de noord als zuid rim waardoor de flanken beschermd zijn en er in de core nu pas front wordt gemaakt?

Dat er weinig clashes zullen zijn tussen Speer/Illu/Pepper is dan ook volledig te wijten aan Pepper. Niet Illu of Speer. ;)
 
Reactiescore
151
ik denk inderdaad dat als je verder terugkijkt het verschil nog veel groter is. Eerlijk gezegt denk ik niet dat ze Legolas bedoelen maar eerder enkele andere accounts in de stam. Daar wil ik niet over oordelen maar voor mezelf geldt dat ODA niet zo slecht is als men beweert.

Na 34 dorpen is het Legolas 900k en minty 300 ODA
Bekijk bijlage 27732Bekijk bijlage 27733


Wel even relevant verschil wanneer die dorpen behaald zijn he.
Early game hebben mensen nog amper deff. Ze bouwen meestal sp/zw en hebben dan op 5 dorpjes bijvoorbeeld 2k/2k en de rest off. Gaat je niets opleveren qua ODA maar dat is gewoon wat mensen hebben. Deffbunkers bouwen hebben mensen nog geen tijd voor gehad.

Als je dan vergelijkt met later bijvoorbeeld 1 dorp 10k/10k clearen en daarna 8 dorpen interrnen krijg je voor dat laatste meer ODA per dorp, terwijl dat eerste 0% intern is en dit 89%.
 
Reactiescore
326
Vergelijk de ODA van Speer account Minty bijvoorbeeld eens met het ILLU account 6legolas waarover ik hierboven zoveel gezeik lees van Speer dat die teveel interned : 6legolas momenteel 1075k ODA en 64 dorpen , Minty had 779k ODA na 67 dorpen .

Puur omdat Speer accounts veel groter zijn en de afgelopen week veel ODA pakken betekend het niet dat ze tegenstand hebben gehad. Def noobs geven ook ODA en is imo geen tegenstand . Of ga jij me vertellen dat ze tegenstand hebben gehad met PBGs in zowel de noord als zuid rim waardoor de flanken beschermd zijn en er in de core nu pas front wordt gemaakt?

Ja want deze vergelijking kan je ook echt trekken? We praten nu over 11 dagen geleden. Spelers hadden toen aanzienlijk minder def
 
Reactiescore
108
Ja want deze vergelijking kan je ook echt trekken? We praten nu over 11 dagen geleden. Spelers hadden toen aanzienlijk minder def

Dat is wel deels zo maar je kunt toch ook niet ontkennen dat als (in dit geval) Legolas na 34 dorpen (wat toch best veel is) minimaal 200k meer ODA had dan ieder lid van Speer dat ook wel iets zegt.

Maar je kunt er geen conclusies aan verbinden. Echter werd eerder geroepen dat onze ODA 'quasi triest' was.
 
Bovenaan