Top/flop stam(men)

Reactiescore
1.049
Ik spreek even van uit Leaf wanneer ik zeg dat wij niet denken dat wij beter zijn dan andere stammen, en dat wij ons zelf niet zien als een stam die even de wereld winst binnen haalt. Leuk om te lezen dat mensen ons zo zien verder. :)
Er zijn wel verwaxhtingen ja...
Maar jij speelde niet meer toch?
 
Reactiescore
338
Fluffy heeft wel weinig ODA in vergelijking met punten. Ik sta zelfs nog rang 9 ODA, met rang 22 aan punten.
 

DeletedUser75558

Guest
Fluffy heeft wel weinig ODA in vergelijking met punten. Ik sta zelfs nog rang 9 ODA, met rang 22 aan punten.
Joh het is fluffy, die heeft minstens een paar boost accounts bij de start. Die heeft letterlijk elke classic een paar vrienden die die gratis op mag edelen keer op keer.
 

DeletedUser74552

Guest
Je baseert voorspelling normaliter op vroegere ervaringen van anderen of die van jezelf. Dat Kwakzalvertje hier komt zeggen dat het veel geblaat is maar weinig wol om vervolgens te vragen wat we dan toch wel niet gepresteerd hebben binnen leaf of logic is natuurlijke de omgekeerde wereld. Wie blaat hier dan zonder wol ? Even serieus, doe onderzoek voordat je met zo een statement komt. Dat Tubbie word afgeschreven vanwege 1 of 2 accounts is niet meer dan logisch aangezien die accounts dan ook echt waardeloos zijn. Pony doet het goed, verwacht ik veel van. Eyoef nog wat ook.

Als ik naar de ligging kijk geef ik verder Logic nog meer kans dan Leaf aangezien ze nog een stukje ''safe''/ rim hebben om naar toe te edelen. Terwijl leaf daar 2 fronten heeft. 24/7 en Logic. Aangezien 24/7 niet om ze heen kan zullen ze er wel doorheen moeten, een bg voorstellen zou dan ook nutteloos zijn voor Leaf. Ik zou nog eerder Logic aanspreken om te fuseren of iets te regelen anders word het gewoon een lastige zaak, hoe goed de accs ook zijn.

Dit schrijf ik trouwens als objectieve lezer en niet als stamleider van Logic. Ik verwacht verder ook veel van 24/7, disney durf ik niks over te zeggen aangezien ik niemand daarvan ken en de wateren ook nog niet getest zijn.
 
Reactiescore
1.168
Blijft het feit dat ik nog steeds geen idee heb waarom Leaf of Logica zou moeten winnen.. Iemand die mij hun verdiensten en overwonnen moeilijkheden kan aantonen in eventuele eerdere classics?

Wie ben jij nu weer? Je komt hier als een blaaskaak onzin verkondigen. Ik vraag mij serieus af of jij wel ervaring hebt met classics, want er komt weinig zinnigs uit.

Wat is dit voor een rare reactie Martijn? Slaat werkelijk helemaal nergens af om deze knul zo af te kraken. Ik vind zelfs dat hij een goed punt maakt. Sterker nog, ik ben het met hem eens. Op dit moment zie ik geen van beide stammen winnen, het kan letterlijk nog alle kanten op. Bij Logic, maar ook bij Leaf kan een account zomaar vallen... Jij met al je ervaring zou zoiets toch moeten zien Martijn?
 

DeletedUser75558

Guest
Wat is dit voor een rare reactie Martijn? Slaat werkelijk helemaal nergens af om deze knul zo af te kraken. Ik vind zelfs dat hij een goed punt maakt. Sterker nog, ik ben het met hem eens. Op dit moment zie ik geen van beide stammen winnen, het kan letterlijk nog alle kanten op. Bij Logic, maar ook bij Leaf kan een account zomaar vallen... Jij met al je ervaring zou zoiets toch moeten zien Martijn?
Nja het is wel een feit dat leaf en logic de meeste kwaliteit bezitten van de stammen die deze classic aanwezig zijn. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het 100% zeker is dat een van deze 2 stammen met de wereldwinst ervan door zal gaan, maar het is wel vaak genoeg gebleken dat een stam enkel kan winnen mits ze kwaliteit bezitten. Noem maar eens een classic buiten classic 10 (dat was geen echte classic) op waarbij interners of een stam met enkel kwantiteit (en weinig kwaliteit) de classic won. Classic 9 was ik nog zo dom om te denken dat recruit to win een overwinning mogelijk maakte, risk dacht zelf ook dat ze bijna hadden verloren door z'on smerige recruit to win van mij. Dit was echter niet het geval en soul werd compleet weggevaagd in dagen tijd. Kortom zonder kwaliteit zijn je kansen op een wereldwinst bij een classic erg minimaal. Er kan dus wel een conclusie getrokken worden dat de winnaar Logic of Leaf zal worden. Of er moet zoals Andries zei een wereldverandering komen, waarbij er een bg wordt gesloten tussen stammen of een nieuwe stam zal ontstaan.
 
Reactiescore
2.064
Je kan zelf kijken welke stammen de vorige classics gewonnen hebben. De meeste spelers die daarvan nog bestaan zitten in Leaf/Logic, en een hele oude bekende in Tubbie.
24/7 en Disney hebben totaal nog geen serieuze tegenstand gehad en 24/7 loopt al extreem veel schade op tegen C. en als ze echt zo goed zijn als ze zelf misschien denken dan snap ik niet dat ze zich doodlopen op een stam die 2,5 keer kleiner is.

Disney leuke ligging in de rim, maar die gaan het niet redden door de gigantische fronten die ze pakken. Daar hebben ze nog nooit gehoord van het verdelen van de fronten denk ik?

Tubbie 2 accounts die lekker draaien, 1 inactieve, en fluffy is en blijft fluffy dus daar maak ik liever niet teveel woorden aan vuil.

Dus ja Leaf en Logic hebben misschien het moeilijkste front, maar hierdoor kunnen ze juist wel laten zien wat ze kunnen. En zodra een van de 2 stammen de kans krijgt om te fronten met 24/7 of Disney hebben die 2 stammen geen schijn van kans.

Weer een blinde reactie, (Zo goed als ze zelf misschien denken). Waar baseer je dit nou weer op?
Het AF gaat er echt op achteruit...
 
Reactiescore
1.168
Nja het is wel een feit dat leaf en logic de meeste kwaliteit bezitten van de stammen die deze classic aanwezig zijn. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat het 100% zeker is dat een van deze 2 stammen met de wereldwinst ervan door zal gaan, maar het is wel vaak genoeg gebleken dat een stam enkel kan winnen mits ze kwaliteit bezitten. Noem maar eens een classic buiten classic 10 (dat was geen echte classic) op waarbij interners of een stam met enkel kwantiteit (en weinig kwaliteit) de classic won. Classic 9 was ik nog zo dom om te denken dat recruit to win een overwinning mogelijk maakte, risk dacht zelf ook dat ze bijna hadden verloren door z'on smerige recruit to win van mij. Dit was echter niet het geval en soul werd compleet weggevaagd in dagen tijd. Kortom zonder kwaliteit zijn je kansen op een wereldwinst bij een classic erg minimaal. Er kan dus wel een conclusie getrokken worden dat de winnaar Logic of Leaf zal worden. Of er moet zoals Andries zei een wereldverandering komen, waarbij er een bg wordt gesloten tussen stammen of een nieuwe stam zal ontstaan.

Jij hebt het dan voornamelijk ook over stammen met spelers die bovengemiddeld kwalitatief goed zijn. Zijn zij er deze classic ook bij? Neen. Tuurlijk zijn er spelers die weten hoe het spelletje werkt, maar op een enkeling(en) na zijn ze niet van het kaliber dat jij opnoemt. Deze classic kan dan in mijn ogen ook nog alle kanten op.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.790
Verder denk ik dat die 2 stammen echt zwaar overschat worden. Ze zijn zeker goed, maar ik denk dat de hele top 5 mogelijk de wereldwinst kan halen. Het ligt er alleen even aan hoe het de komende maand er aan toe gaat. Daarna is het denk ik wel grotendeels gespeeld..

Ik mag hopen dat het wel wat langer zal duren vooraleer de winnaar bekend is. Voorlopig zijn er teveel kansmakers, zoals je in je eerste stukje zegt. Daarnaast heb je zoals altijd mensen die stoppen, daar waar bij een andere partij mensen joinen. Daarnaast heb je nog de onzekere factor van bans, stabs en noem al die narigheid maar op. Stel dat Logic nu een grote smet op haar naam krijgt, dan zullen daar geen (fatsoenlijke) spelers bijkomen, zou de boel inactiever kunnen raken en zijn het leaf en tubbie die het hardste profiteren. En dan zijn er nog voldoende sub-topstammen die nog wat kunnen gaan betekenen :)

Als ik naar de ligging kijk geef ik verder Logic nog meer kans dan Leaf aangezien ze nog een stukje ''safe''/ rim hebben om naar toe te edelen. Terwijl leaf daar 2 fronten heeft. 24/7 en Logic. Aangezien 24/7 niet om ze heen kan zullen ze er wel doorheen moeten, een bg voorstellen zou dan ook nutteloos zijn voor Leaf. Ik zou nog eerder Logic aanspreken om te fuseren of iets te regelen anders word het gewoon een lastige zaak, hoe goed de accs ook zijn.

Dit schrijf ik trouwens als objectieve lezer en niet als stamleider van Logic.

Normaal vind ik je posts wel on point, maar dit is echt voorbarig, door nu al te kunnen stellen wat de beste opties zijn voor leaf in dit geval. De diplomatiek is voor zover ik weet zeker nog niet bepaald en op een wereld waar er veel stammen van enig kaliber meedraaien is de diplomatiek veel invloedrijker dan kleinschalige situaties over groeimogelijkheden en ligging.

Je zegt dat Logic een stukje rim heeft en leaf niet. Als ik de kaart bekijk zie ik dat Logic snel op Tubbie zal stuiten, over de gehele lengte van het stamcluster. Leaf komt daarentegen bij een noordelijke groeirichting geen enkele noemenswaardige stam tegen. Vanuitgaande dat Logic met een strategie speelt dat ze Leaf kapot willen hebben voordat Tubbie een probleem kan worden ofwel diplomatieke banden aan gaan / zijn gegaan met tubbie zijn de kaarten van Logic niet zoveel beter. Wellicht heeft logic meer groeiperspectief voor de zeer korte termijn, later zal het in de huidige situatie niet veel meer verschillen.

De diplomatieke rol die omliggende stammen gaan spelen zijn van veel grotere invloed dan de kwaliteit van de spelers in welke stam dan ook.
 
Laatst bewerkt:

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.790
Nja het is wel een feit dat leaf en logic de meeste kwaliteit bezitten van de stammen die deze classic aanwezig zijn. Er kan dus wel een conclusie getrokken worden dat de winnaar Logic of Leaf zal worden.

Met het eerste ben ik het wel eens, laten we stellen dat het tweede ook correct is. Wat denk je dat de reactie is van alle overige stammen mocht ofwel Leaf ofwel Logic winnen? Als Logic wint en een grote slag slaat dan zou elke overige stam gek zijn om in zee te gaan met die winnaar. Je kunt dan een tijdje meeliften op andermans succes, maar die wereldwinst gaat aan je neus voorbij. In een wereld als deze denk ik dat een stam, ongeacht de kwaliteit, het kwantitatief niet op kan nemen tegen een overmacht. Kwantitatieve overmachten zijn altijd mooizaam te overwinnen op reguliere werelden maar met deze instellingen is het nog veel ingrijpender. Je kunt geen defbuffers meer aanleggen noch stacken. Als drie of vier kwalitatief mindere partijen één stam focussen ben je nog veel eerder klaar dan met 'normale' instellingen.

Dit gezegd hebbende, elke partij die zich op dit moment al dominant tracht te profileren aan alle andere, gooit zijn eigen ruiten in. Een underdogpositie is op dit moment de beste, dat staat buiten kijf.
 

DeletedUser68252

Guest
Oja want hij had t specifiek over Andries. o_O

Maakt in feiten niet uit over wie er hier gesproken werd, de uitspraak an sich sloeg in feiten nergens op. Zo zou je namelijk kunnen stellen dat alle werelden tot nu toe door dezelfde groep zijn gewonnen, alleen in een andere samenstelling gezien we immers allemaal tot de TW community behoren. De speler die de uitspraak deed had op dat moment geen flauw benul uit welke spelers die groep exact ooit bestond toen deze gevormd werd.
 
Bovenaan