Top/flop spelers

Reactiescore
1.454
Prima, maar komaan we hebben het nu over een moraalbreker werven met slechts 5 dorpen waarvan slechts enkele wat grotere. In beide gevallen is het niet doorgegaan. Je hebt het over overeenkomsten, maar er zijn vooral veel verschillen. Allereerst dat dit gaat over een intentie en dat van jullie over een intentie, uitvoering en resultaat. Ten tweede dat de impact veel groter is, wij winnen hier geen dorpen mee hè, helemaal niets, ook niet als het wel was gelukt (al hebben we er 1 zelf geweigerd). Ten derde is de omvang van het betreffende account nogal verschillend. Ten vierde is onze interactie-partner geen serieuze speler/bedreiging/noemenswaardig op het wereldtoneel en is die invloed dus zeergering.

Dit lijken mij vier behoorlijke verschillen die maken (alleen de eerste al eigenlijk) dat dit totaal niet vergelijkbaar is. Dat jullie het graag willen afdoen als hetzelfde, dat snap ik goed. Jullie hebben een appeltje te schillen met die kritische premaders. Maar laten we dan gewoon resoluut stellen dat niemand een fuck geeft om het werven van mb's, dat de situatie niet vergelijkbaar is en dat het nu puur gaat over de manier waarop sommige spelers erop reageren? Dan weet ik ook dat ik de hele onzin voortaan weer kan negeren en weer zal opduiken als er iets relevants genoemd is.

1) Ik denk niet dat de intentie per se anders is. Jij wil je account sterker laten staan door middel van MBs en te zorgen dat je niet op laag moraal door hun heen hoeft te bashen. Wij wouden onze activiteit op vullen en als we dan dorpen kunnen pakken nemen we dag graag mee. Ik zeg geen nee tegen gratis dorpen.

2) De impact is discutabel. Wij recruiten van een stam die compleet gebroken was en die niet samenwerkte, jij probeert te recruiten van een stam die het heel zwaar heeft en rustig uit elkaar begint te vallen. Verschil is, de stam van jouw mogelijke MBs had nog een kans, die van Pigzor niet. Bij jouw had het de druppel kunnen zijn die de emmer deed overlopen. Misschien was hij ook al aan het overlopen, maar hier meer zou je de kamer blank zetten. Bij onze situatie stond de kamer al blank. Daarnaast winnen jullie er wel zeker mee. Als jullie hier niet mee zouden winnen, waarom zouden jullie het dan in godsnaam aanbieden? Lijkt me vrij dom om aan te bieden als jullie er niet beter van worden. Jullie hoeven niet te clearen, stam staat zwakker en jullie hebben MBs, iets wat belangrijk is op moraal werelden. Dit argument gaat dus niet op.

3) Dat klopt, valt niks over te zeggen :p

4) Pigzor was (aldus Jelle) ook niet meer serieus. Wij gingen de fusie in met de informatie dat het account praktisch gezien ombemand was naast de ochtenduren alleen. Jelle gaf aan dat de cos niks deden. Vandaar komen we dus op het zelfde uit. Ja de speler was wat groter, maar zeker niet meer significant of een bedreiging.

De situatie ligt dichterbij elkaar dan je schets. Ik geef ook aan, als je wilt dat hij gaat MB'en succes, ik houd je niet tegen. Ik denk echt dat diep van binnen niemand een f*ck geeft over of je ze als MB neemt of niet. Wat mensen, zoals mij, wel irriteert is het hypocriete gedrag van een aantal stamleden van je. Omdat dit dan zo weg te schuiven als onzin vind ik jammer. Ik heb mij 24 paginas lang moeten verdedigen met onzin redenaties van een aantal stamleden van je, het toont juist karakter als jij je ook gewoon gaat verdedigen (en wellicht gaat zorgen dat je stamgenoten in het vervolg niet zo hypocriet te werk gaan).
 
Reactiescore
1.478
1) Ik denk niet dat de intentie per se anders is. Jij wil je account sterker laten staan door middel van MBs en te zorgen dat je niet op laag moraal door hun heen hoeft te bashen. Wij wouden onze activiteit op vullen en als we dan dorpen kunnen pakken nemen we dag graag mee. Ik zeg geen nee tegen gratis dorpen.

2) De impact is discutabel. Wij recruiten van een stam die compleet gebroken was en die niet samenwerkte, jij probeert te recruiten van een stam die het heel zwaar heeft en rustig uit elkaar begint te vallen. Verschil is, de stam van jouw mogelijke MBs had nog een kans, die van Pigzor niet. Bij jouw had het de druppel kunnen zijn die de emmer deed overlopen. Misschien was hij ook al aan het overlopen, maar hier meer zou je de kamer blank zetten. Bij onze situatie stond de kamer al blank. Daarnaast winnen jullie er wel zeker mee. Als jullie hier niet mee zouden winnen, waarom zouden jullie het dan in godsnaam aanbieden? Lijkt me vrij dom om aan te bieden als jullie er niet beter van worden. Jullie hoeven niet te clearen, stam staat zwakker en jullie hebben MBs, iets wat belangrijk is op moraal werelden. Dit argument gaat dus niet op.

3) Dat klopt, valt niks over te zeggen :p

4) Pigzor was (aldus Jelle) ook niet meer serieus. Wij gingen de fusie in met de informatie dat het account praktisch gezien ombemand was naast de ochtenduren alleen. Jelle gaf aan dat de cos niks deden. Vandaar komen we dus op het zelfde uit. Ja de speler was wat groter, maar zeker niet meer significant of een bedreiging.

De situatie ligt dichterbij elkaar dan je schets. Ik geef ook aan, als je wilt dat hij gaat MB'en succes, ik houd je niet tegen. Ik denk echt dat diep van binnen niemand een f*ck geeft over of je ze als MB neemt of niet. Wat mensen, zoals mij, wel irriteert is het hypocriete gedrag van een aantal stamleden van je. Omdat dit dan zo weg te schuiven als onzin vind ik jammer. Ik heb mij 24 paginas lang moeten verdedigen met onzin redenaties van een aantal stamleden van je, het toont juist karakter als jij je ook gewoon gaat verdedigen (en wellicht gaat zorgen dat je stamgenoten in het vervolg niet zo hypocriet te werk gaan).
Beetje jammer dat je in de slachtofferrol speelt bij de hele situatie rond pigzor.
De situaties zijn totaal niet te vergelijken, enige reden dat je er mee weg komt is omdat niemand een fuck om pigzor geeft.
 
Reactiescore
735
Beetje jammer dat je in de slachtofferrol speelt bij de hele situatie rond pigzor.
De situaties zijn totaal niet te vergelijken, enige reden dat je er mee weg komt is omdat niemand een fuck om pigzor geeft.
Want anders moest er wat gebeuren volgens jou? :)
 
Reactiescore
967
Probeer eens even niet iedereen over één kam te scheren. Omdat ik als persoon op mijn account een nieuwe mb probeer aan te werven is de hele premade; volgens jullie 92 accounts en 342 spelers, in zijn geheel hypocriet ''pur sang''? Probeer even rationeel te denken. Het werven van een mb'tje is niet iets wat we met buren of stam hoeven bespreken. Mijn actie op die zeer kleine schaal hoeft helemaal niet te stroken met de ideeën van stamgenoten. Het was mijn actie, staat ook mijn naam onder alle berichten en het geheel betrof iets tussen een account en een account - de hele schaal ''stam'' is volstrekt irrelevant. Jij hoopt hier gewoon het moddergooien omtrent TAD (waar ik geen deel aan nam) te vereffenen met 'de premade', sterke play hoor... :redface:

Mag ik een post lezen waar ik iets zeg in het topic rondom TAD waaruit blijkt dat ik nu hypocriet ben om de genoemde redenen? Succes want die ga je niet vinden. Je generaliseert namelijk. Ook een co van ons ziet het anders dan ik, dat mag heel goed. Maakt dat hem hypocriet? Nee, want hij speelt niet solo en maakt ook niet solo de keuzes.

Nogmaals, het was jouw co dit kritiek gaf op het gehele TAD gebeuren, dus geheel logisch dat er een vergelijking wordt gemaakt en daarmee wordt geconcludeerd dat jullie, dan wel niet de premade, hypocriet is. De grootte van het account doet er niet toe, want het ging met name over het principe waar je een vijandig account rekruteert als moraalbreker, of intern(in TADs geval). Wanneer zo'n impulsieve beslissing gemaakt wordt, is dit wel zeker van toegevoegde waarde voor stamgenoten. Al neemt NIETTEDOEN een MB aan waar wij van Noo Noo niet lekker mee liggen, is dat voor ons toch relevant? En dan hebben we het nog niet eens gehad over de ligging/edelrichting van dit account(ervan uitgaand dat destreffende MB in Colla z'n edelrichting ligt). Ook dat zou met stamgenoten gemakkelijk haaks kunnen staan.

Overigens is het toch precies hetzelfde verhaal als toen bij TAD? TAD kwam onder 'propaganda vuur' te liggen, en Savior werd erop aangekeken omdat ze bij elkaar in de stam zaten en Fabian toevallig 'luchtig' over het onderwerp reageerde. Het mes snijdt aan beide kanten..

Je zegt het eigenlijk zelf al, je co deelt ook een andere mening. Aan de hand daarvan concludeer ik dus dat ik bij het rechte eind zat met mijn vorige post. Dat jij acties onderneemt op een account zonder dat elke co het daar unaniem mee eens is, staat mij ook niet aan. Maargoed, je ontkracht met je laatste zin eigenlijk al deels het begin van je post. Zo neem je als speler van één account verantwoordelijkheid over het gehele account maar werkt dit ook averechts natuurlijk: het account wordt aansprakelijk gesteld voor de acties van een individu. Maar dat hoef ik jou vast niet te vertellen :wink:
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.478
Want anders moest er wat gebeuren volgens jou? :)
Ik snap je vraag niet helemaal, er zou niks moeten gebeuren anders? We gaan toch niet serieus een top 10 acc vergelijken met een speler met 5 dorpen? Dat de premade uit heel veel accs bestaat en af en toe nieuwe accs erbij neemt weet ik nu wel. Elkaar aanvallen op uitspraken van co's en stamgenoten heb ik ook wel genoeg gezien. Maar dat is mijn bescheiden mening. Het hoort nu eenmaal ook een beetje bij het AF i guess.
 
Reactiescore
735
Ik snap je vraag niet helemaal, er zou niks moeten gebeuren anders? We gaan toch niet serieus een top 10 acc vergelijken met een speler met 5 dorpen? Dat de premade uit heel veel accs bestaat en af en toe nieuwe accs erbij neemt weet ik nu wel. Elkaar aanvallen op uitspraken van co's en stamgenoten heb ik ook wel genoeg gezien. Maar dat is mijn bescheiden mening. Het hoort nu eenmaal ook een beetje bij het AF i guess.
Nee ben oprecht benieuwd, bedoelde wat was er gebeurd als ze hier niet mee weg waren gekomen?
 
Reactiescore
1.478
Nee ben oprecht benieuwd, bedoelde wat was er gebeurd als ze hier niet mee weg waren gekomen?
Dan had er iemand in dezelfde trant als ik gereageerd, met iets meer bewijs, drogredenen en wellicht nog een persoonlijke aanval erbij. Nu gaat waarschijnlijk niemand die moeite nemen. Ik dacht er zelf nog over na, maar nah.
 
Reactiescore
1.454
Beetje jammer dat je in de slachtofferrol speelt bij de hele situatie rond pigzor.
De situaties zijn totaal niet te vergelijken, enige reden dat je er mee weg komt is omdat niemand een fuck om pigzor geeft.

Prima dat je er zo over denkt, maar in mijn opinie kijk je dan naar de situatie met oogkleppen op. Ik wil verder ook niet in de slachtoffer rol kruipen, maar deze reactie van het AF is te verwachten wanneer een aantal leden van de pre-made eerst koste wat het kost iemand zwart proberen te maken wanneer ze zoiets doen. Dit is overigens de zoveelste keer dat ik dit al zeg en heb ook al beargumenteerd waarom bepaalde aspecten vergelijkbaar zijn, dus daar ga ik niet nog een keer over beginnen.
 
Reactiescore
180
Wat ga je schedel/mij er nu bij betrekken?? Een speler naast je die stopt en zen dorpen aan je geeft moet je dus afwijzen of wat?

Wij zijn gestart volledig zonder MB's, interns of boosts. Jullie hadden die wel gewoon. En dan kom je bashen op ons over intern dorpje dat wij krijgen terwijl wij nooit iets gezegd hebben over jullie. Als je geen betere info had om propaganda mee te voeren kan je in het vervolg beter je mond houden, dit is gewoon ronduit zwak ;)

hoeveel PP gebruikt tijdens start/event? ^^ no offense, praktisch iedereen doet het maar tis wel lichtjes boosten hé schat
 
Reactiescore
735
Dan had er iemand in dezelfde trant als ik gereageerd, met iets meer bewijs, drogredenen en wellicht nog een persoonlijke aanval erbij. Nu gaat waarschijnlijk niemand die moeite nemen. Ik dacht er zelf nog over na, maar nah.
Ah het ging je puur om die reactie op zich, wou zeggen er is toch genoeg discussie geweest omtrent TAD om te kunnen concluderen dat ze er niet zomaar mee weg kwamen, maar oke, we begrijpen elkaar ;)
 
Reactiescore
1.478
maar deze reactie van het AF is te verwachten wanneer een aantal leden van de pre-made eerst koste wat het kost iemand zwart proberen te maken wanneer ze zoiets doen. Dit is overigens de zoveelste keer dat ik dit al zeg en heb ook al beargumenteerd waarom bepaalde aspecten vergelijkbaar zijn, dus daar ga ik niet nog een keer over beginnen.
Maar dat zwart maken doe jij nu ook, over een veel kleiner account dan TAD overnam? Tuurlijk zijn er overeenkomsten, die zijn er altijd wel te vinden. De verschillen zijn alleen veel groter, waardoor ik niet helemaal snap dat jij hier nu op reageert.
Ah het ging je puur om die reactie op zich, wou zeggen er is toch genoeg discussie geweest omtrent TAD om te kunnen concluderen dat ze er niet zomaar mee weg kwamen, maar oke, we begrijpen elkaar ;)
Ja precies. :)
Ik zou niet durven, er zit al een slotje op de discussie.
 
Reactiescore
1.454
Maar dat zwart maken doe jij nu ook, over een veel kleiner account dan TAD overnam? Tuurlijk zijn er overeenkomsten, die zijn er altijd wel te vinden. De verschillen zijn alleen veel groter, waardoor ik niet helemaal snap dat jij hier nu op reageert.

Ho ho ho, ik hem Collationem niet zwart gemaakt omdat ze een account als MB wouden. Ik heb alleen aangegeven dat meerdere van zijn stamleden en zelfs zijn co nu gigantisch hypocriet zijn door dit niet te veroordelen. Geen woorden in mijn mond leggen :p
 
Reactiescore
7.940
Nogmaals, het was jouw co dit kritiek gaf op het gehele TAD gebeuren, dus geheel logisch dat er een vergelijking wordt gemaakt en daarmee wordt geconcludeerd dat jullie, dan wel niet de premade, hypocriet is. De grootte van het account doet er niet toe, want het ging met name over het principe waar je een vijandig account rekruteert als moraalbreker, of intern(in TADs geval). Wanneer zo'n impulsieve beslissing gemaakt wordt, is dit wel zeker van toegevoegde waarde voor stamgenoten. Al neemt NIETTEDOEN een MB aan waar wij van Noo Noo niet lekker mee liggen, is dat voor ons toch relevant? En dan hebben we het nog niet eens gehad over de ligging/edelrichting van dit account(ervan uitgaand dat destreffende MB in Colla z'n edelrichting ligt). Ook dat zou met stamgenoten gemakkelijk haaks kunnen staan.

Ik denk dat er hier wel een nuance in gebracht moet worden. Jullie gaven aan er niks van te weten, dus daar zal ik verder ook niet over beginnen en ga ik mee akkoord. Feiten zijn echter wel dat Jelle via Pigzor weigerde OS te sturen naar zijn stamgenoten, terwijl deze er constant om vroegen en absoluut niet dood wouden. Feit is ook dat Jelle achter iedereen zijn rug om loog en het feit is ook dat jullie al een lange poos met Jelle op Whatsapp zaten om te overleggen. Daarnaast gaat het bij Pizor om het hoofdaccount welke de kans had om zijn eigen stam nog te kunnen redden, mogelijk niet gelukt maar had gekunt.

Bij colla zijn de spelers hun stam kwijt en zagen zelf ook geen toekomst meer. Daarnaast gaat het om kleine spelers en niet het main account. Als je colla wil aanvallen op hypocrisie omtrent het rekruteren van MB ben ik het mee eens. Maar ik denk dat de aanhoudende argumenten omtrent Pigzor niet zozeer waren het rekruteren van de MB maar de wijze waarop het gebeurd is, althans voor mij en velen. Ik neem aan dat jullie deze nuance ook wel herkennen en kunnen erkennen niet?
 
Reactiescore
1.478
Ho ho ho, ik hem Collationem niet zwart gemaakt omdat ze een account als MB wouden. Ik heb alleen aangegeven dat meerdere van zijn stamleden en zelfs zijn co nu gigantisch hypocriet zijn door dit niet te veroordelen. Geen woorden in mijn mond leggen :p
Haha ik weet de beginpost niet meer, maar het komt wel enigzins op hetzelfde neer. In hoeverre dat de bedoeling was van je zullen we nooit weten. Maar ik ga nog even verder slapen, dit is te vroeg voor mij.
 
Bovenaan