DeletedUser24605
Guest
Het moet je maar eens gebeuren: je komt online en je krijgt een treintje binnen, maar je bent te laat om te taggen, dus je weet niet of het gaat om fakes of om edels.
Dit is dus een voorbeeldje waarbij het handig zou zijn als je kon taggen, maar daarvoor te laat online zou komen. Er zijn nog tal van andere situaties waarbij het extreem belangrijk kan zijn dat je kan taggen, alhoewel je daar te laat voor bent.
Hier bestaat een trucje voor.
Het ID
Elke aanval heeft een ID. Als je op een bevel klikt, kan je dit zien in de adresbalk (niet-PA-gebruikers zullen dat bevel wel in een nieuw tabblad of venster moeten openen om deze ID in de adresbalk te zien).
Dit ID is een getal dat komt na 'id='.
Het onderstaande is een voorbeeld. Het ID is zwart omkaderd.
Het ID gebruiken om te taggen
Dit ID kan je ook gebruiken om aanvallen te taggen.
Om het gemakkelijker te maken, wordt er hier een voorbeeld gebruikt, waarbij er één ongetaggde incoming wordt gebruikt.
Stel, je krijgt een incoming.
De url:
Het ID is dus 18224491.
Om te bepalen, wanneer de incoming verstuurd is, stuur je zelf een aanval of ondersteuning (voor ondersteuningen geldt hetzelfde ID-systeem). Het aantal troepen noch het doel maken uit, enkel het ID van dat bevel is belangrijk.
De url:
Het ID is dus 18224728.
Nu moet je het verschil berekenen tussen die twee ID's.
18224728 - 18224491 = 237
Met dat getal kan je schatten (dus je kan het niet zeker weten) wanneer de aanval verstuurd is.
Hoe groter het verschil tussen de twee ID's (hoe groter dit (laatste) getal dus), hoe vroeger de aanval is verstuurd.
Om nu werkelijk te gaan schatten wanneer de aanval verstuurd is, heb je wel wat ervaring en oefening nodig. Ik kan niet zeggen hoelang het geleden is wanneer je een bepaald getal uitkomt, omdat dit verschilt voor elke wereld. Dit komt omdat er op elke wereld een ander aantal spelers, en een verschillende activiteit wat aanvallen en ondersteuningen (want voor ondersteuningen geldt ook hetzelfde ID-systeem) betreft.
Hier vind je ook een mooie Engelstalig guide die hierop zeker een goede aanvullig is.
Een voorbeeld wat in deze guide staat dat het taggen veel gemakkelijker maakt, heeft De Goede Fee verwoord:
Dit is dus een voorbeeldje waarbij het handig zou zijn als je kon taggen, maar daarvoor te laat online zou komen. Er zijn nog tal van andere situaties waarbij het extreem belangrijk kan zijn dat je kan taggen, alhoewel je daar te laat voor bent.
Hier bestaat een trucje voor.
Het ID
Elke aanval heeft een ID. Als je op een bevel klikt, kan je dit zien in de adresbalk (niet-PA-gebruikers zullen dat bevel wel in een nieuw tabblad of venster moeten openen om deze ID in de adresbalk te zien).
Dit ID is een getal dat komt na 'id='.
Het onderstaande is een voorbeeld. Het ID is zwart omkaderd.
Het ID gebruiken om te taggen
Dit ID kan je ook gebruiken om aanvallen te taggen.
Om het gemakkelijker te maken, wordt er hier een voorbeeld gebruikt, waarbij er één ongetaggde incoming wordt gebruikt.
Stel, je krijgt een incoming.
De url:
Het ID is dus 18224491.
Om te bepalen, wanneer de incoming verstuurd is, stuur je zelf een aanval of ondersteuning (voor ondersteuningen geldt hetzelfde ID-systeem). Het aantal troepen noch het doel maken uit, enkel het ID van dat bevel is belangrijk.
De url:
Het ID is dus 18224728.
Nu moet je het verschil berekenen tussen die twee ID's.
18224728 - 18224491 = 237
Met dat getal kan je schatten (dus je kan het niet zeker weten) wanneer de aanval verstuurd is.
Hoe groter het verschil tussen de twee ID's (hoe groter dit (laatste) getal dus), hoe vroeger de aanval is verstuurd.
Om nu werkelijk te gaan schatten wanneer de aanval verstuurd is, heb je wel wat ervaring en oefening nodig. Ik kan niet zeggen hoelang het geleden is wanneer je een bepaald getal uitkomt, omdat dit verschilt voor elke wereld. Dit komt omdat er op elke wereld een ander aantal spelers, en een verschillende activiteit wat aanvallen en ondersteuningen (want voor ondersteuningen geldt ook hetzelfde ID-systeem) betreft.
Hier vind je ook een mooie Engelstalig guide die hierop zeker een goede aanvullig is.
Een voorbeeld wat in deze guide staat dat het taggen veel gemakkelijker maakt, heeft De Goede Fee verwoord:
Als je een systeem opzet zoals TBR map dan kan dit heel handig worden. Je kan ook alle stamleden verplichten om een fake aanval te versturen elke keer als ze inloggen/uitloggen. Dan heb je sowieso x aantal IDs en zal het "gokken" van de echte aanvallen heel goed meevallen.
Jullie zien duidelijk de mogelijkheden niet: Zoals ik eerder al zei, als je hier een deftig script zoals TBR Map rond schrijft, dan doet het er niet meer toe wanneer je precies inlogt, je kan dan met grote zekerheid alle aanvallen op eender welk tijdstip nauwkeurig taggen. Vb een edel die er 20 uur over loopt, jij logt in tijdens de laatste 5 uur. Toch kan je er die dan nog uit halen als je stam genoeg aanvallen heeft verstuurd zodat je over voldoende referentiepunten beschikt.
"je stam genoeg aanvallen heeft verstuurd":
Je kan zo doen dat elk stamlid (in tijden van oorlog ) elke 30 minuten een aanval stuurt wanneer ze online zijn.
Als die edel van 20u dan is verstuurd tussen 2 aanvallen van stamleden, dan kan je die eender wanneer taggen met slechts een afwijking/gok van 30 minuten.
Laatst bewerkt door een moderator: