Stelling van de dag

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Je trekt de frontlijn gewoon helemaal verkeerd

Precies dezelfde frontlinie als Joachim, alleen dan rekening ermee gehouden dat op die losers van Pit veel meer doorgeedeld is en Anarchist inactief raakte.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Leuke sneer naar pit nog, toont weer je niveau

Als je een sprintje trekt hoeven we toch niet te verbloemen dat je een loser was op die wereld? Verder zegt het alweer genoeg dat je precies hierop inzoomt i.p.v. op de case.
 
Reactiescore
447
Als je een sprintje trekt hoeven we toch niet te verbloemen dat je een loser was op die wereld? Verder zegt het alweer genoeg dat je precies hierop inzoomt i.p.v. op de case.
Om te reageren op het ander stukje dan: je gebruikt helemaal niet dezelfde frontlijn
 
Reactiescore
1.168
Je trekt de frontlijn gewoon helemaal verkeerd

Valt wel mee toch? Als je de echte frontlijn tekent dan is het nóg gunstiger voor Salt dan het plaatje zoals het nu getekend is. :biggrin:
 
Reactiescore
864
Reactiescore
1.918
van waar komt die starwars kerel ineens?
 
Reactiescore
7.944
De spelers van PiT (en overigens ook imago) die allemaal zijn gaan runnen bij de incommings zijn gewoon losers, dat hoeven we echt niet te verbloemen. Groot gross daarvan speelt overigens weer op deze wereld, ben benieuwd.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Ik ben er inhoudelijk op ingegaan, waarbij zelfs stamgenoten van jou mijn post likes gaven en/of aangaven dat die goed in elkaar zat. Ik kan dit dus wel blijven herhalen, maar als jij dit niet wil inzien dan kost het me enkel tijd die niks oplevert. Want inmiddels heb ik allang duidelijk beargumenteerd waarom het zo is en is jouw verdere reactie daarop ook al ontkracht.

Je wint ook geen discussie door vast te blijven houden aan je mening waardoor het voor de ander weinig zin meer heeft om feiten te blijven herhalen. Ik stel dan ook voor dat je dergelijke laatste zinnen gewoon achterwege laat voortaan. Wanneer 2 politieke partijen een discussie hebben zullen ze naar alle waarschijnlijkheid ook voet bij stuk houden zoals hier nu ook gebeurt en dat is prima, maar ik ga mijn punt dan niet eindeloos blijven herhalen. Het is aan de mensen hier om te bepalen waar ze heil in zien en aan de reactie van zowel mensen uit Tyrant als Salt op mijn post denk ik dat dat gelukt is :)

Likes zeggen natuurlijk weinig. Weet @Roald97 alles vanaf!

Een discussie voer je met argumenten, en volgens mij kan dat prima voortgezet worden. Uiteindelijk stopt een discussie inderdaad vaak, betekent niet dat je het zo weg hoeft te zetten met zo'n opmerking.

Jij begon over zoomen :redface:. Volgens mij heeft inzoomen niet echt een invloed op een hoek?

Laten we jouw hoektheorie eens toepassen op jouw eerste kaartje (want we moeten Mash en Cacturne erbij nemen vanaf 0 dorpen toch?):

Bekijk bijlage 24380

Komen we toch al een stuk dichter bij die 90° (wat ik bovendien niet als een goed vergelijkingspunt beschouw om de al eerder weergegeven redenen). Dus als we jouw redenatie volgen, dan is dit wel degelijk in de rim van recruiten aangezien die grote 'knik' of 'inham'.

Not gonna lie, ik had graag zelf ook een iets groter kaartje van QQ situatie gehad zodat rest van cluster Imago ook in beeld was. En ik betichtte je verder ook niet van inzoomen, maar je vergelijking door middel van het roteren is erg subjectief op die grootte, en je liet een belangrijke hoeklijn weg. Als je uit zou zoomen kun je namelijk beter die lijnen trekken.

En qua ligging early game was het inderdaad allemaal nog veel duidelijker dat er niks mis was. Defect lag er immers ook nog dus de frontlijn tussen Tyrant en Salt was nog niet gevormd en daar zijn de hoeken voor gebruikt. De toepassing daarvan is je blijkbaar ontgaan. Nu is dat earlygame allemaal nattevingerwerk omdat bij elke stam de spelers nog totaal niet goed naast elkaar lagen en de clusters nauwelijks vorm hebben, dat komt pas in een latere fase.
96dc36a1fa7a6a6edd35b3dbe714e352.png

In theorie had de frontlijn nog hierop kunnen uitkomen, het knikeffect is echter versterkt door jullie recruits, dat is jullie eigen keuze geweest, maar dat heeft Salt natuurlijk niet in eigen beheer. Uiteindelijk heb je heel veel van deze knikjes. Dat deze knik toevallig op noord te zien is maakt het allesbehalve jullie rim.

Bekijk bijlage 24381

Accounts liggen gewoon even ver de rim in hoor?

Of je neemt "halvemaanfronten" niet meer als de standaard om te bepalen wat de rim van elke stam is? Werelden kunnen aan het front genoeg kronkelen, ene wereld ziet er opvallender uit dan de ander, het gaat er puur om dat je niet in de rug van stammen gaat zitten. Dat is bij QQ nadrukkelijk gebeurd. Je hebt overigens een enorm outdated kaart gebruikt voor W76 waar QQ aanzienlijk dikker is door winsten op Imago en heel het westen meer naar beneden ligt, daar gaat het dus al helemaal fout zoals Robbe al aangaf. Daar is mijn kaartje een stuk objectiever in, helaas een beperkte grootte waar Imago beperkt op te zien is, maar W73 spelers weten wel dat dat goed doorgetrokken kon worden :)
 
Reactiescore
614
Likes zeggen natuurlijk weinig. Weet @Roald97 alles vanaf!

Een discussie voer je met argumenten, en volgens mij kan dat prima voortgezet worden. Uiteindelijk stopt een discussie inderdaad vaak, betekent niet dat je het zo weg hoeft te zetten met zo'n opmerking.

Gelukkig waren er ook reacties van mensen uit jouw kamp die hetzelfde beaamde over mijn post (namelijk dat die goed in elkaar zat). Die reacties zeggen nog meer dan de likes lijkt me zo. Daarnaast zeggen likes van je eigen stam inderdaad vrij weinig, maar van een andere stam zegt vaak genoeg over hoe goed de inhoud van je post is.

Niet als het argument simpelweg een feit is (het schetst namelijk een objectieve kijk op de situatie op het moment van overname, niet maanden daarvoor) en het wordt weggeschoven met scheve weergaven (situaties ruim voor de overname) van de situatie. Daarnaast was ik niet degene die begon met een dergelijke opmerking ;)
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Haha, dus als je verliest ben je loser! Damn dan hebben we dus een tribalwars vol met losers! Nice.

"Dus als je verliest ben je een loser!"

- Do Not Eat Yellow Snow, 2020


Of je neemt "halvemaanfronten" niet meer als de standaard om te bepalen wat de rim van elke stam is? Werelden kunnen aan het front genoeg kronkelen, ene wereld ziet er opvallender uit dan de ander, het gaat er puur om dat je niet in de rug van stammen gaat zitten. Dat is bij QQ nadrukkelijk gebeurd. Je hebt overigens een enorm outdated kaart gebruikt voor W76 waar QQ aanzienlijk dikker is door winsten op Imago en heel het westen meer naar beneden ligt, daar gaat het dus al helemaal fout zoals Robbe al aangaf. Daar is mijn kaartje een stuk objectiever in, helaas een beperkte grootte waar Imago beperkt op te zien is, maar W73 spelers weten wel dat dat goed doorgetrokken kon worden :)

In een perfecte 1v1 hebben beide end-game stammen 50% van het wereldrim oppvervlakte voor henzelf. Uiteraard is dit in praktijk vaak anders, omdat de ene stam beter presteerd in de rim en op een competatieve manier meer rim vergaard. Een andere en veel gebruikte methode is door het rekruteren van meer rimoppervlakte om zo een kwanitatieve voorsprong te pakken.

Je kan er niet omheen dat dat op W76 het geval is en dit grotendeels komt door de rekruuts van Salt in zowel Noord als Zuid. Dat is ook precies het punt wat men hier maakt. Ik deed dat op W73 en jij nu op W76. Als je de kaartjes naast elkaar zult houden kan je opmerken dat we beide een vergelijkbaar kwanitatief rim-voordeel hiermee bewerkgesteld hebben.
 
Bovenaan