Stelling van de dag

Reactiescore
2.444
Momenteel zie je in beide kampen(Tyrant & Salt) dat men barbarendorpen edelt in clusters van spelers & stammen waarvan je weet dat ze de end-game niet gaan halen. Echter, vind ik het wel een verschil wanneer jij barbarendorpen edelt in een cluster wanneer je er al een of twee dorp(en) hebt liggen, of je edelt een barbarendorp zonder dat je er één dorp hebt liggen. Dit is naar in mijn optiek ook grijs gebied, aangezien deze kleinere spelers ook vaak barbarendorpen edelen in jouw cluster.

Ik denk voor de lange termijn dat de oplossing is dat Tyrant & Salt in discussie gaan over duidelijk CF afspraken etc. om dit soort misverstanden vroegtijdig te voorkomen wanneer het beide partijen betreft.

Verder was mijn intentie om een stelling op te roepen totaal niet een CF discussie. Daarom dat ik ook een nieuwe stelling wil voorstellen: "Het event
Verdedigers van het binnenkasteel gaat de end-game, wegens de makkelijke boost mogelijkheden in het event, verpesten in verband met extreem versnelde groeimogelijkheden(denk aan vlaggenboosters & GS pakketten)".

Hoewel het event in mijn ogen veel te lang duurt en het gigantische effecten op de wereld zal hebben, denk ik niet dat het merendeel van de grootste effecten op de end-game zelf zal hebben. Wat er wel zal gebeuren is dat we gigantisch versneld naar de endgame zullen gaan, account's die goed abusen zullen exponentieel kunnen groeien en account's die dit niet doen zullen behoorlijk achter komen te lopen. Maar goed dat gebeurd in principe elke wereld het wordt nu alleen gigantisch versneld door dit event. Dat terzijde zal het event natuurlijk wel effect hebben op de end-game, account's die goed abusen zullen een grotere kwantiteit hebben richting de endgame, ik denk echter dat het merendeel van het effect van dit event zal zijn dat de mid-game nog harder over geslagen wordt dan die al werd gedaan deze wereld.
 
Reactiescore
2.039
Meh sla je de plank volledig mis. Shakedown was juist een speler met wie de W72 premaders verre van een goede relatie hebben. De premaders komen uit de winnende stam Motr! Terwijl Shakedown zonder front in de rim lag en onderdeel was van Fresh!
Je zou denken dat 2 vraagtekens wel duidelijk aan zouden geven dat het sarcastisch was, helaas toch niet
 
Reactiescore
5.693
Ik zeg altijd maar zo, een dag niet geclusterfucked is een dag niet geleefd.

@Kyuka , mooi levensmotto heb je.
 
Reactiescore
2.303
Ezra 1 Turk 0
 
Reactiescore
2.303
Reactiescore
2.878
Kom laten wij ook wat aannames doen. Shakedown in een w72 speler en salt een w72 pmade, erg verdacht allemaal??

Shakedown was de unistabber op 72.. Denk dat we allemaal content zijn dat hij eens gefuckt wordt.

Edit: Ook ik trapte er in blijkbaar.
 
Reactiescore
3.540
Stelling 1: Als deze manier van spelen (zie 'CF' fiasco) EN discussiëren over deze manier van spelen enige indicatie is van hoe dit de rest van de wereld zal gaan, eindigt dit in een 'scorched earth' scenario waarin iedereen alles doet om een voorsprong op zijn tegenstander te krijgen.

Toelichting: Ik heb nu al het idee dat de kampen Salt en Tyrant er zo anders in staan, dat enige vorm van discussie altijd zal eindigen in schelden of het opbrengen van andere werelden en wat ze daar wel niet allemaal geflikt hebben. Ik zit niet in Salt of Tyrant dus ik weet niet wie de leiders zijn maar als die niet op eigen initiatief afspraken met elkaar gaan maken dan kan dit niet lang goed gaan. Net zo lang de grenzen opzoeken totdat het echt niet meer door de beugel kan, maar dan is het kwaad al geschied. Dit is slechts mijn idee van wat er kan gaan gebeuren, de andere kant die je kunt beargumenteren is dat mensen uit zichzelf een goed genoeg moreel kompas hebben om niet de kata's uit de schuur te halen, of erger dan dat en bijvoorbeeld illegale scripts op vijandige accounts gaan zetten om ze gebanned te laten krijgen. Om het even overzichtelijk te houden stelling 2 apart, aangezien je het eens kunt zijn met 1 maar niet perse vind dat er nu al wereldafspraken moeten komen.


Stelling 2: Er moeten NU wereldafspraken komen voordat het te laat is.

Toelichting: Voor deze wereld begon was ik er van overtuigd dat de premades zich wel zouden kunnen gedragen, en afgezien van wat twijfelachtige gevallen is dat tot nu toe ook wel redelijk goed gekomen. Echter hebben ze nu nog geen (weinig) direct front, en zodra de endgame begint kunnen de spanningen al dusdanig hoog zijn opgelopen dat de potentiële afspraken al niet meer bij elkaar te lijmen vallen. Ik zie nu al mensen praten over dat edelen in je politieke regio nooit een CF kan zijn, en mensen roepen dat CF's uberhaupt niet over geklaagd moet worden. Allemaal leuke mogelijkheden, maar zonder afspraken hierover gaat iedereen zijn eigen regels hanteren en ga je geen leuke wereld hebben. Want dat is toch waar we het voor doen met zijn allen? Een leuk spelletje spelen? Beter voorkomen dan genezen, hou deze wereld leuk en maak duidelijke afspraken.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Stelling 1: Als deze manier van spelen (zie 'CF' fiasco) EN discussiëren over deze manier van spelen enige indicatie is van hoe dit de rest van de wereld zal gaan, eindigt dit in een 'scorched earth' scenario waarin iedereen alles doet om een voorsprong op zijn tegenstander te krijgen.

Toelichting: Ik heb nu al het idee dat de kampen Salt en Tyrant er zo anders in staan, dat enige vorm van discussie altijd zal eindigen in schelden of het opbrengen van andere werelden en wat ze daar wel niet allemaal geflikt hebben. Ik zit niet in Salt of Tyrant dus ik weet niet wie de leiders zijn maar als die niet op eigen initiatief afspraken met elkaar gaan maken dan kan dit niet lang goed gaan. Net zo lang de grenzen opzoeken totdat het echt niet meer door de beugel kan, maar dan is het kwaad al geschied. Dit is slechts mijn idee van wat er kan gaan gebeuren, de andere kant die je kunt beargumenteren is dat mensen uit zichzelf een goed genoeg moreel kompas hebben om niet de kata's uit de schuur te halen, of erger dan dat en bijvoorbeeld illegale scripts op vijandige accounts gaan zetten om ze gebanned te laten krijgen. Om het even overzichtelijk te houden stelling 2 apart, aangezien je het eens kunt zijn met 1 maar niet perse vind dat er nu al wereldafspraken moeten komen.


Stelling 2: Er moeten NU wereldafspraken komen voordat het te laat is.

Toelichting: Voor deze wereld begon was ik er van overtuigd dat de premades zich wel zouden kunnen gedragen, en afgezien van wat twijfelachtige gevallen is dat tot nu toe ook wel redelijk goed gekomen. Echter hebben ze nu nog geen (weinig) direct front, en zodra de endgame begint kunnen de spanningen al dusdanig hoog zijn opgelopen dat de potentiële afspraken al niet meer bij elkaar te lijmen vallen. Ik zie nu al mensen praten over dat edelen in je politieke regio nooit een CF kan zijn, en mensen roepen dat CF's uberhaupt niet over geklaagd moet worden. Allemaal leuke mogelijkheden, maar zonder afspraken hierover gaat iedereen zijn eigen regels hanteren en ga je geen leuke wereld hebben. Want dat is toch waar we het voor doen met zijn allen? Een leuk spelletje spelen? Beter voorkomen dan genezen, hou deze wereld leuk en maak duidelijke afspraken.

Deze gesprekken lopen al, dus je kan rustig slapen vanavond.
 
Reactiescore
1.918
ik vind het 2 mooie stellingen Cactjuurn
 
Reactiescore
215
Het uni stabben vind ik nogal naar om te horen.

De vv lag binnen de stam en er zijn andere spelers op geplaatst.
Na wat gezeur op de app van spelers over het uni uppen heb ik ingelogd en de paar stamgenoten die er nog waren gevraagd of er nog animo was de wereld af te maken. Deze was er niet en toen het acc op grijs gezet. Kortom zeer netjes denk ik vanuit mijn kant.
 
Reactiescore
805
Het uni stabben vind ik nogal naar om te horen.

De vv lag binnen de stam en er zijn andere spelers op geplaatst.
Na wat gezeur op de app van spelers over het uni uppen heb ik ingelogd en de paar stamgenoten die er nog waren gevraagd of er nog animo was de wereld af te maken. Deze was er niet en toen het acc op grijs gezet. Kortom zeer netjes denk ik vanuit mijn kant.
Incorrecte stelling tho, nadat je besefte dat iemand anders een uni level had afgebroken op jouw account heb je eerst het wachtwoord veranderd en daarna besefte je dat je de uni rush strijd niet meer ging winnen heb je hem op delete gegooid. :) Niet doen alsof je heilig bent. ^^
 
Bovenaan