Stelling van de dag

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Internen mss, maar heb nog nooit een wereld gezien waarbij zoveel bb dorpen early game gepakt worden

Komt eerder door Speed 2, de 20:1 regel en moraal.
 

Deleted User - 487965883

Guest
Stelling: Tyrant gaat de wereld verliezen door het R2W van Salt!
 
Reactiescore
2.477
Stelling: Tyrant gaat de wereld verliezen door het R2W van Salt!
Fout, Tyrant is veel beter en in Salt zitten enkel en alleen vieze boosters, interners, r2w'ers, noobs en pauper newgens??
 
Reactiescore
864
Fout, Tyrant is veel beter en in Salt zitten enkel en alleen vieze boosters, interners, r2w'ers, noobs en pauper newgens??

Klopt, vooral die noobteam ofzo met ze bouwvakkersschoenen. Ga lekker tegels leggen ofzo?! En die Matthi al helemaal met ze Mercedes die hij waarschijnlijk gestolen heeft van een of andere Turk die in de schuldsanering zit en niks terug kan doen omdat hij eigenlijk in NL leeft met een illegaal paspoort!
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Mogen ze prima recappen, toch? Zie het probleem niet zozeer eerlijk gezegd.

Jij zegt dat jullie enkel cf’s afstaan. In de map zie je dat het ook directe frontdorpen zijn. Het probleem is dat wat jij zegt onzin is.

Om het netjes te houden? Moeilijk is het niet hoor Melvin, niet alles is omwille van een bondgenootschap of andere samenwerkingsbanden. Ik snap best dat jullie het nu zo willen afschrijven om weer modder richting ons te kunnen gooien maar het is gewoonweg foutief. Gok dat de toekomst dat ook zal gaan uitwijzen en bewijzen.

Ik zie de jump niet zo? Volgens mij lag ALONES daar ook nog niet zo gevestigd maar was dat duidelijk MOA zijn cluster. Pin er me niet op vast, volg de situatie zuid niet tot in het kleinste detail.

Waarom mogen dorpen direct naast de dorpen die afgestaan worden om het netjes te houden wel overgenomen worden dan? En waarom moeten directe grensdorpen met Night Pharmacy aan ALONES afgestaan worden om het netjes te houden?

Jij zegt dat jullie niet over een stam heen willen jumpen, maar dat is toch duidelijk wel gebeurd?

Waarom krijgt een stam die jullie weg willen bashen gratis dorpen van jullie, waardoor je meer moet wegbashen op laag moraal? Hoe is dit geen samenwerking als ALONES Mystery zijn dorpen tegen mij gerecapped op instructie van Salt?
 
Reactiescore
2.477
Jij zegt dat jullie enkel cf’s afstaan. In de map zie je dat het ook directe frontdorpen zijn. Het probleem is dat wat jij zegt onzin is.

Maar ze mogen andere dorpen dan toch nog recappen of wat?

Waarom mogen dorpen direct naast de dorpen die afgestaan worden om het netjes te houden wel overgenomen worden dan? En waarom moeten directe grensdorpen met Night Pharmacy aan ALONES afgestaan worden om het netjes te houden?

Jij zegt dat jullie niet over een stam heen willen jumpen, maar dat is toch duidelijk wel gebeurd?

Snap niet waar je op doelt. Imo is er niet echt over gejumped en lag volgens mij MOA daar toen gewoon en niet ALONES?

Waarom krijgt een stam die jullie weg willen bashen gratis dorpen van jullie, waardoor je meer moet wegbashen op laag moraal? Hoe is dit geen samenwerking als ALONES Mystery zijn dorpen tegen mij gerecapped op instructie van Salt?
Beter lezen dan. Er is geen samenwerking met ALONES en daarmee is de kous af.
Om het netjes te houden?
 
Reactiescore
319
Fake news, MOA is daar neer gelegd door Tyrant om Salt in een slecht daglicht te zetten.
 
Reactiescore
1.893
Stelling: het event heeft ervoor gezorgd dat er geen decent strijd wordt gevoerd? Internen en bb dorpen edelen aan beide kampen vanwege de vele edels

Sidenote: vele kampen al met de 20:1 regel
Grotendeels eens. Door het event komen de onderlinge groeiverhoudingen volledig scheef te liggen (met name tussen accounts die er veel/weinig pp in -kunnen- steken & accounts die er veel/weinig activiteit in -kunnen- steken). Voornamelijk bij het event voor Halloween. Vervolgens groeien de top-gerankte accounts die het event - naar alle waarschijnlijkheid - ook het meest serieus kunnen spelen vanwege bemanning etc, veel sneller dan de andere groep. Hierdoor wordt het kwantitatieve verschil tussen accounts sneller groter waardoor ze sneller de 20:1 regel uitgroeien en dus niet meer kunnen aanvallen. Ook kampen de meeste accounts hiervan met een overschot aan edels en een tekort aan off, waardoor ze ‘genoodzaakt’ zijn om bb’s te edelen om geen achterstand op te lopen. Op speed 2 heb je deze bbs met de gs-balancer of handelsroutes in no-time opgebouwd. Ram je opslagen en markt als eerste omhoog en je kunt weer een nieuwe VB-ronde beginnen om zo het riedeltje te herhalen. Ondertussen laten de accounts de spelers buiten de 20:1 regel edelen door hun MB’s om deze dorpen vervolgens weer te internen. Hierdoor wordt het gewoon een vicieuze cirkel en echt spannend is het niet meer. Dus denk zeker dat het z’n parten speelt ja.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.019
Ik ben altijd fan geweest van de maatschappelijke stage. Ik heb me meerdere jaren uitstekend vermaakt op de huidige voetbalclub en zelfs met mijn (destijds ‘F-jes’, de jongste doelgroep) team meerdere keren de beker gewonnen (lees: kampioen geworden).

Het leert je verantwoordelijk te zijn (je moet er iedere training zijn en op zaterdag om 7/8 uur ‘s morgens in de regen/sneeuw staan coachen bij de wedstrijd, letten op de kinderen etc.) en daarnaast helpt het je met communicatie richting zowel kinderen als ouders toe.

Al met al, ben ik voor de maatschappelijke stage en daarmee ook voor de verplichting. Dit omdat ik op die leeftijd zelf er nooit vrijwillig aan was begonnen en het me veel gebracht heeft.
ik doe nu al 3 jaar exact hetzelfde met veel plezier, wel vrijwillig. Ik heb er geen moment spijt van gehad, echt de beste beslissing die ik gemaakt heb om te doen
 
Reactiescore
2.064
Reactiescore
2.064

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Ah, alweer een recruitbeleid discussie en ook discussies over interngehalte te vinden :tongue:

De stelling " Door het rekruteringsbeleid van Salt wordt dit een hele saaie wereld." is verder ook voor heel veel manieren interpreteerbaar :redface:. Veel drama omtrent recruits, interns en CF's maken het alleszins niet zo gauw een saaie wereld als je het op die boeg gooit toch!! :biggrin:

Beide stammen hebben inmiddels gewoon een aantal keuzes gemaakt waar niet iedereen achter staat. Maar op de eindstreep lijken Salt en Tyrant behoorlijk op elkaar. Ik vind Tyrant op het vlak van CF's en jumps misschien een stuk extremer handelen, maar qua recruits en interns zijn veel gelijkenissen te zien en uiteindelijk is er een kibbelig sfeertje ontstaan op het AF met enkel vingerwijzen naar elkaars acties.

Een nuance hierin is dat Tyrant op dat moment al aanzienlijk minder (serieuze) accounts had dan dat Salt had. Tevens is dit gewoon een geval van een eigen account zelf neerleggen en vanaf de grond opbouwen. In mijn optiek is dat een aanzienlijk verschil ten opzichte van profiteren van volwaardige, al gevestigde accounts door ze simpelweg te recruiten.

Helemaal mee eens, Mien is gewoon een voorbeeld van hoe recruits ook op een nette manier kunnen. Hetzelfde geldt voor Cacturne en Mashup waar dan vreemd genoeg toch veel kritiek op was, maar dat terzijde. Het is uiteindelijk jammer dat structurele problemen van beide stammen uiteindelijk tot de recruits hebben geleid met een grotere lading. Het had allemaal net wat gezonder kunnen zijn als Salt op zuid beter geclusterd was zodat ze niet gedwongen waren om Baken te recruiten en daarmee met name op een veilige manier de hele rimzone mee te pakken. Het had de wereld ook ten goede gedaan als Tyrant wat eerder inspeelde op een hoger ledenaantal en daardoor niet de nummer 3 stam had hoeven doodrecruiten, even direct verwoord. Zo zijn er verbeteringen voor beide stammen mogelijk, echter is recruiten iets wat eenmaal bij TW hoort. Hoe neutraler hoe beter natuurlijk, hoe kleiner de impact voor een andere stam op de wereld bij het wegkapen van speler(s) hoe beter. Uiteindelijk achtten Tyrant en Salt het beide als nodig om soms de grens van een cleane recruit over te gaan. Op de eindstreep heeft Salt de twee Baken accounts TNP en Snow erbij moeten halen en Tyrant de drie Defect accounts Perijn, Stolz en THC. Rest van de spelers zaten allemaal van het begin af aan bij de stam bij hun start.

Qua interns houd ik het kort, dat is allemaal puur nattevingerwerk. Een aantal opvallende interns zijn MOA, Never Lose Hope, Supergirl, The Bone Crusher, er kunnen allemaal beweegredenen achter zitten maar elke "gerekruteerde" intern die niet noodzakelijk is kan je vermijden. Uiteindelijk kiezen verschillende leden uit beide stammen voor dit soort interns, in het ene geval aangeboden, in het andere geval vanwege goed contact, of in een ander geval omdat er actief naar gehengeld kan zijn. Denk dat de twee stammen qua interns echt niet onder elkaar doen, dus een discussie hierover lijkt me vrij zinloos.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Ja ken je Rene's tactiek niet? Het hele jaar zuipen en dan 4x per jaar een korte periode van sportschool om zijn lichaam en gewicht "op peil te houden".
 
Bovenaan