Stel zelf de instellingen voor Wereld 70 voor!

Reactiescore
1.478
Is vooral zodat je niet moraalbunkers gaat leggen en via vv onderhoudt + dat stammen niet letterlijk elke kleine noob als vv nemen om de andere stam te irriteren.


Een betere oplossing zou ik vinden (geen idee of het mogelijk is), je kan OS buiten de stam sturen, MAAR als het dorp op moment van aankomst van de OS niet in bezit is van de stam wordt de OS direct teruggestuurd (in principe dus hoe het op classic 18 werkte met OS die terugkeerde, enige wijziging is dan dat het wel mogelijk is om op vijandige dorpen OS te sturen).
Ik snap je punt, maar ik heb vv buiten stam nodig man. o_O
Op je 2e opmerking, ik denk niet dat het mogelijk is.
 
Reactiescore
2.386
Ik snap je punt, maar ik heb vv buiten stam nodig man. o_O
Op je 2e opmerking, ik denk niet dat het mogelijk is.
Het is mogelijk want het zat inderdaad ook op cl18. Lijkt me dan ook niet onmogelijk om het hier te implementeren, nee?
 
Reactiescore
2.490
Misschien domme vraag, maar waarom? Een aantal mensen vinden uitkijktoren leuk, maar ik heb nog niemand gezien die blij was met boog en kerk?

Edit: Vv buiten stam is wel leuk, ik ken niet veel mensen per wereld maar als ik er een paar ken is het leuk als ze mij kunnen helpen via vv.

- instellingen en functies worden bedacht met spelersbehoud in gedachten. Deze functies helpen daarmee. Dat zien we in onze cijfers hoe snel een wereld spelers verliest. Met deze functies actief daalt het aantal spelers een stuk minder snel.

- vv buiten de stam valt niet te deactiveren.
 

DeletedUser80918

Guest
- instellingen en functies worden bedacht met spelersbehoud in gedachten. Deze functies helpen daarmee. Dat zien we in onze cijfers hoe snel een wereld spelers verliest. Met deze functies actief daalt het aantal spelers een stuk minder snel.

Maar dat hoeft uiteindelijk weinig te maken te hebben met hoe leuk mensen de functies vinden, meer met het feit dat als je maar genoeg defensieve voordelen toevoegt het natuurlijk makkelijk lang vol te houden wordt. Heb je ook resultaten waar dit soort functies aanstaan, maar andere defensieve voordelen zijn weggestreept? Bijvoorbeeld mét uitkijktoren maar zonder moraal. Verliest de wereld dan ook minder snel aan spelers dan de gemiddelde wereld zonder uitkijktoren/kerk?
 
Reactiescore
2.386
Maar dat hoeft uiteindelijk weinig te maken te hebben met hoe leuk mensen de functies vinden, meer met het feit dat als je maar genoeg defensieve voordelen toevoegt het natuurlijk makkelijk lang vol te houden wordt. Heb je ook resultaten waar dit soort functies aanstaan, maar andere defensieve voordelen zijn weggestreept? Bijvoorbeeld mét uitkijktoren maar zonder moraal. Verliest de wereld dan ook minder snel aan spelers dan de gemiddelde wereld zonder uitkijktoren/kerk?
Kan hij nooit op antwoorden wat zo'n instelling zijn er nog niet geweest. En daarbij moet je even in het achterhoofd houden dat enkel de meer ervaren spelers weten hoe je van een uitkijktoren een voordeel maakt. Op w66 zien wij nog steeds accounts waar er in (bijna) ieder dorp een uitkijktoren van level 2 tot 5 staat. Zeggen dat de uitkijktoren de mindere spelers helpt, lijkt me daarom een verkeerde aanname.
Enige wat ze echt helpt, om langer te overleven wel te verstaan, is moraal (wat in de meeste lijstjes hier als inactief staat aangegeven).
 
Reactiescore
1.454
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 1 (100%)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 1 (100%)

Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Niet actief
- Ridder/Standbeeld: Nieuwe ridders
- Bonusdorpen: Actief, groeien mee tot 1.500 punten.
- Kerk en geloof: Optioneel
- Uitkijktoren: Niet actief
- Burgerwacht: Niet actief
- Moraal: Niet actief
- Prestaties: Actief
- Technologieën: Simpel
- Beginnersbescherming: 4 dagen
- Minimum troepen per aanval: 1%
- Vlaggen: Actief
- Nachtmodus: 24:00 - 8:00
- Aanvalstiming: 100 ms
- Bolwerken: Don’t care
- Barbarendorpen per speler: voor elke 2 spelers, 1 barbarendorp
- Haul: Actief, maar no haul is ook prima
- Rooftochten: actief, als Haul inactief is, dit rooftochten ook.


Edelen:
- Edelmanproductie: Goudmunten
- Toestemmingsdaling per edelman: 25-26
- Edelmannen looplimiet: 30 velden

Stam & Overwinningsvoorwaarden:
- Overwinningsvoorwaarden: 55% dominantie. Vast houden voor 3 weken
- Ledenlimiet Stam: 7
- Vakantievervangingen: 14/30, daarna beperking
- Boerderij regel: 2500 bevolking per boerderij level (zou eens leuk zijn. Komt er wat meer actie in de wereld!)


Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdreducties: Geactiveerd
- Direct afbouwen: Geactiveerd
- Bouwkostreductie: Geactiveerd
- +20% productie: Geactiveerd
- Ruilen met de handelaar: Geactiveerd
- Premium Beurs: Geactiveerd
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser80918

Guest
Kan hij nooit op antwoorden wat zo'n instelling zijn er nog niet geweest. En daarbij moet je even in het achterhoofd houden dat enkel de meer ervaren spelers weten hoe je van een uitkijktoren een voordeel maakt. Op w66 zien wij nog steeds accounts waar er in (bijna) ieder dorp een uitkijktoren van level 2 tot 5 staat. Zeggen dat de uitkijktoren de mindere spelers helpt, lijkt me daarom een verkeerde aanname.
Enige wat ze echt helpt, om langer te overleven wel te verstaan, is moraal (wat in de meeste lijstjes hier als inactief staat aangegeven).

Ik benoem nergens de kwaliteit van de speler, enkel de lengte waarmee men het gemiddeld uit houd.
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Al die restricties om de “noobs” meer een kans ge geven heeft het niveau niet bepaald opgekrikt de laatste tijd.. en de grote van de werelden ook niet.

Tbh ga ik nu liever een leuke wereld of 5 spelen qua instellingen dan nog max 10 werelden met die @€(/! toren en kerk om daarna alsnog op .net ovet te stappen.
 
Reactiescore
853
Al die restricties om de “noobs” meer een kans ge geven heeft het niveau niet bepaald opgekrikt de laatste tijd.. en de grote van de werelden ook niet.
Het werkt ook gewoon niet, kijk welke accounts een hele wereld overeind blijven... Zijn altijd de ietwat meer ervaren spelers.
 
Reactiescore
461
- instellingen en functies worden bedacht met spelersbehoud in gedachten. Deze functies helpen daarmee. Dat zien we in onze cijfers hoe snel een wereld spelers verliest. Met deze functies actief daalt het aantal spelers een stuk minder snel.

- vv buiten de stam valt niet te deactiveren.
Jij bent me er echt eentje he. Hoe vaak heb jij al gezegd dat iets niet gaat, terwijl het dan achteraf na lange tijd aandringen opeens wel gaat.
Vv buiten de stam valt wel degelijk te deactiveren want het is in het verleden als eens gedaan. Doe je job eens.
 
Reactiescore
1.478
Het is mogelijk want het zat inderdaad ook op cl18. Lijkt me dan ook niet onmogelijk om het hier te implementeren, nee?
Dan zou het niet heel moeilijk moeten zijn, nee.
- instellingen en functies worden bedacht met spelersbehoud in gedachten. Deze functies helpen daarmee. Dat zien we in onze cijfers hoe snel een wereld spelers verliest. Met deze functies actief daalt het aantal spelers een stuk minder snel.
Dat lijkt me sterk? Je wil zeggen dat er meer mensen spelen op een wereld met boog en kerk? Ik ken niemand die dat echt leuker vind.
 
Reactiescore
259
Rob zoekt nog contacten die 'm op skype willen adden.
 
Reactiescore
2.490
Dan zou het niet heel moeilijk moeten zijn, nee.

Dat lijkt me sterk? Je wil zeggen dat er meer mensen spelen op een wereld met boog en kerk? Ik ken niemand die dat echt leuker vind.

Spelers blijven langer in leven op dergelijke werelden waardoor ze bij het spel blijven en niet verdwijnen naar een ander spel.
 
Reactiescore
2.193
Spelers blijven langer in leven op dergelijke werelden waardoor ze bij het spel blijven en niet verdwijnen naar een ander spel.

Eerlijk, geloof je dit zelf? Het is natuurlijk fantastisch om als farm te functioneren van een andere speler. Ook is het fantastisch dat de buren in 5 dagen edels hebben waardoor je of full def moet gaan of gewoon je dorp uitbouwt voor diegene.

Als je echt daarom geeft dan moet je daarnaar handelen en niet instellingen maken die de vaste kern niet wil en niet effectief nieuwe spelers helpen.
 

DeletedUser81237

Guest
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 1 (100%)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 1 (100%)

Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: actief (zonder boog doe ik niet mee)
- Ridder/Standbeeld: actief
- Bonusdorpen: actief
- Kerk en geloof: inactief
- Uitkijktoren: actief (liever deze dan kerk)
- Burgerwacht: actief
- Moraal: Actief
- Prestaties: Actief
- Technologieën: Simpel
- Beginnersbescherming: 100 uur
- Minimum troepen per aanval: 1%
- Vlaggen: Actief
- Nachtmodus: 0.00 tot 8.00
- Aanvalstiming: 100 ms
- Bolwerken: Maakt niet uit

Edelen:
- Edelmanproductie: Goudmunten
- Toestemmingsdaling per edelman: 20 - 35
- Edelmannen looplimiet: 50 velden

Stam & Overwinningsvoorwaarden:
- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie 60% vasthouden voor 14 dagen
- Ledenlimiet Stam: 11
- Vakantievervangingen: aanvallen etc niet meer mogelijk na 30 dagen vv over een periode van 60 dagen

Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdreducties: Geactiveerd
- Direct afbouwen: Geactiveerd
- Bouwkostreductie: Geactiveerd
- +20% productie: Geactiveerd
- Ruilen met de handelaar: Geactiveerd
- Premium Beurs: Geactiveerd
 
Reactiescore
205
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 1 (100%)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 1 (100%)

Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: NEE
- Ridder/Standbeeld: JA, MET SKILLBOEKEN
- Bonusdorpen: JA
- Kerk en geloof: JA
- Uitkijktoren: NEE
- Burgerwacht: JA
- Moraal: NEE
- Prestaties: JA
- Technologieën: 3-LEVEL SYSTEEM
- Beginnersbescherming: 3 DAGEN
- Minimum troepen per aanval: 5%
- Vlaggen: Actief
- Nachtmodus: 00:00 - 07:00
- Aanvalstiming: 100 MS
- Bolwerken: NEE

Edelen:
- Edelmanproductie: Goudmunten
- Toestemmingsdaling per edelman: 25 - 35
- Edelmannen looplimiet: 40 VELDEN

Stam & Overwinningsvoorwaarden:
- Overwinningsvoorwaarden: 60% DOMINATIE
- Ledenlimiet Stam: 8 LEDEN
- Vakantievervangingen: MAX 30 DAGEN, DAN RESTRICTIES

Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdreducties: Geactiveerd
- Direct afbouwen: Geactiveerd
- Bouwkostreductie: Geactiveerd
- +20% productie: Geactiveerd
- Ruilen met de handelaar: Geactiveerd
- Premium Beurs: Geactiveerd
 
Reactiescore
524
Een 5% fakelimiet met snelheid 1 is echt te hoog; dat is bijna 1 dag recruteren van je stal en kazerne.
Ik snap dat je het fakelimiet hoger wil hebben dan de gebruikelijke 1% omdat al veel spelers ontwenningsverschijnselen vertonen op het moment dat er geen toren is maar je kunt ook overdrijven...
 
Reactiescore
239
Snelheid:
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 1 (100%)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 1 (100%)

Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters: Niet actief
- Ridder/Standbeeld: Meerdere ridders met skillboeken
- Bonusdorpen: Actief
- Kerk en geloof: Actief
- Uitkijktoren: Niet actief
- Burgerwacht: Actief
- Moraal: Actief
- Prestaties: Actief Ik geil erop, dus nieuwe prestaties mogen zeker worden toegevoegd. (Kan wel niet op direct nieuwe voorstellen komen)
- Technologieën: Eenvoudige
- Beginnersbescherming: 4 dagen
- Minimum troepen per aanval: 2%
- Vlaggen: Actief
- Nachtmodus: 24:00 - 8:00
- Aanvalstiming: 100 ms
- Bolwerken: Niet actief

Edelen:
- Edelmanproductie: Goudmunten
- Toestemmingsdaling per edelman: Vaste vermindering van 26
- Edelmannen looplimiet: 30 velden

Stam & Overwinningsvoorwaarden:
- Overwinningsvoorwaarden: Dominantie 60%
- Ledenlimiet Stam: Starten met 8 en verhogen met het aantal continenten dat gevormd worden. Dus afhankelijk van de wereld grote.
- Vakantievervangingen: Na 15 dagen in de laatste 60 is het sturen van troepen als aanval of ondersteuning onmogelijk

Extra:

- No Haul wereld
- Geen ondersteuning sturen buiten de stam (Tenzij je een rood bijltje voor hebt lopen :p)

Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdreducties: Geactiveerd
- Direct afbouwen: Geactiveerd
- Bouwkostreductie: Geactiveerd
- +20% productie: Geactiveerd
- Ruilen met de handelaar: Geactiveerd
- Premium Beurs: Geactiveerd
 
Bovenaan