Spotprenten

Reactiescore
449
Vind het prachtig dat je zegt dat je iemand de ‘tijd geeft’ om het te edelen. Heb je hem dat ook ergens doorgegeven of lul je slap uit je nek? (Retorische vraag) :)
Tijd is ook maar perspectief he, iemand 5 min voor je edels aankomen zeggen dat ie nog de tijd heeft is in theorie dan ook tijd geven. Slap gelul zoals gebruikelijk vanuit SALT dus gwn xxx
 
Reactiescore
2.444
Vind het prachtig dat je zegt dat je iemand de ‘tijd geeft’ om het te edelen. Heb je hem dat ook ergens doorgegeven of lul je slap uit je nek? (Retorische vraag) :)

De wereldafspraken zijn een aantal weken geleden ingegaan. Ik neem aan dat de leiding van Tyrant deze richting Tyrant duidelijk gecommuniceerd heeft, aangemaand heeft ze te volgen en volgens de regels hun front op te ruimen. Is dit gebeurd dan heeft het account een aantal weken de 'tijd' gehad dit te doen. Als dat door de leiding van Tyrant niet gedaan is dan is er simpelweg een grote fout begaan.

Ik zou me erg goed kunnen vinden in de frustratie als de afspraken er niet waren. Voor mij persoonlijk zou dat dorp namelijk over de grens zijn. Maar de afspraken zijn er al een aantal weken en je kunt het beide partijen niet kwalijk nemen dat de afspraken, die door beide partijen goedgekeurd zijn, ook daadwerkelijk zo nageleefd worden.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
De wereldafspraken zijn een aantal weken geleden ingegaan. Ik neem aan dat de leiding van Tyrant deze richting Tyrant duidelijk gecommuniceerd heeft, aangemaand heeft ze te volgen en volgens de regels hun front op te ruimen. Is dit gebeurd dan heeft het account een aantal weken de 'tijd' gehad dit te doen. Als dat door de leiding van Tyrant niet gedaan is dan is er simpelweg een grote fout begaan.

Ik zou me erg goed kunnen vinden in de frustratie als de afspraken er niet waren. Voor mij persoonlijk zou dat dorp namelijk over de grens zijn. Maar de afspraken zijn er al een aantal weken en je kunt het beide partijen niet kwalijk nemen dat de afspraken, die door beide partijen goedgekeurd zijn, ook daadwerkelijk zo nageleefd worden.

Kwalijk kan je het heus wel nemen hoor. We hebben verder niets te eisen want het staat in de eisen.

Maar dat op meerdere fronten zulke dorpen genomen hadden kunnen worden, heel makkelijk ook, ook op mijn front bijvoorbeeld. Maar dat niet gedaan is, gewoon uit goed vertrouwen in beide partijen en wat normen en waarden zegt genoeg.

Gewoon jammer dat dit soort dorpen moeten worden gepakt door je tegenpartij.
 
Reactiescore
241
De wereldafspraken zijn een aantal weken geleden ingegaan. Ik neem aan dat de leiding van Tyrant deze richting Tyrant duidelijk gecommuniceerd heeft, aangemaand heeft ze te volgen en volgens de regels hun front op te ruimen. Is dit gebeurd dan heeft het account een aantal weken de 'tijd' gehad dit te doen. Als dat door de leiding van Tyrant niet gedaan is dan is er simpelweg een grote fout begaan.

Ik zou me erg goed kunnen vinden in de frustratie als de afspraken er niet waren. Voor mij persoonlijk zou dat dorp namelijk over de grens zijn. Maar de afspraken zijn er al een aantal weken en je kunt het beide partijen niet kwalijk nemen dat de afspraken, die door beide partijen goedgekeurd zijn, ook daadwerkelijk zo nageleefd worden.

Wat was de deadline dan precies?
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
De wereldafspraken zijn een aantal weken geleden ingegaan. Ik neem aan dat de leiding van Tyrant deze richting Tyrant duidelijk gecommuniceerd heeft, aangemaand heeft ze te volgen en volgens de regels hun front op te ruimen. Is dit gebeurd dan heeft het account een aantal weken de 'tijd' gehad dit te doen. Als dat door de leiding van Tyrant niet gedaan is dan is er simpelweg een grote fout begaan.

Ik zou me erg goed kunnen vinden in de frustratie als de afspraken er niet waren. Voor mij persoonlijk zou dat dorp namelijk over de grens zijn. Maar de afspraken zijn er al een aantal weken en je kunt het beide partijen niet kwalijk nemen dat de afspraken, die door beide partijen goedgekeurd zijn, ook daadwerkelijk zo nageleefd worden.

Uiteraard zijn de regels duidelijk en zijn deze instructies gegeven. De afspraken zijn er echter met een ander doel dan dit:

1. Het onmogelijk maken dat barbs tussen fronten geedeld worden om een kwantitatieve frontovermacht te pakken/vervelende dorpen te pakken;
2. Ervoor zorgen dat men geen neutrale frontspelers in vijandige linies edelt;
3. Het voorkomen van het zetten van cf's;

Als dan dit soort dorpen gepakt worden met de reden: "Het was maar 5,1", is dat niet de initiële bedoeling van de afspraken. Qui Intus deed dit eerder ook al en toen heb ik het gelaten voor wat het is. Het is dan ook conform afspraken, maar dan slaan eerder de afspraken nergens op dan dat dit Fair Play is.
 
Reactiescore
2.444
Uiteraard zijn de regels duidelijk en zijn deze instructies gegeven. De afspraken zijn er echter met een ander doel dan dit:

1. Het onmogelijk maken dat barbs tussen fronten geedeld worden om een kwantitatieve frontovermacht te pakken/vervelende dorpen te pakken;
2. Ervoor zorgen dat men geen neutrale frontspelers in vijandige linies edelt;
3. Het voorkomen van het zetten van cf's;

Als dan dit soort dorpen gepakt worden met de reden: "Het was maar 5,1", is dat niet de initiële bedoeling van de afspraken. Qui Intus deed dit eerder ook al en toen heb ik het gelaten voor wat het is. Het is dan ook conform afspraken, maar dan slaan eerder de afspraken nergens op dan dat dit Fair Play is.

Ik wist niet dat je het woord 'Fair Play' kende... Maar ik begrijp heel goed waarom de afspraken er zijn. Want het is helaas onmogelijk om op de goede normen en waarden van de gemiddelde tw speler te rekenen. Dat hebben meerdere spelers van beide partijen, waaronder jijzelf, deze wereld al meerdere keren laten zien. Ik vind het dan ook bijzonder hypocriet om over 'Fair Play' te komen roepen nadat de afspraken er zijn, terwijl 'Fair Play' voor de afspraken absoluut niet nageleefd werd.

De afspraken staan er en worden door beide partijen nageleefd. Dat ze er moeten zijn om een 'Faire' wereld te garanderen vind ik ontzettend jammer. Want ik vind het spel mooier zonder al te veel regels en zou het erg mooi vinden als het op een nette manier gespeeld zou kunnen worden zonder al die regels. Maar dat zoiets onmogelijk is hebben beide partijen al laten zien.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Ik wist niet dat je het woord 'Fair Play' kende... Maar ik begrijp heel goed waarom de afspraken er zijn. Want het is helaas onmogelijk om op de goede normen en waarden van de gemiddelde tw speler te rekenen. Dat hebben meerdere spelers van beide partijen, waaronder jijzelf, deze wereld al meerdere keren laten zien. Ik vind het dan ook bijzonder hypocriet om over 'Fair Play' te komen roepen nadat de afspraken er zijn, terwijl 'Fair Play' voor de afspraken absoluut niet nageleefd werd.

De afspraken staan er en worden door beide partijen nageleefd. Dat ze er moeten zijn om een 'Faire' wereld te garanderen vind ik ontzettend jammer. Want ik vind het spel mooier zonder al te veel regels en zou het erg mooi vinden als het op een nette manier gespeeld zou kunnen worden zonder al die regels. Maar dat zoiets onmogelijk is hebben beide partijen al laten zien.

Dit zijn heel veel verwijten zonder onderbouwing die allemaal heel weinig zeggen.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
Ik wist niet dat je het woord 'Fair Play' kende... Maar ik begrijp heel goed waarom de afspraken er zijn. Want het is helaas onmogelijk om op de goede normen en waarden van de gemiddelde tw speler te rekenen. Dat hebben meerdere spelers van beide partijen, waaronder jijzelf, deze wereld al meerdere keren laten zien. Ik vind het dan ook bijzonder hypocriet om over 'Fair Play' te komen roepen nadat de afspraken er zijn, terwijl 'Fair Play' voor de afspraken absoluut niet nageleefd werd.

De afspraken staan er en worden door beide partijen nageleefd. Dat ze er moeten zijn om een 'Faire' wereld te garanderen vind ik ontzettend jammer. Want ik vind het spel mooier zonder al te veel regels en zou het erg mooi vinden als het op een nette manier gespeeld zou kunnen worden zonder al die regels. Maar dat zoiets onmogelijk is hebben beide partijen al laten zien.

Als er zoiets nog niet voorgevallen is tussen elkaars fronten, dat een dorpje al maanden wordt laten liggen en het gewoon duidelijk is dat je tegenpartij verwacht dat die lekker neutraal worden gelaten en die ineens gaat edelen vind je 'Fair Spel' Absurd?

Ik vind het echt getuigen van weer een nieuwe stap om dit een nare wereld te maken.
 
Reactiescore
319
Reactiescore
2.444
Als er zoiets nog niet voorgevallen is tussen elkaars fronten, dat een dorpje al maanden wordt laten liggen en het gewoon duidelijk is dat je tegenpartij verwacht dat die lekker neutraal worden gelaten en die ineens gaat edelen vind je 'Fair Spel' Absurd?

Ik vind het echt getuigen van weer een nieuwe stap om dit een nare wereld te maken.

Het edelen van neutrale dorpen is natuurlijk bij beide fronten in volle gang, soms volgens de regels en soms niet maar dat zei ik niet.. Ik zei in mijn eerste post al dat ik vind dat het dorp over de lijn is als er geen afspraken waren. Die afspraken zijn er alleen en zijn door beide partijen goed gekeurd.
 
Reactiescore
2.444
Ik vind het echt getuigen van weer een nieuwe stap om dit een nare wereld te maken.

Moest hier wel om lachen, we zijn deze wereld begonnen met een stab, illegale cfs en ontzettend veel gezeik op het AF. Ik vind juist dat het de afgelopen tijd een stuk beter ging op deze wereld, de wereldafspraken worden nageleefd en er is een soort van respect op het AF (voor AF begrippen dan). Waar op andere werelden aan een stuk door wereldafspraken gebroken worden of überhaupt niet van de grond komen gaat het hier de laatste tijd erg goed. En zeiken we nu over het exact naleven van de wereld afspraken. Ook gaan we waarschijnlijk een mooie endgame tegemoet als beide partijen fatsoenlijk met massa's om blijven gaan.
 
Reactiescore
614
De wereldafspraken zijn een aantal weken geleden ingegaan. Ik neem aan dat de leiding van Tyrant deze richting Tyrant duidelijk gecommuniceerd heeft, aangemaand heeft ze te volgen en volgens de regels hun front op te ruimen. Is dit gebeurd dan heeft het account een aantal weken de 'tijd' gehad dit te doen. Als dat door de leiding van Tyrant niet gedaan is dan is er simpelweg een grote fout begaan.

Ik zou me erg goed kunnen vinden in de frustratie als de afspraken er niet waren. Voor mij persoonlijk zou dat dorp namelijk over de grens zijn. Maar de afspraken zijn er al een aantal weken en je kunt het beide partijen niet kwalijk nemen dat de afspraken, die door beide partijen goedgekeurd zijn, ook daadwerkelijk zo nageleefd worden.

Kyle laten we aub niet beginnen over het doorcommuniceren van afspraken want als we daar naar gaan kijken, hoe vaak dat mis is gegaan binnen Salt, dan word je er niet goed van ;)

Is gewoon een ronduit belachelijke onzin uitspraak die niet verdedigt hoeft te worden. Zeker niet door iemand als jij die normaliter de perfecte situatie schetst.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Moest hier wel om lachen, we zijn deze wereld begonnen met een stab, illegale cfs en ontzettend veel gezeik op het AF. Ik vind juist dat het de afgelopen tijd een stuk beter ging op deze wereld, de wereldafspraken worden nageleefd en er is een soort van respect op het AF (voor AF begrippen dan). Waar op andere werelden aan een stuk door wereldafspraken gebroken worden of überhaupt niet van de grond komen gaat het hier de laatste tijd erg goed. En zeiken we nu over het naleven exact naleven van de wereld afspraken. Ook gaan we waarschijnlijk een mooie endgame tegemoet als beide partijen fatsoenlijk met massa's om blijven gaan.

Je vergeet wel enkele belangrijke details. We zijn immers een wereld gestart waarbij zowel Tyrant (Jordi en ik) als Salt (René) hadden afgesproken 7/8 leden te hanteren en een uitdagende strijd te maken waarbij ook plaats was voor meerdere stammen. Dat deze de end-game niet zouden halen was waarschijnlijk, maar we zouden ze in ieder geval niet rekruteren/diplomatie mee aangaan.

Nu enkele maanden verder heeft Salt:
1. De gehele stam Baken + 75% aanhang gerekruteerd en/of geïnternd (zal ik het zo zeggen?);
2. De stam ALONES geïnternd;
3. Twee diepe rekruuts op de noord-flank gezet met Mash Up en Cacturne om de bovenste rim geheel te claimen;
4. Enkele Waste accounts geïnternd en laten mb'en (ja Tyrant ook, niet gelijk full retard reageren).

Bij elk van deze punten is de wereld al de mist ingegaan, waarop wij van Tyrant hebben moeten reageren met nieuwe spelers laten starten en enkele Waste leden rekruteren. Had ik alle liever niet gedaan en met wat grotere fronten de man gespeeld, zoals in beginsel het plan was.

Deze wereld is allang om zeep geholpen en elk stukje grijs gebied zal blijvend opgezocht worden. Ambitie om er een mooie wereld van te maken heb ik na de Baken rekruut/fusie al overboord gegooid.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.444
Je vergeet wel enkele belangrijke details. We zijn immers een wereld gestart waarbij zowel Tyrant (Jordi en ik) als Salt (René) hadden afgesproken 7/8 leden te hanteren en een uitdagende strijd te maken waarbij ook plaats was voor meerdere stammen. Dat deze de end-game niet zouden halen was waarschijnlijk, maar we zouden ze in ieder geval niet rekruteren/diplomatie mee aangaan.

Nu enkele maanden verder heeft Salt:
1. De gehele stam Baken + 75% aanhang gerekruteerd en/of geïnternd (zal ik het zo zeggen?);
2. De stam ALONES geïnternd;
3. Twee diepe rekruuts op de noord-flank gezet met Mash Up en Cacturne om de bovenste rim geheel te claimen;

Bij elk van deze punten is de wereld al de mist ingegaan, waarop wij van Tyrant hebben moeten reageren met nieuwe spelers laten starten en enkele Waste leden rekruteren. Had ik alle liever niet gedaan en met wat grotere fronten de man gespeeld, zoals in beginsel het plan was.

Dat is letterlijk exact wat ik zeg maar dan vanuit mijn optiek, want er is natuurlijk vanuit beide kampen genoeg gebeurd dat niet door de beugel kon. Maar dat leek juist de laatste tijd de goede kant op te gaan.

Deze wereld is allang om zeep geholpen en elk stukje grijs gebied zal blijvend opgezocht worden. Ambitie om er een mooie wereld van te maken heb ik na de Baken rekruut/fusie al overboord gegooid.

Goh wat een verassing dat je er weer geen mooie wereld van wilt maken man, dat hadden wij nou zo verwacht van je... Zeker nadat je net zei de afspraken uit het opzicht van 'Fair Play' hebt gemaakt.


Kyle laten we aub niet beginnen over het doorcommuniceren van afspraken want als we daar naar gaan kijken, hoe vaak dat mis is gegaan binnen Salt, dan word je er niet goed van ;)

Laten we het er op houden dat wij ervaringsdeskundige zijn wat dat betreft ;).
 
Reactiescore
319
1. De gehele stam Baken + 75% aanhang gerekruteerd en/of geïnternd (zal ik het zo zeggen?);
2. De stam ALONES geïnternd;
Waarom haal je deze onwaarheden nou weer aan? Je zet jezelf steeds meer voor schut.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Goh wat een verassing dat je er weer geen mooie wereld van wilt maken man, dat hadden wij nou zo verwacht van je... Zeker nadat je net zei de afspraken uit het opzicht van 'Fair Play' hebt gemaakt.

Je kan niet verwachten dat je eerst met recruitbeleid tegen de eerdere afspraken/doelstellingen flink over de wereldhelft kan rekruteren, maar dat de andere partij daarna wel zin heeft in een leuke wereld die je zelf eerst verziekt hebt. Hierdoor krijg je een situatie waarbij een partij consistent in het nadeel zal zijn en lastig iets fair ertegenin brengen, net zoals op W73 ja.

Verder kan je allemaal verwijten richting mij persoonlijk blijven maken, maar ik ben recent één keer eerder leider geweest op W71. Daar heb ik de vijandige stam 5 weken nap gegeven, enkele miljoenen intern om een gelijke hoeveelheid punten/dorpen te krijgen en actief co's gezocht voor deze vijandige stam om activiteit aan te vullen van mijn vijand (die zijn niet allemaal geslaagd nee).

Op W73 was ik dan ook geen leider, dus ik vind het onterecht om alles op mij af te schuiven. Al snap ik dat je dat zal denken gezien de bg met -AIE- toen.
 
Reactiescore
2.444
Je kan niet verwachten dat je eerst met recruitbeleid tegen de eerdere afspraken/doelstellingen flink over de wereldhelft kan rekruteren, maar dat de andere partij daarna wel zin heeft in een leuke wereld die je zelf eerst verziekt hebt. Hierdoor krijg je een situatie waarbij een partij consistent in het nadeel zal zijn en lastig iets fair ertegenin brengen, net zoals op W73 ja.

Er is een endgame gevormd waarbij de partijen redelijk gelijk opgaan, Salt zal na het op edelen van de resten van de RIM wat meer kwantiteit hebben dan Tyrant maar al met al is er een mooie endgame gevormd. Was jij het niet die het liefst direct naar een endgame zou willen gaan? Nou dat is deze wereld behoorlijk goed gelukt door de acties van beide partijen. Doe dan niet zo zuur en geniet van komende endgame met redelijk gevormde fronten, een kwalitatief bezette wereld en geen gigantisch verschil in kwantiteit.
 
Bovenaan