[Inschrijftopic] Spelleiding #192, 193, 194

DeletedUser13565

Guest
Spelleiding WvW #192, 193 en 194

Denk erom!
• Inschrijven mag niet als je 1 van de afgelopen 3 potjes hebt geleid
• Inschrijven mag niet als je nog nooit een potje WvW hebt gespeeld op dit forum

Minder ervaren spelleiders (minder dan 15 à 20 rondes meegespeeld en/of nog nooit een potje geleid) zijn verplicht om te leiden met een ervaren spelleider! Vaak wordt er niet alleen naar instellingen gekeken maar ook naar de geschiktheid van een spelleiding, dus deze regel werkt alleen maar in het voordeel van onervaren spelleiders.

Het volgende lijstje dient ingevuld te worden. Ook is een verhaal eromheen natuurlijk leuk, zo maak je meer kans gekozen te worden.

Deadline: einde potje 191

Code:
[B]
...........Aantal dorpen : 
..........Aantal spelers :  
...................Hints :   
...............Klaagmuur : 
..........Afscheidsbrief :   
...................Jager : 
....................Heks :
.............Dorpsoudste : 
............Beschemengel : 
..................Ziener : 

 ..................Cupido :
 .Geliefden kennen elkaar :
 ..Geliefden samen winnen :

..................Wolven :
....................Welp : 
...........Infectie wolf :   

........Eindtijd stemmen : 
.......Tijdstip verhalen :   

....Speciale Rollen naar : 
...Weerwolven Moord naar :
...................Lynch :   

..........Inschrijvingen :   
............Burgemeester :   
............Extra rollen :   

.......Netwerken/Claimen :   
......Extra instellingen :[/B]
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser13565

Guest
Jodude en Quechua presenteren:

De Novemberrevolutie van Wakkerdam

Het is genoeg geweest. Jarenlang hadden de Wakkerdammers die actief in de dorpsdemocratie deelnamen het op de koop toe genomen dat er mensen waren die het eigenlijk niet boeide. Mensen die genoten van hun cocktailtje terwijl anderen het dorp probeerden te redden. Het waren parasieten van de samenleving. Er was een nieuwe dreiging in het dorp, mensen die 's nachts veranderden in weerwolven en iedere nacht iemand uitmoordden. Actieve Wakkerdammers legden iedere keer het loodje, en de rest liet het gebeuren. Burgemeester Jodude had in het diepste geheim opdracht gegeven aan wapensmid Quechua om zilveren schilden te maken die burgers immuun zouden maken voor nachtelijke moordpogingen. Wekenlang was Quechua bezig om deze schilden te maken en er zeker van te zijn dat ze feilloos zouden werken. 's Nachts zwoegde hij door, die trouwe wapensmid ook. Het fanatisme waarmee hij zijn werk deed bewees zich wel door de harde kreten als hij z'n hand weer eens brandde aan het vuur of er een vingertopje afsneed. Toen dat weer een keer gebeurde kregen de weerwolven er helaas lucht van. Quechua was net met zijn derde schild bezig toen de weerwolven zijn werkplaats bestormden. Natuurlijk was de arme wapensmid zo verdiept in zijn werk dat hij te laat een schild te pakken kon krijgen. Hij moest het met zijn leven bekopen, en de wolven maakten dat ze weer weg kwamen, de zilveren glans van de schilden joeg ze de stuipen op het lijf.

De volgende dag maakte burgemeester Jodude het trieste nieuws van de dood van Quechua bekend. Een grafstemming viel over Wakkerdam. Echter, de burgemeester had ook goed nieuws: "Vanaf vandaag zal het tij keren. November 2014 zal herinnerd worden als de maand van de revolutie. De twee mensen die het actiefste deelnemen aan de democratie zullen beloond worden met deze zilveren schilden. Zij zullen immuun zijn voor aanvallen van de wolven!"


Instellingen


Klaagmuur: Nee
Hints: Nee
Afscheidsbrief: Nee
Lynch: Rood in het topic
BM: Wordt gekozen op dag 1. Blauw in het topic. Kiest opvolger.
Lunch en speciale rollen naar: Jodude en Quechua
Eindtijd stemmen: 22:00
tijdstip verhalen: Zo snel mogelijk daarna
Inschrijftopic: spelleiding kiest bij voldoende spelers uit inschrijvingen
Netwerken&claimen: Claimen OFF , netwerken LIMITED. Je mag praten met medespelers over het spel, wie je verdacht vindt, maar geen ENKELE verwijzing naar je rol. We zijn zeer efficient en consequent als het gaat om doodvallen. Aangeven wordt beloond.


Rollen

Goedjes:
Burger
De klassieke wolvenjager, met als sterkste wapen zijn brein!

Jager
De klassieke jager. Neemt iemand mee in zijn dood. Van te voren het slachtoffer opsturen, anders pech

Beschermengel
Kan elke dag iemand beschermen tegen de lunch.

Beul
Heeft een bijl. Kan hij gebruiken om in overdag in iemands schedel te planten.

Orakel van Delphi
Geeft iedere dag de rol door van een willekeurig persoon aan een willekeurig persoon, zonder deze zelf te weten te komen.
Voorbeeld: Orakel Napoleon stuurt: "Kahvi krijgt rol van Saas."

Muizenval
Mag op elke even dag een tijdstip noemen. Hij krijgt de rol te zien van de eerste persoon die stemt na dit tijdstip. Het is verboden voor de muizenval om spelers hints te geven over de tijdstippen waarop ze moeten stemmen.

Ziener
Ziet iedere oneven dag iemands rol in een kristallen bol.

Slechtjes:
Normale wolf
de wolven mogen elke avond iemand lunchen.

Infectiewolf
Kan elk moment van de dag iemand infecteren. Infectie wordt niet bekend gemaakt.

Neutraal:
Mythomaan
Moet dag twee een speler kiezen. Is deze een wolf, wordt hij wolf. Is deze speler een 'zienende rol', dan neemt hij die over. Heeft de speler een andere rol, wordt hij burger.

Zilveren schild:
De actiefste twee spelers op het moment van de lynch dragen een zilveren schild en kunnen niet geluncht worden. We zijn benieuwd hoe dit gaat uitpakken, maar we weten wel zeker dat het de activiteit ten goede komt. Er zijn natuurlijk wel enkele voorwaarden, er zal bijvoorbeeld door een onafhankelijk panel (de spelleiding) worden of iedere post wel wat toevoegt, of er geen dubbelposts zijn etc. Maar enorm streng zal dit niet zijn, in principe houden we gewoon de twee actiefste spelers aan. Bij 10 spelers vervalt één schild en is er nog maar één speler immuun. Dat laatste schild vervalt niet.






ben benieuwd of er andere inschrijvingen komen anders leiden wij gewoon maar
 

DeletedUser73558

Guest
dus subtiele hints geven van je rol is al te ver dus?
 

DeletedUser13565

Guest
Ja, netwerken houdt hier gewoon in dat je met elkaar praat over wie je verdachten zijn etcetera. Geen bewezen-goedjes-netwerk creëren dus.
In principe is het nog steeds de bedoeling dat het spel zich in het topic afspeelt, maar gewoon in de WvW chat op skype of in PM met elkaar praten moet niet verboden zijn, dat gaat een beetje ver.
 

Deleted User - 2265087

Guest
Goed idee van die schilden, om mensen te motiveren actief te zijn. Maar gaat het dan om hoeveel iemand op 1 dag heeft gepost of in totaal?

Want stel:

Op dag 1 ben ik afwezig, 1 post met een burgemeester stem.
Op dag 1 is Quechua heel erg veel mensen aan het beschuldigen, 15 posts.
Op dag 2 wordt ik actief, 15 posts.
Op dag 2 is Quechua wat minder actief, 10 posts.

Dan is Quechua nog steeds de gene die het schild krijgt, terwijl ik dag 2 actiever was. Dus misschien naar posts per dag kijken?
 

DeletedUser73803

Guest
Slim idee van die schilden!
Wat gebeurt er als iemand met schild geluncht word? Gewoon geen lunch?
 

DeletedUser13565

Guest
Dan is er geen lunch, maar de wolven kunnen ook zien wie er het meest gepost hebben dus die zullen ze niet lunchen. :p
 

DeletedUser63354

Guest
Het gaat gewoon om de meest inhoudelijke posts, per dag is hewoon bullshit
 

Deleted User - 2265087

Guest
dat ga ik niet helemaal tellen elke dag hoor

Dat snap ik ook wel:p Maar geeft toch een klein voordeel. En voor een invaller is het wel heel erg lullig:)

Voordeel is ook dat de actieven over zullen blijven tot het laatste, zolang ze maar niet gelyncht worden. Komt de activiteit ook ten goede.
 

DeletedUser24056

Guest
Wvw ronde door Rukurt & een medeleider die me meehelpt op dagen dat ik zelf niet online kan komen

Cyberpestkoppen op het Algemeen Forum

Sinds enige tijd verblijven er wat vervelende mensen die het nodig vinden om andere mensen te pesten en die arme forumgebruikers onzeker over zichzelf te maken. Onder deze cyberpestkoppen vallen angelina, Poo. en marwolaeth, om maar wat voorbeeldjes te noemen. Nu hebben deze cyberpestkoppen een nieuw account aangemaakt waardoor ze anoniem kunnen pesten. Lukt het jou de cyberpestkop van de onzekere forumgebruiker te onderscheiden? Schrijf je dan in voor een ronde waarin we het cyberpesten definitief een halt toeroepen op dit forum. Gelukkig zijn sommige van deze onzekere jongens best getalenteerd en kunnen zij een speciale rol vervullen in de zoektocht naar de cyberpestkoppen. Helaas zijn de cyberpestkoppen ook niet misselijk, en hebben zij ook bepaalde krachten. Deze rollen en krachten zijn als volgt

Goedjes:

Onzekere forumgebruiker: deze onzekere jongens en meisjes hebben eigenlijk geen talent en zijn heel vaak het slachtoffer van pestgedrag. Kunnen iedere dag stemmen om een potentiële pestkop van het forum te verjagen.

Slaro: Slaro is analist nummer 1 en kan iedereen doorgronden. Hij heeft er weinig moeite mee de cyberpestkop van de onzekere jongeman te onderscheiden. Om de nacht analyseert Slaro één iemand waardoor hij erachter komt of het een cyberpestkop is of een cyberpestkopslachtoffer (ziener welke alleen op even dagen kan zien)

Boer: zoals we allemaal weten zijn de boeren de meest talentvolle inwoners van ons land. De boer heeft genoeg getuig (ik noem een riek, maïsdorser) om alle cyberpestkoppen eigenhandig te doden. Echter is de boer een beetje lui. Als hij een keer iemand gedood heeft is hij moe en kan hij alleen nog maar zijn gezonde verstand gebruiken. (heks met doodsdrankje).

Stefan: hoewel de boerenrol ook gerust naar Anthraxxis vernoemd kon worden vond ik dit gepaster. De übergeile Anthraxxis mag op de eerste dagen kiezen waar hij vandaag zin in heeft en mag zich voor de rest van het leven koppelen aan een jongen of meisje (cupido, koppelt zichzelf)

Slechtjes:

angelina: Angelina is misschien wel de grootste pestkop van het forum. Heeft onlangs nog veroorzaakt dat de arme Verifier meerdere uren in de foetushouding in de hoek van zijn kamer heeft gelegen. Zijn boekwerken zorgen ervoor dat sommige onzekere gepeste kindertjes zelf ook pestkop worden en angelina gaan helpen met cyberpesten (infectiewolf)

Poo.: Poo is mod en vindt het leuk om kindjes die een beetje onzeker zijn lekker te bannen en nare waarschuwingen en vervelende berispingen door te sturen. Een pestkop eerste klas (wolf)

Marwolaeth: Marwo is nog niet zo lang pestkop maar begint het pesten al wel onder de knie te krijgen. Meer dan regelmatig sluit ze mooie topicjes en ze wil alleen maar algemene dingen behandelen. Het is slechts een kwestie van tijd voor ze het echte cyberpesten onder de knie heeft (in onze case study duurt dat 2 of drie dagen, afhankelijk van aantal deelnemers. Welp dus)

Verdere belangrijke instellingen:

- Claimen en netwerken staat uit. Ik zal hier ook streng tegen optreden.
- Plaatsen van (kopieën van) privéberichten is verboden. Ook hier zal ik onverbiddelijk zijn
- Inactiviteit wordt gestraft. Twee dagen niet stemmen (tenzij voldoende activiteit) is exit. De spelleider behoudt zich het recht om de in zijn ogen inactieve spelers dood te laten vallen.
-Afhankelijk van het aantal inschrijvingen kan het aantal speciale rollen en aantal wolven toe- of afnemen. De huidige verdeling is op basis van wat in de laatste rondes gemiddeld is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Phahahaha, die van rukurt is goud waard :D, "douze points"!!! Ik stem voor rukurt's potje! ;)
 

DeletedUser

Guest
Stemmen is niet echt nodig, denk niet dat er meer inschrijvingen komen voor het potje van stan en mij is afgelopen
 

DeletedUser

Guest
Vind "claimen uit" wel beetje jammer, ik vind het zeer moeilijk om je te verdedigen zonder ook maar iets van claimen of links naar claimen te gebruiken.
Bv. "je mag zoveel bewijzen zoeken als je wilt, je zult er geen vinden, simpelweg omdat die er niet zijn."

Ik vind dat beetje claimen mag, maar dat je bv. niet expliciet mag zeggen, ik ben burger/ziener/jager/heks/wolf etc... want je kunt bij claimen alsnog vals claimen waardoor je nog niet 100% zeker bent of het klopt.
 

DeletedUser

Guest
Ja je mag ook in een niet claimen potje gewoon zeggen dat je goedje bent. Dat jij je niet goed kan verdedigen zonder heeft er meer mee te maken dat iedereen halverwege jouw posts al stopt met lezen
 

DeletedUser

Guest
Hoezo, je mag zeggen in een niet-claimen potje dat je goedje bent? Dat is toch claimen??
 

Deleted User - 2265087

Guest
Hoezo, je mag zeggen in een niet-claimen potje dat je goedje bent? Dat is toch claimen??

Natuurlijk mag je zeggen dat je goedje bent. Alleen maakt het weinig uit dat je dat zegt, want niemand zal zeggen:

Ik ben slechtje.

En het hangt af van de spelleider, maar soms mag je ook burger claimen. En soms mag je ook speciaaltje claimen, maar da's dom om te doen.
 
Bovenaan