[Speeltopic] Weerwolven van Wakkerdam #76

DeletedUser34772

Guest
1. Simonyoda3: Beschermengel <3
2. Calamus Incendium: Welp
3. Muisje33: Burger
4. Koenfighter
5. Dashba
6. Ice sCream: Burger
7. Bik en rode trap: Weerwolf <3
8. Juoma: Weerwolf
9. Anthraxxis: Weerhamster
10. Huku: heks
11. Moederkoek
12. Slaro
13. AyséReturn
14. Sterk1110: Burger
15. Mystic Lake: Ziener
16. .Serious Play aka Reinoudt: Burger
17. The Verifier
18. Sisinaire
19. Senne
20. Bappos: sjamaan
21. amytje14: Weerwolf
22. douwejan

rood is dood, blauw is burgemeester
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser34772

Guest
Instellingen

-Netwerken en rollen claimen is toegestaan.
-Het aantal rollen zal niet vermeld worden.
-Printscreens of andere valspelerij word niet getolereerd.
-Speciale rollen en wolven dienen hun acties naar beide spelleiders te sturen, anders zijn deze niet geldig.
-Burgemeester telt niet voor twee, heeft alleen een beslissende stem.

Het spreekt voor zich dat dood monddood betekent, er zijn dan ook geen afscheidsbrieven mogelijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser34772

Guest
Rollen


Goedjes:
  • Burger: Standaard goedje. Heeft geen speciale krachten.
  • Beschermengel: Kan elke nacht een speler beschermen. Als deze speler die nacht word geluncht, gaat de lunch niet door. Als een sjamaan hem probeert te bekijken mislukt dit. Een speler kan maximum 3 keer beschermd worden.
  • Beul: Kan op een zelfgekozen moment eenmalig een speler vermoorden. Dit gebeurd overdag, iedereen kan dan dus zien dat hij beul is. Het word gewaardeerd als hij de spelleiders pmt wanneer hij zijn actie uitvoert, zodat ze zo snel mogelijk kunnen reageren.
  • Jager: Kan iemand mee de dood in nemen als hij sterft. Hij moet al voor zijn dood doorgeven wie hij wilt meenemen. (Dit mag hij op elk moment veranderen.)
  • Priester: Kan op een zelfgekozen moment eenmalig zijn wijwater over een speler gooien. Indien deze speler weerwolf is, sterft hij. Zo niet, blijft hij leven. Dit gebeurd overdag, iedereen kan dan dus zien dat hij priester is. Het word gewaardeerd als hij de spelleiders pmt wanneer hij zijn actie uitvoert, zodat ze zo snel mogelijk kunnen reageren.
  • Stalker: Een stalker kan 2 keer een zelfgekozen speler stalken. Hij kan dan zien of deze speler die nacht iets heeft gedaan, of niet. Hij krijgt geen kanten of rollen te horen.
    Hij mag niet twee keer dezelfde speler stalken.
    Wanneer het doelwit van de stalker een weerwolf is is er een kans dat hij de lunch als actie te zien krijgt. Deze kans word groter naarmate er minder wolven zijn. (1 / aantal nog levende wolven)
    Wanneer het doelwit van de stalker het lunchslachtoffer is, maar gered word krijgt de Stalker te horen dat zijn doelwit gered werd.
  • Weerhamster: Is immuun voor de lunch. Hij sterft echter wel als de ziener hem bekijkt. De andere moordende rollen (beul, welp, heks) kunnen hem ook gewoon vermoorden, en hij kan ook geconverteerd worden.
    De sjamaan ziet de weerhamster als burger.
  • Ziener: Kan elke nacht iemand's rol zien. Indien hij de weerhamster bekijkt sterft deze.
Slechtjes:
  • Weerwolf: Gewoon slechtje. Heeft geen extra krachten.
  • Infectiewolf: Kan op een zelfgekozen nacht iemand converteren, deze persoon word dan ook weerwolf (en verliest izjn oorspronkelijke krachten).
    Andere slechtjes (Sjamaan en Welp) kunnen niet geconverteerd worden. Als de infectiewolf dit probeert zal de infectie mislukken, en mag hij de volgende nacht weer proberen.
  • Sjamaan: (hulpje*) Slechte ziener. Kan ook elke nacht iemand bekijken, waarvan hij dan de rol krijgt.
    Hij ziet de weerhamster als burger.
  • Welp: (hulpje*) Kleine wolf. Groeit in de 5de nacht uit tot een volwaardige weerwolf (en krijgt dan ook de namen van de andere wolven). Als de wolven hem in de 5de nacht willen lunchen mislukt dit, op alle andere nachten kan dit wel.
    De welp kan de 3 eerste nachten telkens een poging doen iemand te vermoorden door zijn rol te raden. Als dit mislukt krijgt het doelwit te horen dat een welp geprobeerd heeft hem te doden.
    Burgers kunnen niet gewelpt worden.

    *Hulpjes: Kennen de weerwolven niet bij ingang van het spel. Sterven als alle weerwolven dood zijn. Sterven niet aan priesterdrankje.
Neutraaltjes: (Moeten in de derde nacht beslissen welke kant ze kiezen, als ze niet kiezen woren ze automatisch goed)
  • Heks: Heeft een levensdrankje (red lunchslachtoffer) en een doodsdrankje (dood doelwit, obviously) die hij een zelfgekozen nacht mag inzetten. Wanneer hij een slachtoffer red van de lunch krijgt hij diens naam te horen.
    Sterft aan het drankje van de priester.
  • Mythomaan: Kiest in nacht 2 een speler. Als deze speler een wolf is, word de mythomaan ook een wolf. Is deze speler een ziener, dan word de mythomaan een ziener. In alle andere gevallen word hij burger.
  • Wraakengel: De wraakengel waakt over een zelfgekozen personage. Wanneer dit personage sterft zal hij wraak nemen. Degene die de wraak ondergaat zal dat te horen krijgen.
    De moordenaar van het personage zal deze wraak in twee fasen ondergaan.
    Fase 1: De moordenaar verliest zijn kracht en stemrecht.
    Fase 2: De derde nacht na het uitroepen van de wraak zal de moordenaar sterven.
    Mocht de wraakengel sterven voor de moordenaar sterft zal deze laatste niet sterven en zijn stemrecht terugkrijgen.
    Mocht de beschermeling van de wraakengel sterven door de wolven zal een willekeurige wolf vervloekt worden, mocht de beschermeling gelyncht worden zal een willekeurig persoon die op hem stemde vervloekt worden.
Extra rollen: (Bijrollen: )
  • Cupido: Koppelt zichzelf in de eerste nacht aan een andere speler, zij worden dan geliefden. Als hij geen naam doorgeeft word hij random aan iemand gekoppeld.
  • Geliefden: De ene sterft aan verdriet als de andere sterft. Als het een goed/goed koppel is winnen ze met de goedjes. Als het een slecht/slecht koppel is winnen ze met de slechtjes. Als het een goed/slecht koppel is winnen ze als ze alleen overblijven.
    Als een slecht hulpje gekoppeld is aan een goedje sterft het niet als alle wolven dood zijn.
    Als 1 van de geliefden aan inactiviteit sterft blijft de andere leven.
  • Burgemeester: Word de eerste dag verkozen. Zijn stem is beslissend als het gelijkstand is tussen 2 verdachten. Geeft bij zijn dood zijn ambt door aan een speler naar keuze.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser34772

Guest
Volgorde van de nacht
  1. Lynch/Burgemeester: Eigenlijk nog voor de nacht. Iemand word tot burgemeester verkozen of ter dood veroordeeld.
  2. Weerwolven: Lunchen iemand, converteren mogelijk iemand.
  3. Heks: Kan lunch redden.
  4. Visioenen: Ziener en sjamaan bekijken iemand.
  5. Mythomaan: (alleen 2e nacht) verandert in weerwolf/ziener/burger.
  6. Moorden: Heks en welp vermoorden iemand.

Deadlines

-Zaterdag 23 juli, 23:00
-Zondag 24 juli, 21:00
-Maandag 25 juli, 21:00
-Dinsdag 26 juli, 21:00
etc.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik ben (als) napoleon, mijn regime zal heersen als in de mooie tijden van vroeger.
Stem voor mij als burgemeester. :)
 

DeletedUser17653

Guest
Ik krijg wel elke keer een stem of voor burgemeester, dus dat mag nu weer gebeuren, in fact : ik was nog nooit BM. :(
 

DeletedUser

Guest
Hoe vaak heb je je al kandidaat gesteld voor BM?
Dit is de eerste keer dat ik meedoe hier op het AF, maar heb het spel vaak genoeg IRL gespeeld.
 

DeletedUser

Guest
Ah, het begint, mooi. Wel leuk om weer eens te spelen, hoop dat het actief blijft.
Verder sta ik open voor BM-stemmen

Weet je wat: Aysereturn
Alsjeblieft, een stem
 

DeletedUser

Guest
Ik stel me wederom kandidaat. Mijn doel? Een fiasco zoals vorige keer vermijden.
 

DeletedUser34772

Guest
De eerste deadline is vanavond om 23:00, omdat er al genoeg gewacht is. (en 23:00 omdat het te laat is om de deadline vroeger in de avond te leggen)
 

DeletedUser

Guest
Gewoon op weerwolven stemmen als burgemeester en niet allemaal burgers eruit stemmen? :p
 

DeletedUser

Guest
Je moet toch stemmen voor het lynchen?
En de burgemeester heeft dan toch 2 stemmen voor het lynchen?
Dus dan is het wel fijn als die op een weerwolf stemt voor het lynchen.

En tot nu toe weet ik (nog) niet wie de weerwolven zijn, maar mijn psychologische kennis zal zijn werk gaan doen. :D
 

DeletedUser43257

Guest
Je moet toch stemmen voor het lynchen?
En de burgemeester heeft dan toch 2 stemmen voor het lynchen?
Dus dan is het wel fijn als die op een weerwolf stemt voor het lynchen.

En tot nu toe weet ik (nog) niet wie de weerwolven zijn, maar mijn psychologische kennis zal zijn werk gaan doen. :D

Je moet duidelijk wennen aan hoe je iets formuleert.. Maar goed dat je het uitlegt.
 

DeletedUser

Guest
Je moet toch stemmen voor het lynchen?
En de burgemeester heeft dan toch 2 stemmen voor het lynchen?
Dus dan is het wel fijn als die op een weerwolf stemt voor het lynchen.

En tot nu toe weet ik (nog) niet wie de weerwolven zijn, maar mijn psychologische kennis zal zijn werk gaan doen. :D
Dan zou ik je toch aanraden om je posts wat duidelijker te maken, nu leek het alsof je een wolf als burgemeester wou.
 
Bovenaan