Speedronde #6400 - Special ronde (26.02 19:00-23:00)

Reactiescore
575
(!) Vooraf aanmelden ('registreren') is vereist voor deze speciale ronde. Registreren doe je door in te loggen op de speedwereld op zondag tussen 16:00 en 17:00 uur. Daarna wordt de ronde tijdelijk gesloten om de spelers te verplaatsen en begint de ronde om 19:00 uur voor alle geregistreerde spelers.

#6400 NLS(Speed)
Snelheid: 400
Start: Zondag 26-02-23 19:00
Einde: Zondag 26-02-23 23:00
Scenario: Alternatief
Special ronde

Gedetailleerde instellingen:

Algemene informatie

* Start: Zondag 26-02-23 19:00
* Einde: Zondag 26-02-23 23:00
* Snelheid: 400
* Startniveau: Aangepast startniveau
* Windrichting kiezen: ja

* Overwinningsvoorwaarden: De stam met de meeste kastelen (‘boostdorpen’) wint. Bij een gelijk aantal kastelen wint de stam met de meeste punten.
* Prijs: De top 10 van de winnende stam krijgt 100 premium punten.
* Benodigde premium punten: Je hebt op zijn minst 30 premiumpunten voor de deelname nodig.
* De eerste 150 spelers kunnen ook zonder premium account deelnemen. Wees er op tijd bij!'


Wereldsysteem

* Ridder: ja
* Ridderitems: nee
* Boogschutters: ja
* Kerk en geloof: nee
* Smederij: 1-level systeem
* Goudmunten: ja
* Barbarendorpen: ja
* Bonusdorpen: nee
* Verlaten dorpen groeien: ja, tot 3000 punten (snelheid: 60%)


Aanvalsysteem

* Snelheid: 0.5
* Milliseconden: ja
* Time-gap: 50 milliseconden
* Fake-limiet: 2%


Slaapmodus: Uitgeschakeld


Restricties

* Beginnersbescherming: geen
* Stamleden: Er zijn vooraf ingedeelde stammen actief.
* Gesloten stammen: ja
* Boerderijlimietregel: ja, 1200 eenheden per boerderijlevel worden ondersteund!
* Moraal: nee
* Vakantiemodus: ja


Extra spelregels

NLS §1: Eén account per computer
Het is tijdens deze speedronde ten strengste verboden om via dezelfde computer op meerdere accounts in te loggen.

NLS §2: NLS §2: Eén account per ip
Het is tijdens deze speedronde ten strengste verboden om via dezelfde internetverbinding (binnen hetzelfde huishouden) op meerdere accounts in te loggen. Per ip-adres mag er dus maar op één account ingelogd worden. Het is wel toegestaan om met meerdere spelers en verbindingen op één account in te loggen.
(!) Op deze ronde worden alle spelers willekeurig in een van de stammen ingedeeld en in een patroon geplaatst (werkelijke patroon zal later bekend worden gemaakt). Iedere stam krijgt een kasteel ( 'boostdorp') toegewezen. Het is de bedoeling om samen met jouw stam jullie kasteel te verdedigen en aan het einde van de ronde de meeste kastelen te hebben.

(!) Tijdens deze ronde is de grondstoffenproductie verdubbeld (200%). Herstarten is niet mogelijk.
 
Reactiescore
167
Bij deze mijn feedback voor deze ronde.


Allereerst wil ik beginnen over de balancering qua spelers van de ronde. We wisten allemaal al van te voren dat één stam de meest actieve én (semi)-ervaren spelers die sowieso zouden spelen. Er is overleg geweest om mensen te verplaatsen, dit ter ergernis en oppositie van sommigen in de #1 actieve stam. Bang dat ze hun superioriteit zouden weggeven door (semi)-ervaren spelers in andere stammen te laten spelen. Na hevige discussie en gejank van enkelen, is uiteindelijk besloten om de stammen niet te balanceren. Wat er uiteindelijk er tot leed tot (wederom!) een ongebalanceerde stammenverdeling, dit is in de geschiedenis al vaker voorgekomen helaas.

Natuurlijkerwijs, kreeg ik van vijf verschillende spelers clears, met amper iemand die actief was in mijn eigen stam om te verdedigen of te helpen op een manier. Ik verwijt het @ropiloot11 niet dat de stammen niet zijn gebalanceerd, want ik snap zijn POV. Maar ik verwijt het wel de spelers die uitgerekend hebben wanneer ze exact moesten inloggen om bij elkaar in de stam te komen. Er is een vaste volgorde met joinen momenteel, bijvoorbeeld: 1-2-3-4-1-2-3-4. Dit maakt het erg makkelijk om te voorspellen wanneer je moet joinen om bij anderen in de stam te komen, wat er uiteindelijk tot leidt tot zwaar ongebalanceerde stammen. Daarom stel ik wel voor om het oude inlog-systeem te herstellen, waarbij het geplaatst worden in een stam, random is.

Dan inhoudelijk over de speedronde. Ik vond het idee van de speed echt oprecht goed en je hebt jezelf overtroffen @ropiloot11, mijn respect! Echter zijn er twee opmerkingen en tips voor een volgende editie (hopelijk over 50 speeds ipv 100).

1. Looptijd: Dit was wel erg snel, 3 secondes per veld met light cav, ongeveer 10.5 secondes per veld voor edelmannen. Dit is al lastig zat voor ervaren spelers, laat staan voor onervaren spelers. Het volgende stel ik voor:

Het twee fase plan:
Het eerste anderhalf- tot twee uur: Snelheid op circa 21 secondes edel per veld.
De rest van de ronde: Snelheid op circa 15 secondes edel per veld.

2. Feit dat maar één iemand edelen kon. De stam wordt zo afhankelijk van één iemand omdat deze persoon meer kan doen met de rest. Daarom stel ik voor dat ook dit speciale dorp zonder adelshoeve begint en met evenhoge smederij als de rest, óf dat iedereen met smederij 20 begint.

Bij deze mijn POV van deze ronde. Kon beter imo aangezien de ronde binnen 45 minuten gespeeld was.


Kusjes!
 
Bovenaan