Speedronde #4132 - No Haul

Reactiescore
575
#4132 NLS(Speed)
Snelheid: 400
Start: Zaterdag 15-06-19 14:00
Einde: Zaterdag 15-06-19 18:00
Scenario: Alternatief
No Haul

Gedetailleerde instellingen:

Algemene informatie

* Start: Zaterdag 15-06-19 14:00
* Einde: Zaterdag 15-06-19 18:00
* Snelheid: 400
* Startniveau: Niveau 1
* Windrichting kiezen: ja

* Overwinningsvoorwaarden: De stam met de meeste punten wint!
* Prijs: De leden van de winnende stam krijgen 50 premium punten ieder.
* Benodigde premium punten: Je hebt op zijn minst 30 premiumpunten voor de deelname nodig.
* De eerste 150 spelers kunnen ook zonder premium account deelnemen. Wees er op tijd bij!


Wereldsysteem

* Ridder: ja
* Ridderitems: nee
* Boogschutters: ja
* Kerk en geloof: nee
* Smederij: 1-level systeem
* Goudmunten: ja
* Barbarendorpen: nee
* Bonusdorpen: ja, 3 per speler
* Verlaten dorpen groeien: ja, tot 2000 punten (snelheid: 75%)


Aanvalsysteem

* Snelheid: 0.4
* Milliseconden: ja
* Time-gap: 50 milliseconden
* Fake-limiet: 1%


Slaapmodus: Uitgeschakeld


Restricties

* Beginnersbescherming: 45 minuten
* Stamleden: 2
* Gesloten stammen: ja
* Boerderijlimietregel: nee
* Moraal: nee
* Vakantiemodus: ja


Extra spelregels

NLS §1: Eén account per computer
Het is tijdens deze speedronde ten strengste verboden om via dezelfde computer op meerdere accounts in te loggen.

NLS §2: NLS §2: Eén account per ip
Het is tijdens deze speedronde ten strengste verboden om via dezelfde internetverbinding (binnen hetzelfde huishouden) op meerdere accounts in te loggen. Per ip-adres mag er dus maar op één account ingelogd worden. Het is wel toegestaan om met meerdere spelers en verbindingen op één account in te loggen.
(!) Tijdens deze ronde kun je geen grondstoffen plunderen.
 

DeletedUser80886

Guest
Ik dacht ik probeer eens een speedwereldje, goed gestart. Steeds rang 1/2.
Had gevraagd aan IamToFast of hij misschien interesse had in een stam. Antwoord: ''straks misschien''. Oke goed, geen probleem. Daarna word ik zowel door marcel@ als door Tory Lanez benaderd. Beiden willen zien hoe ik ervoor sta, geen idee waarom, waarschijnlijk zijn ze het niet gewend een andere naam in de speedwereld te zien, aangezien er maar 10 actieve mensen deelnamen. Waarvan de top 4 (marcel@, IamToFast, Tory Lanez en ik een goede kans maakten om te winnen). De stamlimiet lag op 2 leden, ik ken de ongeschreven regels helemaal niet op een speed, maar ik nam aan dat het 2 vs 2 zou worden. Daarom had ik IamToFast dus gevraagd of hij samen met mij een stam zou willen maken.

Iets later stuurde IamToFast me dit:
IamToFast 15.06.19 15:20

gaat wel lekker he


LowLegend 15.06.19 15:20

Jazeker


LowLegend 15.06.19 15:26

Stam of niet? zou het graag nu weten :)


IamToFast 15.06.19 15:27

snap ik


IamToFast 15.06.19 15:27

nog niet voor mij


LowLegend 15.06.19 15:27

Oke

Dus besloot ik om niet meer te teamen met hem. Aangezien marcel@ nogal geïnteresseerd was in hoe ik er voor stond en hij zelf had laten weten wat zijn plannen waren, qua troepen, gebouwen. Vroeg ik hem of hij misschien een stam met mij zou willen maken. Dit heb ik gevraagd nadat IamToFast had bevestigd dat hij nog niet in een stam met mij wou.

Deeltje uit het gesprek:
LowLegend 15.06.19 15:27

Samen stam?


LowLegend 15.06.19 15:28

Of ga je met tory


marcel@ 15.06.19 15:28

ik ga sws niet tory


marcel@ 15.06.19 15:28

maar kan wel denk kunnen beter eerst wachten tot het eind


LowLegend 15.06.19 15:28

oh why?


marcel@ 15.06.19 15:29

je weet maar nooit hoe het loopt als ik of jij straks 5 aanvallen krijgt


marcel@ 15.06.19 15:29

moet je daar wel onder uitkomen


LowLegend 15.06.19 15:31

Welk lvl zijn je gs


marcel@ 15.06.19 15:32

24


marcel@ 15.06.19 15:32

de jouwe?


LowLegend 15.06.19 15:32

27


marcel@ 15.06.19 15:32

nice


marcel@ 15.06.19 15:32

en je hoofd gebouwe?


LowLegend 15.06.19 15:32

20


marcel@ 15.06.19 15:33

mijne 14


marcel@ 15.06.19 15:38

maar maken wel op het laast stam oke


marcel@ 15.06.19 15:39

scheelt dat we al lekker voor lopen


marcel@ 15.06.19 15:41

???


LowLegend 15.06.19 15:42

ehm is goed

Hier zei hij dus dat we samen een stam zouden maken, ik vertrouwde het nog niet volledig maar na nog wat gepraat te hebben zou ik hem helpen met Tory Lanez te veroveren. Ik had drie edels klaar, zou hem clearen en hij kon achterkomen met 1 edel. Naïef zou je zeggen, goh.. ik had het met marcel@ nog over stabben gehad. Hij zou Tory laten weten dat hij met hem zou teamen en ik zei hem dit niet te doen, omdat dat gewoon lelijk is. Dus hij heeft het (voor zover ik weet) niet gestuurd.

Zoals ik eerder zei werd ik ook benaderd door Tory, kort gesprekje, hij vroeg of we zouden teamen. Aangezien ik al met marcel zou spelen was dit geen optie en antwoordde ik dat het te vroeg was.

We planden de aanval op Tory: ik zou 2 edels voor de edels van marcel@ timen zodat we Tory zouden kunnen overnemen, om daarna hetzelfde te doen met IamToFast, zodat ik zijn dorpje zou kunnen overnemen. Ineens heeft marcel er een tweede dorpje bij... Ik zeg hem dat dat niet het plan was maar goed, ik was nog steeds bereid om voor hem te timen, en had dan maar drie edels gemaakt zodat hij Tory wat sneller zou kunnen overnemen. Ik scout Tory, hij zegt dat we een team zijn, heb dit nooit gezegd aan hem, dus vraag ik hoezo? En hij zegt dan: ''oh,, kom je team? dan pakken we marcel''. Dit heb ik dan maar genegeerd aangezien we hem gingen overnemen en ik niet van plan ben om iemand te stabben.

Dus plannetje lukt, ik drie edels voor marcel getimed en hij verovert het dorpje. Dan scout ik IamToFast, scouts lopen dood. Ik stuur marcel dat de scouts doodgelopen zijn en hij stuurt dat die dan wel full deff zal zijn. Iets later word ik aangevallen door IamToFast, 1000 bijl, 500 lc. Dus stuur ik naar marcel dat hij geen full deff is en dat ik wel een clear stuur net voor zijn edel zodat hij geen troepen zou verliezen. En ik dan achter kan komen met mijn 3 edels. Eerst negeert hij het bericht even, ik vraag waarom hij zijn edel niet stuurt, dan stuurt hij een edel (bevelen waren gedeeld). Deze trekt hij na 30 seconden terug en ik vraag wat nu eigenlijk het plan is, meteen daarna krijg ik aanvallen binnen van marcel en IamToFast.

LowLegend 15.06.19 17:28

wat doe je


marcel@ 15.06.19 17:31

sorry maar was een vriend van mij

Leuk spelen zo :)

Oh ja voor ik het vergeet, ik liet marcel weten dat ik amper speedwerelden speelde en dus niemand kende. Hij zei dat er weinig goede spelers speelden op deze speed en dat hij zich verveelde.

Ik versta hieruit dat er weinig competitie voor hem is. Als je met weinig competitie op deze manier moet winnen? Proficiat marcel! En Tory het spijt me oprecht dat ik niet met jou tegen marcel heb gespeeld.

En ik die dacht dat speedwerelden even lekker ontspanden en niet begreep waarom er maar zo weinig spelers speeds spelen. Dat laatste begin ik nu wel stilletjes in te zien haha.
 

Korjakskaja Sopka

Speedkampioen 2018 (Goud)
Reactiescore
313
Team je met marcel@ dan weet je dat je of gestabbed of gekata’d word. Team er dan ook niet mee, als je er niet mee teamed word je er alleen door gekata’d ;)

Tory Lanez / Mea di Salvo/ etc.. / etc..
Staat erom bekend om de gehele top 50 een pm te sturen “yoyo” “team?” hij stuurt dat zodat hij geen aanvallen van je kan verwachten maar als het aan Tory Lanez ligt pakt hij je want zijn “teams” hebben weinig waarde. Zeker als je zegt niet bekend op de speedwereld te zijn, dan ben je normaal een makkelijke stabprooi die niet veel tegenspartelt.
 

DeletedUser80886

Guest
Ik hoopte dat er op speedwerelds ook ongeschreven regels golden om niet te stabben/kata'en. Verpest het wel voor nieuwe spelers, dan kijk ik niet enkel naar mezelf. Maar las dat het hier niet meer zoals vroeger is qua deelnemers, bijvoorbeeld dat er nu ook Engels gesproken mag worden.

Als zij elke nieuwe speler zo gaan behandelen gaan zelfs zo'n aanpassingen er niet veel aan veranderen vrees ik. (mijn mening)

Misschien waag ik het nog wel eens haha
 
Bovenaan