[Afgekeurd] Sneltoetsen werkend maken in tekstvakken

Goed idee?

  • Ja

    Stemmen: 14 73,7%
  • Nee

    Stemmen: 5 26,3%

  • Totaal aantal stemmers
    19
Reactiescore
1
Dag allemaal,

Er zijn een aantal handige sneltoetsen binnen TW om de kliks te verminderen. Ik maak erg veel gebruik van de twee sneltoetsen om te wisselen van dorpen als ik troepen aan het rekruteren ben. Echter, op het moment dat je een karakter in een tekstbox zet voor het rekruteren wordt deze meteen weer verwijderd, en de sneltoets niet uitgevoerd. Ik moet nu dus buiten het vak klikken, voor de sneltoets het weer doet. Dit is erg onhandig natuurlijk!

Huidige stand van zaken:
DGuoe5i.gif


Ik zou graag zien dat de sneltoetsen worden afgevangen en uitgevoerd ook al heb ik een tekstvak geselecteerd!

~ML
 

Deleted User - 24028

Guest
Is geen bug he. De reden dat die terug verdwijnt is omdat je het doet in een tekst kader waar enkel getallen geaccepteerd worden. De reden dat een sneltoets niet werkt als er een tekstveld actief is Is ook logisch. Anders kan je nooit meer bepaalde zalen typen xd

Zie dan ook geen oplossing technisch mogelijk hier in. Behalve expliciet voor sneltoetsen die geen nummers zijn wanneer je in een input zit die enkel voor nummers is.
 
Reactiescore
126
Dit is inderdaad geen bug zoals Warre zegt. Het doet perfect wat het moet doen, alleen zou je inderdaad kunnen zeggen dat wanneer je op 'D' drukt je dan naar het volgend dorp zou moeten kunnen gaan.
 

DeletedUser76416

Guest
Ik zou dit idd zien als een bug. Er is geen elke reden om een letter in te voeren, en dus zouden de sneltoetsen dominant moeten zijn.
 
Reactiescore
1
Is geen bug he. De reden dat die terug verdwijnt is omdat je het doet in een tekst kader waar enkel getallen geaccepteerd worden. De reden dat een sneltoets niet werkt als er een tekstveld actief is Is ook logisch. Anders kan je nooit meer bepaalde zalen typen xd

Zie dan ook geen oplossing technisch mogelijk hier in. Behalve expliciet voor sneltoetsen die geen nummers zijn wanneer je in een input zit die enkel voor nummers is.
In dit geval betreft het een tekst veld waar je geen letters in kunt zetten dus ja het is logisch dat sneltoetsen niet werken in tekstvelden maar dat gaat in dit geval niet op.

Strikt technisch gesproken is dit niet waar. Dan zou namelijk de letter helemaal niet ingevoerd kunnen worden. Momenteel draait er een jquery (wilde gok) script die enkel getallen accepteert in die tekstvakken. Het is niet zo dat er helemaal geen letters ingevoerd kunnen worden, want dan zou de letter namelijk nooit die paar ms verschijnen :)

@warre Technisch zijn hier mogelijkheden genoeg. De keypresses worden nu al afgevangen (en daarom weer verwijderd). Het zou echt een simpel if-statement toevoegen zijn om te kijken of de keycode correct is, en vervolgens de functie uit te voeren om van dorp te switchen. Meer werk is het (binnen jQuery) niet. Ik heb even een snel scriptje geschreven om te kijken of het keypress-event binnen jQuery af gaat, wat op mijn browser (Chrome) het geval is. Hierdoor zou het denk ik ook mogelijk kunnen zijn om dit via een script te bereiken, maar dat hangt af van of het switchen van dorpen iets is wat binnen een script te doen valt. (misschien door een virtuele click op de knop uit te voeren?)

Er is geen elke reden om een letter in te voeren, en dus zouden de sneltoetsen dominant moeten zijn.

Hier ben ik het volledig mee eens. Het valt voor mij in ieder geval onder de categorie 'is het nou echt zo moeilijk?', die overigens voor mij wel vaker terugkomt bij TW ;)

~ML
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 24028

Guest
Bedankt voor de technische verduidelijking die ik wel degelijk kan maar bewust (gsm + niet belangrijk) niet postte. Echter maakt het nog niks van wat ik zei "verkeerd' of 'fout", ik zei namelijk dat er enkel getallen geaccepteerd werden. Ik zei niet dat de beperking tot die getallen rechtstreeks in HTML was of via jquery, wat die uitspraak dus nog steeds correct maakt.

Wat betreft of het een bug is of niet. Neen het is geen bug. Jammer om te zien dat je na het tonen van je technische kennis dit toch als bug bestempeld :D Een bug komt enkel voor wanneer er technisch iets gebeurt dat niet de bedoeling is. In dit geval is het de bedoeling van innogames dat sneltoetsen niet actief zijn wanneer er een tekstveld geselecteerd is (logische keuze). Of het gebruiksvriendelijk is in het geval van tekstvelden voor enkel nummers is iets anders, zoals bij vele zaken heeft inno daar niet eens over nagedacht. Maar wat ze hebben gemaakt werkt, het is gewoon niet optimaal gebruiksvriendelijk, en dus geen bug.

Wat dan betreft de technische mogelijkheden die er zijn om dit op te lossen. Deze zijn er als het gaat over een tekstveld enkel voor nummer input zeker. Maar het is onmogelijk om dit technisch goed te doen in een veld waar ook woorden in mogen. Dus ja het is technisch mogelijk en eenvoudig door te voeren puur voor deze tekstvelden.

Wat een script betreft is dat zeker mogelijk, de beste manier om dat te doen is even in de functies van TW zelf duiken en de juiste inschakelen op het juiste moment. Ik heb het niet bekeken maar ergens moet de jquery zeggen dat de sneltoets daar niet werkt omdat het veld actief is... dat moet er in dit geval gewoon uit.
 
Reactiescore
1
@warre Ik heb n kleine aanpassing gemaakt in mijn laatste citaat. Hopelijk kun je je er nu beter in vinden ;)
In dit geval is het de bedoeling van innogames dat sneltoetsen niet actief zijn wanneer er een tekstveld geselecteerd is (logische keuze).
Ik betwijfel in hoeverre dat het de bedoeling is van Inno. Ik denk dat er gewoon nog niet over na is gedacht :)

Maar het is onmogelijk om dit technisch goed te doen in een veld waar ook woorden in mogen. Dus ja het is technisch mogelijk en eenvoudig door te voeren puur voor deze tekstvelden.
Hier ben je me even kwijt. Waarom zou het volgens jou onmogelijk zijn om dit goed te doen? Voor je het karakter verwijdert moet je eerst even kijken welke het is, of bij het keypress event op de keycodes te filteren en dan al de functie uitvoeren. Ik zie daar wel mogelijkheden, kijk ik ergens overheen?

Wat een script betreft is dat zeker mogelijk, de beste manier om dat te doen is even in de functies van TW zelf duiken en de juiste inschakelen op het juiste moment. Ik heb het niet bekeken maar ergens moet de jquery zeggen dat de sneltoets daar niet werkt omdat het veld actief is... dat moet er in dit geval gewoon uit.

Ik heb geen idee eerlijk gezegd hoe het afvangen van de keys is geregeld. Ik zou eigenlijk verwachten dat er in het algemeen niet wordt gereageerd op input die wordt gegeven in een tekstbox. Opzich best logisch (anders wordt berichten in het forum plaatsen ook wel erg moeilijk :p). Ik denk dus dat er niet iets uit hoeft, maar dat er juist iets moet worden toegevoegd. Zoals gezegd zou ik eerst even in de TW code moeten duiken om te zien hoe dit is gedaan.

~ML
 

Deleted User - 24028

Guest
Geen zin om een uitgebreide reply te schrijven, je leest gewoon naast wat ik zeg lol. Het is geen bug, het zou gefixt kunnen worden door inno en het is mogelijk om het te fixen met een script. klaar.
 
Reactiescore
1
Geen zin om een uitgebreide reply te schrijven, je leest gewoon naast wat ik zeg lol.

Klopt, want anders had ik niet de vraag hoeven stellen wat je precies bedoelde...

Nu ik je zinnen nog een paar keer doorlees snap ik wat je bedoelt. Ik dacht dat je nog doelde op de textboxen die niet gelimiteerd zijn tot enkel getallen.

~ML
 
Bovenaan