Six degrees of separation ( “zes graden van verwijdering”)

Reactiescore
112
Het idee dat iemand op de planeet verbonden is met een andere persoon via een keten van kennissen met niet meer dan vijf schakels is een gek idee.

Six_degrees_of_separation.png

De bekende theorie van zes graden van verwijdering stelt dat iedereen met elkaar is verbonden via anderen die ze kennen door maximaal zes schakels (sommige gekkere versies vereisen dat acteur Kevin Bacon een stap in de keten is)
Het 'Baconnummer' van een persoon verwijst naar hoeveel stappen je ervan bent verwijderd. Je kan dus met deze theorie in zes stappen met iedereen op de wereld in contact komen.


Ik weet dat ik niet ver verwijderd ben met enkele van jullie, buiten TW om … Daar schrok ik zelf van!
 
Reactiescore
999
Wat is volgens deze theorie de definitie van "iemand te kennen". Ik heb namelijk deze theorie, of een gelijkaardige, al gelezen in verband met Facebook connecties, iets wat natuurlijk veel gemakkelijker te meten valt.

Concreet, wanneer "kent" iemand Kevin Bacon? Wanneer "kent" Kevin Bacon iemand anders?
 
Reactiescore
112
De theorie zegt dat de vijfde persoon jou kan introduceren met de zesde. Facebook concludeert dat op basis van hun platform iedereen gemiddeld 3,5 persoon verwijderd is van elkaar.

Wie Kevin uiteindelijk echt "kent" zullen er maar weinig zijn maar bekend zijn met hem is zijn eerste schakel en jouw laatste.
 
Reactiescore
1.736
Dus iemand in mijn vrienden lijst kan mij in contact brengen met bijvoorbeeld meneer Trump ?
 
Reactiescore
112
Dus iemand in mijn vrienden lijst kan mij in contact brengen met bijvoorbeeld meneer Trump ?
Nee, niet volgens deze theorie.
De theorie geeft aan dat je wel via een vriend via diens vriend via diens vriend via diens vriend via diens vriend er kan komen

Op dit forum alleen al zijn er minimaal 3 leden bij mij weten (een waarvan ikzelf) die via een paar stappen al bij Trump kunnen komen.
 
Reactiescore
999
Nee, niet volgens deze theorie.
De theorie geeft aan dat je wel via een vriend via diens vriend via diens vriend via diens vriend via diens vriend er kan komen

Op dit forum alleen al zijn er minimaal 3 leden bij mij weten (een waarvan ikzelf) die via een paar stappen al bij Trump kunnen komen.

ik ben in één tussenstap bij trump immers kent mijn nonkel hem persoonlijk
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.788
ik kan er met 2 geraken immers kent mijn goede vriend blond iemand die trump persoonlijk kent
 
Reactiescore
1.537
ik kan er met 3 geraken immers kent mijn goede vriend rob de persoon blond die iemand kent die trump persoonlijk kent
 
Reactiescore
1.804
ik denk niet dat ik er in 6 stappen geraak helaas...
 
Reactiescore
1.279
Ik gok dat er mensen zij die ik liever ontmoet dan the donald.
 
Bovenaan