Scripts

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
Ik lees hier vaak dat vele scripts niet mogen, maar evenvaak hoor ik van spelers dat ze die toch gebruiken.
HOE kan men controleren welke scripts je gebruikt? Want er staan straffen op, maar hoe gebeurt de controle dan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser11856

Guest
ja maar kijk naar zijn naam wat wil 3x raden wat hij doet :p

(kan zij dat ik er helemaal naast zit hoor,viel me gewoon op)

Je zit er idd helemaal naast :) Ik ben zelf een programmeur, vandaar mn naam. Ben admin op 4 grote gameservers, dus hou niet zo van valsspelertjes :)
 

DeletedUser

Guest
Je zit er idd helemaal naast :) Ik ben zelf een programmeur, vandaar mn naam. Ben admin op 4 grote gameservers, dus hou niet zo van valsspelertjes :)

Ik ben zelf ook informaticus, ook op paar fora admin en hou er ook niet van.
Maar ik wens natuurlijk, indien ik niet valsspeel, dat anderen dat ook niet doen, vandaar mijn vraag over controle.

Als het niet te controleren valt, vanwaar het nut om dit in de regels te zetten?
Kan een admin hier eens antwoorden?
 

DeletedUser

Guest
Ik ben zelf ook informaticus, ook op paar fora admin en hou er ook niet van.
Maar ik wens natuurlijk, indien ik niet valsspeel, dat anderen dat ook niet doen, vandaar mijn vraag over controle.

Als het niet te controleren valt, vanwaar het nut om dit in de regels te zetten?
Kan een admin hier eens antwoorden?

ja ik ook wel geen informaticus zoals jij het mooi zegt maar ik ben ook programmeur |en| admin/moderator op verschillende fora's

verder ben ik hier geen admin dus kan ik hier er ook niet op antwoorden :D
 

DeletedUser4796

Guest
Het is misschien niet direct te controleren, maar vaak wel achteraf.
Zonder scriptje vraag je met elke muisklik een nieuwe pagina aan of stuur je een standaard berichtje "voeg gebouw x toe aan de bouwrij" oid.

Met een scriptje vraag je alle informatie apart op. grotere kaart: vraagkaart(x1,y1,x2,y2)

Ik neem aan dat dit allemaal gelogd wordt. En zo kan je dus indirect zien of iemand een scriptje gebruikt om een grotere kaart te laten zien.
Hetzelfde geldt voor taskers. Die laten een te consistent patroon zien, dat eigenlijk niet met de hand behaald kan worden.
 

DeletedUser

Guest
Het is misschien niet direct te controleren, maar vaak wel achteraf.
Zonder scriptje vraag je met elke muisklik een nieuwe pagina aan of stuur je een standaard berichtje "voeg gebouw x toe aan de bouwrij" oid.

Met een scriptje vraag je alle informatie apart op. grotere kaart: vraagkaart(x1,y1,x2,y2)

Ik neem aan dat dit allemaal gelogd wordt. En zo kan je dus indirect zien of iemand een scriptje gebruikt om een grotere kaart te laten zien.
Hetzelfde geldt voor taskers. Die laten een te consistent patroon zien, dat eigenlijk niet met de hand behaald kan worden.

ik ken spelers die een half jaar al scripts gebruiken... is de pakkans dan evengroot als de belastingscontrole in Belgie? :eek:

Nog steeds geen mod die uitsluitsel geeft?
 

DeletedUser

Guest
Even geduld tot er een admin de tijd heeft om te reageren, tot die tijd moet je het met mijn verklaring doen.

We kunnen het controleren, dit gebeurd dan ook. Hoe we dit doen, is niet van belang en zeker niet slim om te gaan vertellen.
 

DeletedUser

Guest
waarom niet slim?
waarom wordt hier zo geheimzinnig over gedaan... als het zo goed gecontroleerd werd, werd daar toch voor uitgekomen?
 

DeletedUser5690

Guest
waarom niet slim?
waarom wordt hier zo geheimzinnig over gedaan... als het zo goed gecontroleerd werd, werd daar toch voor uitgekomen?


Als je exact weet wat er op je examen gaat komen, leer je toch ook alleen maar dat? Dus als je weet hoe de controle ineen steekt, dan kan je je gaan focussen daarop. Laat scripts voor wat ze zijn en speel gewoon TW fair.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan