[Inschrijftopic] RP: Salabour Island

DeletedUser

Guest
1z3wieo.png

RP: Salabour Island

Regels

• Gebruik te alle tijden grammatica, spelling en interpunctie. Het hoeft niet perfect te zijn, maar wel leesbaar.
Fout:
hei zij met felle stem ik ben jonathan de mensen om hem heen keken verstoord op
Goed:
Hij zei met een felle stem: “Ik ben Jonathan”. De mensen om hem heen keken verstoord op.
• Er moet steeds in de verleden tijd geschreven worden.
• Iedereen ontwerpt slechts één personage.
• Bij het maken van een personage, let er dan op dat niemand perfect is. Dus ook jouw personage niet. Perfecte personages worden in de RP-wereld ook wel Mary Sues genoemd, deze personages worden niet goedgekeurd. Je personage mag wel wat interessante punten hebben, maar daar tegenover staan ook dingen waar je personage slecht in is.
• Houd je taalgebruik binnen en buiten de RP beleefd. Onbeschoft gedrag kan je heel goed nabootsen zonder dat je daarvoor grove scheldwoorden hoeft te gebruiken. Als een post er wat mij betreft over gaat dan zal ik deze rapporteren en vragen om een waarschuwing/berisping.
• Godmoding is niet toegestaan. Deze regel is de belangrijkste regel als je een goede RPer wilt worden. Godmoding is dat je personage onoverwinnelijk is. Een veel gebruikt voorbeeld is dat je personage bv in gevecht raakt tegen 20 rovers en er zonder kleerscheuren of zelfs maar een schrammetje vanaf komt. Iedereen kan bedenken dat dit niet kan. Als iemand dit doet zonder overleg dan wordt deze per direct van de RP uitgesloten en laat ik je zien hoe je echt moet godmoden. Dit doen, zeker als je bijvoorbeeld tegen een mede-RPer vecht, is een dooddoener voor elke RP.
• Een personage van een mede-RPer gebruiken is ten strengste verboden. Dit is de tweede zeer belangrijke regel voor elke RPer. Je mag nooit, maar dan ook echt nooit, het personage van een ander persoon gebruiken, woorden in de mond leggen of zomaar gedachten van een ander personage opvangen (dat kan gewoon niet). Dit mag enkel met toestemming van mij en de eigenaar van het personage. Als je dit doet krijg je een waarschuwing om het niet weer te doen. Komt het te vaak voor wordt je uitgesloten van de RP.
Even een voorbeeld: Mijn personage noemt Johan. Personage van medespeler noemt Lies.
- Johan liep richting huis en nam Lies met zich mee. (Dit kan enkel wanneer de eigenaar van Lies heeft ingestemd met de actie!)
• Een RP post zal in deze RP minimaal 5 regels lang moeten zijn. En hoe langer hoe beter (tot een bepaald punt, maar ik verwacht in deze RP geen posts van 4/5 pagina’s). Voeg details toe om je posts langer te maken, kijk naar hoe andere mensen hun posts op vullen en probeer dat zelf ook.
• Off-topic/out-of-character posts zijn niet toegestaan, net zo min als posts van spelers die niet meedoen, deze kunnen in het discussie-topic.
• Een personage kan doodgaan in deze RP, maar enkel met toestemming van de eigenaar en mij.
• Een personage kan niet op 2 plaatsen tegelijk zijn.
• NPC's gebruiken is toegestaan om je eigen posts te ondersteunen, maar niet te uitbundig.
• Verder gelden alle gewone forum regels.

Een PM sturen naar mij met vragen/opmerkingen kan altijd.

Plot

Een cruiseschip vertrok op 28 Augustus 2010 vanuit België richting Zuid-Amerika.
Ze zouden aankomen in Argentinië en daar enkele dagen overnachten om nadien weer richting België te cruisen.
Aan boord: 1580 passagiers waaronder 821 mannen, 678 vrouwen en 81 kinderen.
Er viel een zware storm op de nacht van 2 September.
De enorme boot kon de weerstand van het water niet aan en kantelde.
Het ging zo snel dat de bestuurders van de boot geen hulp konden inroepen van buitenaf.
De volgende ochtend lagen enkele passagiers op het strand van een eiland.
Enkele passagiers overleefden de storm maar de meeste personen lieten het leven na.
De personages zullen samen moeten werken om weg te komen en natuurlijk zul je zien dat sommige personages zullen botsen, terwijl anderen het juist heel goed met elkaar kunnen vinden.

Salabour Island

25tex50.png


Salabour Island is een eiland, maar waar het te vinden is weet niemand.
Om van de ene kant naar de andere te lopen heb je minstens een dag nodig.
Hier leven enkel bomen, planten en echt bestaande dieren (apen, leeuwen, arenden, ...).
Het eiland is omringt met water zover je kan zien, de cruise is echter nergens meer te bekennen en niemand weet waar ze zich bevinden.


Solliciteren

Naam:
Leeftijd:
Geslacht:
Karakter:
Uiterlijk:
Verleden:
Extra:

Graag een uitgebreide sollicitatie. Mijn personage zal ik in de loop van de week ook posten. Waarschijnlijk morgenavond of dinsdagochtend.

NOTE: SOLLICITEREN IS MOGELIJK TOT ZATERDAG 8 NOVEMBER 2014!
_____________________________________________

Met Vragen kunnen jullie altijd bij mij terecht!

Mvg,
Succes Included
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser52001

Guest
Je vergeet in je regels er bij te zetten dat er altijd in de verleden tijd geschreven wordt.

Ik RP zelf echt ontzettend vaak (in het Engels momenteel, vroeger in het Nederlands). Maar zal er eens over denken of ik mee wil doen.
 

DeletedUser13565

Guest
Ziet er goed uit, ik denk er over na of ik mee ga doen.

@Dat typte ik voor ik de post hierboven zag :p
 

DeletedUser

Guest
Oké, dit wordt fun! :p


Sollicitatie

Naam:
Jason Hooglandt.
Leeftijd: 17jaar.
Geslacht: Man.
Karakter: Rechtuit, rebels, gevoelig en vooral lichtgeraakt.
Uiterlijk: Zwart haar (mid-lang in het midden, kort aan de zijkanten en achteraan), bruine ogen, lang smal gezicht met kleine smalle neus. Zachte gezichtsbeharing, normaal gebouwd, 1.70m, 60kg. Draagt een zwarte hoodie, witte t-shirt, zwarte katoenen broek, zwart-witte Calvin Klein boxershort, witte korte kousen en zwart-witte DC schoenen.
Verleden: Jason verloor zijn moeder 4jaar geleden door een gewapende overval, dit heeft zijn rebels en lichtgevoelig gedrag ontwikkeld. Jason woont nu alleen bij zijn vader en stiefmoeder die hij niet kan uitstaan. Ze dook op kort rond de periode toen zijn moeder stierf en is er 3jaar geleden al mee getrouwd. Ze is vooral uit op het vele geld dat ze hebben. Jason's moeder was diplomate en zijn vader is zakenman. Jason wou thuisblijven, maar gezien hij afgelopen schooljaar te vaak rebels gedrag vertoonde en een onuitgesproken hoog kaliber fuifgedrag, moest hij verplicht meegaan om het huis te "redden" van een resem houseparty's.
Extra: Jason heeft een zakmes bij zich en een Samsung S5 mini.



Zoiets? :)
 

DeletedUser62766

Guest
Je vergeet in je regels er bij te zetten dat er altijd in de verleden tijd geschreven wordt.

Ik RP zelf echt ontzettend vaak (in het Engels momenteel, vroeger in het Nederlands). Maar zal er eens over denken of ik mee wil doen.

Waarom moet er perse in verleden tijd geschreven worden?
Ik ga wel meedoen trouwens, nog even nachtje nadenken over personage :)
 

DeletedUser13565

Guest
Zachte gezichtsbeharing :D:D:D
een Calvin Klein boxershort :D:D:D:D:D:D

verder wel leuk stukje hoor ;) ;)
 

DeletedUser72975

Guest
Vraagje: is het de bedoeling dat de anderen de gedachten van de personage zien of moet je alles van buiten beschrijven, dus alleen beschrijven wat anderen ook zien?
 

DeletedUser52001

Guest
Waarom moet er perse in verleden tijd geschreven worden?
Ik ga wel meedoen trouwens, nog even nachtje nadenken over personage :)

Dat is een algemene regel van RP.
Het komt er op neer dat het de manier van schrijven makkelijker maakt, en het lezen ook. Want omdat er mensen door elkaar schrijven over verschillende personages, zou het voor het verhaal raar zijn als jij in tegenwoordige tijd reageert op iets wat iemand eerder al heeft geschreven, en wat dus eigenlijk al in het verleden is. Ook met acties om er op te reageren, dat wordt veel te lastig in de tegenwoordige tijd.
Daarnaast is het ook veel makkelijker als alles in dezelfde tijd is geschreven.
 

DeletedUser

Guest
Inderdaad. Bedankt voor de aanvulling! Pas het meteen aan.
 

DeletedUser

Guest
Mijn personage ziet er als volgt uit..

Naam: Blake Fernandez
Leeftijd: 28
Geslacht: Man
Karakter: Blake is een oppervlakkig man met een eigen wil en daarom best koppig en betweterig. Hij stelt zich altijd open voor een babbeltje over eender welk onderwerp en is snel enthousiast. Wanneer iets niet lukt of gebeurd zoals gepland kan hij zeer zenuwachtig worden met razernij tot gevolg. Fernandez is tot slot snel verveeld bij eentonige conversaties maar is wel vindingrijk en intelligent.
Uiterlijk: Blake is een blanke man van 1.88m groot en weegt 78 kilo. Hij heeft een normale lichaamsbouw en heeft halflange, donkerbruine haren. Zijn ogen zijn kastanjebruin en heeft een kleine bakkebaard. Op het moment van de storm droeg hij een marcelleke, hierover een zwart hemd met een rode das, een zwarte, lange broek en zwarte geklede schoenen. Hij ziet er vaak stoned en dronken uit maar dat is niet abnormaal, hij is namelijk een drug-en drankverslaafde.
Verleden: Brussel, 24 mei 1982. De geboorte van Fernandez Blake was een feit. De familie Fernandez bestond later uit 4 leden: Louis Fernandez, Josephie Gordon (ouders) en Lucy Fernandez (zus). Blake groeide op in een gezin van armoede en miserie. Het gezin leefde in een simpel rijhuis met slechts 1 slaapkamer. Zijn vader was de enige die werk had. Hij deed avondwerk in het nabijgelegen melkfabriek. Zo goed als al het geld dat hij hiermee op de plank bracht, dronk hij 's avonds op in zijn stamcafé. Hierdoor had het gezin Fernandez het niet breed en was de gemoedstoestand bij hen thuis zeker niet om over te spreken. Op vijfjarige leeftijd kreeg Blake een zusje genaamd Lucy. Deze is op 9-jarige leeftijd omgebracht door haar vader die haar op regelmatige basis mishandelde met op een dag de dood tot gevolg.

Na deze taferelen is Blake samen met zijn moeder vertrokken naar Turnhout waar hij de rest van zijn puberjaren doorbracht. Ze werden opgevangen door een kennis van Josephie, die hen in ruil voor wat kuiswerk en onderhoud van de tuin liet logeren.
In 1997 belandde Blake in een straattheater met enkele mensen die hij had leren kennen in Turnhout. Enkele jaren later werd hij opgemerkt door een regisseur, hij was toen net 18 geworden en had zijn middelbare school in houtbewerking afgerond. Blake Fernandez kreeg eerst een bijrolletje in een Nederlandse film maar groeide snel uit tot een welbekende acteur. Door deze bekendheid en het geld geraakte hij aan de drugs en de drank. Op zijn 25ste leerde hij een jongedame kennen, genaamd Jessica Janssens en kort erna begon hij zijn eerste echte relatie. Blake kocht zijn eigen plattelandshuis met grote tuin en ging samenwonen met zijn vriendin. Drie jaar later trouwde hij met zijn geliefde en ging hij op huwelijksreis. Zo belandde het koppel op de cruise naar de andere kant van de wereld.
Extra: Blake had een Engelse en Spaanse achtergrond waardoor hij vooral vloeiend Engels sprak. Zijn vader sprak Nederlands en was tevens ook in België geboren, zijn moeder sprak Engels tegen Blake maar kon wel Nederlands op schoolniveau.
 

DeletedUser13565

Guest
Leeft die vriendin nog, ook wel interessant om te weten?

Een drugsverslaafde en een losgeslagen feestbeest, wel gezellig alvast!
 

DeletedUser62766

Guest
Ik had drugsverslaafde ook als idee :(:(
Verzin wel wat anders.
 

DeletedUser71523

Guest
Naam: Giorgio Reissenland
Leeftijd: 22
Geslacht: man
Karakter: Giorgio is een vriendelijke man, die het graag iedereen naar zn zin wilt maken. Soms zelfs iets té graag, maar dat is vooral het geval bij meisjes. Giorgio behandeld jongens en meisjes gelijkwaardig. Hij staat altijd wel in voor een gezellig gesprek, maar kan ook urenlange, diepgaande gesprekken hebben. Giorgio houd niet van mensen die zich hoger of beter voelen dan anderen. Wel is Giorgio slecht in het accepteren en toegeven van zijn fouten. Bij een ruzie zal hij (bijna) nooit de persoon zijn die het goed probeert te maken. Ook als hij ergens iets fout doet, zal hij er alles aan doen om de ander te overtuigen dat het niet zijn fout was.
Uiterlijk: Giorgio heeft bruin stijl lang haar, en draagt het vaak in een staartje. Hij heeft een vriendelijke uitstraling, 1 oor dat een beetje een flapoor is (niet heel erg, maar je ziet het wel). Hij is niet lang, niet kort. Niet heel breed. Vaak draagt hij een hoed, en bij deze cruise had hij een strohoed mee, tegen de zon.
Verleden: Giorgio is opgegroeid met zijn ouders en zijn 2 jaar jongere zusje. Hij heeft zijn havo gehaald, en wilt later acteur worden.
Extra: Giorgio verdient zijn geld als straatmusicant. Zijn gitaar had hij mee op de cruise
 

DeletedUser

Guest
Zachte gezichtsbeharing :D:D:D
een Calvin Klein boxershort :D:D:D:D:D:D

verder wel leuk stukje hoor ;) ;)

Het moest toch gedetailleerd zijn!? :rolleyes: :D

Mijn personage ziet er als volgt uit..

Naam: Blake Fernandez
Leeftijd: 28
Geslacht: Man
Karakter: Blake is een oppervlakkig man met een eigen wil en daarom best koppig en betweterig. Hij stelt zich altijd open voor een babbeltje over eender welk onderwerp en is snel enthousiast. Wanneer iets niet lukt of gebeurd zoals gepland kan hij zeer zenuwachtig worden met razernij tot gevolg. Fernandez is tot slot snel verveeld bij eentonige conversaties maar is wel vindingrijk en intelligent.
Uiterlijk: Blake is een blanke man van 1.88m groot en weegt 78 kilo. Hij heeft een normale lichaamsbouw en heeft halflange, donkerbruine haren. Zijn ogen zijn kastanjebruin en heeft een kleine bakkebaard. Op het moment van de storm droeg hij een marcelleke, hierover een zwart hemd met een rode das, een zwarte, lange broek en zwarte geklede schoenen. Hij ziet er vaak stoned en dronken uit maar dat is niet abnormaal, hij is namelijk een drug-en drankverslaafde.
Verleden: Brussel, 24 mei 1982. De geboorte van Fernandez Blake was een feit. De familie Fernandez bestond later uit 4 leden: Louis Fernandez, Josephie Gordon (ouders) en Lucy Fernandez (zus). Blake groeide op in een gezin van armoede en miserie. Het gezin leefde in een simpel rijhuis met slechts 1 slaapkamer. Zijn vader was de enige die werk had. Hij deed avondwerk in het nabijgelegen melkfabriek. Zo goed als al het geld dat hij hiermee op de plank bracht, dronk hij 's avonds op in zijn stamcafé. Hierdoor had het gezin Fernandez het niet breed en was de gemoedstoestand bij hen thuis zeker niet om over te spreken. Op vijfjarige leeftijd kreeg Blake een zusje genaamd Lucy. Deze is op 9-jarige leeftijd omgebracht door haar vader die haar op regelmatige basis mishandelde met op een dag de dood tot gevolg.

Na deze taferelen is Blake samen met zijn moeder vertrokken naar Turnhout waar hij de rest van zijn puberjaren doorbracht. Ze werden opgevangen door een kennis van Josephie, die hen in ruil voor wat kuiswerk en onderhoud van de tuin liet logeren.
In 1997 belandde Blake in een straattheater met enkele mensen die hij had leren kennen in Turnhout. Enkele jaren later werd hij opgemerkt door een regisseur, hij was toen net 18 geworden en had zijn middelbare school in houtbewerking afgerond. Blake Fernandez kreeg eerst een bijrolletje in een Nederlandse film maar groeide snel uit tot een welbekende acteur. Door deze bekendheid en het geld geraakte hij aan de drugs en de drank. Op zijn 25ste leerde hij een jongedame kennen, genaamd Jessica Janssens en kort erna begon hij zijn eerste echte relatie. Blake kocht zijn eigen plattelandshuis met grote tuin en ging samenwonen met zijn vriendin. Drie jaar later trouwde hij met zijn geliefde en ging hij op huwelijksreis. Zo belandde het koppel op de cruise naar de andere kant van de wereld.
Extra: Blake had een Engelse en Spaanse achtergrond waardoor hij vooral vloeiend Engels sprak. Zijn vader sprak Nederlands en was tevens ook in België geboren, zijn moeder sprak Engels tegen Blake maar kon wel Nederlands op schoolniveau.

Wordt al leuk een drugsverslaafde (blake) en een rebelse tiener die wel houdt van een stevig potje fuiven. Tja, nu nog iemand die meedoet als Bob Marley en het verhaal eindigt als een autonoom drugslandje genaamd Salabour Island, waar drugs legaal is en Bob Marley keizer! :p
 

DeletedUser

Guest
Ja, kijk de eerste RP is een beetje een leeroefening voor iedereen die meedoet. Volgende RP gaan we strenger worden!
 

DeletedUser62766

Guest
Naam: Lars Oftedahl
Leeftijd: 21
Geslacht: Man

Karakter: Lars is een einzelganger, een soort apart. Intelligent en inventief maar heeft dat eigenlijk in zijn hele leven nooit echt geuit, probeert nooit teveel op te vallen en in sociaal niet zo sterk. Grote groepen zijn echt niet zijn ding en een vleugje autisme vermoeilijkt het proces om contact te leggen voor en met Lars.

Uiterlijk: Qua uiterlijk niet echt opvallend. Gemiddelde lengte (185 cm), blond haar en blauwe ogen. Bepaalde hardheid in zijn blik en kijkt vaak een beetje naar beneden waardoor je nauwelijks oogcontact met hem maakt. Blauwe spijkerbroek, zwarte sweater. Draagt sneakers.

Verleden: Op 8 jarige leeftijd geëmigreerd vanuit Zweden naar Nederland. Is geassimileerd in de Nederlandse samenleving maar is toch altijd een beetje anders geweest. Dit resulteerde erin dat hij nooit echt goede vrienden heeft gehad maar hij beet wel van zich af wanneer dit nodig was. Weinig sociaal contact dus is altijd beetje eenzaam geweest. Komt uit een warm nest maar zonderde zich vaak af van zijn ouders. Presteerde wel altijd goed op school.

Extra: -

Misschien dat ik later nog wat aanpassingen doe maar dit is in principe mijn karakter.
 

DeletedUser13565

Guest
Ik ben nog aan het twijfelen of ik het spelen van een zelfmoordterrorist wel zo lang vol ga houden.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben nog aan het twijfelen of ik het spelen van een zelfmoordterrorist wel zo lang vol ga houden.

Phahaha. :p
Ja joh, wanneer je de wereld van seks, drugs en rock&roll zult beleven van het eilandje, zal je snel wel van gedacht veranderen en in plaats daarvan een vredig bestaan leiden! :rolleyes: ;)
 
Bovenaan