[Ingevoerd] Reeks ideeën

Goede ideeën?

  • Ja

    Stemmen: 146 93,0%
  • Nee

    Stemmen: 11 7,0%

  • Totaal aantal stemmers
    157

DeletedUser34078

Guest
Killer gast zei:
Even ter mededeling: Alle ideeën zullen afzonderlijk worden beoordeeld door ons als team, en, als ze worden doorgegeven, wordt dat per idee gedaan.

Beste forumgangers,

ik speel nu al een dikke 2,5 jaar tribalwars en denk wel dat ik van mezelf kan zeggen dat ik het spel vrij goed ken. Ik leer elke dag nog bij, en ook vallen me af en toe zaken op die beter/anders kunnen. Ik vond het eens tijd om alle ideeën die in m'n hoofd gestockeerd zaten neer te typen en met jullie te delen. Ik hoor dan ook graag jullie mening en zeker of mijn ideeën volgens jullie realiseerbaar zijn. Sommige ideeën heb ik hier al eens geplaatst, maar doe dat nu nog eens om m'n lijstje compleet te maken.

Aanpassing awards:

Eerst en vooral zou ik het graag eens hebben over de manier waarop de awards ingedeeld worden in kleuren, aantallen, en levels.
De Kleuren: Hout, brons, zilver en goud. Waarom zijn die er? De kleur van de kader van de award kunnen spelers ook zien, daarom hoeft die toch niet persé vermeldt te worden? Verder vind ik het totaal overbodig en beperkt het jullie ook in jullie max aantal levels, namelijk 4. Weg met het benoemen van die kleuren.
De levels: 1, 2, 3 en 4 zijn de levels die te behalen vallen per blijvende award (dus niet de dagelijkse awards). Deze levels hangen samen met de aantallen van de award waar ik dadelijk toe kom. Verdere uitleg over de levels hier onder.
De aantallen: Ik zal als voorbeeld de Rover-award nemen. Hiervan zijn de te behalen Kleuren, levels en aantallen (zoals alle blijvende awards) de onderstaande:
(Hout - Level 1) 500 grondstoffen
(Brons - Level 2) 10.000 grondstoffen
(Zilver - Level 3) 1.000.000 grondstoffen
(Goud - Level 4) 100.000.000 grondstoffen

Ziet er zo uit op dit moment:
1286471821-850.jpg
Op zich geen slecht systeem, maar vrij beperkt zoals ik hierboven al omschreef door de kleuren. Waarom niet wat meer levels invoeren in wat minder grote sprongen en ZONDER die kleuren? Bijvoorbeeld:

(Level 1) 1.000
(Level 2) 10.000
(Level 3) 100.000
(Level 4) 1.000.000 (Miljoen)
(Level 5) 10.000.000
(Level 6) 100.000.000
(Level 7) 1.000.000.000 (Miljard)
(Level 8) 10.000.000.000
(Level 9) 100.000.000.000
(Level10) 1.000.000.000.000 (Biljoen)

Op het eerste zicht lijkt het wat gek en onmogelijk te behalen, maar waarom stoppen op 100 miljoen grondstoffen? Die zijn bij een actieve speler al bereikt alvorens die 100k punten heeft, en wat dan? Dan is de award afgelopen? Waarom niet wat meer levels toevoegen? Want de award blijft doortellen nadat het maximum level bereikt is hoor, dus ook bijna geen extra belasting voor de servers.

Nieuwe awards:

Rover/Buitmaker van de dag
In tegenstelling tot 'Plunderaar van de dag' zou dit een nuttige award zijn die niet laat zien hoe goed je je 6.000 bijlen in groepjes van 2 op het dichtstbijzijnde dorp kan sturen maar die laat zien hoeveel grondstoffen je op 24u hebt kunnen buitmaken. Deze award zal het efficiënt farmen een duwtje in de rug geven, en hiervoor hoef je niet persé 10u op één dag achter je pc te zitten. (Naar mijn weten al een enkele keer door Chazu voorgesteld.)

Veroveraar van de dag
Bij deze award zou het gaan op de speler die het meeste aantal dorpen op 24u tijd heeft kunnen edelen. Het is dan ook een award waar pas na enkele maanden serieus voor gestreden kan worden. Bij een gelijke stand tussen enkele spelers zou ik opteren dat de award gaat naar de speler met het minste aantal punten, lijkt me gewoon eerlijker. Deze award geeft niet echt een toevoegende waarde aan het spel, maar ik denk dat het wel interessant en leuk zou zijn om weten.

Stijger van de dag
Deze dagelijkse award zou gaan naar de speler die het meeste aantal punten wist te werven op 24u tijd. Zoals alle dagelijkse awards zou ik deze award pas na enkele weken/maanden activeren om het verschijnsel 'puntengeilen' af te remmen gedurende de start. Het zou niet de eerste keer zijn dat dat iemand z'n kop zou kosten.

Stammen-awards
Bijna alle awards die nu actief zijn, zouden perfect ingevoerd kunnen worden voor stammen. Volgens mij gaat dat het teamwork binnen de stam bevorderen, het zou namelijk erg motiverend zijn te zien dat je een bepaalde award samen hebt kunnen halen. Awards voor stammen zullen denk ik wel een beetje capaciteit van de server eisen vermits altijd alle aantallen van de speler-awards bij elkaar opgeteld moeten worden.

Uiteraard moeten jullie weten dat ik de namen van de awards zelf heb verzonnen en er dus mogelijk betere omschrijvingen voor bestaan.

Ingame veranderingen:

Notities voor niet-eigen dorpen
Toen ik enkele weken terug deelnam aan de startfase van W19 schoot me iets te binnen dat wel handig zou zijn. Soms heb je informatie over dorpen en wil je die, op een handige manier, laten weten aan je co-spelers of VV's.
Bijvoorbeeld een barbarendorp heeft een muur van lvl 2 dus moet je zien dat je daar voldoende troepen heen stuurt zodat er geen enkele sneuvelt.
Op W19 benoemde ik de scoutrapportjes van dat dorp naar het lvl van de muur en de troepen die erin stonden, bijv: '15 speer, geen muur'. Dit is doenbaar, maar het probleem dat zich dan voordoet is dat enkel de recentste rapporten in het overzicht van dat barbarendorpje blijven staan en je dus rapportjes mag gaan blijven herbenoemen. Daarom dacht ik eraan dat het wel handig zou zijn om een notitieblok toe te voegen aan overzichten van vreemde dorpen, en dat zou er dan zo moeten uitzien:

1284300039-90.jpg

Terugkerende aanvallen tonen op het dorpsoverzicht
Wanneer we een dorp aanvallen en we gaan naar het overzicht van dat dorp, zien we al onze bevelen richting dat dorp lopen. Ik weet niet of jullie het al gemerkt hebben, maar terugkerende bevelen zijn daar niet op te zien. Het zou handig zijn moest dat bij de volgende update wel het geval zijn, op die manier hoef je niet telkens terug naar je eigen dorp om te checken of er bevelen op de terugweg zijn.
Dit idee zou er zo uit moeten zien:

1286471018-970.jpg

Dit was zowat alles waar het naar mijn mening beter/anders kon. Ik hoop dat alles een beetje duidelijk is, heb ook de meeste zaken proberen te verduidelijken met een afbeelding. Ben benieuwd naar jullie mening! :D

Grtz Thibaud.

Killer gast zei:
Even ter mededeling: Alle ideeën zullen afzonderlijk worden beoordeeld door ons als team, en, als ze worden doorgegeven, wordt dat per idee gedaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Dit zijn inderdaad hele goeie ideeën. Vooral over de awards. Je zit nu soms zo lang te wachten op de volgende, als de stappen kleiner waren is er veel meer reden om nog even die extra paar puntjes te halen.

Verder over het tonen van de terugkerende troepen, wellicht is het beter om daar dan een keuze mogelijkheid van te maken bij de instellingen?

Verder zie ik dit zeker zitten als verbeteringen voor Tribal Wars.

Mvg,

Wouter
 

Deleted User - 9131

Guest
Even ter mededeling: Alle ideeën zullen afzonderlijk worden beoordeeld door ons als team, en, als ze worden doorgegeven, wordt dat per idee gedaan.
 

DeletedUser50540

Guest
mooie ideeen,,

over de Awards vind ik inderdaad dat je een paar goede punten hebt

ook over de notities voor de Vreemde dorpen zoals jij ze noemt,,

kortom goed bezig en zeker mooie plannen.
misschien heeft Tw zelf hier wat over te vermelden. :)

Mvg

Godly,,
 

DeletedUser34078

Guest
Even ter mededeling: Alle ideeën zullen afzonderlijk worden beoordeeld door ons als team, en, als ze worden doorgegeven, wordt dat per idee gedaan.

Prima, op die manier zullen ze ook veel nauwkeuriger beoordeeld worden.. :)
 

DeletedUser30507

Guest
terugkerende aanvallen is idd zeer fijn. Ik wil wel vaker weten welk dorp ik nu net aan heb gevallen, natuurlijk heb je daar die rapportjes voor, maar dit is toch ook fijner ;)

De awards geef ik een 10 :p. Goed idee. Maar verzin dan voor die 10 levels een kader. Of welk kader wil je dat ze hebben? want dat kadertje was altijd wel mooi ;).

Stam awards? 100% voor de invoering daarvan.

notities voor andere dorpen zijn er al in greasemonkey versie. Invoering hiervan is zeker nog beter :p.
 

DeletedUser

Guest
(Level 1) 1.000
(Level 2) 10.000
(Level 3) 100.000
(Level 4) 1.000.000 (Miljoen)
(Level 5) 10.000.000
(Level 6) 100.000.000
(Level 7) 1.000.000.000 (Miljard)
(Level 8) 10.000.000.000
(Level 9) 100.000.000.000
(Level10) 1.000.000.000.000 (Biljoen)

Op het eerste zicht lijkt het wat gek en onmogelijk te behalen, maar waarom stoppen op 100 miljoen grondstoffen? Die zijn bij een actieve speler al bereikt alvorens die 100k punten heeft, en wat dan? Dan is de award afgelopen? Waarom niet wat meer levels toevoegen? Want de award blijft doortellen nadat het maximum level bereikt is hoor, dus ook bijna geen extra belasting voor de servers.

De extra levels vind ik zeer goed, ik vind het jammer dat de super farmers of ODA geilers zich nu tevreden moeten stellen met een award die ze in hun ogen te snel hebben gehaald, dus wat meer uitdaging zou zeker welkom zijn voor hun denk ik ;)

Maar ... volgens mij zat het maximum van de rover award op 2.147,4 miljoen GS (twee miljard, honderzevenveertig miljoen, vierhonderduizend GS). Dus ik denk dat er wel degelijk een maximum is jammer genoeg =/ Echter betekent dit waarschijnlijk ook dat er een max zit op alle awards denk ik .., niet?
Al vind ik wel dat je gelijk hebt dat hij moet kunnen verder tellen, het feit dat hij stopt is een fout, maar Duckje heeft al gezegd daar aan te werken en ik vertrouw Duckje ^^. ;)

Rover/Buitmaker van de dag
In tegenstelling tot 'Plunderaar van de dag' zou dit een nuttige award zijn die niet laat zien hoe goed je je 6.000 bijlen in groepjes van 2 op het dichtstbijzijnde dorp kan sturen maar die laat zien hoeveel grondstoffen je op 24u hebt kunnen buitmaken. Deze award zal het efficiënt farmen een duwtje in de rug geven, en hiervoor hoef je niet persé 10u op één dag achter je pc te zitten. (Naar mijn weten al een enkele keer door Chazu voorgesteld.)
Voorgesteld op de meeting toen, meegenomen naar TW HQ maar niets meer van gehoord, en heb er niets van gezien bij de volgende updates. Duckje of TW-Team bevoegde: Zouden we hier iets van mogen horen? Als jullie natuurlijk al überhaupt hiervan iets hebben gehoord vanuit Duitsland he ^^

Veroveraar van de dag
Bij deze award zou het gaan op de speler die het meeste aantal dorpen op 24u tijd heeft kunnen edelen. Het is dan ook een award waar pas na enkele maanden serieus voor gestreden kan worden. Bij een gelijke stand tussen enkele spelers zou ik opteren dat de award gaat naar de speler met het minste aantal punten, lijkt me gewoon eerlijker. Deze award geeft niet echt een toevoegende waarde aan het spel, maar ik denk dat het wel interessant en leuk zou zijn om weten.
Een intern award! :D
Stijger van de dag
Deze dagelijkse award zou gaan naar de speler die het meeste aantal punten wist te werven op 24u tijd. Zoals alle dagelijkse awards zou ik deze award pas na enkele weken/maanden activeren om het verschijnsel 'puntengeilen' af te remmen gedurende de start. Het zou niet de eerste keer zijn dat dat iemand z'n kop zou kosten.
= soort van Veroveraar vd dag award? Dorpen geven het meeste extra punten, dus ik denk niet dat deze award relevant is? In het begin vd wereld zijn er de puntengeilers, en die worden later gepakt, en daarna komen de interners aan bod door hun grote groei dmv gratis dorpjes.

Stammen-awards
Bijna alle awards die nu actief zijn, zouden perfect ingevoerd kunnen worden voor stammen. Volgens mij gaat dat het teamwork binnen de stam bevorderen, het zou namelijk erg motiverend zijn te zien dat je een bepaalde award samen hebt kunnen halen. Awards voor stammen zullen denk ik wel een beetje capaciteit van de server eisen vermits altijd alle aantallen van de speler-awards bij elkaar opgeteld moeten worden.
Dit zou een super idee zijn! ;)
 

DeletedUser

Guest
Je vergeet het beste idee; De mogelijkheid om meerdere groepen te selecteren.
 

DeletedUser

Guest
Nice ideeen, je hebt me trouwens op een klein ideeetje gebracht. Ff uitwerken. :)
 

Deleted User - 9131

Guest
Voorgesteld op de meeting toen, meegenomen naar TW HQ maar niets meer van gehoord, en heb er niets van gezien bij de volgende updates. Duckje of TW-Team bevoegde: Zouden we hier iets van mogen horen? Als jullie natuurlijk al überhaupt hiervan iets hebben gehoord vanuit Duitsland he ^^

Hier is voor zo ver ik weet nog niets over bekend, als de ideeën eenmaal in Duitsland liggen zullen zij besluiten het al dan niet in te voeren, hier hebben wij niet zoveel zicht op ;)
 

DeletedUser50171

Guest
Goede ideen , alleen Stijger van de dag vind ik minder. Waarom?
Het is nl. dat de grote spelers deze nooit kunnen halen.
Bijv. je staat 300ste. Je zal dan geen grote stappen meer maken. terwijl de kleine spelers met het punten aantal van 78 punten naar bijv 80 al honderden spelers passeren (dit is dus geen eerlijke verhouding)
 

DeletedUser

Guest
Het voor beginnende spelers wel leuk om zo'n award in de wacht te slepen... :D Niet alleen grote spelers mogen awards hebben :mad: :)o)
 

DeletedUser47551

Guest
awards heb je een aantal rake punten... vooral stammen-awards is een must voor TRIBALwars ;)

en notitities in andere dorpen lijken me wel handig ja.
 

DeletedUser

Guest
Idd, die 'stamawards' zijn wel een goed idee (Niet alles moet kapitalistisch zijn). Ik wil trouwens wedden dat er een grote leegloop zal ontstaan in oude stammen: alle 'awardgeilers' gaan zich verenigen... :D
 
Bovenaan