Rate de Speler - Wereld 93

Reactiescore
453
Goedemiddag allemaal,
Laten we het nogmaals proberen.


Voor overzichtelijke plaatjes gebruik > Website voor data
Een speler zoeken doe je via het zoeken icoontje welke bovenin je scherm komt te staan.

NOTE: Ik ben er niet vanaf het begin van de wereld bij geweest, daarom zullen mijn tekstuele toevoegingen buiten de grafieken om niet uitgebreid zijn.
Degene raten die de post voor je heeft gemaakt is niet nodig wat mij betreft.

Een speler raten doe je op een schaal van 0-10, met argumentatie en het liefst duidelijke illustraties. Je rate de speler op de volgende punten:
Activiteit & groei, farmen en roven, verslagen tegenstanders, stam, ligging, reputatie. Als je er nog iets extra bij wil halen, mag altijd en dat maakt het alleen maar leuk.



Rate de speler:

Zeddicus

1690375697272.png


Keurig netjes profiel plaatje!
Nu nog op je forum account
Zelfde voor alle andere die gerate willen worden! fix je plaatjes!

Activiteit & Groei

1690376664507.png1690377042640.png


In de punten tabel zijn enkele sprongen te zien, om die sprongen duidelijker zichtbaar te maken heb ik ook het grafiekje met de bijgekomen dorpen erbij gepakt
Op het tweede grafiekje is dus te zien hoeveel dorpen er in die week zijn overgenomen.


De groei van Zeddicus is goed, dat moet ook wel want anders staat het account ook niet op het moment van schrijven nummer 1 op de ranglijst.
De dorpen worden gestaag uitgebouwd en overgenomen de groei op het account lijkt dus in orde te zijn

1690377945397.png
Zoals te zien is op het grafiekje hierboven zijn de dorpen niet zonder slag of stoot overgenomen en dat zijn altijd goede tekens als je het mij vraagt.
Als je niet hoeft te knokken voor je dorpen gaat al snel de fun eraf
Zoals jullie ook verder in de Rating zullen gaan opmerken lijkt ook de activiteit op het account goed voor elkaar te zijn.

Daarom krijgt zeddicus voor dit onderdeel een 8

Farmen & roven
We komen aan bij het meest intensieve onderdeel van TW, Het farmen en roven.
Als een bemanning actief en slim farmt kan het een serieuze voorsprong voor ze opleveren, je hebt simpelweg namelijk meer GS inkomsten.
Waar dit 'vroeger' (voor de echte serieuze farm scripts) vrij veel tijd nam om goed te farmen is het tegenwoordig een zogezegd piece of cake om effectief te farmen
Scripts als Farmgod zorgen ervoor dat zelfs de gene die maar 10 minuutjes heeft, toch elk uur even de gehele buurt 3/4 farm aanvallen kan geven om ze even snel te legen.

Met een respectabel gemiddelde farm van 68 grondstoffen per farm aanval (1.322.645 / 19.325)
Lijkt het erop dat hun buren niet super actief farmen, want anders zal dat gemiddelde waarschijnlijk lager hebben gelegen.

Uiteraard pakken we weer de statistieken erbij
Het makkelijkste is om de 'In een dag' statistieken te copy pasten

Aantal grondstoffen gefarmd

1690378805592.png

Aantal dorpen geplunderd

1690378961122.png

Aantal grondstoffen geroofd

1690378882689.png


Op de eerste 2 afbeeldingen zien we dat het record aantal gefarmde grondstoffen en het record aantal geplunderde dorpen al een tijdje niet is verbroken.
Gezien hun groei curve en het feit dat ze ODA erbij hebben gekregen is dat ook niet gek, dode troepen farmen immers niet.
Voor hun positie is het huidige record niet bepaald indrukwekkend, maar die zullen ze binnenkort vast gaan verbreken.

Hun roof record is anderszijds gisteren nog verhoogd, naar een zeer respectabele 2de plek
keurig gedaan dus voor hun huidige positie.

Als cijfer geef ik ze een 8,5
Dit met in het achterhoofd dat ze enkel niet nieuwe records gezet hebben omdat ze aan het groeien zijn.

De ODA/ODD/ODS van Zeddicus
1690379771468.png


Het aantal verslagen tegenstanders aanvallend lijkt mij vrij laag, gezien hun huidige nummer 1 positie.
Hebben ze de juiste targets uitgekozen en daardoor nog niet enorm veel hoeven te slopen?
De bespelers zullen het vast weten :D

Als verdediger hebben ze nog niet veel hoeven te verduren,
Zal vast te maken hebben met het uitkiezen van de goede targets
Raar is het niet dat ze nog weinig verslagen tegenstanders hebben als huidige nummer 1, wie durft er nu een groter target aan te vallen?

Als ondersteuner hebben ze al wat ODS gescoord, goed om te zien dat ze klaarstaan voor hun stamgenoten
Veel ODS is het echter nog niet, maar de wereld is nog jong en de stam van zeddicus is gevuld met afschrikkende namen dus ze zullen ook niet zomaar worden aangevallen.

Al met al een prima score op de verslagen tegenstanders, je wilt je immers je ODD zolaag mogelijk houden.
Wederom een respectabele 8 als cijfer.


Dan komen we alweer aan bij het onderdeel Stam
1690380406470.png
De stamnaam doet mij denken aan peanutbutter jelly jam, maar zodra je het stam profiel opent zie je een professionele afbeelding met een net zo professionele tekst eronder.
Ik ben zelf een pindakaas fan (Calvé met nootjes), vandaar dat ik ook deze rating ben gaan schrijven

De stam heeft een leden aantal van 5, op een wereld waar de limiet 7 is, ze hebben dus nog vrije plekken.
De leden van de stam zijn allemaal niet de kleinste, anders zou de stam ook niet zo hoog staan in de ranglijst.
De stam lijkt een stevig groepje te zijn met bekende namen zoals jullie straks zullen zien is de ligging van de stam niet verkeerd.

Ik heb dus hoge verwachtingen van deze stam, zullen ze deze kunnen waarmaken?

Als cijfer voor originaliteit en de moeite die erin is gestoken geef ik jullie een 9 voor het onderdeel stam.


Als laatste onderdeel komen we dan aan bij de ligging
Rood - Stam Rode pindakaas bende (uiteraard rood, hoe kan het ook anders)
Geel - Zeddicus account
1690381014708.png


Het account heeft een vrij verticale ligging, waardoor zij aan beide (zij)kanten omgeven zijn door stamleden hier lijkt over nagedacht.
De stam heeft een zeer brede rim ligging aan de noord west kant als deze behouden blijft zal de stam een zeer stevig safe gebied kunnen opbouwen

De ligging van het account is bijna uitstekend te noemen als je het mij zou vragen.
Omgeven door de stam, een front richting de core en groei mogelijkheden in beide richtingen.
Een zeer royaal aantal barbarendorpen in het cluster, deze zullen vast niet vol blijven met grondstoffen.

Een recentelijk overgenomen dorpje aan de rechterkant, is hun verteld bovenlangs te gaan?
Gaat 1 van de 2 open stam plekken gevuld worden door iemand die onder zeddicus huist?
We zullen het vast zien binnenkort

Ligging van het account is perfect, als cijfer dus een 8,5


Gemiddeld gezien komen dan uit op een,
8 + 8,5 + 8 + 9 + 8,5 = 42
gedeeld door de vijf categorieën kom je dan uit op een gemiddelde van,
8,4 wat een zeer respectabel cijfer is voor een nummer 1 positie.

Ik zie jullie feedback en posts graag hieronder verschijnen.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
432
Ik wil graag wat opmerkingen plaatsen over de rating van speler Zeddicus en enkele punten ter discussie stellen:
Activiteit & Groei:
  • Het feit dat Zeddicus op nummer 1 van de ranglijst staat, betekent niet noodzakelijk dat de activiteit en groei indrukwekkend zijn. Er kunnen andere factoren zijn die hebben bijgedragen aan die positie, zoals het in een zwak gebied starten of diplomatieke overeenkomsten met andere sterke spelers.
  • De groei van een account is ook afhankelijk van externe factoren, zoals de beschikbaarheid van grijze dorpen en vijandelijke activiteit. Het is niet altijd mogelijk om 'knokken voor dorpen' te vermijden, vooral in actieve werelden. Dit kan een vertekend beeld geven
Farmen & Roven:
  • Het gemiddelde farmresultaat van 68 grondstoffen per aanval is niet echt een overtuigende maatstaf voor farmactiviteit. Het kan worden beïnvloed door verschillende factoren, waaronder de activiteit van naburige spelers en de grootte van hun dorpen. Het zegt niets over de efficiëntie van het farmen.
  • Het feit dat het farm- en roofrecord al een tijdje niet is verbroken, kan ook een teken zijn van een minder actieve of minder agressieve speelstijl, en niet noodzakelijk van een indrukwekkend farm- en rooftalent.
Verslagen Tegenstanders:
  • Het aantal verslagen tegenstanders kan worden beïnvloed door verschillende factoren, waaronder diplomatieke afspraken en strategische doelen. Een laag aantal verslagen tegenstanders betekent niet noodzakelijk dat de speler goed of slecht is, maar kan gewoon het gevolg zijn van een specifieke speelstijl.
  • Het feit dat ze als nummer 1-speler weinig verslagen tegenstanders hebben, kan ook te wijten zijn aan andere spelers die aarzelen om hen aan te vallen vanwege hun sterke positie, in plaats van de "juiste targets uitkiezen".
Stam:
  • Het aantal leden in een stam zegt niet veel over de kwaliteit ervan. Een stam kan klein zijn maar zeer effectief en hecht. Het is belangrijker om te kijken naar de prestaties en de coördinatie van de stamleden.
  • Het feit dat de stam "bekende namen" heeft, betekent niet automatisch dat het een sterke stam is.
Ligging:
  • Hoewel de beschreven ligging gunstig lijkt, moet men ook rekening houden met de dynamiek van de wereld en de naburige stammen. Zelfs een ideale ligging kan niet compenseren voor slechte diplomatie en coördinatie.
  • Een verticale ligging kan gunstig lijken, maar het kan ook een beperking zijn bij het uitbreiden en de mobiliteit van de troepen. Een te eenzijdige focus kan in sommige gevallen nadelig zijn.
Samengevat, het beoordelen van een speler op basis van een paar gegevens en grafieken kan misleidend zijn. Er zijn veel nuances en contexten die niet in aanmerking zijn genomen bij deze rating. Daarom moeten we voorzichtig zijn bij het trekken van conclusies en zouden we meer informatie en een bredere analyse moeten hebben voordat we een oordeel vellen over een speler.
 
Reactiescore
5.693
Willy
 
Reactiescore
1.365
Reactiescore
1.365
walgelijk dit GRIS
Jaaa, sorry slette.
Soms moet t eens gezegd worden!
Ik dacht van: ey ik zie medenoobs enzoo en dan zeggen ze weer van hey dat kan niet enzo en dat kan dan weer niet enzo, weetje das gewoon niet eerlijk!
 
Bovenaan