[Speeltopic] Raad de locatie

DeletedUser73016

Guest
Een nieuwe quiz. Concept is vrij duidelijk. Ik post 10 foto's die ik genomen heb via Google Maps. Jullie raadden het land en de stad. Voor het raden van een correct land krijg je 5 punten, voor het raden van een buurland (als je het land fout hebt), krijg je alsnog 2 punten. Voor het correct raden van de stad krijg je 3 punten. Ik weet niet of er nog rondes na deze zullen komen. Ik heb er wel zin in, maar ik weet niet of dat volgende week nog zal zijn. We zien wel. Deadline ligt op 2 maart 2016 23.59u


Succes!

1.
ir2jw5.jpg

2.
25oxn9j.jpg

3.
2yo50ma.jpg

4.
izc5mb.jpg

5.
2cmw1f5.jpg

6.
1zzno6g.jpg

7.
dfkdb7.jpg

8.
i3uolh.jpg

9.
33loya1.jpg

10.
30ljkbc.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser72524

Guest
Ga je hier ook mee door of zou ik het na paar rondes overnemen?
 

DeletedUser64057

Guest
hahahhah die eerste foto:p
Kind denkt dat ie clint eastwood is:cool:

Meere cool ik ga dit klusje wel klaren:D
 

DeletedUser73016

Guest
Ik heb nooit gezegd dat er een volgende ronde komt. Vul gewoon deze ronde in, en dan zien jullie wel of er een nieuwe ronde komt of niet. Het is alvast pakken minder werk dan de andere fotoronde, dit kost 15 min. Fotoronde was 2-3 uur voor mij.
 

DeletedUser69459

Guest
Ik suck in geografische steden adhv foto's, ik pas dus :p
 
Reactiescore
770
hahahahah die eerste foto gaat dat kind wel hard op zijn bek :D

foto 9 is hoe Duitsland er zal uitzien binnen 10 jaar.
 

DeletedUser72524

Guest
Het is ook schijt moeilijk. Lijkt me onmogelijk om meer dan 3 goed te hebben, tenzij je toevallig op de plaatsen bent geweest. In de toekomst kan je beter plekken pakken die voor iedereen bekend zijn of tenminste voor geen groter deel en niet alleen de stadsbewoners.
 
Reactiescore
770
Is dit niet schijtmoeilijk of kijk ik over de essentiële dingen?

neen hoor je weet dit allemaal als je maar genoeg de radio luistert ??, :catapult::catapult:
 

DeletedUser

Guest
Waar komen al die negatieve reacties toch vandaan?
Wat mij betreft is deze opdracht heel eenvoudig.

De aarde heeft een totale oppervlakte van maar 510.100.000 km². Als je 1 keer naar de foto kijkt zie je dus eigenlijk al vrijwel direct om welke locatie het gaat.

Als je dit niet lukt is er nog een handig kenmerk.
Namelijk, in 2013 leefden er volgens de wereldbank maar 7,125 miljard mensen op aarde. Op elke foto staan zeker wel 5 mensen, soms wel 10. Dat geeft ons toch al genoeg hints?

Oftewel, een kind kan de was doen.
 
Reactiescore
976
Not sure if serious? :D

Maar euhm, Brussel is een multiculturele stad dus aan de huidskleur kan je het al niet zien.
 

Deleted User - 2265087

Guest
Waar komen al die negatieve reacties toch vandaan?
Wat mij betreft is deze opdracht heel eenvoudig.

De aarde heeft een totale oppervlakte van maar 510.100.000 km². Als je 1 keer naar de foto kijkt zie je dus eigenlijk al vrijwel direct om welke locatie het gaat.

Als je dit niet lukt is er nog een handig kenmerk.
Namelijk, in 2013 leefden er volgens de wereldbank maar 7,125 miljard mensen op aarde. Op elke foto staan zeker wel 5 mensen, soms wel 10. Dat geeft ons toch al genoeg hints?

Oftewel, een kind kan de was doen.

Helemaal mee eens!
Bovendien, bijvoorbeeld bij 8 zie je een MCDonalds. Easy dan, want dan heb je nog maar weinig om uit te kiezen!
 

DeletedUser65921

Guest
hahahahah die eerste foto gaat dat kind wel hard op zijn bek :D

foto 9 is hoe Duitsland er zal uitzien binnen 10 jaar.

Die foto was paar dagen geleden in het nieuws, heb artikel wel niet geklikt, dus geen idee waar.
Maar dit spelletje is puur gokken, dus ik doe niet mee.
 

DeletedUser

Guest
Helemaal mee eens!
Bovendien, bijvoorbeeld bij 8 zie je een MCDonalds. Easy dan, want dan heb je nog maar weinig om uit te kiezen!

Precies! Daarnaast heeft ieder land, laten we zeggen, zo'n 5 buurlanden gemiddeld, dus de kans is al +- 3% dat je punten scoort als je een willekeurige gok indient!!!!!!!
 

DeletedUser73016

Guest
Ik dacht nu echt niet dat het zo moeilijk was. Ik wou toch een beetje uitdaging. Ik vind de fotorondes van Sander ook vaak over onnozele vragen gaan.

Je kan toch een beetje qua aanvoelen, en deductie toch zien welke landen het zijn? Dat je niet alles gaat juist hebben, ja dat lijkt me logisch, en de steden zijn hier meer "bijkomst" in mijn optiek. Vaak kan je op de foto al heel veel zien, een foto geeft zelfs het juiste antwoord al weg. Het lijkt me ook duidelijk waar je het soms moet zoeken. Steden zijn "soms" een pak moeilijker, maar je zal quasi iedere stad wel kennen van naam. Ik zal de volgende rondes iets makkelijker maken, met wel nog wat uitdaging erbij. Het is goed dat je dat aangeeft. Maar er zitten toch enkele steden bij die overduidelijk zouden moeten zijn. Wel heb ik vraag 8 inderdaad aangepast omdat dit inderdaad nergens over gaat.

Kijk, ik ga na drie dagen (zaterdagavond om 20u) tips plaatsen. Maar dan worden de puntenregeling wel aangepast

5 punten als je juist zit qua land voor de tips gegeven zijn
3 punten als je juist zit qua land als de tips gegeven zijn
2 punten als je juist zit qua buurland nadat de tips gegeven zijn
1 punten als je juist zit qua buurland nadat de tips gegeven zijn

(als je in eerste instantie juist zat, en je verandert je antwoord in tweede instantie telt het foute antwoord na de tips, maar (lees verder onderaan)...), dus je kan maximum 8 punten verdienen met een foto.

+
3 punten als je juist zit qua stad voor de tips gegeven zijn
2 punten als je juist zit qua stad als de tips gegeven zijn

Voor dat ik de tips geef, krijgt ook iedereen al een tussenstand van hoeveel landen jullie al juist geraden hebben.

Hopelijk is het zo iets beter. Vergeet niet dat je met de rechtermuisknop de afbeelding in een nieuw tabblad kan openen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan