Pulling the Plug

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
Ter introductie onderstaand bericht:
ATDOTCOMPUNTNL vandaag om 09:16 uur
De stekker gaat eruit

Stamgenoten en vrienden,

Soms gebeuren er zaken die de wereld op zijn kop zetten. Betreft het een incident waar je geen invloed (meer) op hebt, kun je kiezen om het te accepteren, of kiezen voor de andere kant: niet accepteren. Na een zware morele afweging heb ik besloten om de tweede optie te verkiezen boven acceptatie.

Laat ik kort inhoudelijk ingaan op wat mijn frustratie inzake TW-spelleiding op deze onomkeerbare beslissing heeft geïnitieerd.

Stamgenoten Pmook en Xemion hebben enkele maanden geleden van account gewisseld. Pmook wilde minderen en Xemion wilde het weer oppakken. Dit heeft men nooit onder stoelen of banken gestoken (het staat zelfs op hun profiel). Op dit moment zijn beide accounts geblokeert wegens het overtreden van TW-spelregels 1. Je mag je wachtwoord niet doorgeven en 2. Je mag geen twee accounts vanuit 1 IP-adres beheren.

Met name de 2de regel is bedoeld om te voorkomen dat één speler met meerdere accounts speelt en vandaaruit voordeel kan hebben door bijvoorbeeld onderling GS te sturen, gecoordineert aan te vallen of te supporten. Schending van deze regel heeft tot gevolg dat de accounts beide op nul worden gezet. Helemaal terrecht zou ik zeggen, immers dat valt onder het hoofdstuk valsspelen.

Xemion wordt nu beschuldigt van valsspelen omdat hij op twee accounts heeft ingelogd (het pmook account en het xemion account). De TW-spelleiding heeft besloten om de regels toe te passen en pmook en xemion beide op nul te zetten (dus alle dorpen barbaar) en biedt de mogelijkheid om met één account opnieuw te starten.

Nu mijn frustratie: Xemion ken ik als één van de meest eerlijke spelers in W3. Zijn gevoel voor rechtspraak is zelfs beter ontwikkeld dan het mijne. Pmook ken ik als de persoon waar ik eigenlijk vanaf dag 1 in mijn TW-carriere mee werk (onze start-dorpen lagen naast elkaar). Na de account wissel heeft Xemion nog enkele male ingelogd op zijn oude account (onder beheer van pmook) omdat men dit had afgesproken. NOOIT is er sprake geweest van schending van de reden voor het opstellen van de regel (onderlinge support, onderlinge GS leveringen of gecoordineerde aanvallen). De TW-spelleiding houdt echter voet bij stuk en is onverbiddelijk in haar oordeel om toch beide accounts naar nul te brengen.

Ik kan alleen maar voor mezelf spreken als ik zeg dat ik deze vorm van regel-toepassen onevenredig zwaar toegepast. Sterker nog als dit het besluit is van de TW-spelleiding, kan ik niet accepteren dat beide spelers de naam van valsspeler krijgen toebedeelt. Valsspelers zijn in mijn ogen de verraders van hun stam, of diegene die wel de regels overtreden en er duidelijk op uit zijn om daarmee zelf voordeel op te doen.

Omdat ik vind dat gevoel voor eigenwaarde en respect, zwaarder wegen dan dit spel, zal ik de stekker eruit trekken als de TW-spelleiding niet coulanter zal optreden. De keuze is persoonlijk en voor mij een signaal richting spelleiding dat men het spel kapot maakt; het heeft in mijn optiek iets weg van 'befehl ist befehl' en daar pas ik voor.

'Timing is everything' wordt er wel eens gezegd... en de timing om de stekker eruit te trekken kan niet slechter vallen als juist nu, juist nu we net aan een nieuwe oorlog begonnen zijn. Hoe mijn beslissing door anderen ook uitgelegd zal worden, degene die dit bericht ontvangen hebben weten nu in ieder geval de waarheid.

Hier geen ellenlange dank richting alle spelers voor hun samenwerking, voor hun kameraadschap, voor alles. Gewoon een eenvoudig 'het ga jullie goed!'.

Mochten er leden zijn die hetzelfde besluit willen nemen, laten we er dan maar een feestje van maken en allemaal tegelijk op 'account opheffen' drukken.

Atdotcompuntnl (@.com.nl)

---------------------------------------------------

Dit bericht stond eerst alleen op het leidingsforum.

Inmiddels zijn we enkele dagen verder...

We zijn een stapje verder gegaan en hebben de TW-leiding op de hoogte gebracht van ons voornemen om 'de stekker eruit te trekken' als men niet ingrijpt in de besluitvorming door Duckie/Seppie (De TW-moderator voor W3).

Tot op heden hebben we NIKS vernomen van deze 'leiding'. Hetgeen voor ons tot de doorslaggevende beslissing heeft geleid: De stekker gaat eruit! Ik pas ervoor om te spelen op een wereld die geregeerd wordt door incompetentie en die mijn leden onevenredig zware sancties oplegt en daarnaast beschuldigt van valsspelen. Aan TSB heb ik een deel van mijn hart verloren, ik heb er heel veel voor over, maar niet onder het juk van een autoriteit die geen compassie kent.

Wat je persoonlijke besluit ook wordt, het zal gerespecteerd worden. Nogmaals dank dat we jullie hebben mogen leiden in deze wereld.

Geachte lezers,

Zie hierboven het discussiepunt dat op dit moment binnen de alliantie TSB - BiB+ - =BB= plaatsvindt. De spelleiding én de spelers op wereld 3, en ook de rest van TW gaan simpelweg te ver met hun regels ... Er is op dit moment als het ware letterlijk een stille oorlog aan de gang tussen de alliantie en "the higher ups" van dit spel. Ook al gebeurd alles op een eerlijke wijze, ze hebben geen enkele ruimte voor begrip. Maar het is dit, met alle andere gebeurtenissen in dit spel die het hem doet ... This is it, the point of no return.

Ik heb ondertussen al even mijn 'ontslag' heb ingediend. Het staat er niet in vermeld, maar het is wel degelijk mede door onrechtvaardige uitspraken van de spelleiding dat ik het simpelweg beu ben. Ik sluit mij dan ook persoonlijk aan bij dit stoppen.

Ik kan niet Tribal Wars niet beter vergelijken met iets, dan met een vulkaan. Ja, Tribal Wars is simpelweg een vulkaan. Jullie zijn de berg, wij de lava. Deze moeten perfect synchroon lopen, willen we een balans behouden. Hou in gedachte dat een ketting slechts zo sterk kan zijn als zijn zwakste schakel. Toont de berg een zwakke plek, zal de lava zijn weg vinden en zal onvermijdelijk de verwoestende eruptie volgen. Indien de initiële explosie de schade niet teweegbrengt, volgt nog steeds de allesvernietigende pyroclastische stroom. De schade hiervan is onomkeerbaar. Mensen komen en mensen gaan. Maar kunnen deze elkaar compenseren? Dat is de vraag die men zichzelf moet stellen. Tot slot zijn het niet wij die zullen moeten leven met het feit dat vele trouwe spelers de stekker eruit trekken door andermans acties.

Linkin Park citerend: Everything you they say to me, takes me one step closer to the edge, and I'm about to break. I need a little room to break, 'cuz I'm one step closer to the edge and I'm about to ... Break!
Ik bevond me wel degelijk al een tijd op deze edge. De enige reden dat ik op dit moment tegen jullie praat, is mijn stam, althans grotendeels het voormalig Belgae, waaraan ik mijn hart verloren ben. Semper Fi for life!

Hieronder de lijst van de spelers die de stekker eruit zullen trekken, en daarmee een signaal durven afgeven aan de hogere macht dat men dan wel de leiding heeft maar, dat het spel gemaakt wordt door de spelers. Besef dat deze lijst op dit moment steeds groter wordt. Wereld 3 bevindt zich op de rand van het betreden van zijn donkerste periode in de geschiedenis van Tribal Wars ... W3 zal nooit meer dezelfde zijn zonder deze moedige strijders, met wie het al begon, en met wie het ook zal eindigen.

Pmook : 2,4 Mio
Xemion : 164 K
Atdotcompuntnl : 4 Mio
Deckman : 6,9 Mio
Pomptopper : 328 K
Number : 3,9 Mio
The Duke of Delft : 1,4 Mio
Tsgoe : 4,8 Mio
Masterbeast : 3,1 Mio
Boris67 : 1,3 Mio
Malys : 3.4 Mio
Sniper13: 2.0 Mio
Elnie : 1.5 Mio
Jumperke0912 : 1.1 Mio
Pinguin16 : 506 K

Greetings,
Benoît
 

DeletedUser

Guest
Zijn er wel wat weinig, als jullie nu overal stoppen, heb ik wat minder last van lag.
 

DeletedUser

Guest
Ik wil hier nu niet de mod uithangen of zo maar zulke dingen worden niet besproken op het publiekelijk forum.
Als je een beslissing niet kan aanvaarden support indienen en afwachten.

Maar wat ik kan afleiden is dat het wel degelijk dubbel-acounting is.
Hoe jullie dat aanvoelen is een andere situatie maar als dat een correcte weergave van de feiten is moet ik toegeven dat het een terechte ban is.

Verder is het jammer dat het gebeurd is net nu er een oorlog is maar mag ik je wel vertellen dat jullie het zijn die de oorlog gestart hebben dus is het eigen schuld dikke bult.

En als je denkt er veel mee te verwezenlijken denk ik dat je nog eens zult verschieten.
Moest ik in duckje zijn schoenen staan zou ik liever een halve spelwereld grijs zien worden in barbaren dan toegevingen te doen. Eens je die doet kan je er blijven doen en is er voor het minste zulke grootspraak.

Trek je conclusies hier uit, elke stam heeft al geblokkeerde en gebande spelers gehad maar leer uit die fouten en speel verder.
 

DeletedUser30946

Guest
het is een mooi gebaar!!!

maar Tw zal zich er niest van aantrekken
als je heb meegevoldt op w6 forum?
wel vin ik het jammer dat het zo moet gaan (voor jullie)

Ik heb ook heel effen in Belgea gezeten (heel lang geleden) het was een zotte stam

Mvg
Simpsondorp
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
het is een mooi gebaar!!!

maar Tw zal zich er niest van aantrekken
als je heb meegevoldt op w6 forum?
wel vin ik het jammer dat het zo moet gaan (voor jullie)

Ik heb ook heel effen in Belgea gezeten (heel lang geleden) het was een zotte stam

Mvg
Simpsondorp

Ik vind dat jij overal voorkomt.
Een beetje te veel, last van spamgedrag???
En ik volg zeker W6, maar dat doet er hier niet echt toe of wel ???
 

DeletedUser

Guest
Ik wil hier nu niet de mod uithangen of zo maar zulke dingen worden niet besproken op het publiekelijk forum.
Als je een beslissing niet kan aanvaarden support indienen en afwachten.

Maar wat ik kan afleiden is dat het wel degelijk dubbel-acounting is.
Hoe jullie dat aanvoelen is een andere situatie maar als dat een correcte weergave van de feiten is moet ik toegeven dat het een terechte ban is.

Verder is het jammer dat het gebeurd is net nu er een oorlog is maar mag ik je wel vertellen dat jullie het zijn die de oorlog gestart hebben dus is het eigen schuld dikke bult.

En als je denkt er veel mee te verwezenlijken denk ik dat je nog eens zult verschieten.
Moest ik in duckje zijn schoenen staan zou ik liever een halve spelwereld grijs zien worden in barbaren dan toegevingen te doen. Eens je die doet kan je er blijven doen en is er voor het minste zulke grootspraak.

Trek je conclusies hier uit, elke stam heeft al geblokkeerde en gebande spelers gehad maar leer uit die fouten en speel verder.

Als buitenstaander (ik speel niet en heb nooit gespeeld op W3) met mss een wat nuchtere (objectieve) kijk op de zaak, kan ik dit alleen maar bijtreden.
Als de feiten juist zijn weergegeven is dit inderdaad valsspelen!
Het zou nogal een duivenkot worden als iedereen zomaar van account zou mogen wisselen, laat staan dat men later dan nog mag gaan kijken op vorig account.
Ik begrijp jullie frustratie, maar meer ook niet.
De sanctie is terecht dus optie 1 was de juiste, optie 2 de gefrustreerde.
Jammer dat ik niet op W3 speel, vermits er nu veel minder gefrustreerde speler zijn zal het daar wel leuk worden :).
 

DeletedUser21558

Guest
volcome houd je mond,
jij weet er niets van,

xemion nam de acc van pmook over, dit valt bijna alleen maar te regelen door op 1 ip adres te spelen,
de twleiding is gewoon heel erg dom bezig
ik hoop ook dat er veel meer mensen mee gaan doen met de stop want de leiding moet eens gaan nadenken overhun fouten,
maar dat doen ze niet ze worden al boos als je iets vraagt heb ik vaak genoeg mee gemaakt met, bert(aka trashman)

de leiding moet nu echt gewoon gaan nadenken anders komt ergewoon een einde aan W3 en een einde aan het spelen van veel spelers,

DUS TW LEIDING DENK NA,
 

DeletedUser30946

Guest
Ik vind dat jij overal voorkomt.
Een beetje te veel, last van spamgedrag???
En ik volg zeker W6, maar dat doet er hier niet echt toe of wel ???

ja heel veel last van

ik doe wat ik wil of niet?!

laten we nu weer ontopic gaan

ps: als je nog iest te melden hebt over mij doe dat dan via Privé Pm!
 

DeletedUser

Guest
De sanctie is terecht dus optie 1 was de juiste, optie 2 de gefrustreerde.
Jammer dat ik niet op W3 speel, vermits er nu veel minder gefrustreerde speler zijn zal het daar wel leuk worden :).

En dan komt onderstaande post :p
Te vroeg een conclusie getrokken denk ik maar dit terzijde.

volcome houd je mond,
jij weet er niets van,

xemion nam de acc van pmook over, dit valt bijna alleen maar te regelen door op 1 ip adres te spelen,
de twleiding is gewoon heel erg dom bezig
ik hoop ook dat er veel meer mensen mee gaan doen met de stop want de leiding moet eens gaan nadenken overhun fouten,
maar dat doen ze niet ze worden al boos als je iets vraagt heb ik vaak genoeg mee gemaakt met, bert(aka trashman)

de leiding moet nu echt gewoon gaan nadenken anders komt ergewoon een einde aan W3 en een einde aan het spelen van veel spelers,

DUS TW LEIDING DENK NA,

Ik weet er niets van? Ik reageer op de feiten die je me hier voorschotelt.
Dus of je vriend geeft slechte feiten of jijzelf weet niet wat je zegt.

-Je wisselt niet zomaar van accounts dat doe je niet.
-Als de 1 wou minderen en de andere meer punten wou kon je ze gewoon overedelen
-Zelf al zouden ze toestaan dat je van account wisselt dan ga je niet meer op de oude account kijken.
-Ik ga niet altijd akkoord met sancties van tw-leiding maar wat jullie nu doen is je blindstaren op het feit dat jullie denken juist te zijn.

Die personen die geband zijn hebben een fout gemaakt, leg je erbij neer, zoek een oplossing of stop allemaal MAAR kom niet onzin verkopen op het forum dan als je geen deftige inbreng doet.
 
Reactiescore
25
Als jullie willen stoppen met TribalWars is dat jullie eigen keuze. Het is spijtig voor jullie/de wereld. Echter komt er een slotje op dit topic. Het wordt een beetje een zooitje op het algemene forum als elke speler die stopt een topic opent.

Daarnaast horen bans niet besproken te worden op het forum

Slotje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan