Pre-endgame Awards

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Beste spelers van W71,

Gedurende deze NAP vervelen we ons allemaal en ook het AF geraakt hierdoor inactief. Iedereen heeft zijn GA-lijstje ondertussen wel al gemaakt en oorlogen zijn even niet te bespreken. Om wat meer content voor de neutrale en partijdige lezer te creëren, zou ik graag de Pre-endgame Awards willen organiseren. Een aangepast GA-lijstje gericht op de eindstrijd die voor de deur staat. Ik ben benieuwd naar jullie visie en doe de rest een lol, voeg wat onderbouwing aan je post toe ;).

Code:
[B]Welke speler gaat deze wereld individueel de meeste impact maken?:[/b]

[B]Welke stam gaat deze wereld winnen?: [/B]

[B]Welke speler gaat deze wereld de beste stamspeler worden? :[/B]

[B]Wie heeft het grootste ego en gaat flink op zijn plek gezet worden?:[/b]

[B]Welke leider is deze wereld tactisch het beste/kan zijn stam het beste leiden?:[/B]

[B]Welke leider gaat aan het kortste eind trekken en waarom?:[/B]

[B]Meest onderschatte stam voorafgaand aan de end-war:[/B]

[B]Meest overschatte stam voorafgaand aan de end-war:[/B]

[B]Meest overschatte speler voorafgaand aan de end-war:[/B]

 [B]Meest onderschatte speler voorafgaand aan de end-war:[/B]

[B]Meest onderschatte speler voorafgaand aan de end-war:[/B]

[B]Welke speler zou je voor de end-war nog over willen laten komen vanaf het vijandelijke kamp?:[/B]

[B]Zou je een speler naar het vijandige kamp willen sturen, zo ja wie?:[/B]

[B]Mooiste actie van de wereld voorafgaand aan de end-war:[/B]

[B]Op welk front gaat het meeste spektakel plaatsvinden?:[/B]

[B]Welk front gaat het saaiste van de wereld worden?:[/B]

[B]Welke speler gaat kansloos weggespeeld worden?:[/B]

[B]Welke speler gaat als eerste runnen?:[/B]

[B]Grootste blunder voorafgaand aan de end-war:[/B]

[B]Voor wie zijn prestatie(s) heb je nu echt respect:[/B]

[B]Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen voor de end-war:[/B]

[B]Ik wil graag nog meedelen dat:[/B]

ps: Tnx @JokersBrain voor het handige format :).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
5.575
Welke speler gaat deze wereld individueel de meeste impact maken?
Kyuka, Acta, tribal en hopelijk mijn co Stijn.

Welke stam gaat deze wereld winnen?
Ik denk dat als we gewoon realistisch zijn met de huidige stand van zaken dat TAoW de wereld gaat winnen. Dat is geen geheim, noch iets om ons voor te schamen.

Welke speler gaat deze wereld de beste stamspeler worden?
Ik denk QQEEZZ, zij hebben al veel voor TAoW gedaan en met de nieuwe versterkingen zullen zij dit ook vol kunnen houden. Lijkt me dat dit een account is die veel voor de stam over heeft en waar TAoW veel aan te danken heeft.

Wie heeft het grootste ego en gaat flink op zijn plek gezet worden?
Ik hoop van harte dat dit Calvin is, deze jongen komt misplaatst uit de hoogte/denigrerend doen in de wereldchat terwijl ik van veel bronnen heb gehoord dat deze speler tot voor kort niet veel voorstelde. Hopelijk kan Melvin - die hem als een van de weinige hoog heeft zitten - wat lager van de toren laten roepen. Al denk ik niet per se dat het account Fantazija op zijn plek gezet gaan worden, sinds Remko een uiterst aardige speler is en ik momenteel niet verwacht dat het front van Fier daar zomaar doorheen komt.

Aan de andere kant denk ik dat wij als Firefox.. op onze plek gezet gaan kunnen worden, maar dit hangt af van de situatie die zich wel of niet gaan voordoen in de nabije toekomst.

Welke leider is deze wereld tactisch het beste/kan zijn stam het beste leiden?
Ongetwijfeld Melvin, dat TAoW staat waar het nu staat komt bijna alleen door hem en zijn uitermate goede diplomatieke spel en inzicht. Melvin heeft continu een stapje voor op ons en destijds Hi Ho, continu een stapje slimmer/genieperiger dan de rest. Dit komt mede omdat Fier meer leidingen heeft versleten dan ik sokken verslijt en hij hierdoor steeds gebruik kon maken van de situatie.

Welke leider gaat aan het kortste eind trekken en waarom?
Lijkt me vanzelfsprekend de leiding van Fier. Dit is niet te verwijten aan een leiding of een specifiek iemand, dit komt mede door de toch zeer aparte samenwerking van de spelers en leiders onderling. Iedere leiding deed zijn best, maar kon op lange termijn niets waarmaken helaas.

Meest onderschatte stam voorafgaand aan de end-war
Ja moet Fier zijn als enige stam van de 2 die te onderschatten valt. Wellicht gaan we mooie dingen laten zien, maar dat we de (terechte) onderschatte partij zijn lijkt me duidelijk. Nu kan dit ook zo een voordeel hebben, aangezien we vrij weinig te verliezen hebben imo.

Meest overschatte stam voorafgaand aan de end-war
Dit moet dan TAoW zijn. TAoW heeft enkele ontzettend leuke accounts qua persoonlijkheden en kwaliteit, maar lang niet allemaal zijn van een ''hoog'' niveau. Een aantal (zeer) degelijke accounts aangevuld met enkele toppers. We overschatten ze niet, want we kennen onze plek.

Meest overschatte speler voorafgaand aan de end-war
Vind ik een lastige, ieder account wordt denk ik wel op waarde ingeschat.

Meest onderschatte speler voorafgaand aan de end-war
Ik denk Acta, aan de beoordelingen van de juries die ik kreeg vond ik Acta zwaar onderschat. Als een van de enige continu dreiging gehad op enkele accs van Hi ho na. Continu incs, het account lag op een dieptepunt, maar met name Mark heeft dit acc single handed met wat hulp recht getrokken en sinds dien is het account bijna nooit inc vrij geweest. Als een van de enige in grote getallen ODA, ODD, verloren en gewonnen dorpen wat laten zien.

Ook Ethereal overigens, 3 zeer leuke spelers en ik verwacht best veel van hun, maar ik merk dat ze door andere onderschat worden. Jammer, want ze hebben toch al het nodige bewezen op voorgaande werelden.

Welke speler zou je voor de end-war nog over willen laten komen vanaf het vijandelijke kamp?
Laurens - Ik kan er mee lachen, mee praten en beledigen. Hij kan bijzonder goed deffen en bijzonder goed Selfies maken.
Ezra - Ik vind Ezra echt super relaxt, kan er mee lachen en is net zoals Lau niet bang voor een uitdaging, iets wat ik zeker kan waarderen.
Melvin - Dicktator Melvin is iemand die we nodig hadden, maar niet tot onze beschikking hadden, helaas.
Matthi - Een echte teamspeler die actief is, goed en iets voor een ander overheeft.

Eervolle vernoemingen - Rene en Kevin, zou ik ook willen hebben.

Zou je een speler naar het vijandige kamp willen sturen, zo ja wie?
Bas, die mogen jullie hebben!! Leuk kereltje, maar verekte eigenwijs. Heeft het hart wel op de goede plek tho en bedoelt het veelal goed.

Mooiste actie van de wereld voorafgaand aan de end-war
Ik zou het niet per se weten, ik denk dat er van zowel TAoW als Fier veel meer in de massa's had kunnen zitten. De mooiste actie vond ik dan toch dat van QQ en Fanta in het begin op leone en AAO, zij hebben er voor gezorgd dat we toch vrij alert met hun bezig waren mbt het wel of niet verbreken van de NAP.


Op welk front gaat het meeste spektakel plaatsvinden?
Lijkt me ongetwijfeld de core.

Welk front gaat het saaiste van de wereld worden?
Ik voorzie een vrij normale RIM battle aan mijn kant (west), waarbij het veelal van individuele accs moet komen ipv grote stam massa's.

Welke speler gaat kansloos weggespeeld worden?
Naja ik voorzie dat accs als Whale en Amen het lastig gaan kijken in aanvallend en verdedigend opzicht, maar ook QQ, Pat en vinci zullen het lastig krijgen.

Welke speler gaat als eerste runnen?
Ik heb van doorgaans betrouwbare bronnen vernomen dat Bas zijn run schoenen al heeft klaarliggen.

Grootste blunder voorafgaand aan de end-war
1. Regels vanuit onze kant niet vanaf het begin duidelijk verwoorden en op papier zetten.
2. NAP behouden waardoor de main accs van hi ho het nodig achtten om naar TAoW te gaan en de rest van de spelers mee te nemen voor versterking op andere accounts.

Voor wie zijn prestatie(s) heb je nu echt respect
Mark, keer op keer incs moeten koppen. Je stam continu in een wisselvallige mood te zien en vervolgens toch zoveel enthousiasme en positiviteit uitstralen vind ik echt knap

Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen voor de end-war
Mijn team en de tegenstanders. Voor de rest is het ook wel handig als de zon weg blijft en alle leuke dingen gesloten blijven.

Ik wil graag nog meedelen dat
Dat er best met wat meer respect naar Fier gesproken mag worden.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
5.575
En Daan, Daan was ik vergeten. Wil ik ook stelen van TAoW.

MvG
 
Reactiescore
3.452
Ik hoop van harte dat dit Calvin is, deze jongen komt misplaatst uit de hoogte/denigrerend doen in de wereldchat terwijl ik van veel bronnen heb gehoord dat deze speler tot voor kort niet veel voorstelde
Calvin is een pro:eek:
Verstuurde steevast zijn clears voor een stammassa 24 uur te vroeg xd
 
Reactiescore
68
Reactiescore
592
Meest onderschatte speler voorafgaand aan de end-war
(...)

Ook Ethereal overigens, 3 zeer leuke spelers en ik verwacht best veel van hun, maar ik merk dat ze door andere onderschat worden. Jammer, want ze hebben toch al het nodige bewezen op voorgaande werelden.
Ik hoop dat we nog wat kunnen laten zien ! <3
 
Reactiescore
259
Welke speler gaat deze wereld individueel de meeste impact maken?:
- De core gaat bepalend zijn, daarom ga ik voor Kyuka/The train goes chuu

Welke stam gaat deze wereld winnen?:
- Fier duh, nee realistisch gezien TAOW

Welke speler gaat deze wereld de beste stamspeler worden? :
- Gezien de ligging zouden de core accounts het meest gevraagd worden voor def gezien de looptijden links en rechts. Triballegende en SaveTheWhale zie ik belangrijke kandidaten voor de ODD positie o.a.

Wie heeft het grootste ego en gaat flink op zijn plek gezet worden?:
- Ik zie niemand echt hoog van de toren blazen. Als ik iemand moet kiezen wordt het Fanta, komen wat onrespectvol en denigrerend over en gezien hun prestaties tot op heden is daar geen enkele aanleiding voor.

Welke leider is deze wereld tactisch het beste/kan zijn stam het beste leiden?:
- Weet niet of die extra veer er nog bij past maar Melvin. Niet mijn manier van onderhandelen en een stam leiden maar het is behoorlijk effectief.

Welke leider gaat aan het kortste eind trekken en waarom?:
- Wij waarschijnlijk, haha. Doe(n) ons best om alles recht te trekken voor een leuke eindbattle.

Meest onderschatte stam voorafgaand aan de end-war:
- Fier. Er wordt bijna niks van ons verwacht. Des te beter we in de positie zitten voor een verrassing.

Meest overschatte stam voorafgaand aan de end-war:
- TAOW is niet overschat, wordt op waarde geschat dus niemand atm.

Meest overschatte speler voorafgaand aan de end-war:
- Fanta

Meest onderschatte speler voorafgaand aan de end-war:
- Whale
Van TAOW wordt iedereen wel op zn waarde geschat denk ik.

Welke speler zou je voor de end-war nog over willen laten komen vanaf het vijandelijke kamp?:
- Hereniging met mn oude co Laurens zou wel tof zijn, maar tegen m battelen is misschien nog wel leuker ookal liggen we niet tegenover elkaar.

Zou je een speler naar het vijandige kamp willen sturen, zo ja wie?:
- Jelle van Cherno, onze wandelende p*rno bot in de skype chat.

Mooiste actie van de wereld voorafgaand aan de end-war:
- Onze discussie over edellijnen in fier. memorabel.

Op welk front gaat het meeste spektakel plaatsvinden?:
- Sowieso de core, plus vinci gaat het niet rustig krijgen los van de afloop.

Welk front gaat het saaiste van de wereld worden?:
- de buitenste randen bij night train + ff

Welke speler gaat kansloos weggespeeld worden?:
- Geen idee.

Welke speler gaat als eerste runnen?:
- B A S

Grootste blunder voorafgaand aan de end-war:
- Leiding op me nemen van dit zooitje ongeregeld. Antidepressiva is inmiddels binnengekomen maar gelukkig wordt ik ook te vaak blij van dit zooitje ongeregeld hier <3

Voor wie zijn prestatie(s) heb je nu echt respect:
- Speler van Hi Ho (NBNG bijv) die in fier willen komen spelen. aansluiten bij de underdog verdient meer respect dan bij de favoriet.
- Verder wil ik hier nog een bijzonder iemand neerzetten namelijk Bas van Leone. Onze favoriete pispaal (niet altijd verdiend) en ook verguisd gezien zn eerdere defprestaties maar ipv de uitdaging niet aan te gaan, gaat hij het wel aan. Verdient wel een pluimpje imo.

Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen voor de end-war:
- Alle actieve spelers in fier die zich inzetten voor de stam. Dat motiveert mij ook om door te gaan voor een eindbattle.
- De middelmatige rating van acta + Vinci: heb via via vernomen dat hij acta in het bijzonder ' aan wou gaan pakken '. Prima, dat geeft mij alleen maar meer motivatie.

Ik wil graag nog meedelen dat:
Ik hoop op een leuke eindbattle die in ieder geval een tijd gaat duren. Ikzelf ga niet opgeven tot het einde. De onderhandelingen waren in het begin rommelig, op het moment soms hard tegen hard maar ik ben er van overtuigd dat we met goede afspraken ergens in Juni kunnen gaan starten!;)
 
Reactiescore
142
Wie heeft het grootste ego en gaat flink op zijn plek gezet worden?:
- Ik zie niemand echt hoog van de toren blazen. Als ik iemand moet kiezen wordt het Fanta, komen wat onrespectvol en denigrerend over en gezien hun prestaties tot op heden is daar geen enkele aanleiding voor.

Meest overschatte speler voorafgaand aan de end-war:
- Fanta

Welke speler gaat als eerste runnen?:
- B A S

Voor wie zijn prestatie(s) heb je nu echt respect:
- Speler van Hi Ho (NBNG bijv) die in fier willen komen spelen. aansluiten bij de underdog verdient meer respect dan bij de favoriet.
- Verder wil ik hier nog een bijzonder iemand neerzetten namelijk Bas van Leone. Onze favoriete pispaal (niet altijd verdiend) en ook verguisd gezien zn eerdere defprestaties maar ipv de uitdaging niet aan te gaan, gaat hij het wel aan. Verdient wel een pluimpje imo.

Hoezo objectief....:confused2:
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Welke speler gaat deze wereld individueel de meeste impact maken?:
Triballegende: Ligging technisch het middelpunt van onze stam met eveneens het grootste front. Dat ze het aankunnen lijkt me duidelijk, maar het zal ze offensief ook de mogelijkheid bieden zich het meeste te laten gelden deze wereld.

Firefox: Dit lijkt mij dé carry van Fier, maar ze hebben ook de meeste potentie om het TAoW moeilijk te maken met hun ligging.

Vinci: Ik denk dat in het oosten dit het account gaat worden wat de lakens uit gaat delen. Actief, veel skills en zeer aanwezig in chats. 3 ingrediënten om bepalend te zijn!

Welke stam gaat deze wereld winnen?: Vooraf zou ik TAoW toch het meeste kans geven, maar als fier het doordacht en slim speelt hebben ze zeker kansen. Persoonlijk heb ik het idee dat het Fier meer ontbreekt aan geloof in eigen kracht dan aan skills. Ze hebben enkele zeer actieve gasten in de stam, aangevuld met enkele spelers die ik toch hoog heb zitten. Als al deze heren hun schouders eronder gaan zitten dan hebben ze genoeg kans om de wereld naar zich toe te trekken.

Welke speler gaat deze wereld de beste stamspeler worden? : Binnen TAoW zijn er enkele spelers die net een stapje harder doen voor hun stamgenoten: Nicolas (QQEEZZ) met zijn massa planningen, Laurens (Tribal) met def vv's, Daniël met vv's en ook Sean (Murus) zie ik vaak het voortouw nemen. Daarnaast zou ik mijn mede-leider Jan (Triballegende) hier neer willen zetten, aangezien hij zichzelf altijd weg zal cijferen voor de stam. De gasten van Vinci zijn een welkome toevoeging, gezien dat ook flinke teamplayers zijn.

Wie heeft het grootste ego en gaat flink op zijn plek gezet worden?: Against All Odds en dan voornamelijk Maikel zal wel een flinke dobber krijgen aan QQEEZZ.

Welke leider is deze wereld tactisch het beste/kan zijn stam het beste leiden?: Jan en ik zitten natuurlijk al langer op onze plaats, maar Mark van Fier verrast mij positief. Ik heb voor het eerst het idee dat ik met mijn leider praat die zijn groep volledig onder controle heeft, maar ook de rust en het overzicht heeft om deze te leiden. Tuurlijk hij had in de onderhandelingen wat last van het werk van zijn voorgangers, maar vaak ben ik in zijn voorwaardes meegegaan omdat hij ze goed kan formulieren en overtuigingskracht heeft. Ik denk dat de combinatie van rust, duidelijke communicatie, activiteit en een beetje goodwill vanuit de stam een absolute vereiste is voor een leider. Hij lijkt dit allemaal te hebben, keep up the good work.

Welke leider gaat aan het kortste eind trekken en waarom?: Jan trekt natuurlijk wel vaker aan korte dingen.

Meest onderschatte stam voorafgaand aan de end-war: Fier, maar voornamelijk omdat zij zichzelf onderschatten. Vanuit TAoW probeer ik dit te voorkomen, want ik weet dat er genoeg kwaliteit in die groep zit.

Meest overschatte stam voorafgaand aan de end-war: TAoW, we worden door sommige al als winnaar benoemd en soms betrap ik mezelf er ook op dat ik iets te hoog van stapel loop.

Meest overschatte speler voorafgaand aan de end-war: Vanuit TAoW denk ik QQEEZZ, omdat zij defensief nog niet eens getest zijn maar wel vaak als beste benoemd worden. Ik weet dat ze het wel kunnen (zeker de nieuwe gasten en Daan), maar ze hebben het nog niet laten zien ;).

Vanuit Fier denk ik ChuChu, niet omdat ze slecht zijn maar omdat ze vaak als beste van hun stam gezet worden. Ik denk dat de spelers hieronder minstens gelijkwaardig zijn:

Meest onderschatte speler voorafgaand aan de end-war: Amen en Acta, ik vond beide ratings behoorlijk laag en ik weet niet of dit terecht is. Deze accounts lijken mij niet veel minder sterk dan ChuChu en Firefox, misschien zelfs wel sterker.

Vanuit TAoW denk ik Night Train, ik heb tegen deze gasten gespeeld en heb het er vrij moeilijk mee gehad. Een gemiddeld account als rating vond ik dan ook behoorlijk laag, daar waar ik ze een goed tot zeer goede rating vind verdienen. In Hi Ho hadden ze een slecht cluster, hier een heerlijke rimligging. Dit account gaat menig kritiek onterecht laten blijken, daar ben ik zeker van.

Welke speler zou je voor de end-war nog over willen laten komen vanaf het vijandelijke kamp?: Niemand! Jullie zullen ze hard nodig hebben ;). Op een volgende wereld zou ik nog wel eens met Tom willen spelen van Firefox, lijkt me een toffe (en goede) speler.

Zou je een speler naar het vijandige kamp willen sturen, zo ja wie?: Wesley, zodat jullie the anger eens kunnen ervaren. Echter wil ik hem wel na 24h weer terug, want ik kan Wesley natuurlijk niet missen en hij hoort hier thuis.

Mooiste actie van de wereld voorafgaand aan de end-war: Ik denk dat de laatste massa van TAoW op Hi Ho de sterkste was. Een redelijk ondefbare massa die de genade-klap is geweest voor die stam.

Op welk front gaat het meeste spektakel plaatsvinden?: Het front rondom Kyuka, Murus, Vinci en Chu Chu, Acta, Amen gaat het meeste spektakel opleveren. Ik denk dat dit front kwalitatief gezien van het hoogste niveau is.

Welk front gaat het saaiste van de wereld worden?: Ik denk het front van Leone.

Welke speler gaat kansloos weggespeeld worden?: Eveneens Leone, daarom dat het front zo saai zal worden ;).

Welke speler gaat als eerste runnen?: Erik

Grootste blunder voorafgaand aan de end-war: Het niet kunnen behouden van Kanade, ik had Kyle er namelijk graag bij gehad. Gelukkig zit hij op W73 meer op zijn plaats in team Savior, waardoor ik minder hoef te farmen.

Voor wie zijn prestatie(s) heb je nu echt respect: Dat de Murus nogsteeds overeind staat. Samen met dit account speel ik al vanaf 1 dorp samen en we hebben het vaak lastig gehad. Eerst werd ik gebanned, waarna onze pre-made gevallen is. Toen zijn we via een omweg in TAoW gekomen, waar Murus als eerste top-account front had met Hi Ho (al vanaf 150/200K zelfs). Hun buurman is gevallen, waardoor ze een vervelend front kregen. Ze hebben drie jumps moeten faciliteren om hun front te redden, waarvan er ook nog eentje gefaald is. Uiteindelijk hebben zij met hun buren Get High gesloopt op een eerlijke manier. Van account wat ik als 'moraalbreker' met me mee heb proberen te sleuren in mijn diplomatie-tour early-game naar top 3 account, daar heb ik wel respect voor als je zoveel doorzettingsvermogen kan opbrengen.

Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen voor de end-war: Al mijn leden van TAoW, geen enkele uitgezonderd.

Ik wil graag nog meedelen dat: Ik Fier al het succes wens wat ze nodig hebben en uitkijk naar een uitdagende, maar eerlijke, oolog!
 
Reactiescore
5.575
Thanks voor de benoemingen Melvin :)
 
Reactiescore
161
Grootste blunder voorafgaand aan de end-war: Het niet kunnen behouden van Kanade, ik had Kyle er namelijk graag bij gehad. Gelukkig zit hij op W73 meer op zijn plaats in team Savior, waardoor ik minder hoef te farmen.

Man , man , man... kom farmen jij ipv lijstjes maken :D
 
Reactiescore
331
Is UT weer banned? rofl
 
Bovenaan