Praattopic

Reactiescore
2.383
stefan is waal, hij werkt niet
 
Reactiescore
770
wat is dat werken? amai
 

DeletedUser40402

Guest
Dat is bijvoorbeeld dat ding waar je melk en eieren in een rek moet steken maar ze dan laat vallen.
 
Reactiescore
2.383
Als Waal kan je perfect ambtenaar worden zonder enige moeite
ambtenaren werken dan ook niet, toch? hoe inefficiënter, hoe liever we het hebben in belgië
 
Reactiescore
2.383
Prove me wrong
 
Reactiescore
57
Prove me wrong

38-39 uur per week
En nu ga je zeggen "ja maar op hun bureautje doen ze niets". Dat laatste is een veralgemening. Er zijn verschillende soorten ambtenaren. En ja je zult er hebben die minder doen dan een ander, maar even goed ook die meer doen.
Maar dat geeft je dus geen recht om te veralgemenen.
 
Reactiescore
2.383
Sure, de veralgemening was fout. Maar het klopt wel; te veel mensen die te weinig werk leveren voor het loon + pensioen die ze krijgen. Het percentage van het BBP dat België aan ambtenaren betaalt per jaar, is het grootst in de hele Europese Unie. Verminder het aantal ambtenaren met 30%, laat de lonen zoals ze zijn want ze krijgen meer taken en verantwoordelijkheid én besteed dingen uit aan efficiëntere bedrijven om zo de economie te stimuleren. Win-win-win.
 
Reactiescore
57
Sure, de veralgemening was fout. Maar het klopt wel; te veel mensen die te weinig werk leveren voor het loon + pensioen die ze krijgen. Het percentage van het BBP dat België aan ambtenaren betaalt per jaar, is het grootst in de hele Europese Unie. Verminder het aantal ambtenaren met 30%, laat de lonen zoals ze zijn want ze krijgen meer taken en verantwoordelijkheid én besteed dingen uit aan efficiëntere bedrijven om zo de economie te stimuleren. Win-win-win.

Hier ga ik wel al meer akkoord mee, en ga ik ook even mee op de veralgemeningskar.
Over het algemeen vind ik gewoon dat politiekers een tekort hebben aan een lange termijn visie. Alleen wat een eenvoudige beslissing is, en op korte termijn een goed resultaat neer zet, zodat men tegen de volgende stemperiode nog altijd een goed aantal kiezers heeft, kan hen bekoren. Maar soms moet je op je tanden bijten om dan na 6 jaar resultaat te zien.
Helaas zijn er maar verkiezingen om de 6 jaar.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.383
Ah, er kunnen wel meerdere dingen beter in België. :wink:
 
Reactiescore
1.740
Ook alleen maar omdat ik hier mee wat leven in de brouwerij kom brengen. Al wordt dat niet door iedereen in dank afgenomen.

verder vind ik het wel fijn om te proberen om hier deel van het fora te kunnen zijn.

Goedzo jongen. Welkom bij het vf.
 
Bovenaan